View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
EspN Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 07.11.2013 20:30 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | mange virker å slakte Flakne/Ingebrigtsen-låta i motsetning til Bombefly på bakgrunn av tekstene. |
Den kritiseres for å umiddelbart gi assosiasjoner til Brann-låta pga tittel-teksten, og for å virke som om man har hørt den 1000 ganger før ved å være så utrolig oppskriftsmessig. Det er vel ikke så mye annet med teksten man legger seg ut med?
[edit] Når det gjelder Bombefly så er det et dødfødt prosjekt å begynne å kritisere teksten.
Last edited by larsarus on 07.11.2013 20:32; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.11.2013 20:30 Post subject: |
|
|
kaihelvette wrote: | Vi driter i om RBK offisielt prøver å stenge låta og denne threaden. |
Er dette hypotetisk, eller en aktuell problemstilling? |
|
Back to top |
|
 |
kaihelvette Junior
|
Posted: 07.11.2013 20:57 Post subject: |
|
|
Media kommer til å vinkle Bombefly på en negativ måte og Molde kommer til å stå i bresjen for dette. Noe man allerede ser på bloggen mfkblogg.com. RBK kommer til å ville distansere seg fra låta pga dette, bare et spørsmål om tid. Jeg regner derfor med det vil komme forespørsler om å stenge denne threaden.
instagram: kaihelvette7060 _________________ "Du slår itj tunnel på'n Dorsin, han e utstyrt som en hæst bwoooay" |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.11.2013 21:25 Post subject: |
|
|
Denne tråden blir aldri stengt, iallefall.
Tviler på at RBK kommer til å mene så mye om og rundt Bombefly. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 07.11.2013 21:34 Post subject: |
|
|
Har verken noe med nazismen eller noe sånt tull og gjøre. Molde supporterne som vinkler det dit de vil.
Sangen er vel ment humoristisk.
Om molde smurfene blir fornermet sier mer om de enn oss. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 07.11.2013 21:40 Post subject: |
|
|
kaihelvette wrote: | Media kommer til å vinkle Bombefly på en negativ måte og Molde kommer til å stå i bresjen for dette. Noe man allerede ser på bloggen mfkblogg.com. RBK kommer til å ville distansere seg fra låta pga dette, bare et spørsmål om tid. Jeg regner derfor med det vil komme forespørsler om å stenge denne threaden.
instagram: kaihelvette7060 |
De skulle tatt seg en tur til England, og høre Chelsea-fansen synge 'Go home to Your Liverpool slums' når LFC besøker Stamford Bridge - eller City/LFC-fansen synge om 'Munich Bastards' og lovprise flyulykka i München når lagene ders møter ManUnited... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 07.11.2013 21:45 Post subject: |
|
|
Vi søng ka vi vil,
vi søng ka vi viiiil,
Ingen kan stopp oss, vi søng ka vi vil |
|
Back to top |
|
 |
denyngstelillebroren Senior

|
Posted: 07.11.2013 22:08 Post subject: |
|
|
Lavmål i diskusjonen i begge leire hva gjelder køppsanger. Aldri drep engasjementet! |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 07.11.2013 22:09 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | ola. wrote: | mange virker å slakte Flakne/Ingebrigtsen-låta i motsetning til Bombefly på bakgrunn av tekstene. |
Den kritiseres for å umiddelbart gi assosiasjoner til Brann-låta pga tittel-teksten, og for å virke som om man har hørt den 1000 ganger før ved å være så utrolig oppskriftsmessig. Det er vel ikke så mye annet med teksten man legger seg ut med?
[edit] Når det gjelder Bombefly så er det et dødfødt prosjekt å begynne å kritisere teksten. |
Tittelen er jo en vesentlig del av teksten her da, og hvis du prøver å lese litt objektivt i denne tråden, så er det tilfelle slik jeg beskriver det. Men ja, låten er oppskriftsmessig.
Jeg er ikke uenig med folket her at det kan virke som man har hørt låta 1000 ganger før, men jeg liker heldigvis sangen mer og mer for hver gang, uansett. Det er jo bra det da, så slapp jeg faktisk å høre sangen 1000 ganger før jeg begynte å like den mer og mer…
Og HVOR kritiserer jeg teksten til Bombefly? |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 07.11.2013 22:37 Post subject: |
|
|
kaihelvette wrote: | Media kommer til å vinkle Bombefly på en negativ måte og Molde kommer til å stå i bresjen for dette. Noe man allerede ser på bloggen mfkblogg.com. RBK kommer til å ville distansere seg fra låta pga dette, bare et spørsmål om tid. Jeg regner derfor med det vil komme forespørsler om å stenge denne threaden.
instagram: kaihelvette7060 |
Hehe, ooookei. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 07.11.2013 23:04 Post subject: |
|
|
Eva-Brit Mauseth Ja, ja at dem gidd. Vi må bety mye nattevåk i Bartebyen, jeg er forøvrig i godt selskap da..... Anmelder, "latebarter" mener Krattet blir hetset, blir de? Nei, det er igjen personhets som viser hvor lite de har fokus på sine egne og eget lag. Velbekomme, lavmål av lavpanner
Mauseth fornekte seg ikke...
Fjernet noe drit fra innlegget ditt. Skjerpings.
-Hedon |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 07.11.2013 23:06 Post subject: |
|
|
Slapp av da. La hun dumme seg ut selv. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.11.2013 23:09 Post subject: |
|
|
 _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 07.11.2013 23:59 Post subject: |
|
|
De har jo tilsynelatende hverken artister, supporterkultur eller noe annet i Molde til å bidra til å fyre opp i forkant av cupfinalen. De er bare kjedelige. Så det er jo greit nok at deres bidrag til rivaliseringen begrenser seg til å spre eder og galle på nettet. Men det begynner å bli pinlig hvordan Mauseth, div. brukere på sosiale medier og mfkblogg.com skal feste alt som skjer på Kjernen, UN etc. Høydepunktet er vel når de fremstilte det som om en gjeng Rosenborg-supportere hadde gått sammen og banket opp en guttunge.
"Bra fokus, trøndere", skriver Tornekrattet Øst ironisk på Twitter. Jeg for min del synes det er et veldig bra fokus å hause opp cupfinalen mest mulig. Burde fortsette med det til det punktet hvor taperen på Ullevål går i hi hele vinteren. Synes de burde være takknemlige for at noen ser på Molde som en erkerival og fyrer opp stemningen. Å være Molde-supporter virker traust nok fra før om ikke hverdagen skulle bestått av rivalisering med stormakter som Hødd og Tjoheikameratane. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 08.11.2013 00:29 Post subject: |
|
|
Mindreverdighetskomplekser, sveininge!
Vi er størst og kommer alltid til å være det. I hvert fall i vår levetid! I VÅR LEVETID!
ROOOO-SEN-BOOORG!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Bagh Proff

|
Posted: 08.11.2013 02:42 Post subject: |
|
|
Da har Arabs in Aspic også sluppet sin låt.
Vet ikke helt hva jeg skal synes.
http://youtu.be/OrsKtEiumPo |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 08.11.2013 03:00 Post subject: |
|
|
Dette må være en slags antilåt av noe slag? De prøver jo ikke en gang! For øvrig aldri hørt om den gjengen der, et garasjeband? |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 08.11.2013 04:24 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Denne tråden blir aldri stengt, iallefall.
Tviler på at RBK kommer til å mene så mye om og rundt Bombefly. |
Jeg kan ikke se for mig hvordan det skal kunne ske pga. den sangen. Som det står på forsiden "Uavhengig i 5414 dager" _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 08.11.2013 10:01 Post subject: |
|
|
Denne var annerledes og artig. Gladlåt! _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 08.11.2013 11:45 Post subject: |
|
|
Syns låta til Ingebrigtsen/Flakne var helt grei, middels plus vil jeg si. Høy allsangfaktor har den ihvertfall.
Ellers skjønner jeg lite av kritikken opp mot Brann låta med samme navn. Vi norges desidert mestvinnende klubb, så hvis noen har rett på frasen "Gullet skal hjæm" er det definitivt Rosenborg. Det er bare rett og rimelig at vi tar den tilbake.
Uansett har jo Brann-sangen bare en ny tekst på en 80år gammel låt, så jeg sliter med å ta den seriøst. _________________ Alfredbørs 1-10: 7 |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 08.11.2013 17:24 Post subject: |
|
|
Hahahah...nå er vi i gang ja! sjønte jo det kom til og bli sak. |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 08.11.2013 17:25 Post subject: |
|
|
EBM skulla blitt satt på lukka mottak. Mener å ha hørt snakk om at videoen blir sluppet i dag? noen som vet noe? _________________ Herremann
https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A |
|
Back to top |
|
 |
ode Veteran
Joined: 07 Sep 2002 Posts: 2285 Location: Bæste byen i lainne
|
Posted: 09.11.2013 00:37 Post subject: |
|
|
Syns både Bombefly og Gullet ska hjæm er helt OK. Ulik sjanger, målgruppe og formål. Hver til sitt bruk, og på hver sin måte ganske fengende begge låtene.
Æ digge det.
Og artig at moldenserne går fem på denne gangen også. Mission completed nesten før vi har starta oppkjøringa. Gode greier  _________________ Visjon: "Begeistrer Europa med artig og angrepsvillig fotball" |
|
Back to top |
|
 |
|