| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 11.11.2013 12:16 Post subject: |
|
|
| 1907 wrote: | Vi er alle enige om, også i Drammen, at rekka med seriegull i Trøndelag er uten sidestykke i norsk målestokk. En gedigen prestasjon, år etter år.
Men mtp dagens fotball, hvor økonomien står så høyt som den gjør, vil nå jeg også påstå at mitt eget lag's prestasjoner i år, isolert sett som enkeltprestasjon, er ganske enorm den og.
Takk for kampen, vi kriges til neste år! |
Det er såklart en stort prestasjon og et velfortjent gull, ingen tvil om det. Deila og resten av klubben har gjort en imponerende jobb. Nå blir det spennende å se om man klarer å holde koken. |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 11.11.2013 12:19 Post subject: |
|
|
Blir spennende å se om de holder koken ja, håper det.
Er vel ikke så mange seriemestere de senere årene som har hatt en god sesong 2? |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 11.11.2013 12:31 Post subject: |
|
|
| georgios wrote: | | Edit: Trodde det var Deila som sa det, ser nå at det er Morten P. som skreiv det. Deila får ha meg unnskyldt, Morten P. er fortsatt en dust. |
Deila sa det han også, i går. Og Jørgen Horn sa seg enig.
I Drammen er de skjønt enige om at de har begått den største prestasjonen i norsk fotballhistorie. Det er rett og slett komisk, og bekreftet vel mine bange anelser om at selvforherligelsen ville nå sitt absolutte toppnivå den dagen Godset vinner ligaen. Det er fint for de at de vinner og de har naturligvis all grunn og rett til å være enormt glad og fornøyd, men det ekstreme selvskrytet fra Drammen er bare helt latterlig. Også i går snakket Deila om at det var "en gjeng med unggutter" som skulle ut på banen og hente seriegullet, og at det dermed ikke er så rart at de var nervøse i førsteomgang. Snittalderen på det laget som startet i går var 27 år! Det laget RBK startet med, hadde på sin side kun én spiller som var mer enn 27 år.
Vel vel, som min mormor alltid sa: "Selvskryt skal man høre på, for det kommer fra hjertet". |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.11.2013 13:29 Post subject: |
|
|
Jeg rangerer Stabæk sin prestasjon over Godset sin. De var tross et Adecco-lag tre år før gullet, og fikk sølv allerede i sin andre sesong etter opprykket.
Godt gjort av Godset, ingen tvil om det, men så voldsomt ekstremt som enkelte vil ha det til er det ikke. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 11.11.2013 13:32 Post subject: |
|
|
Til Godsets forsvar så må det nevnes at Stabæk brukte helt insane mengder med penger i forhold til hva Godset har gjort.
Men de klatret fra adeccospill og rett opp til toppen av TL, langt større prestasjon enn Godsets seier etter god tid til å bygge. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.11.2013 13:36 Post subject: |
|
|
Enig i det, men mange av Stabøks viktigste brikker var med opp fra førstedivisjon. De hadde heller ingen låneavtale med en engelsk toppklubb, som Godset har nytt godt av i mange år.
For all del, jeg prøver på ingen måte å bagatellisere det Godset har gjort. Jeg liker måten de har bygget over tid i Drammen, og de har vært utrolig flinke på overgangsmarkedet og spillerutvikling, og gullet er i høyeste grad fortjent. Jeg er bare ikke med på at dette er noe under. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 11.11.2013 13:38 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - I et økonomisk perspektiv er seriegullet 2013 den største prestasjonen i moderne norsk fotballhistorie, skriver Dagbladets Morten Pedersen i sin kommentar dagen derpå |
Mon tro om man må ha vært litt dypt nede i drammen for å havne på en slik analyse, eller om bare det å observere andres gullglede påvirker de analytiske egenskapene så voldsomt.
Kaster bare frem to sterke prestasjoner jeg kan komme på i farta:
1. RBK 1996: En gjeng med norske spillere slo ut liremilliardærer i ypperste verdensklasse og vant kvartfinaleplass i Champions League. På dette Rosenborglaget var enkelte deltidsarbeidende utenfor fotballen og som gruppe relativt lavt lønnet i forhold til sine europeiske konkurrenter på dette høye nivået. Bare for å kaste frem noen grove anslag på tall. Rosenborgs årsbudsjett var kanskje på rundt 100 millioner, mens AC Milans kunne være på 2 milliarder (i norske kroner)?
Forundres ikke om til og med "selskapsdamene" til klubbpresidenten i Milan kan ha tjent mer enn mange av spillerne på RBK. Gjetningene på summer her er dog ikke det viktigste. Poenget er at en i denne sammenhengen økonomisk underlegen klubb som Rosenborg slo ut selveste AC Milan.
2. Moss 1987: Moss tok seriegull i opprykkssesongen.
Forøvrig er jeg slett ikke overbevist om at Dagbladets kommentator egentlig mener så sterkt det han skriver. Trengte kanskje bare å ta i litt for at kommentaren i det hele tatt skulle bli lagt merke til i en jungel av sterke konkurrerende ytringer. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 11.11.2013 13:41 Post subject: |
|
|
Enig i det Zorac. Låneavtalen med City er til utrolig hjelp for dem, det gjør jo at de betaler for 4-7 færre førstelagsspillere i året, både i innkjøp og lønn.
Det gjør at regnestykket seg utrolig mye penere ut enn hva som egentlig er reelt.
Skal bli spennende å se hva vinteren bringer for Deila og Godset, jeg tror vi får se en veldig stor utskiftning av troppen, og at Godset er en tredjeplass-kandidat med flere allerede neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.11.2013 13:44 Post subject: |
|
|
Kan også slenge på 2-0-seieren på Mestalla i 2007 som et enda ferskere og rimelig drøyt eksempel på gode prestasjoner av norske lag.
Det som gjør miraklet på San Siro enda drøyere er rammen rundt. Dette var på en tid hvor italiensk Serie A kanskje var verdens beste liga, og Milan var et av ligaens definitivt beste lag. Vi snakker om et topp ti-lag i Europa på den tid. I tillegg var dette snakk om en liten finale i gruppesillet, og seieren gjorde at vi gikk til sluttspillet på bekostning av nettopp Milan.
Men dette var selvfølgelig en enkeltkamp. Morten P og andre kan sikkert dekke seg bak at Godset vant over en hel sesong. Men som sagt, det gjorde Stabæk også.. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 11.11.2013 14:11 Post subject: |
|
|
I samme sjanger var en uttalelse fra tullebukken Arild Rønsen på radio for 1-2 uker siden.
Sa noe sånt som at Drillo var den største og eneste legenden gjennom historien av norske trenere. |
|
| Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 11.11.2013 14:21 Post subject: |
|
|
Tidenes prestasjon er en vits ja. Men for de av dere som ikke har fått det med dere, norsk fotball er full av megaidioter både i og utenfor klubbene.
Her fra dagens intervju med Rune Skarsfjord i BA;
"Skarsfjord sier også at han tror han ville vært rett mann til å ta Brann videre
– Under normale arbeidsforhold ville det vært det beste, men jeg ble et symbol på alt som er galt, sier han. "
Fyren er trener (i 3.5 år!) og fungerende sportssjef, men er uten ansvar for alt som er galt og bare et symbol på problemene tydeligvis. Hvis ikke trener og fungerende sportssjef skal løse problemene, hvem da? Fyren har vært en mester i å skylde på alt og alle i flere år og fremstår stadig tydeligere som det selvopptatte autoritære megafjolset han er. Ikke rart spillerne fikk løsnet på stive skuldre da han forsvant..... |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 11.11.2013 18:14 Post subject: |
|
|
Når har godset blitt gode på spiller utvikling? Har det kommet en fra stallen deres? Videre utvikle blir noe annet.
0-3 bort mot dortmund var ganske bra også for et lag som vant CL med samme mannskap for noen år siden
Tidenens prestasjon blir bare komisk,folk ler jo hvor dumt sagt det er..Men de skal ha ros for den gode jobben de har gjort.
Men de kommer ALDRI til CL ..det kan jeg skrive under på. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 11.11.2013 18:29 Post subject: |
|
|
| Når Kovacks og Storflor spiller på laget som vinner serien er det et helt utrolig dårlig nivå i serien. Jablonec vant enkelt på Marienlyst, hele TL sliter maks der. Nei, her er d bare å innse virkeligheten, rbk er langt tilbake fra d de var og det er helt utrolig at rbk ikke vinner serien. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.11.2013 18:30 Post subject: |
|
|
Det er snakk om videreutvikling, ja, og det er greit nok.
Godsets neste egenproduserte stjerne kommer om et par år og er Hans Erik Ødegårds(tidl Godset-profil) sønn. Husker ikke navnet på gutten men han debuterte for Godset-sr i en treningskamp mot et noe svakere lag som trettenåring!!!! Nå er han 14 år(99mod) og spiller vel på Norges G15-landslag som "underåring". |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 11.11.2013 18:35 Post subject: |
|
|
Som sagt tidligere har Godset ikke akkurat vært uheldige med dommere i høst. Så vidt meg bekjent har alle diskutable/tvilsomme avgjørelser gått fordel drammenserne.
Skal ikke skylde på dommerne for Godset-gull, men "Rosenborg får dommerhjelp"-koret bør ikke ha Drammen som stoppested på sin turné med det første. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.11.2013 18:38 Post subject: |
|
|
Bra at de små kan høste noen dommerfordeler. Problemet har tradisjonelt vært at de store klubbene får for mange fordelaktige dommeravgjørelser.
Heia Godset! Seriegullet var meget fortjent! |
|
| Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 11.11.2013 18:40 Post subject: |
|
|
Ekstremt urutinert av Johansen. Der kunne han faktisk ødelagt gullsjansen til Godset. Hadde kanskje vært ok med bare gult, men det er ikke umulig å få rødt i den situasjonen.
Edvardsen mener det er ingenting etter å ha sett klippet.... Hahaha, er det mulig å være så dum. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.11.2013 18:46 Post subject: |
|
|
| Edvardsen er en skam for norsk toppdommerstand. De som har evaluert ham fram til norsk toppseriedømming har gjort en svak jobb. Edvardsen har vært meget svak helt siden sin debut i TL for relativt mange år siden. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 11.11.2013 18:52 Post subject: |
|
|
| Kjennes litt vondt at det ikke ble rødt når man ser det i ettertid. Det hadde sannsynligvis sendt gullet til Trondheim istedenfor... |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 11.11.2013 19:02 Post subject: |
|
|
Den som vinner tippeligaen, vinner i alle tilfeller fortjent. Holder meg likevel for god til å gratulere (uttrykk for glede på vegne av noen andre) Godset med seriegullet.
Jeg gleder meg ikke over at de vant, skulle ønske vi vant. Ser heller ingen grunn til å være positivt innstilt ovenfor et lag som konstant kommer med negative stikk i retning RBK.
Dersom de klarer å holde seg i toppen over flere år er det bra for norsk fotball, men aldri om jeg gratulerer et annet lag enn RBK med seriegull. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 11.11.2013 21:50 Post subject: |
|
|
| Jævla dritt. Hadde FKH fått utvisning for noe slikt i går hadde ingen sagt noe. Her mener jeg (nok en gang) Godset er griseheldige. 99% sikker på at vi hadde feiret gull i natt hvis Stefan Johansen hadde fått som fortjent der. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 11.11.2013 22:52 Post subject: |
|
|
Typisk det der ja,Mens når noen skyter ballen i ryggen på oss så er det jo straffe uten at dommeren har sett situasjonen.
Synes vi har vell mange i mot oss i år.
Men skal ikke skylde på det,vi har oss selv og takke når vi sløser så jævlig med sjanser. |
|
| Back to top |
|
 |
Sysler Junior
|
Posted: 12.11.2013 00:12 Post subject: |
|
|
Strømsgodset har en ekstrem variasjon mellom hjemme- og bortekamper:
Hjemmestatistikken er 13-2-0, mens borte er den 6-4-5.
Skulle nesten tro de spilte i La Paz ellerno, ser ikke helt hva som skal hindre dem i å ta gull neste år også hvis de har tenkt til å fortsette med å vinne så og si alle hjemmekampene sine. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 12.11.2013 00:20 Post subject: |
|
|
Det kan skje ekstremt mye før neste sesong. Strømsgodset kan fort få merke den negative sida ved å vinne gull - plutselig er veldig mange spillere attraktive, og de som skal reforhandle og forlenge kontrakter nå plutselig kan kreve mer i lønn.
Dessuten er det mer regelen enn unntaket at gull/topplag går nedover fort etter gull. Molde og Rosenborg er eneste lag som har klart å forsvare gull, og Molde havnet som kjent behagelig nært midten av tabellen i år.
Det er like mye som tilsier at Godset havner utenfor pallen til neste år som at de tar gull. Jeg tror mye avgjøres på overgangsmarkedet, hvor de tidligere har vært veldig gode. Men jeg tror de fort kan bli satt mer tilbake i vinter enn de har gjort før.
Et siste poeng er forventninger, mediefokus og annen ytre påvirkning. Plutselig forventer "alle" at Godset skal være et topplag, og presset vil være et helt annet enn tidligere om de går inn i en formdupp. Godset er nå plutselig et mer eller mindre etablert topplag, som innebærer forventninger og press de ikke har vært borti før i Drammen.
Som Eggen sa - alle kan vinne gullet ett år, men det er å gjenta suksessen som er vanskelig. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|