English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Jonas Svensson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 94, 95, 96  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Attaboy
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 02:04    Post subject: Reply with quote

Minoritetsgruppe, Megafritz?
Thulian
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 02:10    Post subject: Reply with quote

Kall meg gjerne gammeldags men jeg liker nå engang "jordfresere" som spiller med hjertet utenpå drakta, bryr seg om klubben sin og faktisk gir alt han makter i hver kamp... liker slike vesentlig bedre enn de som setter seg selv høyere enn klubben (og ja vet godt at Svensson tidligere drøya med kontraktsforlengelse) som kanskje er kreative i hver 3dje kamp de spiller, som løper i offside som om man skulle tro at det var jevngodt med mål eller målgivende.

Nei, jeg liker Svensson jeg selv om han har sine klare begrensninger som fotballspiller.
Får vi dog nok penger for ham så er det klart at vi må tenke på det, men ...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Megafritz
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 02:31    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:

Det har da vel utvilsomt virket som majoriteten har hatt noenlunde samme standpunkt som meg? Det påpeker vel for øvrig Macha også når han går i mot de flestes oppfatning om at Svensson har et begrenset offensivt repportoar.

Eller var det noe annet du tenkte på?
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 02:42    Post subject: Reply with quote

Tja,grovarbeideren som produserer mest i tillegg er vel ikke den første vi må kvitte oss med.
99% av alle lagoppstillinger vi kan stille med har plass til lagspilleren/sliteren som samtidig har utrolig flere målpoeng enn årets spiller.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 08:54    Post subject: Reply with quote

Nei, egentlig ikke, Megafritz. Leste nok innlegget ditt i raskeste laget, for du gjorde det egentlig ganske så klart hva du mente med utsagnet. Sånn sett ingen grunn til å sette spørsmålstegn. Beklager det.

Med det sagt, så håper jeg ikke Jonas er én av de første ut dørene på Lerkendal. Jeg tror han er mer viktig for laget/klubben enn hva enkelte mener å tro.
WegHard
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 10:24    Post subject: Reply with quote

Kontinuitetsbærer, lokal, sjeldent skadet, ung. Godt tempo, produserer målpoeng, god defensivt. Gode innstillinger, lite tull utenfor banen, later ikke til å ha et ego ute av proporsjoner med virkeligheten.

Det er mulig Svensson ikke ender opp på midtbanen til Real Madrid, men jeg kan se mange gode grunner til at RBK burde være interessert i å ha ham her. Jeg tror han er verdt mer for oss enn for de fleste andre klubber.

Tommel ned til salg herfra. Svensson er en god mann å ha på laget.
Henri
Legende

PostPosted: 30.01.2014 10:35    Post subject: Reply with quote

Helt enig med WegHard. Men det kommer an på tilbudet selvfølgelig.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 30.01.2014 10:40    Post subject: Reply with quote

Enig i det. Etter min mening er Jonas Svensson en god og nyttig spiller for laget, som helt klart bør ha mye spilletid i en vanlig sesong, selv om jeg holder Mike Jensen som en bedre og mer komplett fotballspiller i den rollen per nå, og helst så en indreløper med mer vekt på offensive og kreative egenskaper sammen med en av de to i startoppstillingen.

Jonas Svensson er fortsatt svært ung (lett å glemme), og i fin utvikling, og burde etter min mening rotere med Jensen med hensyn til form, prestasjoner og overskudd, i tillegg til å være et alternativ i startelleveren på de to andre sentrale posisjonene av taktiske grunner. Mike Jensen får vi ikke beholde evig, men med Svensson i fin utvikling har vi en bankers førstelagsspiller klar når Jensen går til Tyskland om 1-1,5 års tid. Det har en tendens til å bli slik at absolutt alle, uansett alder og nivå, skal spille fast i elleveren for å bli værende i klubben, men en forsikring om at Svensson satses på som bærebjelke i laget i løpet av et par år bør kunne hjelpe på det. A-landslagsspiller 2016, sånn omtrent.

Bør være et meget godt tilbud både for klubb og spiller dersom vi skal takke ja til det, med andre ord. Gode, lokale spillere vokser ikke på trær, selv ikke i Rosenborg.
Macha
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 16:43    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
Attaboy wrote:

Det har da vel utvilsomt virket som majoriteten har hatt noenlunde samme standpunkt som meg? Det påpeker vel for øvrig Macha også når han går i mot de flestes oppfatning om at Svensson har et begrenset offensivt repportoar.

Eller var det noe annet du tenkte på?

Hvordan påpeker jeg at majoriteten har samme standpunkt som deg, jeg presiserer jo at enkelte virker på ha det inntrykket? Når jeg går mot de flestes oppfatning? Igjen, enkeltes..

Forøvrig: Svensson kan bli vår nye Roar Strand, gutten har alt vært her lenger enn de aller fleste på laget. Det er viktig for klubbens identitet å ha unge trøndere i stallen. Alderen tatt i betraktning, og den læringskurven han har hatt krever et solid bud før man aksepterer.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.01.2014 18:05    Post subject: Reply with quote

Google-oversatt:

Torino FC ‏@ToroSphera
Quote:
We are not bored. Also sound # Svensson (Rosenborg MC) and # Aguirre (DEL Liverpool Montevideo). To see what happens in these last hours.

Er vel mest sannsynlig bare gjenbruk av et syltynt rykte, men jeg slenger det ut her Smile

Edit: Ser diverse andre twitterkontoer og/eller nyhetssaker operer med 1,5 mill euro som pris.
Back to top
Macha
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 19:04    Post subject: Reply with quote

Ca 12,6 mill.... føler rundt 15+ er innafor.
Back to top
stolavs
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 19:28    Post subject: Reply with quote

Han passer ikke som sentral midtbanespiller. Vil ha han som indreløper.
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 20:15    Post subject: Reply with quote

Gjorde en god figur i dag som ballvinner
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 30.01.2014 20:38    Post subject: Reply with quote

Alt over 10 er SELG!
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 20:49    Post subject: Reply with quote

1,5 mill euro for Svensson?? Selg selg selg.

Alt over 1 mill nkr er bra for han, så 1,5 mill euro er jo juleaften og 17. mai på samme dag hvis det skulle skje.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.01.2014 20:51    Post subject: Reply with quote

Jeg stemmer også for salg om det kommer inn bud over 10 millioner. Ikke fordi Svensson har gjort en dårlig jobb for oss, men fordi han ikke er helt der oppe på det nivået jeg ønsker at vi skal være. Det åpner dessuten en plass på midten for et par spillere som har et betydelig større potensial og som vi står i reell fare for å måtte gi bort fordi de ikke får spille her.

Win win om han blir solgt, men jeg tviler sterkt på holdbarheten i dette ryktet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.01.2014 21:06    Post subject: Reply with quote

Stano_11 wrote:

Alt over 1 mill nkr er bra for han.

Verste jeg har hørt på en stund. Fullstendig skivebom.
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 21:16    Post subject: Reply with quote

Nei ingen skivebom. Det er rett og slett innertier det!!
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.01.2014 21:37    Post subject: Reply with quote

Da veit du rett og slett ikke hva du snakker om. 1 million norske kroner for en lokal spiller som har slått seg gjennom, som gang på gang henviser "de andre" til benken. En spiller som i en beskjeden alder av kun 20 år har langt over 100 kamper for landets beste klubb, som jevnt har gått gjennom U-17, U-19 og U-21. En spiller som idag er en kontinuitetsbærer med sin rutine på laget, utrolig nok som tjueåring, som har opplevd Europa-spill, som aldri blir skadd og som tåler 2 kamper i uka. I tillegg leverer han økende antall målpoeng, mest av midtbanespillerne i år og han kan indreløperrollen best av dagen mannskap.

Det er fullstendig latterlig at folk ikke ser utviklingen han har hatt, nivået han innehar idag og potensialet han kan nå om utviklingen fortsetter. Om du ikke løper like fort(og dumt) som Gamboa, om du ikke er like myteomspunnet som supertalentet Berntsen(som ikke klarer å ta plassen til Svensson) eller like god teknisk som ikke-spillende Midtsjø så er det ikke interessant for folk. Prøv å se andre ting enn åpenbare ekstremferdigheter, så ser du fort en helt utrolig komplett spiller alderen tatt i betraktning.

1 million norske kroner? Haha, skivebom.
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 21:54    Post subject: Reply with quote

MD 1972
Back to top
vegran
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 22:16    Post subject: Reply with quote

Det Miami sa! Tommel'n opp!
Back to top
oddarild
Proff

PostPosted: 30.01.2014 22:17    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp!
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 30.01.2014 22:19    Post subject: Reply with quote

IKKE selg. Min favorittspiller i Rosenborg.
- Trønder
- Ung
- Gir alt
- God defensivt
- God offensivt
- Forstår 4-3-3-systemet

Ja, alt det som Miami sa, egentlig.
Back to top
Jomer
Rutinert

PostPosted: 30.01.2014 22:28    Post subject: Reply with quote

Miami: Tommel'n opp!
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 30.01.2014 22:29    Post subject: Reply with quote

Har sansen for Svensson, men er litt overrasket over at han tiltrekker seg interesse for (relativt) store summer. Han er jevnt god på det meste, og en svært viktig type å ha på en midtbane, men jeg trodde begrensninger i spisskompetanse gjorde at han ville bli en solid og lojal klubbspiller, kanskje hele karrieren, i hvertfall slik han fremstår nå.

Når det er sagt, tror jeg vi tåler å miste ham, i hvertfall så lenge vi har Jensen. Dansken har mange av de samme kvalitetene, og en grovarbeider på midtbanen må vi ha.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 94, 95, 96  Next
Page 40 of 96

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb