| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
josinho Veteran
|
Posted: 06.02.2014 19:28 Post subject: |
|
|
| Mot LFK vil vel RBK mangle Svensson, Berntsen, Selnæs, Reginiussen (evt Skjelvik og Bille) og Riski på div landskamper. Blir vel likevel mulig å stille et bra lag. Muligens amerikanerne våre også spiller landskamp. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.02.2014 10:47 Post subject: |
|
|
Rosenborg spiller bare én treningskamp under oppholdet i Spania.
- Oppholdet på La Manga var en ren kampleir. Nå ønsker vi å bruke mesteparten av tiden på treningsfeltet. Derfor velger vi å bare spille én kamp i løpet av oppholdet, sier Erik Hoftun til RBK.no.
Kampen mot Kalmar spilles søndag 16. mars klokka 16.00.
rbk.no
Regner da med at det ikke er styrketrening som står i fokus ...  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 07.02.2014 11:45 Post subject: |
|
|
| Håper Eggen har leilighet i Marbella han trenger å se etter også |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.02.2014 00:14 Post subject: |
|
|
| Så lenge at ikke spillerne følger festløypa rundt leiligheta til navnebror Myhre i Puerto Anus går det bra. |
|
| Back to top |
|
 |
Stano_11 Veteran
|
Posted: 11.02.2014 23:08 Post subject: |
|
|
I og med at kvaliteten på lagene i treningscupen på La Manga i år har falt drastisk i forhold til tidligere år så bør kanskje RBK vurdere å bli med på denne treningscupen som går i Portugal. For det meste danske lag, men lag fra Russland, Sverige, Østerrike og Tsjekkia.
http://www.theatlanticcup...teams/2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 12.02.2014 00:02 Post subject: |
|
|
| At det skal være så jævla vanskelig å finne lag(av bra kvalitet) som vil møte en av nordens største klubber til en treningskamp kan jeg ikke fatte. Var forsåvidt bra i fjor, men feilet i år. Får vel til nød skylde på arrangørene. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.02.2014 00:16 Post subject: |
|
|
Til nød? Må nok tilskrives arrangørene.
Men ja, Rosenborg må nok tenke seg nøye om, og se etter andre alternativer fom neste år. Vi og heller ikke andre tippeligalag kan være bekjent over årets motstand. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 12.02.2014 00:45 Post subject: |
|
|
Men å skaffe en kvalitetsgaranti før man melder seg på slike turneringer kunne kanskje vært noe. Nå vet jeg ikke om noe slikt faktisk forelå, så jeg er vel ute på dypt vann uansett.
Kriteriene for neste år bør være:
-Ca. like gode eller bedre lag
-Lag fra andre nasjoner
-Bedre gressbaner som også bør vannes bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.02.2014 00:52 Post subject: |
|
|
Dumt at (tanken bak) Royal League forsvant så fort. Likte egentlig konseptet, selv om det tryna totalt da det ble vedtatt at dette skulle være svære greier fra dag én, når ikke en gang alle spillerne var med på tanken.
En skandinavisk/nordisk vinterturnering for topplagene i de forskjellige ligaene, tror jeg kunne gjort alle godt. Så får man kanskje begynne som ren treningsturnering, og heller kommersialisere det etterhvert om interessen kommer på plass. Da slipper i hvertfall deltagende lag å møte FK Sanskrit og lag som ikke stiller. Så er det selvsagt mulig å spe på med andre treningskamper i lagenes egen regi. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.02.2014 01:01 Post subject: |
|
|
Kritisk til La Manga-motstanden: – De har bommet i år
Tippeliga-trenere kritisk til nivået på Copa del Sol.
De norske lagene vinner og vinner på La Manga, men trenerne er likevel ikke fornøyd.
– Mot såpass middemådig motstand burde vi klart å skape flere sjanser og score flere mål, sier Haugesund-trener Jostein Grindhaug etter dagens 4-1-seier over latviske FC Daugava.
I Copa del Sol-turneringen på La Manga er fjorårets tre medaljevinner og cupvinner Molde representert. Ønsket er å gi lagene som skal ut i Europa best mulig matching.
– Det er veldig ujevnt nivå her, det er det. Det slår ujevnt ut for lagene som skal ha E-cupforberedelser, sier toppfotballsjef Nils Johan Semb til TV 2.
Hittil har Haugesund vunnet to strake kamper. Først 3-1 mot angolske Sport Luanda og deretter 4-1 mot FC Daugava.
– Jeg hadde håpet og trodd på enda høyere kvalitet, det må jeg innrømme. Du klarer å holde konsentrasjonen en omgang, men utover i andreomgang går det utover innsatsen og tempoet. Det gjør at du sitter igjen med en såder følelse, sier Grindhaug.
Også i Strømsgodset-leiren er man misfornøyd med motstanden hittil. Godset vant 4-1 i sin første kamp - og kunne og burde vunnet mye mer.
– Det var nok ikke verdens beste lag vi møtte, nei, uttalte Deila etter første kamp.
Selv om han mener motstanden er for svak, er han ikke verre på det enn det kanskje ikke er så dumt heller.
– På den ene siden ønsker vi best mulig motstand, men på den andre siden følte vi kanskje at vi begynte for rett på mot veldig god motstand i fjor. Sånn sett kan det være greit med en litt rolig start, sier Deila.
Det er Norsk Toppfotball som står som arrangør av turneringen i Spania. Sportssjef Jo Bergsvand har ingen problemer med å forstå klubbenens frustrasjon.
– Vi er ikke fornøyd vi heller. Jeg skjønner at klubbene er litt oppgitt, og jeg må ærlig innrømme at jeg er litt oppgitt selv. Du ønsker ikke et opplegg der du føler det er elitenivå mot 2.-divisjon, sier Bergsvand.
Han lover en evaluering av turneringen foran neste år.
Samtidig er det liten tvil om at det kan bli vanskelig å få et like godt sportslig opplegg som for noen år siden. Årsak: Tidspunkt og ikke minst penger.
– Penger er alltid vanskelig å forutsi. København forsvant for eksempel fort når de fikk godt betalt andre steder. Vi har ikke mulighet til å konkurrere med enkelte andre steder, sier Bergsvand.
Nils Johan Semb håper Copa del Sol klarer å skape et godt sportslig tilbud i årene som kommer.
– Vanligvis har dette vært en fantastisk kvalitetsturnering. Det blir en utfordring å få sydd sammen en turnering med gode nok lag, men jeg håper man får det til. Hvis man ikke får det til, kan det kanskje være bedre å lage en ren nordisk turnering, sier Semb. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 12.02.2014 01:05 Post subject: |
|
|
| Quote: | | – Vanligvis har dette vært en fantastisk kvalitetsturnering. Det blir en utfordring å få sydd sammen en turnering med gode nok lag, men jeg håper man får det til. Hvis man ikke får det til, kan det kanskje være bedre å lage en ren nordisk turnering, sier Semb. |
| Quote: | | En skandinavisk/nordisk vinterturnering for topplagene i de forskjellige ligaene, tror jeg kunne gjort alle godt. Så får man kanskje begynne som ren treningsturnering, og heller kommersialisere det etterhvert om interessen kommer på plass. Da slipper i hvertfall deltagende lag å møte FK Sanskrit og lag som ikke stiller. Så er det selvsagt mulig å spe på med andre treningskamper i lagenes egen regi. |
Zorac!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 12.02.2014 10:21 Post subject: |
|
|
| Det er ikke for tippeligalag å velge og vrake! Vi er nede i sørpa, så Godset og de andre kan bare tie. Vi får ingen topplag så lenge vi er så elendige. De beste lagene ser på oss som vrakgods. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 12.02.2014 19:00 Post subject: |
|
|
| Nå handler det vel ikke om hvor langt nede i sørpa vi er, men at vi møter lag som er mange hakk dårligere. Ingen i TL er tjent med dette. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 12.02.2014 22:52 Post subject: |
|
|
| Hvem møter vi i neste turnering da?når godset møter så mye gode lag. |
|
| Back to top |
|
 |
thoves Veteran
|
Posted: 12.02.2014 23:13 Post subject: |
|
|
Jeg klager egentlig ikke på RBK's motstandere i år jeg.
Astra, AIK og Costuleni var helt greit for min del. En toppkamp, en jevn kamp og en kamp man kan gi noen hvile og noen spilletid.
Var enda bedre ifjor, men da ble det neste for hard matching igjen..
Synes andre klubber kan klage mer enn RBK hittil. For at selve CopaDelSol-turneringa var dårlig er det ingen tvil om.
Så forresten Liberec-Ørebro i den Atlanticturneringa, og det var noe av det mest tafatte jeg har sett på lenge. Og Hafnarfjordur,Breidablik etc er vel heller ikke noe særlig. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.03.2014 17:28 Post subject: |
|
|
I alt 25 spillere har fått spilletid i løpet av de første sju treningskampene. Spilletid i minutter:
| Code: |
Svensson 521
Dorsin 499
Skjelvik 458
Jensen 455
Berntsen 451
Nicki Bille 436
Gamboa 427
Riski 409
Ørlund 405
Moe 374
Søderlund 367
Helland 364
Strandberg 360
Mikkelsen 321
Lund Hansen 225
Chibuike 221
Reginiussen 133
Sørloth 117
Sørmo 86
Midtsjø 83
Fonn Witry 57
Mix 46
Lundal 32
Steiring 28
Rygh 3
Rønning 0
Selnæs 0
|
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 01.03.2014 17:33 Post subject: |
|
|
| To venstrebacker inne på topp tre er vel det man kan kalle en kuriositet. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 01.03.2014 18:16 Post subject: |
|
|
| Med en del spillere som skal spille landskamper så er det vel et håp om å få sett noen av de yngste spillerne mot Levanger. G19, U21, U23 og A-landslaget jo i aksjon men Sørmo og Storevik på G18 og Sæter, Erlien og Helmersen på G16 er jo ferdig med kampene og er vel tilbake i Trondheim til den kampen. Sørmo får nok spille men om noen enda yngre får prøve seg blir spennende å se, håper på å få sett Sæter. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 03.03.2014 23:19 Post subject: |
|
|
Med gisp!s oversikt over, får man denne elleveren som har spilt mest/fått mest tillit, hittil i treningskampene:
Örlund
Gamboa - Moe - Dorsin - Skjelvik
Jensen - Svensson - Berntsen
Bille - Søderlund - Riski
Ser man bort fra midtstopperne, tror jeg fort dette laget kunne vært, for Perry, et naturlig valg av en start-ellever. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.03.2014 23:41 Post subject: |
|
|
| Bør vel bytte Svensson med Mix også. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 03.03.2014 23:45 Post subject: |
|
|
Ja, ulogisk nok, så ville det nok vært veldig logisk for Perry, Hedon. Selv om Mix nesten har vært totalt fraværende i oppkjøringen ...  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.03.2014 00:20 Post subject: |
|
|
Ikke glem at Berntsen er for dårlig defensivt til å få tillit når det virkelig gjelder. Treningskamper er jo først og fremst en utprøvingsarena der hele troppen skal få en illusjon av at de er med i kampen om plass i elleveren.
Jensen - Mix - Svensson
tenker jeg nok er foretrukket sentralt når alle er skadefri. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 04.03.2014 00:30 Post subject: |
|
|
Yepp, du har så rett, Zaph.
Da blir dette antakeligvis laget Perry ønsker å starte første seriekamp med?:
Örlund