View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Megafritz Veteran
|
Posted: 06.11.2013 23:06 Post subject: |
|
|
Noe sier meg at utskiftningene kommer til å ligge på minst 3-4 spillere ut og tilsvarende antall inn hvert eneste år. Det er forutsetning Perry og co bør ta hensyn til. Et lag i vår posisjon, både sportslig og økonomisk, vil nesten til en hver tid preges av stor gjennomtrekk. Spillere blir for dårlige, for gode og for utålmodige i større grad hos oss enn hos mange andre lag. Et ungt talent til oss vil fort innse at lite spilletid for oss, tilsvarer mye spilletid hos et bunnlag i TL og dermed en raskere utvikling. En unggutt med mye tillit vil (som vi har erfart med bakenga og henrix) fort sikte seg inn på europa og hoppe på det første og beste som dukker opp.
Jeg tror aldri vi vil få den kontinuiteten vi ønsker, så det skal bli spennende å se hva Perry får til neste år med 3-4 nye spillere inn. Slik som det var før årets sesong og slik det kommer til å bli før sesongen 2015. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 06.11.2013 23:13 Post subject: |
|
|
Hvordan går det med Joshua John, iconbit? Synes du fortsatt han kunne vært noe for oss? For dyr?
Og Mikkelsen - spilte han til høyre eller venstre i FCN? Altså i den perioden han var god. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 07.11.2013 12:57 Post subject: |
|
|
Joshua John har mere kvalitet over sig end Stefan Johansen. Han har også mere kvalitet end fx Albæk og Braithwaithe, der efter sommerens skifter har vist, at de er rigeligt gode til Ligue 1. Kort sagt ja til John.
For tiden er hele FCN i stor krise og det kan gøre ham billigere, men jeg kan ikke vurdere, om han er for dyr. En anden interessant venstrekant, OBs Emil Larsen, bliver der forhåbentlig mulighed for at se an i venskabskampen mellem Danmark og Norge.
Mikkelsen spillede venstrekant i FCN, men det er grundlæggende ikke venstre- versus højrekant, der afgør Mikkelsens præstationer. |
|
Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 07.11.2013 13:56 Post subject: |
|
|
Da stikker vel OGS og Molde av med dette talentet, som var på prøvespill hos RBK i høst.
Skal på prøvespill hos Molde nå.
http://www.nrk.no/vestfol...1.11341591 |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.11.2013 14:06 Post subject: |
|
|
Ingen grunn til å være overdramatisk. Det er vanlig at de største talentene drar rundt og prøvespiller mange steder. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 07.11.2013 14:09 Post subject: |
|
|
Forhåpentligvis så ser på han på hvordan de yngre lagene til klubbene har gjort det de siste årene når han velger og ikke bare det at han kan spille under Solskjær. 2 NM gull på 3 siste årene med G16 og 3 NM gull og 1 finaletap de siste 5 årene med Juniorlaget burde gjøre at RBK stiller best hvis han skal velge stedet det er best å utvikle seg. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.11.2013 17:34 Post subject: |
|
|
Høres bra ut, iconbit. Håper Hoftun sjekker ut denne spilleren!
Hva gjelder Mikkelsen, spurte jeg pga av nettopp mangelen på en kantspiller til venstre. (Som tidligere diskutert). Mangelvaren har vært total etter at Tarik dro. Derfor lurte jeg på om ikke Mikkelsen burde vært satset hardere på til venstre enn til høyre all den tid vi har Chibbe og Helland som nok er, etter min mening, best til høyre.
Ellers, litt status og noen tanker om 2014 (altså ingenting nytt):
Keeper
Daniel Örlund Har kontrakt ut 2014. Her bør det selges eller skrives ny kontrakt.
Alexander Lund Hansen Kontrakt til 31.12.2015. Tar lett over som 1. keeper om Örlund skulle forsvinne.
Erik Bråthen Forsvinner nok etter sesongslutt. Mulig Jacob Storevik (over)tar plassen?
Forsvar
Cristian Gamboa Kontrakt til 31.12.2017. Må dog ha inn en back-up (asap) da Høiland forsvinner etter sesongen. Bør heve spillet sitt betraktelig neste år.
Mikael Dorsin Får vi muligheten, bør Dorsa selges. Men spørs vel om han ikke velger å avslutte kontrakten sin som utløper 31.12.2014. Bør uansett være/bli back-up for Skjelvik neste år. Ellers er han én av de viktigste kontinuitetsspillerne vi har. Har heller ikke gjort seg bort spillemessig i år.
Tore Reginiussen Kaptein og kanskje den viktigste spilleren vi har pdd. Kontrakt til 31.12.2015. Bør kanskje skrives lengre kontrakt i løpet av neste år?
Per Verner Rønning En flott spiller å ha i troppen. Kontrakt til 31.12.2015.
Jon Inge Høiland Forsvinner etter sesongen da kontrakten utløper 31.12.2013.
Jørgen Skjelvik Bør fases inn som 1. valg som venstre-back. Dorsin bør nok finne seg i å være 2. valg neste år. Kontrakt til 31.12.2017.
Brede Moe Kontrakt til 31.12.2015. Men bør se seg om etter en annen klubb. Har ikke taklet nivået som kreves. Dog har han ikke fått prøvd seg så mye som stopper, men spørs allikevel om han ikke er ferdig. Har heller ingen tro på at et eventuelt utlån vil gjøre ham til en bedre RBK-spiller.
Stefan Strandberg Kontrakt til 31.07.2015, men mest sannsynlig den «heteste» spilleren på markedet. Erstatter må inn om han forsvinner.
Midtbane
Mike Jensen Kontrakt til 31.12.2016, og heldigvis for det. Kanskje den beste spilleren på Rosenborg i år.
Daniel Berntsen Kontrakt 31.12.2015. Begynner å bli utålmodig mtp spilletid. Mulig det skjer noe med ham etter sesongen. Utlån?
Ole Selnæs Vokser seg stadig større som «barista». Vil garantert ta nye steg neste år. Kan vise seg å bli en viktig brikke for Rosenborg i mange år framover. Kontrakten til 31.12.2014 bør fornyes!
Fredrik Midtsjø Har stort sett vært skadet i år. Bør bruke neste år på å spille seg inn på laget igjen. Kontrakt til 31.12.2015.
Jonas Svensson Kontrakt til 31.12.2015. Unødvendig å si at han helt klart er bankers på dette laget.
Mikkel Diskerud Stort spørsmålstegn. Mulig det blir nødvendig med salg i løpet av neste år da kontrakten utløper 31.12.2014. Ikke sikker på om han skriver under på ny. Om så, må han erstattes.
Angrep
Nicki Bille Synes ærlig talt ikke mannen passer inn i vårt system. Ei heller er han så veldig produktiv i form av mål og assists. Mulig det vil gjøre ham godt å få unna dette - for ham kanskje - turbulente året og starte på nytt neste sesong. Da fortrinnsvis i en kantrolle? Kontrakt til 31.12.2016.
John Chibuike Her blir det nok mest sannsynlig snakk om salg, vil jeg tro. Kontrakten går ut 31.12.2014. Bør i så fall - om han skriver ny kontrakt - rendyrkes i 10er-rollen! Noen kantspiller blir han aldri!
Tobias Mikkelsen Tja, hva skal man si? Har fullstendig mistet troen på ham. Kontrakt ut 31.12.2016.
Alexander Søderlund Kontrakt til 31.12.2017. Har fortsatt sjansen til bli en god spiss for oss. Føler kanskje han mangler skjerpet konkurranse om plassen.
Pål André Helland Har alle forutsetninger til å spille seg inn på dette laget. Men hittil har Mikkelsens klippekort satt en liten stopper for det. Bør satses på. Kontrakt til 31.12.2016.
Alexander Sørloth Aner ikke hvor han står pdd., derfor vanskelig og ta silling til ham. Kontrakt til 31.12.2014.
Jaime Alas Selg-selg-selg! Dessverre har han kontrakt til 31.12.2015.
Summa summarum trenger vi da på kort sikt en back-up for Gamboa, ny venstre-kant og kanskje økt konkurranse på spissplassen.
Generelt synes jeg også at troppen er litt for tynn. Skal liksom ikke så mange forfallene til før vi er (noe) ute å kjøre. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 07.11.2013 18:31 Post subject: |
|
|
Mitt foreløpige lag ser slik ut for neste år:
Lund Hansen
Ny - Strandberg - Reginiussen - Skjelvik
Jensen - Selnæs - Berntsen
Ny - Søderlund - Ny
Kan ikke ha en høyreback i klubben som er så til de grader lammet over midtstreken, og en vandrende tikkende bombe defensivt. Høyrevingen KAN ha lidd av det i år, men ser ikke helt det store potensialet der. Selg. Gjerne Helland inn der for å se om han kan levere stabilt. Bille er ingen venstrekant. Bedre på sosiale medier enn på banen. Selg. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 07.11.2013 19:10 Post subject: |
|
|
Ser at folk stadig foreslår å selge Mix. Da han kom virket det som om han først var her på prøve et halvår, og deretter ble enig om en kontrakt som skulle passe eksakt med studier på BI. Hva med den situasjonen skulle tilsi at det bare er å selge Mix? Er det jeg som har misforstått? |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 07.11.2013 19:12 Post subject: |
|
|
Laget som det står i dag skal holde nivå til gull i TL, det bør også holde til å komme seg til kvalik i EL. Håper vi er litt smarte i dette vinduet å henter spillere som er på utgående kontrakter hos mindre klubber i skandinavia og som er klare for et lite steg opp. Eller noen som har slitt med spilletid i større ligaer som må et lite steg ned for å få fart på karrieren igjen.
Keeper - Behold Ørlund som førstekeeper og Lunna på benken.
Forsvar - Vi må ha en godt alternativ til Strandberg om han drar og vi må ha en back-up på høyreback.Moe lånes ut til RIL som kommer seg til TL. PVR varmer benken godt!
Midtbane - Ut med Mix, ellers er vi godt spent når Midtsjø er tilbake. Spesielt om vi henter Sørmo. 6 spillere på 3 plasser.
Angrep - Ut med Mikkelsen og Alas. Bille/Søderlund får bytte på spydspiss etter formen deres. Forny kontrakten til Chibuike om det ikke kommer et godt bud. Skal vi bruke penger på overgangsum denne sesongen så legg det i en god høyrekant. Ny ung spiss med helt andre kvaliteter en Bille/Søderlund som tåler litt tid på benken. Og et alternativ til Mikkelsen ut, altså inn med en som kan bekle begge kantsidene. |
|
Back to top |
|
 |
larsrustad Junior
|
Posted: 07.11.2013 19:55 Post subject: |
|
|
Ser ikke på dette som noe stort tap, han er en spiller som kun spiller på det fysiske, og har et touch som en hest. Kan bli en ok tippeligaspiller, men tviler på at han bli særlig bedre enn det |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 07.11.2013 22:35 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | Ser at folk stadig foreslår å selge Mix. Da han kom virket det som om han først var her på prøve et halvår, og deretter ble enig om en kontrakt som skulle passe eksakt med studier på BI. Hva med den situasjonen skulle tilsi at det bare er å selge Mix? Er det jeg som har misforstått? |
Du har ikke misforstått. Du har forstått:-)
Han er i byen for å gjøre ferdig studiene. Mulig han forlenger etter det, men jeg tviler. Det er ikke noe salg i kortene her. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 07.11.2013 22:47 Post subject: |
|
|
At noen her vil ha ut Mix klarer jeg ikke å skjønne. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.11.2013 23:13 Post subject: |
|
|
Ikke?
Er ikke alle premissene lagt til ham? Har han svart til forventningene? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 07.11.2013 23:16 Post subject: |
|
|
libido wrote: | At noen her vil ha ut Mix klarer jeg ikke å skjønne. | Vil ikke ha han ut, vil bare sette han på benken. Han vil jo uansett prøve å gå gratis etter VM med USA. Som den smarte forretningsmannen han er. Sats på Berntsen. Han bor det mye i. God på små flater, godt driv med ballen. |
|
Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 08.11.2013 12:17 Post subject: |
|
|
Tobias Christensen. Regnes som kanskje den beste spilleren i 2000-årgangen. Skal mye til for at han får kontrakt med Fulham, så kanskje vi bør ha et øye med her.
http://www.aftenposten.no...1957_1.snd |
|
Back to top |
|
 |
davus Rutinert

|
Posted: 08.11.2013 12:58 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Davus wrote: | Vi klager altså over at vi ikke har en spiss som scorer nok mål, men vi vil ha en ny spiss som heller ikke scorer mål? Jeg forstår det ikke. For all del en god spiller denne BBS, men jeg ønsker meg en målscorer. Ikke en "målscorer".
Bakenga er den store drømmen for meg, for han er svært anvendelig.
En annen spiller jeg ønsker meg er Emil Larsen fra OB. Om han var tilgjengelig for Brøndby, er han det for oss også. Endelig en faktisk venstreving! |
Jeg ønsker ikke BBS som spissen i en 433, jeg ønsker han som kantspiller/vingspiss. Ikke samme kravet til scoringer fra en vingposisjon. Han er langt bedre til å holde bredde og ta riktig valg enn for eks Bille er på kant, og han er kun 22 år så han kan fortsatt utvikle seg mye med tillit og fast spill.
Jeg ønsker også Bakenga tilbake, Emil Larsen har jeg ikke sett noe av så kan ikke uttale meg. |
Det er her det blir litt tricky ift. spillespil. Ønsker vi å spille med definerte vinger, eller vil vi ha en skjev 4-3-3 med to spisser? Eller innovervinger/spisser?
Det virker ikke som Perry har bestemt seg helt enda (etter en hel sesong). Uansett hva han velger ønsker jeg meg fotballkloke spillere, som i større grad kan ta riktige valg. Vil en BBS gjøre det? Må være ærlig på det faktum at jeg ikke ser engelsk League One. _________________ Forza Rosenborg |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 08.11.2013 13:06 Post subject: |
|
|
libido wrote: | At noen her vil ha ut Mix klarer jeg ikke å skjønne. |
Attaboy wrote: |
Ikke?
Er ikke alle premissene lagt til ham? Har han svart til forventningene? |
Jeg ser på det på denne måten: Mix er en spiller som vi vet har et høyt nivå inne, som behersker alle delene av spillet, og ikke har noen tydelige svakheter. Han er i tillegg norsk, i perfekt alder, en profil, og også en rimelig oppegående type kan det virke som.
Alle vet at kontinuitet er viktig (les: rbk under eggen og godset i dag), likevel vil vi kvitte oss med en spiller som i en periode kanskje ikke svarer til noens forventninger? Vi har mange talentfulle midtbanespillere i stallen, la oss ta vare på dem.! Hva skjer om Mix leverer en solid sesong neste år, som betyr mer benkesliting på Mike Jensen, Jonas Svensson eller Daniel Berntsen. Er det da en av de tre vi må kvitte oss med(?) Vi får garantert bruk for alle uansett, pga skader, formsvikt, karantener etc.
Vi vil ha kontinuitet, men vil også kvitte oss med en mengde spillere.. Noe ved denne måten å tenke på henger bare ikke på greip. Slik jeg ser det behøver vi bare erstatte spillere som drar, med spillere som er nøye scoutet til den posisjonen de er tiltenkt |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 08.11.2013 13:15 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke Mix utmerker seg som en kandidat for sentral midtbane og jeg synes heller ikke han passer inn som harabikkje produktiv indreløper i 4-3-3. Jeg ser det ikke som noe stort tap om vi mister ham så lenge vi skal spille klassisk 4-3-3. Da bør vi for indreløperrollene heller fortsette å satse på trioen Jensen, Svensson, Berntssen pluss eventuelle kupp som måtte dukke opp på markedet. Kvalitetene til Mix fremkommer mer når vi varierer formasjonene, men vi ønsker jo i utgangspunktet å knuse alle med 4-3-3. |
|
Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 08.11.2013 14:18 Post subject: |
|
|
Håper av hele mitt hjerte at klubben ikke fortsetter med den elleville utskiftningen av troppen som vi har sett de siste årene.
Ny kontrakt til Ørlund. Ny kontrakt til Mix. Ny kontrakt til Chibbe. Satse mer på Berntsen. Kontinuitet! La Perry få prøve ett år til, og se om kontinuiteten/fartstid sammen gir oss noen fordeler.
Vi vet at JIH forsvinner, vi vet at Alas ikke har nivået og vi er usikre på Brede Moe. Det er MER ENN NOK utskiftninger for min del.
Ønsker meg en allsidig forsvarer, som holder ok+ nivå og kan spille både stopper og back, men som ikke surner av rotasjon/noen kamper på benken. Steffen Hagen inn for JIH? Evt Lædre Bjørdal. For meg er det tydelig at det er på h.back/stopper vi har størst huller pr i dag.
Neste års tropp m dobbeldekning etter mitt ønske:
Ørlund/Lunna
Gamboa/ny Strandberg/Rønning Reginiussen/Moe(ny) Dorsin/Skjelvik
Jensen/Midtsjø Selnæs/Mix Svensson/Berntsen
Helland/Mikkelsen Søder/Bille Chibuike/)ny
Tror at om vi klarer å beholde viktige spillere, kjøpe inn en forsvarer og en angriper som erstattere for JIH og Alas, har vi en veldig god tropp til neste sesong. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 08.11.2013 14:27 Post subject: |
|
|
Nå kommer vi neppe til å spille ren 4-3-3 hele tiden da. Perry har sagt ganske mange ganger, og vist ganske mange ganger at han ikke er låst til én formasjon. Det er greit å ha ulike spillertyper for ulike måter å spille på i stallen. Alle kan ikke spille hver kamp uansett.
Jeg synes heller ikke Berntsen er noen særlig indreløper-type, og han passer heller ikke som ballsentral. Berntsen er best i den fremskutte midtbanerollen. Skal vi spille ren 4-3-3 er det Svensson-Selnæs-Jensen som er best egnet. Da må Mix og Berntsen ut. Men det er fullt mulig å variere formasjon, uten å gå på akkord med spillestilen. Det er fullt mulig å bruke Berntsen eller Mix i en friere offensiv rolle, og legge for eksempel Selnæs og Jensen litt dypere.
Jeg skjønner ikke dette 4-3-3-hysteriet. Jeg mener - i likhet med Perry - at 4-3-3 kan spilles på flere måter. Og jeg mener at det ikke nødvendigvis må være 4-3-3 heller. Jeg vil at Rosenborg skal knuse motstanderne ved å spille artig og angrepsvillig fotball, med alt det innebærer. 4-3-3 er for meg bare et utgangspunkt. _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 08.11.2013 19:25 Post subject: |
|
|
Eggen var veldig flink til å tilpasse formasjonen ut i fra hvile spillere han hadde til rådighet. Han forstod at skal en lykkes må en sette spillerne i mange situasjoner hvor en er god.
Kontiniutet for kontinuitets skyld tror jeg vi skal styre unna. Trenger ikke å bytte mange spillere, men noe utskiftning av spillere som ikke holder nivået er sundt. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 08.11.2013 20:22 Post subject: |
|
|
Sola wrote: | Tobias Christensen. Regnes som kanskje den beste spilleren i 2000-årgangen. Skal mye til for at han får kontrakt med Fulham, så kanskje vi bør ha et øye med her.
http://www.aftenposten.no...1957_1.snd |
Bare litt OT, trodde først det var snakk om FCK's Tobias Christensen... meget stort talent jeg fikk sett i treningskampen mellom HSV og FCK tidligere i år. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 09.11.2013 19:17 Post subject: |
|
|
KÃ¥lrabivarsel:
Har sett litt på interessante spillere med korte kontrakter i TL:
31.12.2013
Johan Lædre Bjørdal
Steinthor Thorsteinsson
Frode Johnsen
Rune A Jarstein
31.12.2014
Fredrik Ulvestad
Fredrik Semb Berge
Andre Hansen
Øyvind Storflor
Mohamed Elyounoussi
De 4 bosmanspillerne bør faktisk vurderes alle mann mot vinteren.
De 5 andre med kontrakt ut neste år er viktig å ha fkous på utover vinteren. Om det internasjonale vinduet stenger og de ikke skriver ny kontrakt så har de faktisk ikke mer enn 9 mnd igjen av kontraktene sine før vintervinduet vårt stenger. Her kan man plukke opp spennende ting for vekslepenger.
Skal titte litt rundt i Sverige og Danmark når jeg har bedre tid, det er garantert noe snadder med utløpende/korte kontrakter der også.  |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 09.11.2013 19:44 Post subject: |
|
|
Ikke at jeg skal bruke VG som et sannhetsvitne, men de har i det minste registrert som ikke rbksupportere, og er da rimelig nøytrale. Og når de greier å se Mikkelsen som en skikkelig flopp, så styrker det meg i troa på at Perry slettes ikke har peiling i tilfellet Mikkelsen. Lurer på hvor mange poeng vi faktisk har tapt med han på banen?
Så dette tyder på at vår hovedtrener her har bommet stygt mange ganger i år.
(hver gang han har latt en skrøpelig Mikkelsen starte) |
|
Back to top |
|
 |
|