| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste mot Molde |
| Daniel Örlund |
|
65% |
[ 50 ] |
| Micke Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jon Inge Høiland |
|
1% |
[ 1 ] |
| Stefan Strandberg |
|
2% |
[ 2 ] |
| Cristian Gamboa |
|
1% |
[ 1 ] |
| Jonas Svensson |
|
1% |
[ 1 ] |
| Mix Diskerud |
|
1% |
[ 1 ] |
| John Chibuike |
|
21% |
[ 16 ] |
| Nick Bille Nielsen |
|
2% |
[ 2 ] |
| Alexander Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
2% |
[ 2 ] |
|
| Total Votes : 76 |
|
| Author |
Message |
EspN Veteran
|
Posted: 26.10.2013 23:16 Post subject: |
|
|
Trenger ikke være rakett forsker for og se at ikke spillestilen fungerer. Uansett hvilken formasjon vi har lagt om til ,så fungerer ikke spillet.
Da er det mer som ligger bak.
Mens Deila og solskjær får lagene til og spille som de vil. De har ikke noe typisk 4-2-3-1/4-3-3 Spillere de heller.
Men med bedre trenere kan de tilpasse seg det. |
|
| Back to top |
|
 |
TheKid Proff

|
Posted: 26.10.2013 23:24 Post subject: |
|
|
Og en ting som jeg ikke skjønner som irriterer meg. Alle i Rosenborg er så fryktelig fornøyd med alt. Hvilke ambisjoner har Hoftun, Perry og co??
Resultatmessig har vært bra. Men spillemessig svært dårlig. Irriterer meg at jeg sitter og er forbanna på at RBK har spilt en dårlig kamp der RBK skaper null, og hører perry i interjuv etterpå at han er fornøyd(!?!) med spillet og burde scoret på en av de 5-6-7 stooore sjansene. Ser vi samme kamp?
Vær ærlig innad og utad. Og si at vi har mye og jobbe med angrepmessig, og at det jobbes på skikkelig på treningene for å forbedre det. Jeg syns det var fremgang i vinter og starten av våren, man så tendenser til det nye spillesystemet. Men alt det har blitt helt borte. Fremgangen er helt borte..
Nå har han fått et år uten noe forbedringer. Han skal få et år til. Men nå må vi se noe fremgang i spillet snart! |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 26.10.2013 23:48 Post subject: |
|
|
Flaut å si det men Dockal har vel fremdeles mer målpoeng enn alle de andre på RBK tilsammen, evt ikke langt ifra....
Jeg synes vi tapte fortjent og poeng her ville vært ran og et mirakel. Største nedturen var at "veska" fikk scora på straffen.
Tar med meg et par ting vi må ha i mente forran neste år.
Chibuike passer aldeles glimrende i 10'er rollen og beviste i dag med arbeidskapasitet og kreativitet at Perry ikek har snøring.
Dorsin synger på siste verset.
Vi MÃ… hente "hjem" Bakenga.
Ørlund virker å være på vei mot toppen.
Gamboa fikk passet påskrevet og klargjort hva han må bli bedre på.
Totalsummen er at vi kan ikke spille 4-3-3.
Vi er nærmere 4-4-2 i dag eventuelt spille med en Dyp midtbanespiller/Anker som faller ned som en tredje stopper mens Backene kan akse fremover for å holde bredde mens vi sette opp mere trekantspill på siste halvdel.
Får man Mike til å fungere som Bosquet gjør hos Barcelona kan man sende Skjelvik og Gamboa fremover hele tiden, samt frigjøre plass sentralt på midten til Sælnes som playmaker så han også oftere kan true mål med skuddfoten sin. En skamat den kun skal brukes på dødball!
Får Sælnes med seg en oppofrende spiller med en smule teknikk (skjelbred hadde vært utrolig) og kantene spille mere sentralt i det offensive så slipper vi å bruke Mikkelsen og kan bruke Chibuike og Mix i de rollene (skjev 10'er) bak en hurtig spiss som Bakenga.
Slik vi spiller eller prøver å spille i dag blir alt vi gjør for statisk og forutsigbart. Derfor produserer vi alt for lite mål. 3/5 siste kampene uten scoring var det??
Jeg er skuffa over at gullet røyk, men ser frem mot neste sesong.
Det som er 200% sikkert er at Mikkelsen ikke har noen fremtid i klubben uansett spillemønster. Han hadde i bestefall sittet på benken i samtlige andre lag i Tippeligane.
Men, neste år tar vi dem bois! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 27.10.2013 01:10 Post subject: |
|
|
http://www.aftenposten.no...mwlgpRZ6uM
Da Solskjær kastet innpå Fredrik Gulbrandsen og Mads Møller Dæhli spjæret han Rosenborg-forsvaret
Kroken skrev bla. dette i et innlegg i Aftenposten.
Da er vi ihvertfall 2 som har sett hvor problemene er størst.
Kjappe teknikere inn på et tidspunkt hvor kampen har åpnet seg opp kontra forsvarsspillere inn. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 27.10.2013 01:24 Post subject: |
|
|
| Jaja Koteng, da er det vel på tide å planlegge avskjedsbrevet ditt. Dersom du holder ord da. MEN, du rikker deg ikke en meter før du tar med deg den personen som har ødelagt så fryktelig mye for oss: Erik Hoftun. Ta gjerne med deg Perry, og dersom du går forbi døra til Svendsen på vei hjem, kan du gjerne legge en kabel på trappa hans fra meg. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 27.10.2013 01:51 Post subject: |
|
|
Igjen starter vi med Mikkelsen og en svært begrenset indreløper i form av Svennson. Da har vi altså to mann som ikke bidrar offensivt.
Jonas er så begrenset som midtbanespiller at jeg kun husker max 4 overraskende trekk ila hele sesongen.
Perry på benken disponerer og har skylden. |
|
| Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 27.10.2013 02:41 Post subject: |
|
|
| Søderlund kostet oss gullet i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 27.10.2013 03:06 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | libido wrote: | | Prestasjonen i kveld var ganske bra den, mot et av ligaens beste lag. |
At folk fortsatt lever i en sånn fornektelse er for meg helt utrolig. At enkelte mener at det vi gjorde i kveld var "ganske bra", sier alt om hva som har skjedd med denne klubben, hvor lista ligger og hva slags forventninger folk har.
For meg var dette den endelige spikeren i storklubbkista vår. Nå har det gått tre sesonger uten gull, og vi har sakte men sikkert seget ned i den grå grøten av norske ubetydeligheter. Rosenborg, som en gang i tiden vakte oppsikt i Europa for sin fantastiske, offensive og morsomme fotball er nå offisielt et høkkertlag.
Spørs om jeg i det hele tatt gidder å se de siste seriekampene. Jeg merker at klubben irriterer og ødelegger mer enn den gleder og underholder. Det går utover både familie og omgivelser forøvrig. Ikke bra... |
Så (heldigvis) ikke kampen, men noe sier meg at jeg har sett den før. Denne posten fra Hedon oppsummerer for min del alt som trengs å sies. Hoftun må gå - sånn by the way - Hvor er Dockal og Tarik i serieinnspurten? God sportslig ledelse, som vanlig - terningkast 6, var det ikke?
1 mnd senere er alt glemt og Hoftun kritikerne har en agenda og tolker alt i verste mening. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 27.10.2013 14:54 Post subject: |
|
|
Litt sent, men har lagt til BB-poll.
Og stemt på Ørlund. |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 27.10.2013 18:59 Post subject: |
|
|
Ørlund ligger altså an til å bli vår bestemann i to kamper på rad.
Det er trist det. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 28.10.2013 01:16 Post subject: |
|
|
Jeg stemte på Örlund, men uten forkleinelse for ham er det synd at det skal være det opplagte alternativet - igjen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 28.10.2013 11:18 Post subject: |
|
|
| TheKid wrote: | Irriterer meg at jeg sitter og er forbanna på at RBK har spilt en dårlig kamp der RBK skaper null, og hører perry i interjuv etterpå at han er fornøyd(!?!) med spillet og burde scoret på en av de 5-6-7 stooore sjansene. Ser vi samme kamp?
|
Som sagt tidligere. Han er på vei til å gjøre det samme Høgmo gjorde da han var her. Kom med en helt lam oppsummering av kampene og mente vi spillte bra når vi egentlig sugde balle. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.10.2013 15:40 Post subject: |
|
|
Jeg stemte Chibuike.
Ørlund var kansje best totalt sett, men jeg fikk våte drømmer av å se Chibby i 10'er rollen <3 _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 28.10.2013 22:00 Post subject: |
|
|
Samme her. Ørlund var solid, men jeg ble nok en gang påminnet om hvor dårlig han er med ballen. Av utespillerne var Chibbe best.
Helland skulle spilt istedet Mikkelsen, Skjelvik istedet for Dorsin. Lett å være etterpåklok.
Dorsin er smart, men tempoet er for dårlig og han henger ikke med med ballen heller. Det går for seint med både han og Jonas Svensson med ballen i beina.
Men den vi mister til neste år er trolig Chibbe. Mikkelsen blir nok. Triste greier. |
|
| Back to top |
|
 |
|