English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tromsø - RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
petko
Rutinert

PostPosted: 14.05.2006 13:29    Post subject: Reply with quote

Å skylde på dommeren etter en så fatal innsats er barnslig! Istedet for at Riseth går i seg selv etter den dårlige kampen så skylder han på dommeren. Latterlig. Hvis vi fortsetter å skylde på dommeren isteden for å se på egne prestasjoner, så kommer det til å gå kun en vei med oss. Og det er ikke oppover.

Faktumet er at vi ikke fortjente bedre, faktisk så var vi litt heldige med det ene poeget vi fikk med oss igår.
2mas
Sjef

PostPosted: 14.05.2006 13:40    Post subject: Reply with quote

Sier meg enig med "mono". Riseth burde fokusere på egen, slett innsats i stedet for dommeren. Det var egentlig bare handsen etter ett minutt jeg reagerte på i går.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 14.05.2006 14:23    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ si meg uenig med dere her. Riseth kledde av Ã…rst ved en rekke anledninger og var den beste i forsvarsrekka i denne kampen etter min mening. Kvarme hadde etpar skumle feilpasninger i andre omgang.
Back to top
View user's profile Send private message
olivknob
Senior

PostPosted: 14.05.2006 14:58    Post subject: Reply with quote

Jeg blir skremt og oppgitt når jeg hører interjuer med Høgmo og Riseth på www.adressa.no/radio etter kampen.

Høgmo nekter å fokusere på det dårlige,og det er meget skremmende.
Han vil ikke innrømme at RBK er dårlig i starten av kampene,han synes Riseth var god(!!!) mot TIL,det er bare helt utroligå si.Samtidig sier han at TIL-kampen er et langt steg i riktig retning,dette får meg til å innse at det er bare å glemme seriegullet i år.Han nevner ingen negative ting etter den fatale kampen.Og man kan ikke bare late som man ikke ser alt det som er dårlig,å håpe på at det ordner seg selv.Jeg hadde stor tro på Høgmo da han kom,men den troen er i ferd med å forsvinne.
Han må evne å ta selvkritikk og må kunne kritisere sine spillere.
Personlig synes jeg kampen var fryktelig dårlig fra RBK's side,personer som Kvarme,Riseth og Solli har 50% feilpasninger i løpet av kampen,og de som spiller i disse posisjonene bør jo ikke ha feilpasninger i det hele tatt.Det blir jo livsfarlig!Heldigvis er det TIL det spilles mot,og ikke et lag som evner å utnytte dette.Et latterlig interju med Riseth,der han sutrer på dommeren etter frispark i en situasjon der han mener han gjør alt rett.Hva med å slutte å drible i forsvaret kanskje?Det er det første man lærer som 9 åring.Han klager også over mange lange baller,men den eneste som legger lange baller er han selv.
Høgmo har alltid ment å finne spillere som skal kunne kle de riktige rollene.Er det å bruke Iversen og Helstad på kant?Virker som Høgmo bare kaster utpå spillere han mener er god,uten å tenke på hvilken rolle man skal kle.Skal Iversen og Helstad spille samtidig,må Helstad på topp,og Iversen som hengende spiss.Ingen av de er vinger.Han må bruke riktige folk på riktige plasser.Det samme gjelder Solli.Han kan ikke spille sentral,fordi han er altfor upresis.Det går bare ikke.Han bør spille indreløper å få rendyrket sin løpskapasitet.
Essidiri har fått tillitt i omtrent alle kampene,han har vært en skandale,han har ikke fått til noen ting,ikke engang mot 3.div. laget Kvikk klarte han å få overtaket på backen sin.Solli får tillitt i alle kampene,og Høgmo må begynne å se at Solli ikke klarer å kle den rollen.Han har ikke nok ro,og god nok pasnigsfot.Det er på tide nå å la Ørjan få spille igjen,når Solli er så dårlig som han er.Vi kan ikke ha så høy feilprosent i den posisjonen.
Iversen får tillitt i alle kampene,han er ikke godt nok trent enda.Høgmo sier det selv at grunntreningen hans er for dårlig.Så hvorfor får han spille kamp etter kamp uten å imponere??
Høgmo er så opptatt av å fokusere på det positivet,at det negative bare blir glemt.Det blir RBK ikke noe topplag av.
Desverre.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 14.05.2006 15:09    Post subject: Reply with quote

olivknob, det holder å poste innlegget i èn tråd.
olivknob
Senior

PostPosted: 14.05.2006 15:21    Post subject: Reply with quote

Jepp.sorry.Innlegget var ment i denne tråden. Smile
Tenkte det gikk an å fjerne det fra den andre tråden..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TomH
Veteran

PostPosted: 14.05.2006 15:46    Post subject: Reply with quote

Trondh,
det er nok riktig at Høgmo stadig var mindre på treningsfelteltet mot slutten (høsten) av sin siste TIL-periode. Han skulle slutte som trener for TIL og han skulle flytte. Samtidig var det nok en del frustrasjon etter den fenomenale vårsesongen. Likevel er det nok ikke bred enighet om at Høgmo er/var lite populær. Personlig vet jeg om 4 spillere fra gårsdagens start-11 som helt sikkert ville sagt det motsatte.

Om kampen i går (VÆRET):
Jeg vet ikke om slikt har noe å si for en kamp på TippeLiga nivå, men det var skikkelig Tromsø vær i går. Det vil si: Sludd, 3 varmegrader og vindstyrke rundt kuling. Da Alfheim ligger utsatt til for vind var dette noe som helt sikkert påvirket kampen. TIL spiller alltid godt i slikt vær. Motstanderlaget blir "utpsyket" og TIL ekstra skjerpet. Det slår aldri feil!

Skal man utspille TIL på Alfheim bør det være strålende solskinn og varmt (15 - 30 grader. Dette blir alt for varmt for oss fra Tromsø). Alt mellom 8 - 1 varmegrader regnes for å være strålende spillevær for TIL. Om det både regner og blåser kraftig i tillegg, regnes det som en bonus - da hopper man gjerne i sjøen etterpå for å nyte dagen fullt ut.

Jeg kan si at jeg på forhånd ville blitt positivt overrasket om noen hadde sagt til meg at RBK skulle få poeng i går. Når jeg så været i går var jeg sikker på tap for RBK. Roma hadde også slitt for å få poeng i går, for det var skikkelig surt og kaldt. Jeg satt på tribunen med stillongs (ull), ull trøye, høyhalset genser, ullgenser utenpå dette og tilslutt en kjeledress. Selvfølgelig hadde jeg også lue (som var godt trukket ned over ørene). Dette var ikke mer enn nødvendig.

Det er slikt vær TIL er vant med å spille/ trene under.

Om kampen i går (SPILLET):
Det som slår meg er følgende:
1) Blir det satt press på våre midtstoppere gjør de VELDIG mange pasningsfeil. Vi har ingen midtstoppere som er gode nok til å spille ballen trygt opp til midtbanen. Offensivt er våre midtstoppere en stor svakhet! I tillegg har spesielt Vidar Riseth, men også i stadig økende grad BTKvarme stygge miss i forsvarsarbeidet. De to hadde mange i går. Baklengsmålet kom bl.a. som en følge av dette (Riseth).

2) Vi har ikke vinger (bortsett fra Storflor) som fungerer som vinger. Essediri har (ihvertfall foreløpig) vist seg å ikke være god nok. Iversen er midtspiss og det er også Helstad. Braaten er sikkert idrettsinvalid.

3) I min verden er det ikke først og fremst midtbanen som er problemet ,men vingspillet og svært usikre midtstoppere (i det oppbyggende spillet). Godt mulig at midtbanen skal styre vingenes løp (dette vet jeg lite om), men bevgelsene offensivt (først og fremst angrepsrekka) er ikke bra. Unntaket er Storflor som jeg synes var god og skapende i går.

Jeg begynner å helle mot det Brady påpeker, nemlig at Storflor er vår eneste angrepsspiller som fungerer godt - jevnt over. Han kan løpene, er god med ballen og skapende . Wink (ydmyk hilsen til deg Brady).

4) Midtbanen synes jeg er vår beste lagdel. Dette selv om JGSolli av og til forsvinner helt ut av kampen. Det gjør forsåvidt også PCSkjelbred. Det var i går dog lett å se at de gangene spillet til Solli, Johnsen og PCS fløt, etablerte også RBK et stort press i kampen. Hva som skal til for at det skal skje oftere vet jeg ikke.

I går gir jeg været skylden. Jeg spilte heller aldri bra i 3 varmegrader, kuling og sludd... Det gjør derimot TIL - ALLTID![/u]
Henri
Legende

PostPosted: 14.05.2006 15:52    Post subject: Reply with quote

TIL-kampen viste igjen at vi har grunnleggende problemer både med organisering og spilletyper.
- Vi bruker spillere på feil plasser og skifter posisjoner/formasjon hvert 5.minutt
- Vi har en midtbane som ikke henger sammen overhodet. Motstanderene spiller ballen utrolig lett gjennom midtbaneleddet og presset på ballfører er ALTFOR slapt.
- Antallet personlige feil på egen halvdel er like høyt som i fjor. Utrolig at ikke TIL utnytter de utallige mulighetene de fikk bedre. Vi trenger sårt en spillende midtstoppertype som er trygg med ball og i pasningsspillet - i tillegg til en trygg defensiv midtbanespiller som kan organisere/balansere midtbanen.
Back to top
Brady
Veteran

PostPosted: 14.05.2006 16:35    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Midtbanen synes jeg er vår beste lagdel. Dette selv om JGSolli av og til forsvinner helt ut av kampen. Det gjør forsåvidt også PCSkjelbred. Det var i går dog lett å se at de gangene spillet til Solli, Johnsen og PCS fløt, etablerte også RBK et stort press i kampen. Hva som skal til for at det skal skje oftere vet jeg ikke.

Midtbanen vår fungerer bra hvis de får tid og rom og ikke blir møtt av en høytpressende motstander. Når Tromsø presset høyt i begynnelsen av begge omgangene slet midtbanen vår kraftig med å komme opp i TIL-spillerne.

Hovedgrunnen til dette er at Solli slurver med de defensive løpene sine og ikke forflytter seg fort nok. Det gjelder i enda større grad Frode Johnsen, som blir hakket for langsom i alle faser av spiller. Når Frode Johnsen får tid og plass er han en bra teknisk spiller som gjør mye bra, men under press svikter han.

Fortsetter RBK med Solli og Johnsen på midtbanen, har observante motstanderlag en klar resept på hvordan de skal slå RBK: Høyt og aggressivt press.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 14.05.2006 17:14    Post subject: Reply with quote

Det største årsaken til at vi sliter med angrepsrytmen er at vi ikke klarer å slå selv de enkleste 5-meterspasninger til medspiller i midtbaneleddet (og også når Riseth/Kvarme setter igang bakfra), sjøl om vi er upresset.

Bevegelsen offensivt er heller ingenting å skryte av, men det har etter min mening flere årsaker. For det første, vi skal på død og liv spille med 3-4 midtspisser på banen samtidig. Dette gjør at spillet blir presset altfor inn mot midten. For det andre, med den pasningskvaliteten som blir levert fra midtbanen har alle offensive bevegelser stoppet opp fordi ballen enten kommer for sent, bak medspiller eller til motspiller slik at vi må halse hjemover i full fart. Derfor er jeg, TomH, sterkt uenig i at midtbanen er vår beste lagdel.

Selvfølgelig er forsvaret med Riseth i spissen delaktig i at spillet ikke flyter, men først og fremst mangler vi den som kan ta de enkle valgene med ball på midtbanen og treffer medspillere med pasningene som gjør at vi holder tempoet oppe.

Høgmo rullerer ofte på angrepsrekka, men har en filosofi om å holde backfireren og midtbanetrioen mest mulig lik fra gang til gang. Sikkert ikke en dum ide i utgangspunktet, men når de svikter så til de grader både offensivt og defensivt i kamp etter kamp, må han snart ta noen grep.

Jeg liker ikke å innrømme det, men Arild Stavrum har per dags dato et meget godt poeng. Vi er i beste fall utfordrere til RL-plass hvis vi fortsetter i samme stilen.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11
Page 11 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb