|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 15.02.2014 21:28 Post subject: |
|
|
Det er helt riktig det, og det er sikkert årsaken til at det snakkes så veldig mye om overganger når man skal "tilbake til røttene". Problemet er bare at den analysen er litt for grunn, det var bare ett av beina Eggens lag stod på. Det andre beinet var et offensivt grunnspill med ball som alle spillerne i elleveren kunne inn og ut, og det var det som etter min mening var den viktigste suksessfaktoren mot dårlige (TL) og "middelmådige" (Boavista o.l.) motstandere.
Selvfølgelig lå vi mye dypt i banen mot motstandere som Milan, Real, Bayern og de, og da var det på overgangene vi skulle gjøre det, en tankegang også landslaget stod for. Det er ikke rakettforskning: det er forholdsvis enkelt å ligge defensivt og kontre bra, hvis det er det man ønsker å gjøre. Men det var ikke slik vi kom oss i posisjon til å utfordre storklubbene i Champions League, og det er derfor vi aldri kommer tilbake på den arenaen med dagens begrensede trenerapparat. Per i dag er vi hundre prosent avhengig av flaks, tilfeldigheter og individuelle prestasjoner for å skape muligheter mot lag som ligger dypt i banen, og jeg ser veldig lite som tyder på at dette er i endring, eller engang at endring er ønskelig.
Perry og Wiggen ønsker, slik jeg tolker det, kun å jobbe med den delen av Rosenborg-filosofien som de forstår og mestrer, og håper at det skal være nok. Resultatet er at vi er et av de mer defensive og risikoaverse lagene selv i Norge, og satser på å kontre inn et seriegull. Det kommer ikke til å bygge et lag som er klubben verdig i noen tidshorisont, og det kommer i alle fall ikke til å underholde særlig mange underveis. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 15.02.2014 23:19 Post subject: |
|
|
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.02.2014 11:21 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Problemet er bare at den analysen er litt for grunn, det var bare ett av beina Eggens lag stod på. Det andre beinet var et offensivt grunnspill med ball som alle spillerne i elleveren kunne inn og ut, og det var det som etter min mening var den viktigste suksessfaktoren mot dårlige (TL) og "middelmådige" (Boavista o.l.) motstandere.
|
Enig. Litt dårlig formulering av meg. Skulle selvfølgelig vært beskrevet som et av flere viktige elementer  |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 16.02.2014 13:54 Post subject: |
|
|
I tillegg til det mener jeg at vi var i veldig fysisk god form. Det er en krevende spillestil vi har,som krever enormt med løping og kollektivt press.
Det mener jeg er totalt mangel på idag,spillerne er for dårlig fysisk form. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |