| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.01.2014 20:45 Post subject: |
|
|
Synd "typiske Torbjørnsen-kjøp" er blitt ensbetydende med fiasko. Jeg ser også at kurva har hatt negativ utvikling, men en typisk Torbjørnsen-signering er i like stor grad Koné, Konan, Traore, Tschoi, og Olofinjana fra Afrika, i tillegg til spillere som Dockal, Sapara, og Mifsud fra Europa, som Zahora, Alas og Boti Goa.
Han har hatt mye feilskjær, bevares, og det har blitt gradvis verre og verre. Men suksessraten på spillere hentet rett fra Afrika har vært meget bra, og flere av de beste afrikanerne vi har hatt i ligaen kom gjennom han. For ordens skyld - hvordan spillerne brukes i klubben har lite med Torbjørnsens treffprosent å gjøre. At Konan, Traoré og Koné ble brukt feil, for lite, eller for sent, endrer ikke det faktum at det er veldig gode fotballspillere vi snakker om.
Om dette er et Torbjørnsen-prosjekt, er jeg behersket optimist. Torbjørnsen kan Afrika, og her har han veldig god uttelling. Jeg har langt mer tro på Torbjørnsens prosjekt når det er snakk om en ghaneser enn om han hadde vært Chilener, for å si det slik. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 26.01.2014 21:00 Post subject: |
|
|
Live-oppdatering her 2mas.
Så får man heller leite stream om Sulley Mohammed skulle komme innpå... _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.01.2014 22:17 Post subject: |
|
|
Var litt usikker sjøl, og antar de fleste allerede har oppdaget at Polokwane ligger én time forut.
Ghana leder 1-0 like før slutt. Alle byttene er gjort uten at Mohammed kom på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 26.01.2014 22:49 Post subject: |
|
|
En rask og driblesterk spiss som kan gjøre ting på egen hånd hadde vært suverent. Om den beskrivelsen passer til Sulley vet jeg ingenting om. Uansett spennende med slike rykter  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 26.01.2014 23:50 Post subject: |
|
|
Ghana vant 1-0 og møter Nigeria i semi på onsdag. Vår mann er ikke nevnt i dette referatet. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 27.01.2014 07:54 Post subject: |
|
|
Vet ikke om dette er noe nytt for noen, men dukket opp på twitter nå:
http://footy-ghana.com/re...uX0TBDsSHs _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.01.2014 12:15 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | En rask og driblesterk spiss som kan gjøre ting på egen hånd hadde vært suverent. Om den beskrivelsen passer til Sulley vet jeg ingenting om. Uansett spennende med slike rykter  |
Skeptisk om en ung lykkejeger og driblefant fra Afrika kan være en stabil, lojal spiller i et velutviklet angrepsspill etter noenlunde faste mønster. Eggens godfotteori er vel fortsatt sånn ca målet for den inkompetente Perry....
Lett heller etter spillere i Midt- Norge enn på savanner og i jungelen!!! |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.01.2014 12:25 Post subject: |
|
|
| Nå må du faktisk ta deg sammen Josinho. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.01.2014 13:32 Post subject: |
|
|
Ble litt forundret når denne artikkelen sa han var uaktuell til møtet med Etiopia, for det er jo Nigeria de skal møte i semifinalen i morgen.
Fant ut at Etiopiakampen han var uaktuell til var gruppekamp forrige onsdag. Dermed kan det fortsatt være en mulighet til å få sett "vår mann" i morgen kveld kl 19.30 norsk tid. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.01.2014 13:47 Post subject: |
|
|
Josinho setter det på spissen her, men jeg har ingen problem med å se poenget hans. Dette tåler forumet uten at forumpolitiet skal arrestere!
Jeg for min del har totalt gitt opp at vi som klubb er i stand til å integrere eller å i det hele tatt gi tillit og spilletid til folk fra andre kulturer og kontinenter. Så ja, hold oss til det vi kan, selv om det beste hadde vert å lært seg hvordan å bruke eksotiske spillere. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.01.2014 15:37 Post subject: |
|
|
Og ditt ønske om å moderere meg skiller seg hvordan fra mitt ønske om å moderere Josinho?
Det blir for dumt å skulle bruke setninger som "lete på savanner og i jungelen" når det er snakk om å vurdere et talent fra en profesjonell fotballklubb fra den rikeste og nest største byen i Ghana, et land som for øvrig er betydningsfullt større enn Norge.
men det er ikke den ene isolerte uttalelsen Montana, det er hva jeg anser som gjentakende fremmedskepsis som gjør at jeg sa ifra. Så gjør det meg egentlig lite om du eller andre er uenig  |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.01.2014 16:12 Post subject: |
|
|
Dersom innlegget var ment slik du antyder legger jeg meg flat, har ikke fått med meg denne gjentagende fremmedskepsisen. Dersom det var ment slik jeg trodde er jeg enig i poenget hans  |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.01.2014 18:24 Post subject: |
|
|
Var det ikke Oleg Blokhin som sa: "La de unge lære av Blokhin og Shevchenko, ikke av en eller annen Zimba-Zumba som de plukker ned fra et tre i jungelen og gir to bananer i sign-on-fee for å spille i den ukrainske serien"?
Det synes jeg blir i overkant. Det Josinho skrev synes jeg ikke det er noe galt med. For meg er det å fargelegge språket å si "jungelen" i stedet for Ghana. Om vi omtalte en finsk spiss kunne noen av oss, deriblant meg, fint kunne funnet på å si "kan vi ikke rekruttere lokale spillere heller enn å lete i saunaen?", og hva vet jeg, det kan hende Josinho var ironisk og leverte en slags karikatur av meg eller noe? Synes det må være såpass takhøyde..
On topic: Denne spilleren aner jeg ingenting om, men det finnes tusenvis av slike som likevel er mer enn gode nok for oss. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 28.01.2014 19:14 Post subject: |
|
|
Ja vi har alle vår grense oppmannen, min kicker inn før din, noe jeg er glad for.
OnTopic:
Er han scoutet over lengre tid så er jeg veldig positiv til et kjøp av et ungt talent sportslig avdeling har tro på, som sannsynlig er billig i både innkjøp og drift. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.01.2014 19:53 Post subject: |
|
|
Jeg er negativ til kjøp. Han kommer ikke til å styrke 11'ern og sjansen for at han får tillit over tid til å kunne gjøre det er liten. Ellers om han mot formodning skulle bli en suksess så forsvinner han ved første mulighet.
Skal vi ha noen inn må det være noen som styrker 11'ern fremfor å øke bredden, gjerne noen som har vunnet noe før og har grodd hår på balla. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 28.01.2014 20:01 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Lett heller etter spillere i Midt- Norge enn på savanner og i jungelen!!! |
Nei, det er vel bedre å lete blant enøyde fiskere, samer og potetbønder. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 28.01.2014 20:21 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: | | Jeg er negativ til kjøp. Han kommer ikke til å styrke 11'ern og sjansen for at han får tillit over tid til å kunne gjøre det er liten. Ellers om han mot formodning skulle bli en suksess så forsvinner han ved første mulighet. |
Hvordan ved du at han ikke kommer til og styrke 11'eren? _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.01.2014 20:28 Post subject: |
|
|
Det vet jeg jo ikke. Jeg synser.
Men jeg antar at han ikke styrker 11'ern og er tenkt som backup/utfordrer basert på at han er 18 år og ikke dominerer i den Ghanesiske ligaen.
Jeg tror også at dersom han dominerte i Ghana som 18 åring og allerede var god nok for 11'ern vår så hadde/vil større klubber enn oss rappe han.
Dette kombinert med vår erfaring, eller høye fiasko prosent om du vil på eksotiske spillere i minnet gjør at jeg heller ville tatt Frode Johnsen (uten at det betyr at jeg vil ha Frode) |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 29.01.2014 15:33 Post subject: |
|
|
Nettopp fordi så mange kommer til å uffe seg og argumentere med "vi vil ha trøndere"-rop, så er jeg for å hente denne gutten. Ja, han kan fort bli en flopp. Men dersom han mot formodning skulle slå til har vi fått stoppet kjeften på alle disse "Rosenborg for trøndere"-tullingene.
Dessuten, det er ingen risiko ved å hente slike spillere. Om vi synes han virker talentfull, ta sjansen. Det verste som kan skje er at han flopper. So what? Han har ikke kostet oss mange millioner som vil gi langvarige underskudd. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 29.01.2014 17:46 Post subject: |
|
|
Har vi starta prosjekt tilbake til røtteneprosjektet skal det ikke bety en dritt hvor en spiller kommer fra, men at han har de rette kvalitetene som trengs for å føre dette prosjektet i mål. Om denne unge herremannen kommer fra "månen eller mars", men bøtter inn mål for oss gjør det meg ikke en ting. Det er en ting som er overordnet når jeg tenkr på klubben, og det er en attraktiv og underholdende fotball som jeg blir glad av å se på.
Og at de finner spillere i bushen eller på vidda er meg totalt revnende likegyldig, så lenge Rosenborg putter mål og gleder mitt hjerte. Tror neppe den menige mann tenker på hvor spillere kommer fra. Det hører historien til, for verden ar krympa så inn i hampen de siste 20 åra, og da kan ikke vi sitte på gjerdet å tro at vi vil få se et lag med 8-9 trøndera i startoppstillingan.
Nei, er han god nok, så kjøp han omgående, samme hvor han kommer fra! |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 29.01.2014 17:47 Post subject: |
|
|
| Og en ting til. Ser at et fransk elitelag ser på han også, så noe kvalitet må han jo besitte? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|