English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ã…rets spiller 2013
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best denne sesongen?
Daniel Örlund
0%
 0%  [ 1 ]
Alexander Lund Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Cristian Gamboa
0%
 0%  [ 2 ]
Stefan Strandberg
0%
 0%  [ 1 ]
Tore Reginiussen
40%
 40%  [ 82 ]
Mikael Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Mike Jensen
46%
 46%  [ 94 ]
Mikkel Diskerud
0%
 0%  [ 0 ]
Ole Selnæs
0%
 0%  [ 1 ]
Jonas Svensson
0%
 0%  [ 0 ]
Tobias Mikkelsen
0%
 0%  [ 2 ]
Nicki Bille
0%
 0%  [ 1 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
John Chibuike
5%
 5%  [ 12 ]
Tarik Elyounoussi
2%
 2%  [ 6 ]
Total Votes : 202

Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2013 16:31    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Det er en skam om ikke Tore vinner denne!

Du mener altså at det er en skam om Mike Jensen vinner kåringen. Det må jeg si...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
iconbit
Veteran

PostPosted: 05.12.2013 17:36    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Mike Jensen var i tillegg kjernens valg som årets spiller, så han har allerede fått én pris, jeg syns reginiussen også fortjener en, så havner de på én hver.

Hvordan er det et argument mod at stemme på Mike at Kjernen valgte ham som årets spiller? Det bekræfter vel netop at han har gjort det bra? Det er en afstemning om, hvem der har været bedst - ikke en velgørenhedsøvelse, hvor en ny afstemning skal have en ny vinder, sådan at flest muligt bliver glade Smile

Jeg ved ikke om Mike er den rette vinder af denne afstemningen, så min indvending er mere af principiel karakter.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 05.12.2013 17:43    Post subject: Reply with quote

Off-topic: Det er en skam om folk sier de liker Litago med sjokolade bedre enn Litago med banan! Sjokolade-litagoen selger jo allerede best, det er på tide å gi våre tropiske venner den creden de fortjener!
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 06.12.2013 02:19    Post subject: Reply with quote

Jeg burde kanskje ordlagt meg litt annerledes. Det er ingen skam at mike vinner, han har vært god. Jeg syns imidlertid det er trist at forsvarsspillere underrepresenteres i slike kåringer.

Forsvarsspillere vinner som regel slike priser kun når resten av laget spiller latterlig dårlig, selv om de er minst like viktige (og i år enda viktigere) enn resten av laget.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 06.12.2013 12:13    Post subject: Reply with quote

Det er mulig det stemmer i tabloidpressen, men på rbkweb liker vi både midtstoppere og defensive midtbanespillere. Vi kan notere både Alejandro Lago og Kris Stadsgaard som årets spiller, Annan har (selvfølgelig og overlegent) vunnet to ganger, og til og med Jonas Svensson har feid med seg en pris.

I år står det mellom en midtstopper og en relativt defensiv midtbanespiller igjen, så jeg ser ikke helt denne underrepresentasjonen. Tore er en kjempesterk kandidat, og kan gjerne vinne for min del, men jeg landet marginalt på Mike Jensen, uten at jeg tror jeg dermed har behandlet forsvarsspillere urettferdig.

Det kan være en god ide å starte med en antagelse om at andre også stemmer på en gjennomtenkt måte, selv om de til slutt er uenige med deg - det er ikke veldig sjarmerende når du insinuerer at alle andre utfall enn det du støtter skyldes manglende innsikt.
Hedning
Legende

PostPosted: 06.12.2013 12:47    Post subject: Reply with quote

Jeg synes han har rett i at Tore fortjener en pris i år, men så stemte jeg også på han. Det er egentlig helt utenfor denne pågående retoriske diskusjonen.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.12.2013 14:08    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Jeg syns imidlertid det er trist at forsvarsspillere underrepresenteres i slike kåringer.

Jøss, jeg er av stikk motsatt oppfatning. Hvis vi går gjennom kampene der Tore har blitt kåret til BB, tipper jeg det er kamper der vi har vært fryktelig svake. Det er nemlig slik at om laget ikke funker, er det nesten alltid slik at den mest stabile midtstopperen eller keeperen får mange stemmer. Ser det på landslaget også, der det virker som alle er programforpliktet til å mene at Hangeland er vår beste spiller hver gang vi taper.

Og som zap har vært inne på, så er det vel kun defensive spillere som har vunnet denne kåringen på rbkweb de siste årene. Mike er vel den mest offensive som har vunnet (om han vinner).
Back to top
RBKrosenborg
Proff

PostPosted: 06.12.2013 14:16    Post subject: Reply with quote

Om det er vanskeligere for forsvarere å å bli kåret årets spiller vet jeg ikke, men det er definitivt vanskeligere å bli kåret BB.

Nicki bille å Mikkelsen(!) har flere BB en Tore i år, til tross for at Tore har vert den mest stabile å er en av RBKs 3 beste spillere.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.12.2013 14:18    Post subject: Reply with quote

På en annen side, så har Tore blitt kåret til månedens spiller flere ganger enn noen andre. Faktisk dobbelt så mange ganger som nummer to! Wink
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 06.12.2013 14:23    Post subject: Reply with quote

Hedon: Borek Dockal vant jo i fjor, da.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 06.12.2013 14:45    Post subject: Reply with quote

Quote:

Det kan være en god ide å starte med en antagelse om at andre også stemmer på en gjennomtenkt måte, selv om de til slutt er uenige med deg - det er ikke veldig sjarmerende når du insinuerer at alle andre utfall enn det du støtter skyldes manglende innsikt.

Overraskende nok hadde jeg aldri som hensikt å sjarmere, men jeg kan forstå frustrasjonen om du leser i det at jeg mener alle som har stemt på Jensen er idioter, det var aldri meningen og heller aldri hva jeg sa. Jeg ser bare ikke ett eneste punkt hvor Mike Jensen i år har vært bedre enn Reginiussen. Jeg husker nesten ikke en eneste blemme Tore har gjort i år, men jeg husker flere Jensen har gjort. Senest for to uker siden når han muligens kostet oss vår første cupfinale på ti år ved å forsake et frispark rett utenfor 16-metern, som endte opp med og mer eller mindre sette spikern i kista for den kampen.

Han har også soleklart flest gule kort på rosenborg i år, og er den eneste spillern på laget som har måtte stå over flere kamper. Som en defensiv midtbanespiller er det ofte nødvendig å dra på seg gule kort, men mange har kommet på teite måter (Kjefting på dommer, bortsparking av ball etter fløyta er blåst, krangling med andre spillere). Vi manglet jensen blant annet borte mot tromsø, en kamp som fort kunne bikket i vår favør med en bedre midtbane. Når svensson samtidig har produsert mye mer i form av målpoeng til tross for omtrent 300 mindre minutter spilt i tippeligaen i år anser jeg ikke Mike Jensen som noen åpenbaring på midtbanen. Reginiussen har spilt langt over pari i forhold til hva man kan forvente av en midtstopper i løpet av en sesong. Jensen har prestert akkurat hva en indreløper bør prestere. Jeg mener det finnes midtbanespillere i norge i dag som har prestert bedre enn Mike, men ingen stoppere bedre enn reginiussen.

Nå er det muligens jeg som leser litt feil i spørsmålet "hvem er årets spiller". Hadde jeg skulle vurdert med attitude istedenfor kun prestasjoner hadde Jensen raskt vunnet for min del også, all den tid han er en av de få på banen som virker som bryr seg om laget like mye som oss supportere.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 06.12.2013 15:14    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hedon: Borek Dockal vant jo i fjor, da.

Ah, stemmer. Glemte han.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 09.12.2013 15:12    Post subject: Reply with quote

Stemte på Chibuike.

Er dog enig med veldig mange her i at Tore og Mike har vært blant våre beste hele sesongen.

Selv om jeg fotballfilosofimessig er mest for klassisk 4-3-3 skulle jeg veldig gjerne ha sett 4-4-4 med diamant der chibbe lekte seg bak en target man og en bakromsspiss....Er imponert over hvordan han har fremstått på banen, spesielt etter sommern
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 09.12.2013 15:15    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:
...skulle jeg veldig gjerne ha sett 4-4-4 med diamant...

Tror også vi hadde hatt en fordel over andre lag om vi spillte 4-4-4. Cool
Back to top
Rexalor
Veteran

PostPosted: 09.12.2013 17:19    Post subject: Reply with quote

Med de hodeløse hønsa vi spiller med er jeg ikke så skråsikker på det
Back to top
Zeno
Veteran

PostPosted: 09.12.2013 19:13    Post subject: Reply with quote

Sto mellom Mike og Tore. Ble Mike! Tommel'n opp!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 09.12.2013 21:26    Post subject: Reply with quote

Vi er på oppløpssida. Stem!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harceïde
Veteran

PostPosted: 09.12.2013 22:34    Post subject: Reply with quote

Hvorfor får Chibuike så mange sympatistemmer?

Jeg elsker Chibbe, men han har ikke vært vår tredje beste spiller i år. Som jeg ser det:

Mike Jensen
Tore Reginiussen
Tarik Elyounoussi/Stefan Strandberg/Cristian Gamboa
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.12.2013 22:36    Post subject: Reply with quote

Han får ikke stemmer fordi noen mener at han er tredje best. Han får stemmer fordi noen mener han har vært best.

Det er jo rart, men ikke rarere enn at flere andre også har fått stemmer. Chibbe med 5% er ikke så veldig merkelig.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.12.2013 22:38    Post subject: Reply with quote

Hadde blitt laaaangt mer overrasket om mange hadde stemt frem Gamboa eller Strandberg.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 09.12.2013 22:39    Post subject: Reply with quote

Skulle ønske det ender likt:-)
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 12.12.2013 21:53    Post subject: Re: Ã…rets spiller 2013 Reply with quote

2mas wrote:
Stemmefrist er neste torsdag, 12. desember, klokka 20.30.

Mange gratulasjoner til Mike Jensen! Ã…rets spiller i debut-sesongen er sterkt! Tommel'n opp! Very Happy
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.12.2013 21:55    Post subject: Reply with quote

Gratulerer Mike Jensen, fantastisk debutsesong!! Gratulerer også til kapteinen vår med en god annenplass Smile
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.12.2013 01:13    Post subject: Reply with quote

Seiersintervju: - Jeg hadde ikke forventet dette

Gratulerer og god jul!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vegard2711
Legende

PostPosted: 13.12.2013 14:08    Post subject: Reply with quote

Sier vel sitt om RBK sitt offensive spill denne sesongen når en midtbanespiller vinner som jo er helt greit men at en midtstopper kommer like bak på 2 plass mens de offensive spillerne nesten ikke har fått noen stemmer er ikke så bra. Bra at Reginiussen får skryt for jobben han gjorde men jeg håper ikke det ser sånn ut neste år Razz Da håper jeg en ny offensiv spiller har kommet inn og har tatt RBK og TL med storm Wink
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb