| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 27.01.2014 23:36 Post subject: |
|
|
Skulle nesten tro at Svensson - etter så mange år i klubben - var ferdig evaluert til å ikke være en sentral, OzzeyH. Så feil kan man altså ta. Og med det, får også Svensson ufortjent tyn av forumet.
Nå som både Selnæs og Mix er borte, kunne Perry med fordel ha testet ut andre alternativer. Dét både i 4-3-3 og evnt. 4-2-3-1. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 27.01.2014 23:44 Post subject: |
|
|
Det er nok ikke slik at de ønsker å prøve ut Svensson fordi de lurer på om han er god. De vet helt garantert at han ikke er noen fremtidig sentral i 433.
Det er nok et større behov for å teste ut andre enn han som indreløpere, samt muligens at Svensson for øyeblikket ikke regnes som 1 av 2 førstevalg som indreløper. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 27.01.2014 23:54 Post subject: |
|
|
Spillet er svakt, spillerne presterer under pari, offensiv sammhandling er fraværende, Mikkelsen er udiskutabel 1.valg, Chibby på benken og wait for it - Perry gir det Ok pluss! Intet nytt med andre ord.
Det er treningskamp, januar osv, men dette er nok en indikasjon på hva man kan forvente i år. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.01.2014 23:59 Post subject: |
|
|
Var det fri bar fra pausen og ut kanskje?  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 28.01.2014 00:15 Post subject: |
|
|
Gikk glipp av kampen, men utifra rapportene så var det kanskje like greit.
Jeg blir matt. AIK neste, som ble knust 4-1 av Molde.
Heldigvis har Bille nummer 14 på ryggen nå, han er som en helt ny spiller  |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 28.01.2014 00:25 Post subject: |
|
|
Jeg så bare litt av kampen, men så at det var mye det samme som under JJ og fjoråret... uten en Prica som kan skåre selv ut av intet, så blir det ikke mål... da bestemte jeg meg for å gjøre noe annet i stedet og heller lese børs og ellers om kampen her på forumet...
Om det som skrives her inne har en viss sannhetsgehalt, og Perry synes vi var best i første omgang men manglet litt på siste del i angrep kampen gjennom (intervju i VG), så forteller det meg at RBK anno 2014 blir mye det samme som de siste årene:
I stedet for å legge lista høyere enn foregående år og innrømme overfor seg selv, spillerne og fansen at man per dags dato ikke er i nærheten av å hoppe over, så snakker man ned forventningene, legger lista lavere, og sier seg fornøyd med tre godkjente riv... hvor dumme tror egentlig Perry og co at fansen er? |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 28.01.2014 00:43 Post subject: |
|
|
| nidaros997 wrote: | | I stedet for å legge lista høyere enn foregående år og innrømme overfor seg selv, spillerne og fansen at man per dags dato ikke er i nærheten av å hoppe over, så snakker man ned forventningene, legger lista lavere, og sier seg fornøyd med tre godkjente riv... hvor dumme tror egentlig Perry og co at fansen er? |
Istedenfor Perry, ville jeg sagt RBK, nidaros. Mulig det går for det samme, dog.  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 28.01.2014 00:45 Post subject: |
|
|
| Hvis ikke Helland spiller på bekostning av Mikkelsen mot AIK........så skjønner jeg ingenting! |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 28.01.2014 01:02 Post subject: |
|
|
Jeg må si de begynner å bli ytterst merkelige disse kampevalueringene og post-match intervjuene av Perry. Jeg synes de begynner å bevege seg et godt stykke i retning Sverige og nærmere bestemt Halmstad, Jannes fødeby.
Først et kjapt tilbakeblikk:
Jeg kan ikke påberope meg å huske spesielt mye av evalueringene som ble gjort av trenerne Høgmo, Tørum og Rambo som er de man kan sammenligne med hva gjelder sportslig suksess(mangel på). Under Hamren hadde han såpass innsikt at han innså at det var mye å gå på offensivt, til tross for to overlegne år. Det ble ofte nevnt at det skulle trenes mer i de fremre leddene. Husker at det også da var en del frustrasjon etter kjedelige 1-0 seire, men kan ikke huske at vi slaktet post-matchintervjuene i så stor grad. Vi var aldri helt fornøyd med spillet, men det var ikke treneren heller, noe som ga trygghet blant supporterne.
Deretter gjorde Janne sitt inntog i 2011. Mange medier hadde faktisk tippet oss på topp, både i mangel på klare motstandere, og fordi vi hadde en profilert trener. Det ble forholdsvis tidlig klart at spillet ikke holdt mål, og at spillerne kanskje ikke var så gode som vi trodde. JJ var tidlig ute å skrøt av gruppen og klarte på mirakuløst vis å finne noe positivt i hver eneste kamp. Dette gjentok seg kamp etter kamp og man begynte å tegne seg et bilde.
Jeg trodde først dette var taktisk trekk fra den velutdannede Jønsson. At han også så det samme som oss, men ville spre positivitet inn i spillergruppen. En pedagogisk genistrek tenkte jeg!
Det tok allikevel ikke lang tid før man innså at dette var en mann som langt ifra var villig til å ta selvkritikk, ei heller erkjenne tingenes tilstand i media. Dette ble etterhvert enormt irriterende, og tilslutt mistet fansen all tiltro og tålmodighet. Vi mistet troen på hele prosjektet.
Det samme ser vi nå med Perry. Han klarer å dra noe positivt ut av hver en drittkamp. Det han sier mister all troverdighet, og om ikke lenge kommer han også til å miste fansen. Hadde han vært dønn ærlig i dag, så hadde ingen gravd seg ned av den grunn.
Hva med dette:
"Vi spiller ingen bra kamp i dag. Det er et par-tre spillere som utmerker seg positivt, men ellers bærer dette laget preg av å være utenom sesong. Jeg forventer å se full tenning til neste kamp, hvis ikke er det enkelte som kommer til å havne i utfordrerposisjon til seriestarten"
Er det vanskeligere enn som så? Ingen navn, ingen slakt. De som har spilt dårlig vet det godt sjøl og vil vel også rynke på nesen hvis treneren gir dem skryt?
Nei huff. Ærlighet varer lengst! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.01.2014 01:09 Post subject: |
|
|
Perry fikk i hvertfall plukka bort unotene fra matchen mot Kristiansund. Det med at vi på død og liv skulle i angrep, mener jeg. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.01.2014 01:16 Post subject: |
|
|
Dagens. Få minutter unna å være gårsdagens.
Har sett noen utdrag av kampen i reprise nå, og konkluderer med at det blant annet trengs solide doser avslutningstrening for spissene våre. En ting er at spillet ikke sitter, men vi må da virkelig få utnyttet de få gode avslutningsmulighetene vi får på bedre vis. Beste avslutning var Gamboas med venstra.
Søderlunds pirking borti ballen var ingen bom eller uheldig touch, men virket faktisk som et seriøst forsøk på å pirke ballen gjennom 90 kilo keeper og i mål. Har sett jenter på 14 år som har virket både mindre femi og mer besluttsomme enn Søderlund i den situasjonen. Går ikke mot et så godt lag med så ufattelig gode spillere fra hele verden, som Per Joar Hansen snakket om i bortforklaringen etter kampen. Burde fortalt det samme til laget før kampen også. Virket som om mange var halvengasjerte i "vi overkjører disse gøynerne"-modus.
Blir skikkelig oppgitt over situasjonen der Nicki Niels i god skuddposisjon bruker fire ballberøringer (og dermed har rotet bort den gode skuddposisjonen) før ballen på småbarnfislete vis gåt i en slapp bue fra cirka 13-14 meter først halvveis over en spiller tett inntil ham og deretter mot en godt plassert landslagsaktuell keeper som står på tå hev klar til å ta et slappere skudd en han sikkert fikk på hele oppvarmingen.
Dårlig orientering, mottak, valg og avlevering. Må være litt dårlig og faktisk litt dum (eventuelt bare veldig egoistisk) for å gjøre det på det viset. Burde ikke holde til å kjempe om spissplassen for et lag som har ambisjoner om å bli best i Norge, men mye egentrening med avslutning på førstetouch (m.m.) kan forhåpentligvis gjøre ham god nok.
Dorsins ettersleng der han pådro seg gult rett i glaninga til dommeren er bare tåpelig av en så erfaren spiller. Han vet at slikt blir gult og at det var helt unødvendig. Og så gjør han det allikevel.
Gamboa, Jensen og Helland hadde tendenser til noe. Vanskelig å forstå at Per Hansen ikke byttet inn Helland tidligere. Hvis Mikkelsen kommer inn igjen fra start i neste kamp er det bare å grine.
Har tro på at det av og til er forståelig for voksne mennesker å få høre at dårlige prestasjoner er under hva man forventer. "Alle" skjønner at det må konkret terpes på riktig valg og utførelse i høyt tempo for å kunne klare å utføre dette godt nok ofte nok i kampsituasjoner.
Tror noen med fordel kan se over det spillestildokumentet Per Joar Hansen har skrevet og fordelt til spillerne. Med tanke på å bl.a. klargjøre og kutte ut eventualiteter. Virket som om spillerne hadde for mye å tenke på. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 28.01.2014 02:01; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 28.01.2014 01:17 Post subject: |
|
|
Yepp, og det var liksom ikke måte på heller, hvordan han klarte det! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 28.01.2014 01:22 Post subject: |
|
|
Megafritz, du setter fingeren på det med "det han sier mister all troverdighet". Dette blir etterhvert et stort problem. Perry har ofte sagt mye riktig, men når troverdigheten minsker blir det fort tomme ord, det kan være derfor spillet vårt ikke sitter. En trener uten troverdighet og handling bak ord vil også slite med å nå gjennom til spillerne.
Samtidig har man Hoftun ute i media og lover at vi blir bedre enn i fjor fordi vi endelig har beholdt stammen i laget (hvem sin skyld er det at vi ikke har greid det tidligere?)
http://www.vg.no/sport/fo...d=10128466
Det blir mye tomme ord. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 28.01.2014 01:24 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | nidaros997 wrote: | | I stedet for å legge lista høyere enn foregående år og innrømme overfor seg selv, spillerne og fansen at man per dags dato ikke er i nærheten av å hoppe over, så snakker man ned forventningene, legger lista lavere, og sier seg fornøyd med tre godkjente riv... hvor dumme tror egentlig Perry og co at fansen er? |
Istedenfor Perry, ville jeg sagt RBK, nidaros. Mulig det går for det samme, dog.  |
Jo, skrev Perry og co, gitt at det er Perry som intervjues, men når hverken styret eller sportslig leder korrigerer uttalelsene ifht. ambisjonsnivå og i hvordan prestasjonene vurderes, så får jeg følelsen av at Perry og resten av trenerteamet (samt Hoftun) får lov til å kjøpe seg tid ved å senke forventningene eller snakke opp spillet og resultatet, akkurat som også Hamrèn gjorde i 2008 og JJ de to årene han var trener.
Styreleder burde informere utad hva som er styrets mål for 2014, og hvilken prestasjon man sier seg fornøyd med, før man eventuelt tar grep. Det gjelder både serie og E-cup.
Problemet er når dette skjer sesong etter sesong uten at man lever opp til de ambisjonene som noen ganger blir uttalt, såsom gull i to av tre sesonger, og vi skal tilbake til røttene, men hvor det er lite i spill, sjanser og mål som minner om disse røttene. Ei heller den sportslige ledelsen, eller trenerens tidligere meritter.
I sesongene 2011, 2012 og 2013 synes jeg det har vært vel mye 'Keiserens nye kær' over Rosenborg. Selv om klubben ikke er det den en gang var, så burde vi ha gode nok spisser og gode nok spillere til å skape flere sjanser og skåre mer mål enn det som var tilfellet i 2013-sesongen.
Man bør også stille spørsmål ved om hvorfor spillerne går tom i en slik kamp:
http://www.adressa.no/100...415020.snd
I fjor ønsket jeg å gi Perry noen kamper av serien før jeg gjorde meg en vurdering av spill og prestasjoner, og sesongåpningen var 'ok+'. Men fremgangen uteble, og Europa-exiten var tragisk. Ønsker å tro at det blir bedre nå i 2014, men som med JJs andresesong så er vel sjansen for at det skjer heller liten. Det virker på meg som om Perry selv og alle i RBK bare går og venter på at angrepsspillet skal løsne og etter hvert bli bedre enn det som det var i fjor, men eksakt hvordan og hvorfor sliter jeg med å se.
Forhåpentligvis tar jeg feil, RBK finner tilbake til røttene i 2014, pent angrepsspill resulterer i mange mål, seriegull og gruppespill i Europa.  |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 28.01.2014 01:57 Post subject: |
|
|
Restitusjon-lett trening osv.
Er vi ikke inne i oppkjøringsperioden?
Med skikkelig selvtillitt hadde vi kjørt bånn gass inn mot neste kamp og rullert på spillere under kampen.
Kanskje resultat teller litt likevel om man føler noe press?
Forøvrig ikke enig i de som fullstendig slakter kampen mot Astra.
NAE kjørte bånn gass langt inn i seriestarten.
Ikke tilfeldig at vi ofte åpnet noe svakt men ble bedre utover sesongen.
Vi holdt også kampen ut og mange kamper ble avgjort mot motstandere med krampe. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.01.2014 09:28 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Ville gitt Reginiussen 2, ellers enig med børsen din Dew. |
Børsen er vel ikke helt rettferdig. Tore var flink til å ta ballen med seg fremover. Manglende bevegelse forann han gjorde at det ikke ble alt for mye ut av det, men han hadde også noen fine stikkere i bakrom. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 28.01.2014 09:48 Post subject: |
|
|
Her er et kort sammendrag av kampen for de som ikke fikk sett den. Fokus på RBKs spillemønster og forsøk på samhandling.
https://www.youtube.com/w...pp=desktop _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 28.01.2014 09:55 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | | Henning wrote: | | Ville gitt Reginiussen 2, ellers enig med børsen din Dew. |
Børsen er vel ikke helt rettferdig. Tore var flink til å ta ballen med seg fremover. Manglende bevegelse forann han gjorde at det ikke ble alt for mye ut av det, men han hadde også noen fine stikkere i bakrom. |
Enig, derfor jeg oppjusterer Reg fra 1 til 2.
Jeg tror denne sesongen blir som i fjor: Stort sett rot, men ikke så svake resultater at man blir tvunget til å sparke Perry. Dermed sitter Perry inn i neste sesong også, som også blir på samme viset, men da får man nok. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.01.2014 10:31 Post subject: |
|
|
Her ser man jo opptil flere løp i lengderetningen og samtidige bevegelser, selv om scoring hadde vært en fjær i hatten. Dersom RBK kan prestere stabilt på dette nivået, så er det jo tydelig framgang på ett år.
Fare for at det kan bli litt hodeløst til tider, dog. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 28.01.2014 10:38 Post subject: |
|
|
| Jeg klarer ikke å se den helt store krisen med å spille en dårlig treningskamp i Januar. Synes kampen avdekker en av våre store problemer: kvalitet på sentral midtbane (hvor Svensson vikarierte) samt indreløpere som i begrenset grad evner å sette opp offensivt spill. Det gjelder i særklasse Jensen hvor det gikk en hel omgang uten en eneste offensiv pluss, mens jeg derimot synes Berntsen overrasket positivt - iallefall i første omgang med ferske krefter. Vi har generelt sett alt for lav klasse i midtbaneledet. Helland gjør mye riktig og må inn på laget i indreløperposisjon eller som ving. Antageligvis sistnevnte, hvis det ikke er mulig å finne en samlet konstellasjon på høyre side som Mikkelsen kan ta ut potensialet i (det funker åpenbart ikke sammen med Jensen). Det lave tenningsnivået på slutten er forøvrig på grensen til uprofesjonelt, selv om det er treningskamp i Januar. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 28.01.2014 11:33 Post subject: |
|
|
| Er det bare meg, eller har laget lagt seg til en meget skummel uvane med å slå tvilsomme tversoverpasninger i midtbaneleddet? Det gikk i og for seg bra i går, men mot en mer oppmerksom motstander, kunne vi fort fått skumle brudd i mot. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 28.01.2014 12:09 Post subject: |
|
|
Kampen mot Astra kan oppsummeres slik: tamt, skaper noen sjanser, men RBK framstår som hvilket som helst annet fotballag, og MANGLER TOTALT DET SÆRPREGET SOM EGGEN SKAPTE MED DET OFFENSIVE HANDLINGSMØNSTERET.
Perry og denne Wiggen har trent guttene i over et år og de står omtrent på stedet hvil rent offensivt. OK, noen spillere er for dårlige eller er feil spilletyper, men det unnskylder ikke trenerne fullt ut.
Tror ikke vi får se noen storkamper av RBK i Syden, dessverre.
Hvor mange kjappe overganger, fine opprulleringer/overlappinger så vi i går? Knapt noen.
Klarte guttene å skape noe rom? NEI. De har ikke denne ferdigheten inne. Trenerne kan det da ikke tydeligvis de heller, da.
RBK under Perry; Trist som f..... |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.01.2014 13:05 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: |
Her ser man jo opptil flere løp i lengderetningen og samtidige bevegelser, selv om scoring hadde vært en fjær i hatten. |
Interessante analyser. Ser også at man prøver, og til og med tildels lykkes, med noe flaks. Skal se de har lagt gullegget her. Flere enn meg som tenker på "italienere" når vi ser dette klippet? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 28.01.2014 13:32 Post subject: |
|
|
| Man kan jo se tidlig i klippet at Mikkelsen flakser opp langs vingen uten noe mål og mening. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.01.2014 13:44 Post subject: |
|
|
Mikkelsen er jo bare helt katastrofe... Det er Storflor uten selvtillitt all over again...
Han avslutter jo kun hvis han kommer alene med keeper.
som kantspiller så må du kunne utfordre backen, men hver !"#! gang han kmmer 1v1 så slår han støttepasning istede for å komme rundt (eller forsøke å komme rundt for å slå innlegg etc).
Når han kommer i avslutningsposisjon sentrer han til dårligere plasserte spillere istede for å smelle ballen på mål selv.
Ferdig med Mikkelsenhatet nå, helt klart at det er Perry som ikke klarer å gi ham de tilbakemeldingene han trenger, for han var en helt annen spiller for Danmark da han kom inn fra banken.
Over til det andre.
De som påpeker avake avslutninger og elendig offensiv samhandling har helt rett.
Jeg påpekte tidligere at jeg er sjokkert at ikke spillerrnes svake sider blir tatt tak i for å forbedre dem.
Om man ser på Bille og Søder så er de alt annet en kliniske, og her mener jeg RBK burde og SKAL enten hente inn Gøran eller Nils for å jobbe med avslutningsferdighetene.
Mottak - tilrettelegging - Skudd, gjerne mottak og tilrettelegging i samme tuch, for både Bilel og søder bruker alt for mange tuch når de får ballen i god posisjon.
Når det gjelder avslutning på direkten så skal den muligheten evalueres i hodet før mottak, men ser ut som om spillerne ikke overhode vet hva de skal gjøre før de mottar ballen. Virker som om alle må ha ballen og vente et par sekunder før de klarer å bestemme seg for hva som skal skje videre.
frustrert... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
|