| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 02.02.2014 17:03 Post subject: |
|
|
| Kom til å tenke på Teteh Bangura når du nevnte Mohamed Bangura. Spilt lite etter han dro fra AIK men ser nå at AIK har fått han tilbake på lån. Scoret jo 15 mål på 17 kamper i Allsvenskan sist han var i AIK. Litt mer skeptisk til Mohamed Bangura. Scoret bare 6 mål på 27 kamper for Elfsborg i fjor og hadde langt i fra like god scoringsrate i AIK som Teteh. Men kunne vært en spennende spiller og jeg tror det kan være en signering som kan gå. Men hvis det er tyrkiske klubber som vil ha han så dra han vel dit pengene er. |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.02.2014 22:20 Post subject: |
|
|
| Han er vel allerede klar for Malmø? |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 02.02.2014 23:13 Post subject: |
|
|
| mm,og godset kjøper danske stortalentet..Mens vi kjøper overpriset norske spillere.. |
|
| Back to top |
|
 |
OzzeyH Proff

|
Posted: 03.02.2014 00:10 Post subject: |
|
|
| Sykt at Sandnes ulf får bedre spillere inn enn det vi klarer.. kan vi bytte SD med de? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.02.2014 06:17 Post subject: |
|
|
Enda morsommere er det å tenke på at vi ønsker å kvitte oss med Chibuike. Det er vel omtrent den eneste spilleren vi har i stallen per nu som ikke oser Tippeliga-spiller.
Der andre lander gode avtaler på internasjonale talenter, ønsker vi å kvitte oss med den ene spilleren vi har med internasjonalt snitt, og gir heller 6-7 millioner for Søderlund. Bare å gratulere de som administrerer og setter sammen lag. Vi har tydeligvis veldig anstrengt økonomi, men bruker fortsatt store summer på gjennomsnittlige liga-spillere. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
ThePatriot Junior
|
Posted: 03.02.2014 07:32 Post subject: |
|
|
At Rosenborg har anstrengt økonomi ser jeg ikke på som noen grunn til at de ikke skal hente spillere med kvalitet. Når både Sapara og Demidov ryker, til tross for at de nesten har fridd til klubben og kunne kommet gratis, da ser jeg på det som noe helt annet enn økonomisk.
Rosenborg BK er ikke lengre en attraktiv klubb, tydeligvis. Synd at Sandnes Ulf og Brann lander signeringer av over gjennomsnittlig TL-nivå, mens RBK henter inn stallfyll og overvurderte spillere til flere millioner. |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 03.02.2014 09:18 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | | mm,og godset kjøper danske stortalentet..Mens vi kjøper overpriset norske spillere.. |
Greit nok å kritisere ledelsen, men dette blir vel i overkant? Vi kjøpte jo faktisk 3 danske spillere relativt billig så sent som i fjor. Mikkelsen hadde da vært en del av Danmarks EM-tropp 1 år tidligere. Dessuten er dette snakk et om lån, hvis det i det hele tatt er aktuelt. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 03.02.2014 11:20 Post subject: |
|
|
| Sånn i etterkant virker ikke det Mikkelsen-kjøpet så veldig billig... |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.02.2014 13:18 Post subject: |
|
|
Interessant påpekning moomoo, merket meg også at Godset hadde en midtbanespiller fra Everton på prøvespill, samt at Molde låner BBS fra Wolves som tidligere var meget god i TL.
Å søke etter lånemuligheter med talenter over TL nivå som sliter med spilletid i store ligaer virker for meg å være en kjempebra mulighet til å øke kvaliteten i 11'ern i en økonomisk trøblete tid der vi er nødt til å øke sportslige prestasjoner for å henge med i toppen, og burde være fullt mulig også for oss, men inn kommer dyre Riski og Søderlund, mens man takker nei til Sapi og Demidov.
Kort oppsummert ser vi ut til å fortsette å senke nivået på stallen, samtidig som vi bruker mye mer penger enn konkurrentene på overganger. |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 03.02.2014 14:05 Post subject: |
|
|
| Greit at Molde låner BBS, men til hvilken pris. Lånebeløp + lønn. Har hørt at BBS tjener 5 mill i året og Wolves er kjent for å være vanskelig/gode i forhandlinger. Tipper denne overgangen koster Molde fra 4-6 mill. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 03.02.2014 15:17 Post subject: |
|
|
Kjell Jonevret og Arne Larsen Økland ville hente islending nummer seks i Björn Bergmann Sigurdarson, men kunne ikke matche Molde på lønn.
http://www.aftenposten.no...6376_1.snd
Tolker dette som at Molde har strukket seg ganske langt. |
|
| Back to top |
|
 |
möllenbergs Senior

|
Posted: 03.02.2014 15:31 Post subject: |
|
|
| ThePatriot wrote: | At Rosenborg har anstrengt økonomi ser jeg ikke på som noen grunn til at de ikke skal hente spillere med kvalitet. Når både Sapara og Demidov ryker, til tross for at de nesten har fridd til klubben og kunne kommet gratis, da ser jeg på det som noe helt annet enn økonomisk.
Rosenborg BK er ikke lengre en attraktiv klubb, tydeligvis. Synd at Sandnes Ulf og Brann lander signeringer av over gjennomsnittlig TL-nivå, mens RBK henter inn stallfyll og overvurderte spillere til flere millioner. |
Demidov var aldri aktuell å hente for oss, trust me, I know this. Så han valgte ikke bort oss på noen som helst måte.
Tror fremdeles vi er den mest attraktive klubben å komme til i Norge for spillere som ser for seg å bli mer enn én sesong! _________________ It's hope in a hanging snore |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.02.2014 15:32 Post subject: |
|
|
Det handler jo litt om timing og kontakter også.
I Rubios tilfelle må de ha vært heldige om det stemmer. Slik jeg husker ham (har ikke sett så mye til ham de siste årene), så ville han uten tvil vært en mye MYE bedre signering en Søder og riski, men det kan jo hende Rubio har hatt problemer siden han bare har figurert i 11 kamper for Sporting siden overgangen dit.
Blir mye tipping nå, men blir ikke overrasket om Rubio blir toppscorer for å si det sånn.
Når det Gjelder Olsen så vet vi at SIF har gode kontakter flere steder grunent avtalen med City. Tror nok det har hatt mye å si for at han skulle være aktuell for dem.
Tror nok Hoftun & Co har gjort sitt ytterste samtidig som man nok prøver å satse Scandinavisk. Men det er klart at man kan ikke forvente 100% uttelling når man ikke har den riktige inflytelsen/kontaktene samt en teft som ser ut til å høre hjemme i Addeco.
Jeg klarer ikke å se at de ikke hadde koll på Sappis kontraktsituasjon før de hentet både Søder og Riski. De måtte vite at det kunne bli aktuelt, og jeg synes det er skikkelig trist at vi ikke kan mobilisere for å få hjem en publikumsyndling og trekkplaster, men heller henter overprisede spillere.
Søder er jo ikke forferdelig dårlig, men med de mangler han har så ville jeg tro at han hadde max verdi på 2-3mill selv med kontrakt.
Når jeg tenker 6mill + så tenker jeg ekstremkvaliteter.
De eneste jeg kan komme på som har forsvart å koste over 6 mill de senere årene er Dockal og Chibuike. Hvorfor?
Fordi de hadde ektremkvaliteter og X-Factor.
Selvfølgelig trenger vi lagspillere og Mike for eksempel var jo en flott signering. Men de prisene som i dag hersker... skulle tro at samtlige lag i Norge spilte i CL annenhvert år...
Jeg tror at Tippeligaen de neste årene vil jevne seg ut, og selv om noen vil si det er morro at flere lag kan vinne og et kvalitetsstempel at motstanden blir jevnere så vil det være en utrolig svekkelse for ranking internasjonalt.
det eneste positive med utvikingen i TL slik jeg ser det er at over de neste årene vil flere yngre spillere kunne få slippe til.
Tror neppe Norsk fotball vil utvikle seg noe særlig før vi får en trener som Nils som kan dominere og utvikle et lag til å heve nivået.
Så kan man bare vente å se om det blir kjørt i grøfta på samme måte som RBK ble kjørt i grøfta etter Nils Dominans. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 03.02.2014 15:38 Post subject: |
|
|
| möllenbergs wrote: | | Demidov var aldri aktuell å hente for oss, trust me, I know this. Så han valgte ikke bort oss på noen som helst måte. |
Ikke vær redd for å dele mer info hvis du har noe, vi forteller det ikke videre!  |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 03.02.2014 16:17 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | Når det Gjelder Olsen så vet vi at SIF har gode kontakter flere steder grunent avtalen med City. Tror nok det har hatt mye å si for at han skulle være aktuell for dem. |
Olsen er et stort talent med gode færdigheder, men jeg tror han mangler noget, når det kommer til mentalitet. Han skulle jo have været udlejet til græske Panathinaikos, men skiftet blev ikke til noget, fordi han ville have garanteret spilletid skrevet ind i kontrakten - lidt et fjols, hvis du spørger mig. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.02.2014 18:35 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | Interessant påpekning moomoo, merket meg også at Godset hadde en midtbanespiller fra Everton på prøvespill, samt at Molde låner BBS fra Wolves som tidligere var meget god i TL.
Å søke etter lånemuligheter med talenter over TL nivå som sliter med spilletid i store ligaer virker for meg å være en kjempebra mulighet til å øke kvaliteten i 11'ern i en økonomisk trøblete tid der vi er nødt til å øke sportslige prestasjoner for å henge med i toppen, og burde være fullt mulig også for oss, men inn kommer dyre Riski og Søderlund, mens man takker nei til Sapi og Demidov.
Kort oppsummert ser vi ut til å fortsette å senke nivået på stallen, samtidig som vi bruker mye mer penger enn konkurrentene på overganger. |
Samtidig skal man huske at det å bygge et lag, med lånte stjernespillere, også er som å pisse i buksa når det er kaldt... varmt ei stund, men desto kaldere etterpå.
Man kan tjene noen millioner på f.eks EL-gruppespill, men taper samtidig på egne talenter, taper kontinuitet, øser ut lønnskostnader, som ikke kan komme tilbake ved salg etc...
Å låne spillere kan fort bli en vond spiral, hvor situasjonen blir verre og verre, spesielt hvis Ecup-gruppespill glipper et par år.
Jeg tror faktisk det er bedre å være litt dårligere, med egne spillere over tid, enn det er å vinne litt mer med lånte spillere. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 03.02.2014 18:46 Post subject: |
|
|
| Også verdt å huske historier som for eksempel Mathias Bjærsmyr. Herja Allsvenskan og svenske U-21 så til de grader, 30-40 mills prislapp og "alle" store klubberi Europa jaktet han. Så kom han på lån til oss og var noe av det verste som har spilt i TL noengang.... |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.02.2014 18:59 Post subject: |
|
|
I utgangspunktet enig PerO, men vi befinner oss i en situasjon der vi trenger kvalitet i laget for å være med i toppen samtidig som vi ikke har råd til å kjøpe.
Uenig i siste setningen din. Kortsiktig suksess avler fremtidig suksess. Perry er heller ingen Eggen som kan trylle middels spillere tilå dominere. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 03.02.2014 21:59 Post subject: |
|
|
| En spiller jeg kunne tenkt meg til RBK er Man Utd U21 spilleren Davide Petrucci. Var et veldig stort talent når Man Utd hentet han fra Roma som 16/17 åring men gikk nesten konstant skadet i 2 sesonger etter han kom og har ikke utviklet seg slik de hadde håpet. Han blir 23 i år og er nok ferdig i Man Utd etter sesongen. En teknisk god midtbanespiller som også er pasningssikker og kan slå gode dødballer. Men er nok urealistisk, tipper han går til en Championship klubb eller tilbake til Italia. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 03.02.2014 22:05 Post subject: |
|
|
Ja klubber rundt oss låner seg til poeng, men det blir jo ikke noe mindre av det. Skal vi bare la andre klubber "låne oss unna" seriegullet i flere år?
Kvalitetene i første 11' er til enhver tid gjeldene om man skal vinne kamper og få med seg poeng fra hist og pist. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 03.02.2014 22:21 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | I utgangspunktet enig PerO, men vi befinner oss i en situasjon der vi trenger kvalitet i laget for å være med i toppen samtidig som vi ikke har råd til å kjøpe.
Uenig i siste setningen din. Kortsiktig suksess avler fremtidig suksess. Perry er heller ingen Eggen som kan trylle middels spillere tilå dominere. |
Fjorårssesongen viste vel at vi faktisk har kvalitet til å være med i toppen. Det uten at Perry så ut til å skape nevneverdig fremgang. Så selv om Perry ikke tryller, så vil vi ha en omtrent like sterk tropp, de har trent ett år mer sammen, og forhåpentligvis har i tillegg Perry klart å lære dem litt i løpet av vinteren.
Til sammen, bør det være et lag som kjemper i toppen, og med de svekkelsene motstanderne har pr. i dag, sansynligvis kan "spasere" inn til seriegull, uten trylling fra Perry.
Hvorfor da låne, i stedet for å se hvilken fremgang stallen og trenerteamet viser? |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 03.02.2014 22:36 Post subject: |
|
|
Håper du har rett, men husk at vi hadde Tarik som var sterkt delaktig i vår "flying start" mens Molde sviktet. Dockal som på tross av lite spilletid var blant toppen på målpoenglista , og dermed samtidig bidragende til en del poeng er også borte. Viavsluttet ikke sesongen så godt gjorde vi? Er disse erstattet?
Spasere til seriegull sier du? Gi meg noen av pillene du går på.Deila og godset, Brann, Molde blir alle gode i år. |
|
| Back to top |
|
 |
|