View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
longns Veteran
|
Posted: 16.05.2006 19:52 Post subject: Var det å sparke Ola By Rise en tabbe? |
|
|
Vi blir jo dårligere og dårligere jo, dette er jo værre enn med Perry. ble det gjort en stor feil ved å sparke Ola By Riise? Han tok jo oss faktisk til seriegull og Champions League!
Last edited by longns on 16.05.2006 20:04; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
nicknack Junior
|
Posted: 16.05.2006 19:55 Post subject: |
|
|
Ja, det var det.. rævva fotball som Eggen kaller det..
Få tilbake Perry! Ålesund har jo seks strake nå... |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 16.05.2006 19:55 Post subject: Re: Var det å sparke Ola By Riise en tabbe? |
|
|
joko- wrote: | Vi blir jo dårligere og dårligere jo, dette er jo værre enn med Perry. ble det gjort en stor feil ved å sparke Ola By Riise? Han tok jo oss faktisk til seriegull og Champions League! |
Får vel aldri svar på det, jeg mener problemmene begynte med han..
Men han hadde fortsatt spillere som var veldig gode..
Nå er de byttet ut med ungre krefter som ikke får det til...
Hvor mye vant vi sjansjestatistikken? 15-3 eller noe, tror ikke treneren kan gjøre så mye med det...
Jeg mener at Rbk ble svært svekket etter at Hareide ga seg... |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 16.05.2006 19:56 Post subject: Re: Var det å sparke Ola By Riise en tabbe? |
|
|
joko- wrote: | Vi blir jo dårligere og dårligere jo, dette er jo værre enn med Perry. ble det gjort en stor feil ved å sparke Ola By Riise? Han tok jo oss faktisk til seriegull og Champions League! |
Nei, feilen var det man gjorde etterpå, man burde latt Nils Arne Eggen trene Rosenborg inntil man kunne fått Trond Sollied eller Tom Nordlie på plass, snarere enn å la assistenten til assistenten ta over. |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 16.05.2006 19:58 Post subject: Re: Var det å sparke Ola By Riise en tabbe? |
|
|
Forever RBK wrote: | Får vel aldri svar på det, jeg mener problemmene begynte med han.. |
Nåja, allerede i 2000-sesongen var det da åpenbart at ting ikke var som de pleide. De to siste sesongene til Eggen (2001 og 2002) var jo godt under pari... |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 16.05.2006 19:59 Post subject: |
|
|
Det tar tid å bygge opp et lag! Det er mulig både Ola og Perry hadde klart det på sikt, men jeg sikker på at Høgmo er minst like kapabel til å gjøre det samme. Svaret på spørsmålet ditt blir...ja, kanskje en tabbe, men hvis du sikter til å kaste dagens trenere på sjøen, må det være en generaltabbe - det viser at man ikke har lært noen verdens ting i de siste sesongers motgang. |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 16.05.2006 19:59 Post subject: |
|
|
Hahaha..
Idiotisk topic. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 16.05.2006 20:03 Post subject: |
|
|
HoldBrillan wrote: | Hahaha..
Idiotisk topic. |
nerd |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 16.05.2006 20:09 Post subject: |
|
|
Kommer fra deg, taper. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
longns Veteran
|
Posted: 16.05.2006 20:10 Post subject: |
|
|
nerd nerd nerd nerd |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 16.05.2006 20:17 Post subject: |
|
|
doris wrote: | Det tar tid å bygge opp et lag! Det er mulig både Ola og Perry hadde klart det på sikt, men jeg sikker på at Høgmo er minst like kapabel til å gjøre det samme. Svaret på spørsmålet ditt blir...ja, kanskje en tabbe, men hvis du sikter til å kaste dagens trenere på sjøen, må det være en generaltabbe - det viser at man ikke har lært noen verdens ting i de siste sesongers motgang. |
Hvorfor klarer Perry det nå i AAFK uten tid?
Hvorfor klarte Mourinho å vinne Premier League i sin første sesong?
Hvorfor klarer Arild Stavrum det?
Hvorfor klarte Hareide det?
Hvorfor klarer Sollied det?
Forstår ikke denne tankegangen; "det tar tid å bygge et lag".
Kan dra den så langt og si: Var det en tabbe å ansette Hareide? |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 16.05.2006 20:21 Post subject: |
|
|
De du ramset opp der bygget opp et lag som allerede var der, kansje ikke Mourinho men der er det jo ubegrenset med penger...
Høgmo tok over et synkende skip, som han må bygge opp med nye spillere, så får vi se om han klarer det...
I treningskampene vant vi, uten å være noe bedre enn motstanderne, i serien er vi bedre enn motstanderene stort sett, men vinner ikke..
Veldig dårlig egenskap.. |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 16.05.2006 20:33 Post subject: |
|
|
Stavrum tok vel over et synkende skip? Kvalikk er ikke bra (cupen er bonus, hjelper ikke å rykke ned og vinne cupen) |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 16.05.2006 20:37 Post subject: |
|
|
joko- wrote: | nerd nerd nerd nerd |
Kan ikke du og HoldBrillan ta og treffes utafor Klokkesvingen og se hvem som klarer å pisse lengst eller noe sånt? Gi faen i å ødelegge en (noenlunde) seriøst tråd med sånt tullball i hvert fall - dere bare driter dere ut |
|
Back to top |
|
 |
|
Posted: 16.05.2006 20:39 Post subject: |
|
|
Manus wrote: | Kan dra den så langt og si: Var det en tabbe å ansette Hareide? |
Nei. Jeg klarer ikke se hvem som skulle vært et bedre valg på det aktuelle tidspunktet. Dog må det vel absolutt sies å ha vært en tabbe av hr. Hareide å stikke til landslaget... |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 16.05.2006 20:42 Post subject: |
|
|
Forever RBK wrote: | De du ramset opp der bygget opp et lag som allerede var der, kansje ikke Mourinho men der er det jo ubegrenset med penger...
|
ehhh...
Jeg har slengt så mye dritt om PJH at han fortjener cred når han gjør noe bra.
PJH tok over ett Aafk i oppløsning, der 5-6 spillere forsvant før nyttår, og begynnte ikke trenergjerningen sin før etter nyttår.
Kjøpte 3 spillere og hentet 2 tilbake fra utlån.
La om HELE treningsmetodikken og HELE spillesystemet, men har 6 mnd etter en fast 11`er som har tatt 7 strake seire. |
|
Back to top |
|
 |
doris Veteran
|
Posted: 16.05.2006 22:17 Post subject: |
|
|
"Hvorfor klarte Mourinho å vinne Premier League i sin første sesong?
Hvorfor klarer Arild Stavrum det?"
Den dagen Arild Stavrum vinner Premier Leauge i sin første sesong, kommer jeg til å kaste meg i elva.  |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 16.05.2006 22:38 Post subject: |
|
|
Du forstod poenget mitt (håper jeg)  |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 16.05.2006 22:43 Post subject: |
|
|
Jeg synes dette er et godt spørsmål.
Det er jo helt tydelig at Ola hadde et eller annet på gang. Det innebærer korrekthet at spillet ikke direkte var veldig bra, og vi hadde flaks som vant serien og kom til CL. Men uansett. Vi gjorde det!
Samtidig vet vi også at Ola var offensivt orientert, og inspirert av Nils Arne. Et annet poeng er at vi var oppe i toppen hele sesongen, selv om vi ikke ledet hele veien. Og det er et tegn på at vi resultatmessig var litt mer stabil enn vi har vært til nå i år, selv om vi har vært forholdsvis stabile i år også. Et stabilt uavgjortlag. Men man vinner ikke serien ved bare å spille uavgjort. Jeg mener det var galt å gi Ola sparken før sesongen var unnagjort. Han burde fått en sesong til på seg, i og med at resultatene var forholdsvis gode, selv om de på ingen måte var optimale. Det er ikke sikkert det hadde blitt så mye bedre med By Rise enn med Perry, men det var galt å gi Ola sparken før han hadde fått sjansen til å vise stabile resultater over tid.
Det Høgmo nå holder på med er jeg litt skeptisk til. Han har gjort mange veldig gode grep utenfor banen. Fått ryddet opp litt på Brakka. Men på banen er det i mine øyne for mange rokkeringer, og for dårlig spill. Det er delvis planløst, og jeg kan faktisk ikke huske å ha sett at spillere løper inn i hverandre opptil flere ganger i en kamp før. Men det er ikke første gang jeg ser det under Høgmo. Det etablerte angrepsspillet mangler noe veldig vesentlig. Hva det er vet jeg ikke. Men det er tydelig at noe er galt når spillere løper inn i hverandre i flere kamper på rad.
Jeg synes det var en bedre plan over spillet under Ola enn under både Perry og Høgmo. Samtidig synes jeg vi var bedre offensivt og mer målfarlig under Ola og Perry. Og ingen av dem ønsket å tape uten å ha prøvd alt. Men det er ganske tydelig at Høgmo er mye mindre risikoviillig enn sine forgjengere. I en klubb som Rosenborg er ikke det nødvendigvis bra. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 16.05.2006 22:53 Post subject: |
|
|
[/quote]
ehhh...
Jeg har slengt så mye dritt om PJH at han fortjener cred når han gjør noe bra.
PJH tok over ett Aafk i oppløsning, der 5-6 spillere forsvant før nyttår, og begynnte ikke trenergjerningen sin før etter nyttår.
Kjøpte 3 spillere og hentet 2 tilbake fra utlån.
La om HELE treningsmetodikken og HELE spillesystemet, men har 6 mnd etter en fast 11`er som har tatt 7 strake seire.[/quote]
Ja han fortjener cred, men han trener et 1.div lag, som er vant med eliteserie ifra fjor så det blir jo litt annderledes. Aafk var vel aldri i oppløsning... |
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 16.05.2006 23:06 Post subject: |
|
|
Det var et lag i storm. Mye motgang fra supportere, misnøye osv. Mange spillere truet med å dra. Nå har han snudd rundt på alt. Nå er det veldig store forventninger, til og med han lange spjælken stokker beina rett  |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 18.05.2006 16:56 Post subject: |
|
|
HoldBrillan wrote: | Hahaha..
Idiotisk topic. |
i så fall gir du oss et fint bevis på at idioti tiltrekker seg idioter.
Til saken:
Ã… sparke By Rise er det siste virkelig geniale RBK har gjort. |
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 18.05.2006 20:32 Post subject: |
|
|
Om det var riktig eller galt å sparke Ola By er det nok mange meninger om. Ola tok over etter to trenere som hadde respekt og pondus i spillergruppa. Ola som assistent hadde vært en buffer mellom trenere og spillere og var nok litt for mye kompis for de som spilte.
Denne konstellasjonen og Olas myke måte å opptre på gjorde vel at endel "mette" spillere ikke ga maks under ham. Og for Ola var det nok problematisk å snu på flisa underveis, han prøvde nok, men man blir som regel ikke profet blant sine egne.
Når så Perry ansettes etter Ola, så er det jo dømt til å mislykkes, han hadde heller ikke den pondus som trengtes i spillergruppa. Det kunne alle se på den innsatsen som ble ytt og den fysiske formen laget var i ifjor.
Høgmo så vel veldig fort hvilke grep som måtte gjøres og har gjort mange bra grep utenfor banen, men sliter litt mer på banen.
Tror mange av oss forventer litt for raske resultater. RBK var en klubb som holdt på å råtne på rot i egen selvforherligelse og den har såvidt begynt å våkne igjen.
Sitter egentlig og tenker litt på den berømte ketchup flaska, først kom det ingenting, så ingenting, så ingenting, så kom hele innholdet.
"Time vil sjå!"  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
AmG Proff

|
Posted: 18.05.2006 20:39 Post subject: g |
|
|
Genialt sagt  _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 18.05.2006 21:24 Post subject: |
|
|
haha ace! tenker akkurat det samme om høgmo!
synes vi skal gi han tid, og er glad du poengterte dette, slik at alle de som er så kritisk til høgmo kan tenke seg om! |
|
Back to top |
|
 |
|