View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Harald Forumsjef

|
Posted: 14.05.2006 01:11 Post subject: |
|
|
Han var i det mindste ærlig. Og det ser heller ikke ud til at det hjælper at leve i en fantasi verden. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 14.05.2006 01:14 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i at mange av uttalelsene er horrible, men jeg venter fram til høsten med å bedømme Høgmo. |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 14.05.2006 01:36 Post subject: |
|
|
Hva Høgmo utaler utad og innad er helt sikkert to helt forskjellige ting. Tror ikke det mangler noe på ambisjonsnivået, det er heller utspill av taktisk karakter.
Er enig i at Solli har spilt for dårlig. Men løsningen på en svak sesongåpning er IKKE å bytte trener, igjen. |
|
Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 14.05.2006 01:58 Post subject: |
|
|
Som attach sier, Høgmo tar bort presset fra spillerne ved å opptre som han gjør i media. Han vil nok unngå at spillergruppen kommer i en slik situasjon som de var i fjor og året før, der skuldre blir høye og redselen for å gjøre feil blir større enn lysten til å forsøke.
Det er garantert dette Høgmo driver med. Enten vi liker det eller ikke.
Vi får rett og slett se med tiden om Høgmo gjør de nødvendige forandringene i laget og om han får samhandlingen og trøkket tilbake. Det blir uansett helt feil å i det hele tatt diskutere trenerskifte nå. Høgmo skal og kommer til å styre denne skuta inn til målstreken. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 14.05.2006 12:31 Post subject: |
|
|
I dagens VG (papir) rives litt av "gudestatusen" Høgmo hadde i Tromsø ned. Hafstad har vært ute og sagt at Høgmo etter hvert var lite til stede og at han ikke hadde noen høy stjerne blant spillerne. Har ikke funnet noe om dette på nett, men TomH har sikkert en forklaring som avsanner disse ryktene.
Ellers er det fint å merke seg at en spiller hvertfall ser at dette ikke holder for et lag med toppambisjoner. Ikke resultatet forsåvidt. Poeng borte i de 4 kamoene vi har hatt er statistisk bra, sett i forhold til at dette er steder vi har lagt igjen mange poeng. Men spillet er ikke bra, og som Bengt Eriksen sa det på TV2 i går. "Glimtvis er RBK veldig bra, men før hadde de overganger som den ved målet hele tiden, hele kampen."
Av og til er ikke bra nok.
Vi trenger ikke snakke om trenerskifte, men om at mye kan gjøres bedre. |
|
Back to top |
|
 |
olivknob Senior

|
Posted: 14.05.2006 13:34 Post subject: |
|
|
Jeg blir skremt og oppgitt når jeg hører interjuer med Høgmo og Riseth på www.adressa.no/radio etter kampen.
Høgmo nekter å fokusere på det dårlige,og det er meget skremmende.
Han vil ikke innrømme at RBK er dårlig i starten av kampene,han synes Riseth var god(!!!) mot TIL,det er bare helt utroligå si.Samtidig sier han at TIL-kampen er et langt steg i riktig retning,dette får meg til å innse at det er bare å glemme seriegullet i år.Han nevner ingen negative ting etter den fatale kampen.Og man kan ikke bare late som man ikke ser alt det som er dårlig,å håpe på at det ordner seg selv.Jeg hadde stor tro på Høgmo da han kom,men den troen er i ferd med å forsvinne.
Han må evne å ta selvkritikk og må kunne kritisere sine spillere.
Personlig synes jeg kampen var fryktelig dårlig fra RBK's side,personer som Kvarme,Riseth og Solli har 50% feilpasninger i løpet av kampen,og de som spiller i disse posisjonene bør jo ikke ha feilpasninger i det hele tatt.Det blir jo livsfarlig!Heldigvis er det TIL det spilles mot,og ikke et lag som evner å utnytte dette.Et latterlig interju med Riseth,der han sutrer på dommeren etter frispark i en situasjon der han mener han gjør alt rett.Hva med å slutte å drible i forsvaret kanskje?Det er det første man lærer som 9 åring.Han klager også over mange lange baller,men den eneste som legger lange baller er han selv.
Høgmo har alltid ment å finne spillere som skal kunne kle de riktige rollene.Er det å bruke Iversen og Helstad på kant?Virker som Høgmo bare kaster utpå spillere han mener er god,uten å tenke på hvilken rolle man skal kle.Skal Iversen og Helstad spille samtidig,må Helstad på topp,og Iversen som hengende spiss.Ingen av de er vinger.Han må bruke riktige folk på riktige plasser.Det samme gjelder Solli.Han kan ikke spille sentral,fordi han er altfor upresis.Det går bare ikke.Han bør spille indreløper å få rendyrket sin løpskapasitet.
Essidiri har fått tillitt i omtrent alle kampene,han har vært en skandale,han har ikke fått til noen ting,ikke engang mot 3.div. laget Kvikk klarte han å få overtaket på backen sin.Solli får tillitt i alle kampene,og Høgmo må begynne å se at Solli ikke klarer å kle den rollen.Han har ikke nok ro,og god nok pasnigsfot.Det er på tide nå å la Ørjan få spille igjen,når Solli er så dårlig som han er.Vi kan ikke ha så høy feilprosent i den posisjonen.
Iversen får tillitt i alle kampene,han er ikke godt nok trent enda.Høgmo sier det selv at grunntreningen hans er for dårlig.Så hvorfor får han spille kamp etter kamp uten å imponere??
Høgmo er så opptatt av å fokusere på det positivet,at det negative bare blir glemt.Det blir RBK ikke noe topplag av.
Desverre.
Får håpe på Royal league i bestefall  _________________ Nordic Home Inspection
Nordic Home Inspection Map |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 14.05.2006 13:51 Post subject: |
|
|
som sagt tidligere, er det stor forskjell på hva høgmo sier utad og hva han sier innad.
Har ikke nå truen på rekdal fakter hvor han truer spillerne i media, jeg trur hvertfall ikke dette hadde funket på rbk gutta.
en annen ting som er viktig å tenke på er at han har 2 - 3 års sessonger å reparere, da snakker vi om et lag som sakte men sikkert har blitt ødelagt og totalt mistet samspill og troen på seg selv.
Jeg tror han trenger tid, og vi vil mot sommeren se et helt annet lag.
Men må si meg helt enig i at solli ikke holder mål. Når man ser kampen merker en at spillet blir ødelagt i midten. En slik passningsfot solli har holder hvertfall ikke mål. Men tror høgmo ha valgt å gi han tillit til sommeren, etter det så er det nok over og ut for den gutten.
Men et lag som sliter slik rbk gjør nå har også en tendens å bomme på 100% sjanser. Når rbk spiller et par gode kamper vil sjanser som helstad hadde etter 7 min sitte. Mange her tror jeg glemmer det gode rbk gjør, om helstad hadde scoret hadde høgmo blitt sett på som en gud.
Husk hvorfor helstad ble satt som midtspiss, det var pga det ville bli rom i følge høgmo. Hva skjedde!? etter 5 min dukket det opp rom og ga helstad 100 % sjanse, hadde han scoret ville høgmo vært et taktisk geni, må huske slike ting også tror jeg.
eller hva tenker folk`? |
|
Back to top |
|
 |
olivknob Senior

|
Posted: 14.05.2006 14:09 Post subject: |
|
|
Enig i at det er mye bra spill innimellom.Men der varierer så voldsomt.Fra det elendige til det geniale.Og jeg mener at Høgmo kan snu dette med noen enkle knep.For eksempel ved å gjøre som jeg skrev i innlegget over.
Bør absolutt ha Helstad på topp.Mye farligere enn å ha Iversen der. _________________ Nordic Home Inspection
Nordic Home Inspection Map |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 14.05.2006 14:55 Post subject: |
|
|
Quote: | en annen ting som er viktig å tenke på er at han har 2 - 3 års sessonger å reparere, da snakker vi om et lag som sakte men sikkert har blitt ødelagt og totalt mistet samspill og troen på seg selv. |
Det der er noe fantastisk bullshitt !!
Høgmo er den treneren i norgeshistorien som har stått friest til å skifte ut og velge det mannskapet han ønsker, og han har overtatt en tropp som var gode for seriegull ett år før han overtok.
Når det gjelder samhandling etc. , så er det ferdigheter som kontinuerlig må utvikles og vedlikeholdes, og de 9 mnd Høgmo har hatt til disposisjon bør være rikelig nok. Det er IKKE slik at Ola og Perry ødela noe som tar år å bygge opp. Høgmo må bygge opp sitt eget, og han har hatt mer tid enn de fleste trenere får i sin første sesong for en klubb.
Høgmo har ledet laget siden 9/8 2005 (?), altså i 9 måneder og totalt 40 kamper.
Perry ledet laget i totalt 45 kamper fra 11/11 2004 til 5/8 2005, altså i 9 måneder.
Per Mathias Høgmo har med andre ord ledet RBK i omtrent like mange kamper, og like lang tid som Per Joar Hansen.
Forskjellen er at Per Joar Hansen som Ola ikke fikk særlig mye tillit fra ledelsen og lite støtte til å gjennomføre tiltak, menst Per Mathias Høgmo har fått blankofullmakt til å gjøre det han vil for den doble lønna av sine forgjengere.
Last edited by LitjEggen on 14.05.2006 14:59; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 14.05.2006 14:59 Post subject: |
|
|
Du kan da ikke ta med treningskamper da LitjEggen!  |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 14.05.2006 15:01 Post subject: |
|
|
Hva tror du poenget med treningskamper er da ?
Jeg har tatt med samtlige kamper som rbkweb har referat av i denne perioden. Serie, cup, uefa/cl, rl og treningskamper. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 14.05.2006 16:19 Post subject: |
|
|
Mulig at Høgmos uttalelser er taktiske i forhold til å verne spillegruppa, men vi får for Guds skyld håpe at spillerne ikke tror på det han sier!!! |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 14.05.2006 18:59 Post subject: |
|
|
Terminlista framover ser ut som under.
3 av de neste 4 er hjemme og det bør være mulig å sikre 12p. på de 4 kampene. Da er en oppe på 22 p. på de første 11 kampene og en er "i rute"
Etter ferien derimot så venter Start og Viking borte før en møter LSK hjemme og det avgjøres om det blir en spennende høst eller om LSK allerede har avgjort det vs RBK allerede i Juli....
16 mai: Rosenborg-Odd Grenland
21 mai: Lyn-Rosenborg
28 mai: Rosenborg-Ham-Kam
5 juni: Rosenborg-Brann
FERIE
2 juli: Viking-Rosenborg
16 juli: Rosenborg-Fredrikstad
23 juli: Start-Rosenborg
30 juli: Rosenborg-Lillestrøm
4 seire Høgmo og en knallsterk åpning etter ferien så er det håp. Flere poengtap før høsten så er og blir Høgmo`s RBK ett middels lag, og Stavrum får faktisk rett.... |
|
Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 14.05.2006 19:02 Post subject: |
|
|
16 mai: Rosenborg-Odd Grenland 2-0
21 mai: Lyn-Rosenborg 3 - 2
28 mai: Rosenborg-Ham-Kam 1- 1
5 juni: Rosenborg-Brann 0 - 2
4 poeng det gitt.. _________________
 |
|
Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 14.05.2006 19:41 Post subject: |
|
|
satser på å vinne de kampene ja, virker som en del her har gitt opp rbk, må ikke glemme at rbk i sine glansdager også spilte dårlig i starten av serien |
|
Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 14.05.2006 19:45 Post subject: |
|
|
Rosenborg - Odd : 3-1 (3poeng)
Lyn - Rosenborg: 1-1 (1poeng)
Rosenborg - HamKam : 4-0 (3poeng)
Rosenborg - Brann: 2-2 (1poeng)
Dermed ender vi opp med 8 av 12 mulige poeng, og 18 poeng på 11 kamper. Samtidig kommer vi til å være minst 10poeng bak LSK og kanskje også Brann. Dermed tviler jeg på at det blir gull i år. Men en finfin tredjeplass er det alltid lov å håpe på. Med 18poeng på 11 kamper kommer vi til å ligge på et snitt med 1,6 poeng per kamp. Dermed ender vi på ca 42-43poeng forutsatt at vi fortsetter slik resten av sesongen. Høyst middelmådig må jeg ha lov til å si. Men dette blir jo selvsagt bare spekulasjoner. Vi kan da ikke fortsette å spille like dårlig resten av året? Eller??
Men det skulle vel ikke forundre meg at Høgmo sier seg "fornøyd" med en slik sesong, for det er da tross alt forbedring fra ifjor.  _________________ Veni, vidi, vici! |
|
Back to top |
|
 |
jenssenc Senior
|
Posted: 14.05.2006 23:13 Post subject: |
|
|
Høgmo sier at fansen ikke må se på tabellen - er det bedre om vi ser på spillet som presteres? Jeg tror jeg holder med til tabellen.....den er faktisk mer positiv enn det spillemessige... |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 15.05.2006 18:47 Post subject: |
|
|
Hvis dere krever seriegull hvert år, slik som før, så skjønner jeg at dere blir skuffet over Høgmo og vil bytte ham ut etc. Jeg for min del tror ikke Rosenborg tar 12 poeng på de neste fire kampene, og jeg tror vi skal slite med å ta seriegull i år. Da må vi ha hjelp fra lykkegudene og de andre lagene må tape poeng.
Jeg tror vi må innse at RBK ikke kommer til å bli det laget som vinner seriegull hvert år igjen. Selv om vi har den beste spillerstallen, så har serien blitt tøffere, de andre lagene har blitt mye bedre enn før, og vi mangler de talentene vi hadde da vi dominerte på 90-tallet.
Målet må ikke være å vinne seriegull i år for enhver pris, men å legge oss i toppen, vinne seriegull neste år, og kanskje året etter der. Ligger vi stabilt i toppen, plass 1-3 de neste ti årene, og vinner gull mer enn 3-4 ganger, da skal vi være fornøyde! Alt som er bedre enn det er bonus.  |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.05.2006 18:52 Post subject: |
|
|
Det hadde jo vært greit om folk leste og noterte seg essensen i tråden. Til helvete med om vi vinner, men ambisjonene skal være der, og gjerne noe SPILL også.
Vi er Rosenborg. Ikke rask som Moss og Tromsø! _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 15.05.2006 19:01 Post subject: |
|
|
Vinglete tulling.. vingler mer enn Iversen på klubbjakt. |
|
Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 15.05.2006 19:01 Post subject: |
|
|
LitjEggen wrote: | Hva tror du poenget med treningskamper er da ?
Jeg har tatt med samtlige kamper som rbkweb har referat av i denne perioden. Serie, cup, uefa/cl, rl og treningskamper. |
Ã… trene?? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 15.05.2006 20:27 Post subject: |
|
|
Baadshah/Tab wrote: | http://fotball.adressa.no/eliteserien/article56282.ece
Dere har fått svar!  |
Haha, for en klovn. _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
Back to top |
|
 |
LitjEggen Veteran

|
Posted: 15.05.2006 20:47 Post subject: |
|
|
[webred] dikterer altså Høgmo...  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 15.05.2006 20:57 Post subject: |
|
|
På meg virker det som om Høgmo alltid finner en unnskyldning hvis ting ikke går som planlagt. I Tromsø var det salget av Gamst Pedersen som gjorde at de spilte til nedrykk i høstsesongen, hva blir det i RBK?
Selger han Helstad og Frode Johnsen i sommer, og klager i oktober på for liten stall? Og at Bernier ikke var like god som da Høgmo var i Tromsø?
Dette er bare dumme spekulasjoner fra min side selvsagt, men mavefølelsen min angående Høgmo har kommet på dette nivået. |
|
Back to top |
|
 |
|