English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 182, 183, 184 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Øystein
Veteran

PostPosted: 29.11.2013 00:15    Post subject: Reply with quote

Rekdal 2005 var vel stort sett mangel på motstand. Enga 2005 hadde tre flere seire i TL enn Enga 2013
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran

PostPosted: 29.11.2013 00:33    Post subject: Reply with quote

bongo wrote:
PerO wrote:
[Det er forøvrig feil at Perry ikke har fått til noe. Han hadde suksess med u21, og han var den første som fikk Aalund til å holde seg opp i eliteserien. Året etter ville de også rykket ned uten serieutvidelsen. Så noe har han fått til.

Du verden, det var da voldsomt til meritter. Begynner å bli tynt på Cven når det man har å vise til er at man klarte å holde Aalesund i eliten. Samt en mirakelkamp mot Frankrike med U21.

Tja, det kan enkelte ganger være en større trenerprestasjon å stabilisere et heislag, med små ressurser og dårlig tropp i TL, enn å ta medalje med RBK og den spillerstallen og de ressursene som er der. Litt av poenget som viser at det er en ok prestasjon, er at de var nedrykkslag både før og etter hans år der(De berget året etter pga serieutvidelse)
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 29.11.2013 00:34    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
PerO wrote:

Det er forøvrig feil at Perry ikke har fått til noe. Han hadde suksess med u21, og han var den første som fikk Aalund til å holde seg opp i eliteserien. Året etter ville de også rykket ned uten serieutvidelsen. Så noe har han fått til.

Det med U21-suksess er vel konstatert som en bløff. Og det å unngå nedrykk trenger ikke bety mer enn at det var skikkelig dårlige lag det året.

Jeg tror vi må konstatere etter hvert at Perry nok er blant de dårligste eliteserietrenerne, og kan dokumentere 10 års middelmådighet.

Man kan alltid fremstille fakta på den måten man vil.

Akkurat som man kan se på din aktivitet, hvor mye det er å klage på i klubben. Leder serien, ingen konesseur, misslykkes = masse innlegg hver dag.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 29.11.2013 00:38    Post subject: Reply with quote

@Øystein
mangel på motstand virker å være argumentet hvert eneste år noen tar seriegull i TL. Det var for øvrig færre lag i TL på den tiden men de vet du vel. De fleste mener egentlig at nivået var høyere på den tiden også (før utvidelsen til 16 lag)

Rekdal fikk laget opp av 1. div og førte dem til 2. og 1. plass i serien. Med dagens lag hadde det vært umulig.

Ja, det er viktig med en god trener, men at det finnes flust av trollmenn og tryllekunstnere rundt omkring tviler jeg på. Det er mange veier til Rom, og kontinuitet + en god stall er en viktig del av de fleste. Perry er langt fra noen tryllekunstner, men med disse kriteriene så tror jeg heller ikke han trenger være det. Derfor tror jeg Rosenborg finner veien neste høst, forutsatt at vi beholder de fleste spillerne, trenerapparatet og at Røkke ikke henter Ronaldo til Molde.

Skulle vi feile nok et år så er det nok. 2 år med våre ressurser skal være tilstrekkelig.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 29.11.2013 00:48    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Leder serien, ingen konesseur, misslykkes = masse innlegg hver dag.

Jeg synes beint gjennom at spillet har vært forferdelig hele sesongen gjennom, med unntak av et par kamper. Ser ingen grunn til å utdype dette så lenge hvert fall en konklusjon er urokkelig. Her må vi få inn en kvalitetstrener.
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 29.11.2013 00:54    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
@Øystein
mangel på motstand virker å være argumentet hvert eneste år noen tar seriegull i TL.

Mulig det, men da kommer det ikke fra meg. RBKs gull i 04 og Engas i 05 skiller seg enormt ut i forhold til dårlig poengfangst og svak prestasjon som likevel fører til gull. Enga 05 vant 0 av sine siste 6 kamper i serien, til tross for at serien ble avgjort i siste runde. De hadde 5 poeng ned til femteplass. Bare sjekk poengsum for vinnerne i alle år etter 05 og før 04 (og ja, jeg vet at serien har blitt utvidet i ettertid) så ser du dette lett. Enga vant ikke på en god trenerprestasjon eller en eksepsjonell spillerstall, det var hipp som happ og alle lag på topp 5 lå "likt".

Det er en helt annen historie med JJ i Stabæk, Solskjær i Molde og Deila i Godset.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 29.11.2013 01:19    Post subject: Reply with quote

Man kan forsåvidt si at den var eksepsjonelt svak, men man kan også snu det til å si at det var mange som var eksepsjonelt gode slik at alle slo alle. Det var ergo en ekstra god prestasjon å være helt i toppen under disse kriteriene. (sier ikke at det var sånn)

Nå var det uansett ikke sånn at jeg skulle frem til at enga vant på en god trenerprestasjon, det var mer tvert imot. Rekdal er en ytterst middelmådig trener, men som klarer noe i ny å ne med sin omdiskuterte lederstil. I 04 og 05 gjorde de det godt grunnet kontinuitet blant spillere og i trenerapparat. Kollapsen året etter vet jeg ikke helt grunnen til, men de mistet blant annet adm. dir. Siem i tillegg til at vi nå vet at Rekdal er en type som sliter på en spillergruppe. Det er også vanlig at spillere mister den ekstra sulten etter et gull.

Skal ikke krangle på hvor godt nivået egentlig var. Tallenes tale gir deg vel rett. Uansett, når en fyr som Rekdal klarer gull kan nesten hvem som helst klare det hvis man har et brukbart lag og får jobbe et par år. Perry kommer også til å klare det. Spørsmålet er om utviklingen hans går i en mer positiv retning enn Rekdals. La oss håpe det.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 29.11.2013 05:07    Post subject: Reply with quote

Syns det er morsomt at Solskjær blir hyllet her inne fordi han klarte gull med molde i sin første og andre sesong!

Molde var langt fra noe godt fotballag da Solskjær tok gull med dem og de spilte til tider pissfotball så vidt jeg kan huske. I sin første sesong tok Solskjær gull med så lite som 58 poeng, i sin andre tok han 62 (med en målforskjell på +20) og i sin tredje sesong tok han 44 poeng.

Perry tok i sin første sesong 62 poeng (og 25 plussmål). Perry har med andre ord gjort det bedre i serien på én sesong enn Solskjær har på tre. Molde fikk rett og slett seriegullene på billigsalg. Ellers kan det jo også nevnes at sist gang et lag ikke fikk gull med samme poengfangst som Perry har hatt i år var i 2001.

Jeg er selv fortsatt svært skeptisk til om Perry er rett mann, men klarer han å forbedre prestasjonene bare marginalt til neste år skal seriegullet være ganske lett oppnåelig.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 29.11.2013 08:59    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
Man kan forsåvidt si at den var eksepsjonelt svak, men man kan også snu det til å si at det var mange som var eksepsjonelt gode slik at alle slo alle. Det var ergo en ekstra god prestasjon å være helt i toppen under disse kriteriene.

Jeg så ganske mange kamper med forskjellige lag den sesongen. Den var eksepsjonelt svak. Vålerenga var minst dårlig.

Megafritz wrote:
(sier ikke at det var sånn).

Lurt av deg!
Dantell
Proff

PostPosted: 29.11.2013 09:05    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:

Jeg er selv fortsatt svært skeptisk til om Perry er rett mann, men klarer han å forbedre prestasjonene bare marginalt til neste år skal seriegullet være ganske lett oppnåelig.

Nå går vel ikke den største kritikken på 2x sølv, men heller det at vi spiller dørgende kjedelig fotball, viser null spillemessig fremgang, manglende evne til å gjøre bytter i tide og er generelt feig.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 29.11.2013 10:21    Post subject: Reply with quote

Ja og det er vesentlig spør du meg, mange er altfor resultatbasert når laget skal vurderes. En tydelig plan over offensive spillet mangler totalt. Eller det er mulig Perry har en plan, men den får han i såfall ikke ut på banen. Det er jo egentlig ganske skremmende når vi kan framstå slik vi har gjort i år og likevel være bare 1 poeng fra gullet, et av mange tegn på at norsk fotball er mer i bakleksa enn noen gang.

Hvis vi tenker kun tippeliga, tror jeg at et par klare forsterkninger er nok for å ta gullet neste år selv om vi framstår akkurat som i dag. Men det kommer langt i fra til å være nok til å ta oss ut i europa igjen, i hvertfall ikke CL. Og det er dit vi som klubb må sikte, for Rosenborg kan det ikke være nok og bare være best i Norge.

Rosenborg har overlegen økonomi i norsk målestokk, klart best spillerstall, og enn så lenge en vinnerkultur. Tenk bare på hvordan vi kunne framstått hvis vi hadde noe i nærheten av Godset offensive spill.
Jangusk
Veteran

PostPosted: 29.11.2013 11:38    Post subject: Reply with quote

Hører folk tror Perry her en plan. Men utifra kamper der laget har slitt skikkelig, har vi alle tydelg sett at det er ikke noe plan over spillet. I kamper der det har godt skikkelig trått, har han f.eks slengt innpå spillere i forsvarsrekka. Og når Molde skåra i cupfinalen, falt Rbk sammen som et korthus og alt ble bare surr de siste 10-15 min. av kampen. Dette skyldes en åpenbar mangel på plan!

Om vi f.eks tar et fag i betrakting fins det gode å mindre gode folk. Gi meg et stykke eik og jeg greier ikke å lage det samme som en flink snekker. Jeg greier lage en saus, men ikke så god som en flink kokk osv. Perry er og blir en middelmådig trener om han fortsetter i Rosenborg noen mnd. fram i tid. Han kommer ikke til å bli en veldig god trener på noen få mnd. Til det er begrensningene alt for tydelige.

Registrerer også at folk sier at nå skal det offensive trenes inn, for det defensive sitter. Men vi må huske at det har vært bra siden sesongstarten og ergo har Perry hatt mange mnd. på å bygge opp et gjennkjennelig angrepsmønster. men han er en altfor begrenset trener til å lykkes med dette sånn plutselig.

Tviler sterkt på at Perry skal bli en supertrener sånn ut av det blå, og jeg ser ikke hva som gjør Perry så mye mer skikket enn Jønsson som trener for Rosenborg.

Og til slutt vil jeg si at de traff på et punkt i disse reglene som henger på veggen. Nemelig at det skal være et gjenkjennelig spill fra kamp til kamp. Og det har det jo vært. Rævafotball fra kamp til kamp

Crying or Very sad
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 29.11.2013 16:50    Post subject: Reply with quote

FÃ¥r ansett Egon olsen istedet...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Jangusk
Veteran

PostPosted: 30.11.2013 01:02    Post subject: Reply with quote

Blunderen er jo allerede gjort og da får vi vel håpe på et par topkjøp som løser opp hele sirupen fra i år. kommer jo til å følge Rbk både live og på media i 2014, og helledussen som jeg håper jeg har tatt grundig feil og at vi får se en feiende flott angrepsrelatert fotball som begeister de fleste selv om det kommer et knepent tap i ny og ne. Jeg sier til Perry: Tørr mer i 2014 er dere snill. Ingenting å tape på det vet du Wink
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 30.11.2013 01:48    Post subject: Reply with quote

Personlig synes jeg denne 433 og tilbake til røttene-greia er en klamp rundt foten.
De beste spillerne passer ikke inn i stilen,er det overhode noen i vår prisgruppe som passer inn?
Vinger finnes det svært få av i denne gruppen,stort sett midtbanespillere i forskjellige varianter.
Trist om vi skal miste/avslå alle som skaffer mål og målpoeng i jakten på fortiden.
4231 med et øye til 433 i den offensive delen holder i massevis for meg.
Diverse oppstillinger med diamant har vi også spillere til+ lettere tilgang til.
For meg ser det ut som om de største talentene blir sentrale midtbanespillere her til lands,ingen ønsker å være ving.
Stein Nervik
Junior

PostPosted: 30.11.2013 02:03    Post subject: Reply with quote

bongo wrote:
Ja og det er vesentlig spør du meg, mange er altfor resultatbasert når laget skal vurderes. En tydelig plan over offensive spillet mangler totalt. Eller det er mulig Perry har en plan, men den får han i såfall ikke ut på banen. (...)

Tenk bare på hvordan vi kunne framstått hvis vi hadde noe i nærheten av Godset offensive spill.

To ting:

!. Deila har i ro og mak kunnet finpusse en spillestil gjennom flere år uten forventningspress. Han plukket unggutter og lot dem finne sin rolle i et system gjennom år. Det tror jeg Perry kunne fått til over fem år osgå.

2. De av oss som husker tilbake til slutten av 80- og begynnelsen av 90-tallet vet at det var få ting som virket mer planløst enn når motstanderen hadde backer som var raske / kloke nok til å demme opp for vingspillet vårt. Selv var jeg ofte på Stavanger Stadion de åra og det var et mareritt fordi Kent Chistiansen (torr jeg han het) slo Mini på farta. Da ble alle baller slått mot høyrevingen vår og da ble det som det ble... Masse tap.

Vi så det samme i Europa. Frem til Eggen fikk nok tid til å utvikle spillet og kunne variere mer.

Og med det stereotype angrepssåillet vi bl.a. hadde under Hamren og delvis under JJ må man kunne gi Perry litt tid til å snu skuta.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 30.11.2013 03:21    Post subject: Reply with quote

Quote:
Vi så det samme i Europa. Frem til Eggen fikk nok tid til å utvikle spillet og kunne variere mer.

Jeg syns forsåvidt dette er et godt poeng. De dårlige kampene vi har er ikke fordi vi mangler en plan. Det er som Wiggen sa angående kampen mot vålerenga tidligere i år: Vi hadde brukt ei uke på å trene inn en spesiell måte å angripe den kampen på, mens vålerenga hadde brukt ei uke på å trene på å ødelegge på det spillet vi ville forsøke, og derfor ble det en reell drittkamp.

Det er ikke en mangel på plan som oftest er problemet, det er mangel på en alternativ plan når den første ikke funker. Om dette er problemet håper jeg Perry føler seg trygg nok på plan A i løpet av neste år til også å printe inn plan B, C, og D, uten at jeg vet hvorvidt det ligger noe i det.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 30.11.2013 18:52    Post subject: Reply with quote

Synes ikke det er sammenliknbart med Eggen i Europa. Det handlet mer rutine og det å ikke stupe hodeløst i angrep på bortebane mot lag med bedre spillere. Vi hadde et meget velfungerende offensivt spill i hjemlig liga de fleste sesongene mellom 88 og 95.

Problemet nå er at vi har hatt et ikke-eksisterende angrepsspill, gjennom en hel sesong, uansett motstand. Vi startet med et nytt trenerteam og en del nye spillere i vinter og det er ganske urovekkende at vi i løpet av 8 måneder ikke har sett antydning til spillemessig fremgang. Vi er snarere dårligere i november enn i mars. Personlig kan jeg ikke si at det virker veldig betryggende foran neste sesong.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 30.11.2013 20:34    Post subject: Reply with quote

La oss glemme litt den debatten som foregår på mangler på kompetanse of erfaring.

La oss se nøyaktig på hva Perry gjør på treningen.

Først vil jeg spørre om det er noen som i eget kjøtt og blod har sett en eller flere treninger denne sessongen. I såfall kom gjerne med innspill her, for jeg har nemelig hørt et par ting iløpet av starten på helga som ikke overrasker meg de spor.

Jeg nevnte i Chibuiketråden at det er for lite stopp i spillesekvensene for å korrigere helt klare feilvalg, og dette er hva min "informant" fortalte meg.

Perry har ikke for vane å stoppe spillet i sekvensene da han har tro på at spillerne selv best finner ut hva som er riktig over tid.

Da snakker vi ansvarsfraskrivning spør du meg.
En trener skal ha kompetanse til å korrigere og imprentere ønsket adferd på banen hos troppen han benytter til enhver tid. Jeg nevnte i chibuiketråden at Nils var en forkjemper for akkurat dette selv om det til tider kansje ble overkill.

Perry/Wiggen har bare delvis fulgt med på spillesekvenser til tider og ikke engasjert seg nevneverdig

henger jo hånd i hånd med det som ble nevnt og kan forklare hvorfor det er tegn på missnøye i troppen.

Kan også nevnes at Stefan har ytret at han først og fremst ønsker seg bort da han ikke ser at Perry kan utvikle Rosenborg til et bedre lag.

Om alt dette stemmer kan jeg ikke bekrefte 100% men jeg stoler på han som delte dette, og jeg blir oppriktig bekymret for å si det mildt.

Om det bare stemmer delvis er det intet annet enn skandale.

Janne var engasjert på feltet til motsetning og selv om det manglet litt logikk og forståelse for hva han ønsket og troen på at det ville funke så jobbet han iallefall hardt for at laget skulle være slik han ønsket.

Etter å ha hørt dette så stiller jeg meg 100% bak de som ønsker å fjerne Perry som hovetrener for laget vi elsker.[/b]
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 30.11.2013 20:42    Post subject: Reply with quote

Quote:

Jeg nevnte i Chibuiketråden at det er for lite stopp i spillesekvensene for å korrigere helt klare feilvalg, og dette er hva min "informant" fortalte meg.

Kan du nevne hvem denne informanten er og eventuelt hvor trygg informasjonen er? Alt jeg har lest om dette er komplett synsing, og det blir bare for teit. Jeg sier ikke det for å forsvare Perry, for akkurat det gir jeg beng i, men flere ganger i år har jeg hørt dette og når man spør er det alltid synsing og ingen som faktisk har vært på flere treninger i løpet av året.

Det blir for dumt å lage en stor sak ut av dette med mindre man selv har vært på trening og observert dette og finner det kritikkverdig.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 30.11.2013 20:50    Post subject: Reply with quote

Det er jo nettopp fordi det ikke er førstehånds informasjon jeg etterspør noen som kansje har observert dette eller lignende selv.

men jeg nekter å tro at kilden min lyver om dette.

Jeg kan dog forstå at å ikke ha sett flertalle av treningene kan gi et feil bilde, men av de treningene han så sa han at dette var gjenntagende.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Rexalor
Veteran

PostPosted: 30.11.2013 21:06    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Perry har ikke for vane å stoppe spillet i sekvensene da han har tro på at spillerne selv best finner ut hva som er riktig over tid.

Hvis dette er sant er det skremmende, men kan også forklare hvorfor vi ikke ser noen stor fremgang i spillet. At de skal lære hvordan han vil at vi skal spille uten at han skikkelig instruerer de, virker hinsides all fornuft, men det kan også forklare delvis hvorfor Bille har sprunget ut som en hodeløs høns og ikke holdt seg i nærheten av målet i store deler av sesongen, ikke det at han er alene om å virke feilplassert, fotballspillere er jo ikke generellt kjent for å være verdens smarteste heller, så at de skal skjønne angrepsspillet av seg selv på trening når det er rundt 20spillere med egne tanker er bare ren idioti, og sjokkerende Neutral
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.11.2013 23:02    Post subject: Reply with quote

Det er jo flere her inne som har kommentert det samme, etter å ha observert treninger. Treningene er forøvrig åpne for hvem som helst, så man trenger ikke akkurat inside-info for å finne ut av dette.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
MariusV
Veteran

PostPosted: 01.12.2013 02:16    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:

Det er vel mest opp til trenerstil. Det er ikke alle som gjør det sånn. Delen om at Perry mener at spillerne selv finner ut hva som er best kan jeg ikke se at er annet enn en subjektiv mening informanten din har gjort seg opp. Kan ikke se at det går an å hevde dette som et fakta.

moomoo wrote:

Perry/Wiggen har bare delvis fulgt med på spillesekvenser til tider og ikke engasjert seg nevneverdig

henger jo hånd i hånd med det som ble nevnt og kan forklare hvorfor det er tegn på missnøye i troppen.

Dette vet jeg ikke om jeg tror på at er gjennomgående på treninger. At de ikke alltid står og ser med Argus-øyne er en ting, men at de jevnt over ikke gidder å følge med - det finner jeg helt utenkelig.

Hvordan er det tegn til misnøye i troppen?

moomoo wrote:

Kan også nevnes at Stefan har ytret at han først og fremst ønsker seg bort da han ikke ser at Perry kan utvikle Rosenborg til et bedre lag.

Stefan har ytret at Perry er den beste treneren han noengang har hatt, så denne siste kommentaren lander på ren bullshit - antar jeg.

Jeg vet ikke hva som foregår på treningsfeltet - kan hende det er ræva. Men å bruke andrehåndskilders subjektive mening om trenerens intensjoner - det blir tynn suppe.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 01.12.2013 02:36    Post subject: Reply with quote

Det handler mye om trenerstil ja - mange veier til rom: men det man må vurdere er jo sluttproduktet (noe mange her inne nettopp gjør!)

Wenger stanser omtrent aldri spillet på Arsenal-treninger - men likevel fremstår laget akkurat som han vil.

Eggen stanset spillet mye mindre enn folk virker å tro (ettersom det jo var det media viste). Som regel stanset han kun spillet ofte på den 20-30-minutters formasjonssekvensen laget hadde dagen (ev. 2 dager) før kamp. Ellers lot han det flyte mye mer fritt.

Det viktigste er nemlig å lage aktiviteter med rød tråd og mening, som får laget til å framstå som en vil. Eggen hadde spillaktiviteter som var ekstremt tett knytta opp mot sin egen spillestil - hvor han fikk inn prinsippene gjennom øving, øving, øving - og så tok han de små detaljene i bevegelsesmønstre på den ukentlige formasjonstreninga. En gullformel, både for spillestil og resultater.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 182, 183, 184 ... 326, 327, 328  Next
Page 183 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb