| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
WegHard Veteran

|
Posted: 13.05.2006 21:57 Post subject: |
|
|
| JellyFish wrote: | | Vinner ikke serien når vi ikke vinner disse kampene her. Enkelt og greit. |
Hør hør! JEG skal i allefall vinne kampen mot TV2 web TV. Skal få ut litt skuffelse i en sur mail nå. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
dags Veteran
|
Posted: 13.05.2006 22:00 Post subject: |
|
|
Nok en gang skammelig. Ikke at resultatet isolert sett er så ille, men 10 av 21 poeng er selvfølgelig uakseptabelt for et lag som tar mål av seg til å vinne eliteserien og være med i Europa.
Det som er merkelig er at alle untatt Høgmo ser at Solli er den (for øyeblikket) klart største grunnen til at lagmaskinen ikke fungerer som den skal. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
ajax1 Senior
|
Posted: 13.05.2006 22:03 Post subject: |
|
|
Fikk mail fra Tv2 Webtv.
Alle får refundert pengene sine pga. Tekniske feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 13.05.2006 22:06 Post subject: |
|
|
Dette viser jo bare at Sandefjord-kampen var et tegn på at alt ikke er som det skal, selv om mange her inne syns det var en bra kamp.
Merkelig at man ikke satset mere fremover de siste minuttene. Det virket som om man var fornøyd med uavgjort.
Grunnen til at vi sliter spesielt i begynnelsen av omgangene er at Tromsø da står høyt og stresser vår midtbane. Dette takler verken Frode Johnsen eller Jan Gunnar Solli, da de trenger tid og plass for å få til ting. Det samme skjedde i andreomgangen mot Sandefjord sist. Tettey og SKjelbred fungerer bra som indreløpere fremover, men vi burde kjøpt en defensiv sentral i sommer.
Strukturen i angrepsspillet vårt er ikke-eksisterende og det vil heller ikke bli bra før vi får orden på midtbanen vår. Angrepsrekka er heller ikke bra nok etter min mening. Storflor var elendig lenge, men så ut som en annen spiller etter at Iversen ble byttet ut. Tror dette kan ha med å gjøre at han er en spiller som trenger tillit for å være bra. Han spilte bra mot LSK og Start i de to første kampene, men ble allikevel tatt av i begge kampene, og mot Start etter 45 minutter etter å ha vært involvert i alt vi skapte den første omgangen. Tror han fikk seg en knekk i selvtillit der, og at han fikk en opptur igjen da Iversen ble tatt av før ham selv.
Steffen Iversen tror jeg dessverre ikke er god nok for RBK, verken som spiss, ving eller indreløper. På midtbanen vil han bli som Frode Johnsen, god hvis han får tid og plass men dårlig under press da han ikke flytter bena fort nok. Noen ving blir han aldri og som spiss har han mistet mye tempo de siste årene. Han er heller ikke like bra i lufta som i yngre år, og noen goalgetter blir han aldri. I en alder av 30 år og lite nytt å oppleve med RBK tror jeg neppe han vil bli bedre de kommende årene. Har en stygg mistanke om at vi vil angre på at vi hentet ham.
Helstad er farlig, men er for lite lagspiller, har for liten arbeidskapasitet og burde scora mer enn han gjør. Han er heller ingen spiller jeg tror vil bli bedre de nærmeste årene. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Veteran

|
Posted: 13.05.2006 22:09 Post subject: |
|
|
God innlegg Brady. Er desverre alt for enig med deg akkurat nå. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 13.05.2006 22:10 Post subject: |
|
|
Enig i mye Brady. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
RBK-Patriot Senior
|
Posted: 13.05.2006 22:11 Post subject: |
|
|
| HoldBrillan wrote: | | Ironisk sans? Dessuten tror jeg neppe du banker meg. |
Hva var ironisk med "HÆLLVETE 1-1!"? Sarkasme kaller jeg det i alle fall.
On topic:
Synes Tettey for hver kamp fremstår som en klart bedre spiller enn Solli.
Føler meg mye tryggere med han, samtidig som han garantert er mer målfarlig enn Solli (Selv om det ikke sier så mye).
Gi han tillit, så vil de lure løpepassningene komme også, slik hans rolle er nå synes jeg han virker litt redd for å drite seg ut, og derfor alltid velger det tryggeste alternativet Noe som strengt tatt ikke er så dumt når du er ankeret på midtbanen.
For øvrig gleder jeg meg til Høgmo er ferdig med denne "prøveperioden", slik at vi igjen kan ha en klar plan i angrepsspillet. Slik det er nå kommer målsjansene alt for sporadisk, selv om de kommer etter meget vakkert spill. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 13.05.2006 22:12 Post subject: |
|
|
| hhem wrote: | | JellyFish wrote: | | Vinner ikke serien når vi ikke vinner disse kampene her. Enkelt og greit. |
Tror ikke Høgmo har større ambisjoner enn at han er fornøyd med uavgjort. |
Du skal se han har ambisjoner om å overta etter Normark og derfor ikke tør annet enn å gå for uavgjort... |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 13.05.2006 22:23 Post subject: |
|
|
Enig i mye av det som står her. Problemet ligger på midtbanen og heter Solli. Som aldri klarer å åpne forsvaret til motstanderen og som alt for ofte ikke treffer motspillere på enkle passninger. Høgmo: Bytt ham ut! Start heller med Berg og Tettey eller Skjelbred. Gi oss Berg og litt fotballferdigheter. Rosenborg kommer ALDRI til å bli mer enn en midelhavsfarer med Solli som anker på midtbanen. Hvorfor i h...... ser ikke Høgmo dette!  |
|
| Back to top |
|
 |
ballaballaballa Veteran
|
Posted: 13.05.2006 22:32 Post subject: |
|
|
| Fikk nå sett TILs mål (var på trening i 1. omgang) og det overasker meg ikkeat det nok engang var ett skudd fra skrått hold. Folk klager over fotarbeidet til Espen, men at Hirschfeld er så svak på slike skudd er enda farligere i mine øyne. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.05.2006 22:35 Post subject: |
|
|
Storflor hadde en grei oppsummering på TV2:
- Vi gir bort ballen for mye, og er veldig upresise i pasningene. Vi gir Tromsø for mange sjanser, inkludert et mål. Det er for dårlig av oss. Vi burde ha hatt tre poeng her for å henge med i toppen. |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran

|
Posted: 13.05.2006 22:41 Post subject: |
|
|
MÃ¥ si Tettey brente 2 gigantiske sjanser. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 13.05.2006 22:49 Post subject: |
|
|
Ble mer fart på midtbanen med engang Tettey kom inn dog. Godt innbytte.
Iversen var slapp og fortjente å bli bytta ut. Helstad må sette 100% sjanser som i første omgang skal han forsvare midtspissplass. Storflor gjør et genialt mål men etpar slappe ting like etterpå. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 13.05.2006 22:50 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | Storflor hadde en grei oppsummering på TV2:
- Vi gir bort ballen for mye, og er veldig upresise i pasningene. Vi gir Tromsø for mange sjanser, inkludert et mål. Det er for dårlig av oss. Vi burde ha hatt tre poeng her for å henge med i toppen. |
Bedre enn Høgmo sin.. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.05.2006 22:51 Post subject: |
|
|
| HoldBrillan wrote: | | MÃ¥ si Tettey brente 2 gigantiske sjanser. |
Må si Tettey er flink til å komme til sjanser. Han var brukbar i dag også, men hadde et par farlige pasninger foran eget mål. |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 13.05.2006 23:00 Post subject: |
|
|
| HoldBrillan wrote: | | MÃ¥ si Tettey brente 2 gigantiske sjanser. |
Det er ikke Tetteys hovedoppgave å score mål. Han burde scora på minst en av dem ja. Men det er andre som skjøtter sine oppgaver foran kassa langt dårligere enn Tettey. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 13.05.2006 23:02 Post subject: |
|
|
| Krøvel Vellevold wrote: | Klarer ikke å se en bedre defensiv midtbanespiller vi kan hente. Bernier har åpnet bra.
|
Jo, Daniel Andersson. |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 14.05.2006 00:19 Post subject: |
|
|
Skuffende kamp!  |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Jon Irenicus Veteran

|
Posted: 14.05.2006 09:29 Post subject: |
|
|
| Det var de 20 minuttene de fleste av oss ikke fikk sett. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.05.2006 10:12 Post subject: |
|
|
| Russell gjorde en bra jobb. Han hadde i alle fall et farlig innkast, så vidt jeg husker. |
|
| Back to top |
|
 |
Einherjar Rutinert

|
Posted: 14.05.2006 10:50 Post subject: |
|
|
Slik kampen ble, syns jeg vi faktisk vinner ett poeng etter å ha vært brukbare i 60% av kampen. Laget sliter med rytmen både defensivt og offensivt fordi midtbanen ikke fungerer. Vi er helt avhengige av en skikkelig general på midten for å få spillet til å fungere. Desverre har ikke Solli klart å være det, og jeg synes det virker som han sliter skikkelig med å takle presset. I neste hjemmekamp kommer han til å trenge all støtte han kan få av oss! _________________ RBK |
|
| Back to top |
|
 |
Skammels10 Veteran

|
Posted: 14.05.2006 12:05 Post subject: |
|
|
Jeg fikk ikke sett noe av kampen, men stemmer noe av dette Riseth klager over?
http://fotball.adressa.no...e56193.ece
Tør påstå Lillestrøm har vært heldigere med sine dommeravgjørelser. |
|
| Back to top |
|
 |
syltynn Proff
|
Posted: 14.05.2006 12:58 Post subject: |
|
|
Synes det er bra han sier ifra om den scoringa til TIL. Riseth har en mann i ryggen som feller han etter ca 5 meter med bryting. Møkkadommer!
I tillegg har fuglan hatt alle dommeravgjørelsene med seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 14.05.2006 13:21 Post subject: |
|
|
Hvorfor klager ikke Stavrum på LSK? Hvor er du når vi trenger deg Arild  |
|