English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Molde - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste mot Molde
Daniel Örlund
65%
 65%  [ 50 ]
Micke Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Jon Inge Høiland
1%
 1%  [ 1 ]
Stefan Strandberg
2%
 2%  [ 2 ]
Cristian Gamboa
1%
 1%  [ 1 ]
Jonas Svensson
1%
 1%  [ 1 ]
Mix Diskerud
1%
 1%  [ 1 ]
John Chibuike
21%
 21%  [ 16 ]
Nick Bille Nielsen
2%
 2%  [ 2 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Tobias Mikkelsen
2%
 2%  [ 2 ]
Total Votes : 76

Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 26.10.2013 20:37    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Prestasjonen i kveld var ganske bra den, mot et av ligaens beste lag.

At folk fortsatt lever i en sånn fornektelse er for meg helt utrolig. At enkelte mener at det vi gjorde i kveld var "ganske bra", sier alt om hva som har skjedd med denne klubben, hvor lista ligger og hva slags forventninger folk har.

For meg var dette den endelige spikeren i storklubbkista vår. Nå har det gått tre sesonger uten gull, og vi har sakte men sikkert seget ned i den grå grøten av norske ubetydeligheter. Rosenborg, som en gang i tiden vakte oppsikt i Europa for sin fantastiske, offensive og morsomme fotball er nå offisielt et høkkertlag.

Spørs om jeg i det hele tatt gidder å se de siste seriekampene. Jeg merker at klubben irriterer og ødelegger mer enn den gleder og underholder. Det går utover både familie og omgivelser forøvrig. Ikke bra...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
toreinar
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 20:49    Post subject: Reply with quote

Vi hadde ingen ala Gulbrandsen og Dæhli å sette inn da det åpna seg opp. Nærmest må ha vært Daniel B.
Lettere å bli geniærklært når man faktisk har noen å sette innpå.
Kampen forløp akkurat som forventet, selv om man kunne håpet på et bedre resultat.
attityd!
Proff

PostPosted: 26.10.2013 20:50    Post subject: Reply with quote

Neste år, folkens. Neste år...

Bah
Back to top
View user's profile Send private message
EspN
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 21:04    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
libido wrote:
Prestasjonen i kveld var ganske bra den, mot et av ligaens beste lag.

At folk fortsatt lever i en sånn fornektelse er for meg helt utrolig. At enkelte mener at det vi gjorde i kveld var "ganske bra", sier alt om hva som har skjedd med denne klubben, hvor lista ligger og hva slags forventninger folk har.

For meg var dette den endelige spikeren i storklubbkista vår. Nå har det gått tre sesonger uten gull, og vi har sakte men sikkert seget ned i den grå grøten av norske ubetydeligheter. Rosenborg, som en gang i tiden vakte oppsikt i Europa for sin fantastiske, offensive og morsomme fotball er nå offisielt et høkkertlag.

Spørs om jeg i det hele tatt gidder å se de siste seriekampene. Jeg merker at klubben irriterer og ødelegger mer enn den gleder og underholder. Det går utover både familie og omgivelser forøvrig. Ikke bra...

Helt enig med deg.føler akkurat det samme! Kunne ikke sagt det bedre.

Vi er rett og slett blitt ett rævva fotball lag. Og se hvor mye penger vi bruker og hvor lite vi får igjen for det.
Det er helt sykt.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
hansern
Proff

PostPosted: 26.10.2013 21:04    Post subject: Reply with quote

Enig Hedon

Rosenborg irriterer og skuffer mere enn de gleder for tia. Det har jo i grunn vært sånn lenge, men en gang er begeret fullt. Jeg greide å beholde engasjementet før denne sesongen fordi det skjedde noe. Jeg var slettes ikke enig i alt som skjedde, men det kunne vel ikke bli like ille som med JJ? Kjøpene av danskene virket også lovende. I etterkant ser vi at det kun er Mike som har innfridd. Veldig skuffende!

Så kjøpte vi Søderlund, jeg var usikker på om det var riktig. Som jeg sa tidligere i denne tråden, her har Molde vist mye bedre teft ved å hente Guldbrandsen.

Sist men ikke minst, vi har ikke vinger. Mikkelsen må bort, han er listefyll om man skal hente uttrykk fra andre idretter. Tror ikke Helland blir en toppving heller, men han har ihvertfall en spisskompetanse, nemlig venstrefoten, til forskjell fra Mikkelsen som ikke har noenting å skilte med, basert på hva han har vist for oss.

I dag var begeret fullt for min del. Nå må det skje store positive forandringer før jeg gidder å investere forventninger, følelser og tid i denne klubben.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 21:10    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen wrote:
Ørlund

-- Gamboa -- Strandberg -- Høiland -- Dorsin

-- Mix -- Svensson --

-- Chibuike --

-- Mikkelsen -- Søderlund -- Bille

Haha vi kommer til å slite som bare det på venstre siden våres. Er ikke fart på den siden i det HELE tatt! Good luck! Håper på uavgjort.

Jeg er ikke fotballgud, men det var ikke så vanskelig å finne ut?
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 21:11    Post subject: Reply with quote

Helt enig Hedon.

Jeg savner Eggen. Jeg savner Skoglund. Jeg savner ærlighet og kompetanse..
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 21:14    Post subject: Reply with quote

Den trioen på topp der er nitrist. Dyr, ikke-trøndersk middelmådighet.

Det eneste håpet jeg ser nå for Rosenborg og seriegull er Tettey/Skjelbred sin tilbakekomst om noen år. Da vil vi ihvertfall ha en midtbane, og tiden har gått såpass at Hoftun umulig kan ha jobben fortsatt.

Stolt fortid, begredelig nåtid, stor fremtid.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 21:15    Post subject: Reply with quote

Hedon: Du sa det! Tommel'n opp!
Attaboy
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 21:17    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Stolt fortid, begredelig nåtid, stor fremtid.

Haha! Der fikk du jaggu frem et glis på meg, Dew! Tommel'n opp!
Messi
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 21:28    Post subject: Reply with quote

Rosenborg mangler effektive spisser, nivået på Bille/Søderlund/Cibuke/Mikkelsen er ganske enkelt for lavt.

De som spiller i angrep bør ha minst 30 - 40 mål på samvittigheten tilsammen i løpet av en tippeligasesong.

Vil tro at Brattbakk-effektiv spiss hadde skåret på Søderlunds en mot en med keeper.

Forsvaret og midbanen er ikke så værst, sett i tippeligastandard.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 21:32    Post subject: Reply with quote

Bakenga hadde nok herja vilt her.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 21:45    Post subject: Reply with quote

Bakenga hadde vært midt i blinken! Men vi må også ha én eller to vingspillere til klubben og samtidig kvitte oss med Mikkelsen og Bille. Chibbe også, om han av klubben skal defineres og brukes som spiss. Han er desidert best som midtbanespiller.

BB-poll, mods?
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 26.10.2013 21:48    Post subject: Reply with quote

Det må være kjipt å være Daniel Berntsen om dagen, når det ikke finnes et scenario i kampen der han kan komme inn. Vårt offensive grep er som vanlig å sette inn en ekstra back, og det sier det meste om mye som skjer i Rosenborgs støtteapparat.

Isolert sett er det jo verken veldig overraskende eller skandaløst at Rosenborg taper borte mot formsterke Molde uten sine to klart beste spillere. Måten det skjer på, derimot, er mer bekymringsverdig. Molde viser både bedre grunnspill, sterkere individualister (med ett unntak) og bredere tropp enn Rosenborg, og vinner helt fortjent mot et bortelag som bare hadde tjue minutter innsatsfotball å by på, akkurat som et Adecco-lag i cupkamp.

Jeg ser ikke noe positiv utvikling i dette Rosenborg-laget fra de to foregående årene. Vi spiller ikke prikk likt, vi har noen forskjellige spillere også, men nivået er det samme, kjipe, triste.

Børs:

Örlund BB 8 - Dersom han virkelig reddet det stangskuddet, så var det alene nok til bestemannspremie. Nær straffen også. Solid.

Gamboa 2 - Hans svakeste kamp for Rosenborg, ble stadig avslørt i situasjoner der han vanligvis har full kontroll.

Strandberg 7 - God kamp, ryddet bra unna.

Høiland 6 - Spilte med ro, men hadde litt tempoproblemer, er det vel trygt å si.

Dorsin 5 - Vanskelig å vurdere, ble ganske lite involvert framover, og stort sett ryggende i forsvar. Likevel noen gode inngripener.

Mix 6 - God så lenge kreftene holdt, deretter ble det mye løping imellom.

Svensson 4 - Som Mix, men mer upresis med ball. Sliten utover i kampen.

Mikkelsen 2 - En god dødball berger dansken fra stolpen. Passiv og usynlig, bortsett fra ved håpløse ballmist.

Chibuike 7 - God og livlig, flink til å beskytte ball og passere ledd. Gjennomspiller som hadde hatt minst en assist med bedre medspillere. Noen dårlige valg endrer ikke på det.

Bille 4 - Blir stort sett løpende litt i ingenmannsland, men truer målet ved noen anledninger, og viser en fin teknisk detalj.

Søderlund 4 - God start, dårligere utover. Kampformen ser ut til å mangle litt.

Helland - Noen dårlige dødballer og ett glimrende innleggsskudd ble fasit.

Moe - Lite involvert.

Skjelvik - Borti ballen? Ikke?

PJ Hansen 2 - Særdeles svak kampledelse, der han som vanlig prøver å lukke øynene for alt som ikke fungerer i håp om at stormen blåser over. Nekter plent å bytte på utslitte midtbanespillere, igjen helt som vanlig. Mener etter kampen at den var "jevn" i forhold til spill og sjanser, noe som setter ham i 'komiske Perry'-båsen for helga. Mangler helt tydelig både plan A, B og D, og får ikke brukt plan C (6-3-1 Ultra Defensive) når vi ligger under.
1917
Proff

PostPosted: 26.10.2013 21:54    Post subject: Reply with quote

Dæ kor æ savne brattbakk. Hentj jo sæ at vi scora da!
TottoD
Proff

PostPosted: 26.10.2013 21:55    Post subject: Reply with quote

Det var rett og slett en god vurdering Zaphod.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 21:55    Post subject: Reply with quote

Jeg syns forsåvidt det var skummelt hvor fort det gikk fra molde fikk ballen til de hadde levert et skudd på mål i motsetning til rosenborg. Herregud som det skal kjæles med ball før man prøver å gjøre noe konstruktivt.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 21:58    Post subject: Reply with quote

Vi trenger ingen spillere, vi trenger et lag, et kollektiv!

Vi kunne satt inn Ronaldo på topp i dag og allikevel tapt.

Jeg spyr, jeg griner, FY FAEN. Har prøvd å skru av engasjementet tidligere men det går dessverre ikke. Jeg lever nok ikke mange år over 40 før hjerteinfarkten spiser meg opp som en middels back spiser opp Dorsin. God jul, håper jeg aldri våkner....
Back to top
TheKid
Proff

PostPosted: 26.10.2013 22:10    Post subject: Reply with quote

Perry sa at vi skulle bli bedre og bedre utover sesongen. Nå har det faktisk blitt motsatt. Starta bra og blitt dårligere.

Er så utrolig kjedelig å se på RBK spille fotball.

Skapes nesten ingen store sjanser. 1 "stor" sjanse per kamp nesten..

Men vi kan ikke sparke perry nå. Må få 1-2 år til.
Håper med hele mitt hjerte at spille vårt skal snu til neste år. Men har mine tvil..
Back to top
thoves
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 22:19    Post subject: Reply with quote

Stallen vi har er egentlig spiller for spiller rimelig overlegne i Norge. Vi har allerede det beste forsvaret, der vi slipper inn minst mål. Vi har spillere med gode individuelle ferdigheter (Chibbe, Helland++ ), landslagsspillere her og der (Gamboa, Reginiussen, Diskerud, Bille), de beste ungdomslagene i landet og mange talenter (Selnæs, Berntsen, Svensson, Midtsjø++).

Det kan ingen diskutere.

Men så kan man ta spiller for spiller, å se hvordan de passer i dagens RBK.

Forsvaret er good, så tar ikke det. Det er ikke der skoen trykker, selv om vi mangler noe klokskap på backplass der. Men med Skjelvik inn på venstre, og Gamboa på den andre siden, så skjer det nok ikke noe her med det første.

Men Midtbane/Angrep, der er det mye lapskaus. Ikke fordi spillerne ikke er gode nok individuelt, men fordi de ikke passer inn! Og fordi Perry ikke har klart å sette et klart lag, som kompletterer hverandre.

Jensen har vært bra på midten, så den er grei. Men på sidene så har det vært litt forskjellig. Svensson, Selnæs, Diskerud, Berntsen. Synes alle er helt ok, men ingen som egentlig TAR plassen. Men det er heller ikke her skoen trykker..

ANGREP!? Har vi det? NEI, fordi ingen av spillerne passer inn i 4-3-3 som vi bestemt oss for å gå tilbake til. Vi har ingen klassisk midtspiss som banker inn mål.

- Vi har en Bille, som sikkert kunne passet i 4-4-2, men som svirrer rundt på kanten, flikker å styrer. Men det ender i ingenting. Men det er ikke Bille sin feil, han kom hit ifra å spille 4-4-2, og gjør bare det han får beskjed om. Hjelper ikke å hive ham på kanten. Han er ikke noe Jan derek...

- Vi har en Søderlund, som også er for tung og statisk for å spille i 4-3-3.. ihvertfall med det spillet vi har nå. Han er også en 4-4-2 mann som blomstret når han hadde en Djurdic som kunne strekke forsvaret å gi ham plass. Ham ble også irritert når han havna på kanten i FKH. "jeg er ingen kantspiller".

- Vi har en Chibbe som har ekstreme individuelle ferdigheter, som strålte i Sverige når han spilte i 10'er-rollen. Men her så skal vi bruke ham som poteten, både på kant og som midtspiss.. Hvor er go'fotteorien i det da? Idag spilte han bak spissene, og det funka mye bedre.

- Vi har en Mikkelsen, som også har ferdigheter. Han er egentlig en 4-3-3 mann, men han trenger å spille i et innarbeidet system over tid. Er usikker på om vi har mer tid å gi ham nå, og også om han har psyken til å prestere i et lag der forventningene er såpass høye.

- Vi har Helland, som har en god fot, og som også er en 4-3-3 mann. Men han er altfor ustabil pr dags dato.

Så er spørsmålet? Hva gjør vi med dette? Hvem har skylda? Hvem må ut? Vi har jo et 4-4-2 lag, Eller 4-3-1-2... Ikke et 4-3-3 lag.

Vi trenger en MÅLGARANTIST som scorer 15-20 i sesongen, og som har stats som viser det i 4-3-3. Vi trenger 2 kjappe vinger som kan komme rundt å slå innlegg. Kan hende vi har det i Helland/Mikkelsen, men ikke med dagens spisser.

Vi trenger Jensen til å være en terrier der bak. Og 2 boks-til-boks indreløpere med høyt oksygenopptak a'la Strand.

Dette MÅ man ha hvis man skal komme noen vei med 4-3-3.. Spillere må spille der de får brukt spisskompetansen sin, og på en måte som gagner laget. Eneste grunnen til at vi ikke ligger på 5-6-7 plass i år, er forsvaret. Det er faen meg ikke pga det offensive spillet at vi kjempet om gullet!

Ellers så må man gå tilbake til 4-3-1-2. Ikke noe "skjev" 4-3-3, men en klar formasjon med 2 spisser. Og selge enten Bille eller Søderlund, og hente inn en liten kjapp spiss a'la Djurdic til å komplettere.

Da kan man sette opp Chibbe i 10'er rollen, og slik har man satt go'foten til å fiksa angrepet. Forsvaret er good, og midtbanen har da Jensen der bak, og to mellomspillere i Svensson og Midtsjø/Berntsen.

Hvilken løsning RBK velger får være opp til de, men tiden der man bare handler på navn, og ikke på samhandling og ifra riktig spillestil bør være over! Senest i det siste vinduet, så handla man både en 4-4-2 spiller (Søderlund) og en 4-3-3 spiller (Helland).. Det blir så utrolig forvirende, at jeg lurer på om de har en plan selv der nede på brakka..

Med de penga vi har, og det navnet vi har så er dette offensive spillet og den samhandlinga vi har en SKAM! Rett og slett!

Vi har bra stall! Bruk den rett!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Attaboy
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 22:30    Post subject: Reply with quote

TheKid wrote:
Perry sa at vi skulle bli bedre og bedre utover sesongen. Nå har det faktisk blitt motsatt. Starta bra og blitt dårligere.

Yepp! I år blir nok ikke potetene tatt opp ...

Vi har på de siste seks kampene tatt åtte poeng. Godset vil med seier i morgen, ha tatt 16 poeng. Dette er JJ om igjen!
andrezinho
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 22:34    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! thoves

Preach, som Bille ville sagt.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 22:39    Post subject: Reply with quote

Alle henger seg for mye opp i formasjon..Spillestilen som ikke fungerer.

Rushfeldt var ikke rask han heller,men scoret mye mål.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
VW
Junior

PostPosted: 26.10.2013 22:50    Post subject: Reply with quote

I Norge finnes det stort sett middelmådige spillere. De som er gode forsviner ut av landet relativt kjapt.

Hvordan kan vi da hevde oss i CL?

Samhandling kanskje....

Det er flaut å se videoen på adressa.no hvor Ingebrigsten og Flakne skal lære spillerne RBK-sangen.

Stort sett alle spillerne kan ikke teksten og må lese fra et ark!

Jeg tror løsningen ligger i å bruke flere trøndere, så får det heller ta litt tid før resultatene kommer.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 22:59    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Alle henger seg for mye opp i formasjon..Spillestilen som ikke fungerer.

Rushfeldt var ikke rask han heller,men scoret mye mål.

Du er vel den største eksponenten i så tilfelle!? For du mener vel ikke å si at du ikke er opptatt av formasjon? Razz
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
Page 17 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb