English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Daniel Berntsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 44, 45, 46  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 15.03.2014 19:56    Post subject: Reply with quote

Hadde han den rollen i fjor? Jeg syns å huske kamp etter kamp der byttene først kom i de siste 10 minuttene og at de spillerne som trengte kamptrening ikke ble bytta inn selv om vi leda med aldri så mange mål (selv om dette kanskje ikke skjedde så fryktelig ofte).
Back to top
View user's profile Send private message
bommel
Veteran

PostPosted: 15.03.2014 23:08    Post subject: Reply with quote

Det er ingen tvil om at Perrys handlingslammede kampledelse bidro til at det ble mye mindre spilletid på "roteringsspillerne" i fjor.
Med mindre vi lå under med to eller ledet med to så våget ikke han å gjøre grep før det hadde gått 80-85 minutter.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 16.03.2014 02:44    Post subject: Reply with quote

Unntaket for den regelen var vel når han byttet innpå en haug av forsvarsspillere. Var det 7 stk det var på ana i en kamp?
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 16.03.2014 05:29    Post subject: Reply with quote

Ingen skal snakke negativt om Berntsen sin lyst til å spille 90 min pr. kamp i TL.
Han er altfor god til å avspises med 10-20 min pr. kamp i gjennomsnitt på dette nivået. Rbk må i hvertfall vurdere å sende ham og Midtsjø ut på lån. I rbk stagnerer de.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 16.03.2014 11:18    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:
Macha eller andre, hvem mener du skal benkes om Berntsen skal få mer spilletid? Gamst? Chibbe? Jensen? og hva med Mix, Selnæs, Svensson og Midtsjø? Jeg vil bare vite hvordan du rangerer han iforhold til resten siden det er en selvfølge at han er god nok til å være en av de 3 som starter?

Du og Hedon ser dere veldig blind på dette med hvem som skal benkes istedenfor. Jeg har aldri sagt han skal starte men at han må få langt mer spilletid, det er en vesentlig forskjell, og jeg skulle ønske at Perry gav Berntsen mer spilletid i en rullering med de ovennevnte.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 16.03.2014 11:34    Post subject: Reply with quote

Hvis han skal få spilletid utover det han har fått tidligere, så må det nødvendigvis skje på bekostning av en av de tre (pluss andre).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 24.03.2014 02:53    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hva som er vanlig for ubenyttede reserver i slike kamper, men Berntsen kjørte vekk 5 min etter kampslutt. Så ikke spesielt blid ut.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 24.03.2014 02:59    Post subject: Reply with quote

Drar garantert i sommer.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 24.03.2014 03:25    Post subject: Reply with quote

Nå skal det vel sies at jeg nesten ikke har sett Berntsen blid på alle de bildene og videoene han har vært i, kun en sjelden gang han smiler for offentligheten i hvert fall Razz

Overrasker meg ikke om det var pga han ikke fikk spille, som Knerten sier så forsvinner han nok dessverre i sommer. Han vil spille fast men det går ikke. Tror han kan bli en veldig god spiller, så synd for RBK sin del om det ender opp med at han drar. Kan bli enda en av de spillerne som drar fra en klubb og blir en stjerne i en annen klubb.
Back to top
mogg418
Junior

PostPosted: 24.03.2014 09:47    Post subject: Reply with quote

Velger å se på dette som en offensiv holdning fra Berntsen jeg, han vet hva som kreves og han vet hva hvem han kjemper mot bedre enn noen av oss sofaspillerne og trenere Very Happy

At han blir forbanna om han ikke spiller fast viser jo bare at gutten satser hardt på å nå sine mål. Er jo en selvfølge at det er seg selv han blir forbanna på

Vi får vente noen uker med å gjøre opp status. Det er som Reginiussen sier, mye kan forandre seg fra treningskampene i løpet av den første tida.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
danielsk
Veteran

PostPosted: 24.03.2014 09:57    Post subject: Reply with quote

Forstår godt at det ikke er noe kult å sitte på benken å se på de spillerene som ble valgt foran en selv, når de på ingen måte fungerer sammen eller leverer særlig godt. Det må være tærende når man samtidig vet at man ikke vil få sjansen selv, fordi man ikke spiller på landslaget eller er en utpreget defensiv ryddegutt, som virker å være kriteriene for å få starte på midten i dagens RBK.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 24.03.2014 10:06    Post subject: Reply with quote

Får virkelig håpe Berntsen får noen muligheter framover. Sitter med en følelse av at denne karen kan blomstre noe enormt om han får tilllit over tid og samtidig være en jævel å møte om han skulle bytte klubb i Norge. Dermed er jeg på en måte glad for at Midtsjø ble lånt bort og under VM vil jo Mix være borte en stund. Ser for meg at han iallfall da bør få noen muligheter til å vise seg fram.
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 24.03.2014 10:16    Post subject: Reply with quote

Nå er han vel ikke akkurat en guttunge lenger heller, så at han har andre ambisjoner i forhold til spilletid enn det han tilbys her for tiden anser jeg som helt normalt.

Dersom klubbens ledere og trenere ikke mener at han er bedre enn et 5.-6.-valg så bør det heller ikke være all verdens problematisk å la ham gå.

Så får eventuelt heller inkompetansen hos ovennevnte få konsekvenser dersom han slår til hos ny arbeidsgiver
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 24.03.2014 10:29    Post subject: Reply with quote

Magefølelsen min sier at Berntsen + Glimt = Sant til sommeren (eller allerede om få dager)
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.03.2014 10:47    Post subject: Reply with quote

La oss ta regnestykket...

Mix, Mike, Gamst ser ut som de 3 som får tillitt sentralt.

Da har vi utfordrere: Svensson, Selnæs, Berntsen, Chibuike, Helland (!), Midtsjø (!).

Helland regnes muligens kun som en last resort som indreløper, men gudene vet...

Midtsjø lånes ut.

Da sitter vi igjen med Svensson, Selnæs, Berntsen, Chibuike mest sannsynelig når Mix fyker til VM.

Tipper at om Selnæs kommer i godt slag er han førstevalget og å flytte Mike ut som indreløper er alternativ A)

Alternativ B) er rent indreløperbytte der Jonas kommer inn for Mix under VM.

Alternativ C) er å sette in John, men det skejr nok ikke uansett hvor mange målpoeng han skaper.

Åkkesom er det ikke langt unna laget for Berntsen og med en skade kan han fort få spille mye.

Det som dog er ankepunktet er at det er umulig å forutsi hvordan Perry tenker og alt kan faktisk skje.

Tror det er usikkerheten rundt hvor Perry mener han står som er vanskeligst å svelge for Berntsen. Plutselig er han fast, Plutselig er han ikke engang første eller andrevalg fra benken...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 24.03.2014 10:49    Post subject: Reply with quote

Da Midtsjø fikk komme innpå mens Berntsen forble på sidelinja, trodde jeg at Rosenborg hadde fått et lånebud på DB og valgt å heller låne ut ham enn Midtsjø.

Det at Berntsen var i oppvarming helt til de siste fem tyder på at jeg tok feil. At Berntsen da han avsluttet oppvarminga gikk rettforbi perry uten så mye som et blikk i hans reting og med klar forbannelse i ansiktet, forsterker det inntrykket. Han hadde neppe vært forbanna om han visste at han skulle lånes ut.

Det overrasker meg ikke om dette er ren avstraffelse etter Adressa-oppslaget. Det ville vært helt typisk Perry. Berntsen har etter Chibuike vært vår beste midtbanespiller i oppkjøringa og han får ikke et eneste minutt i generalprøven. Det er bare trist.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.03.2014 13:06    Post subject: Reply with quote

God konklusjon Eru.

litt "merkelig" at Midtsjø som skal lånes ut får spilletid forran Berntsen.

Lukter brent kålrabi lang vei her...
Back to top
glimt
Senior

PostPosted: 27.03.2014 19:53    Post subject: Reply with quote

Kom hjem Daniel.
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 27.03.2014 20:03    Post subject: Reply with quote

Til Byåsen?
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 28.03.2014 11:06    Post subject: Reply with quote

Dette er ikke noe en god trener ville finne på, men noe en trener alla Perry lett kunne funnet på. Du må ikke komme her og komme her.

Merkelig at Perry fortsetter med disse stunta sine, og ikke greier å se at dette forsurer et miljø. Men det som er mest ille oppe i det hele er jo at Berntsen faktisk er prisgitt hva treneren gjør og tenker.

Ille. Håper de får skikk på dette, for det gagner ikke klubben å holde på sånn, og at det gjøres så offentlig og tydelig,er vel en klassisk Perry. "Jeg vet best, og du har bare med å høre etter", og dette skjer i stedet for å være pedagogisk,og snakke med spiller. For dette enkle maktbruket som Perry kjører her er primitivt.

Men intet overrasker lenger. Vi kommer til å se mye rart fra den kanten, det er jeg temmelig sikker på.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 28.03.2014 11:34    Post subject: Reply with quote

Da skyldte Rosenborg-trener Per Joar Hansen på en skade, men Adresseavisen har fått opplyst at den egentlige årsaken var at treneren hadde sett seg lei på det han oppfattet som vedvarende dårlig humør hos Lund Hansen.

Dette er jo et annet eksempel som forteller at INGEN tramper Perry på tærne, for da skal det staffes på ett eller annet vis.

Føler med Berntsen og de som ligger noe bak første 11-eren.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 28.03.2014 11:58    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Da skyldte Rosenborg-trener Per Joar Hansen på en skade, men Adresseavisen har fått opplyst at den egentlige årsaken var at treneren hadde sett seg lei på det han oppfattet som vedvarende dårlig humør hos Lund Hansen.

Dette er jo et annet eksempel som forteller at INGEN tramper Perry på tærne, for da skal det staffes på ett eller annet vis.

Føler med Berntsen og de som ligger noe bak første 11-eren.

"Ingen tramper Perry på tærne". Uhm, hvis du skaper dårlig stemning i gruppa med dårlig humør, så er det kanskje hensiktsmessig å fjerne det elementet fra laget.

Når det er sagt så vitner jo Berntsen-fadesen fra kampen mot Stabæk der en utlånt spiller blir byttet inn før ham (selv om det var snakk om på back-posisjon?) at Perry prøver å skaffe seg pondus med litt arbitrære straffer.
Back to top
zinedinestrand
Proff

PostPosted: 28.03.2014 12:18    Post subject: Reply with quote

At Perry slår ned på surmuling i gruppa synes jeg er helt legitimt og på sin plass. Når det gjelder virkemidler han bruker blir jo dette synsing fra vår side, men hvis det stemmer at han lot Berntsen varme opp i 2x45 uten å bruke han bare for å gjøre et poeng ut av det, så kan ikke det kalles en særlig pedagogisk løsning.

Men jeg velger faktisk å tro at Perry også har tatt en prat med Daniel og forklart at det eneste som får deg nærmere en plass i 11ren er prestasjoner på trening og i minuttene man får i kamp.

Jeg håper uansett å i år se en Rosenborg-11er basert på prestasjoner på banen, og ikke forventede prestasjoner. Er du god nok er du gammel nok osv. Skal si jeg gleder meg litt til lørdan!
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 28.03.2014 12:24    Post subject: Reply with quote

Ja, det er jo et mulig utfall, men litt av oppgaven til en trener er å lure sine spillere til å tro at de er viktigere for laget enn de er. Jeg leste et intervju med Vieira tror jeg det var, og han fortalte om sin tid i Inter med Mourinho som trener. Han ble benket en del, men Mourinho forklarte hvorfor og da aksepterte han begrunnelsen ettersom den var rasjonell. Han fikk også beskjed om å forbedre seg til enkelte kamper, dette kunne være kamper om en måneds tid, men Mourinho understreket han var særdeles viktig, og han hadde en klar plan for å bruke ham i disse kampene.

Dette er ikke så veldig ulikt hvordan det fungerer på alle andre områder. Får man en rasjonell begrunnelse på hvorfor er det lettere å akseptere beslutningen, og det er lettere å få til en konstruktiv dialog. Får man bare et nei, eller et annet svar som ikke begrunner i det hele tatt er det større sannsynlighet for at man ikke akspeterer beslutningen. Det er også større sannsynlighet for at man vil akseptere en slik beslutning om man føler seg inkludert, og ikke minst viktig.

Når det er sagt, hva Perry gjør eller ikke gjør har ikke jeg oversikt over, men jeg er enig i at dette var en merkelig beslutning. Samtidig, det kan jo hende at det foreligger en rasjonell vurdering.

Zeman
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 28.03.2014 12:55    Post subject: Reply with quote

Spartacus Tommel'n opp!

Tenk hvis Mourinho hadde ledet oss...sukk Very Happy
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 44, 45, 46  Next
Page 38 of 46

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb