English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 165, 166, 167 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2013 17:08    Post subject: Reply with quote

eksiltrøndern wrote:
Man skal være ganske blind for å ikke se at det offensive spillet iallefall er drastisk forandret.

Forandret er det, men det er ikke noe merkbart bedre i dag enn det var for ti måneder siden. Altså ingen utvikling.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 18:02    Post subject: Reply with quote

Vel, da har det jo faktisk utviklet seg; til noe annet.

Bra nok er det ikke, men rent underholdningsmesig sett så tar jeg årets angrep fremfor fjorårets any day.

Jeg ville ikke at vi skulle ansette perry, er fortsatt skeptisk til perry, men det er jo lett å se at han prøver på et eller annet. Når vi først har ansatt han så får han prøve minst en sesong til. Så får vi bare satse på at vi får en kvalitetsmessig utvikling i løpet av vinteren.
Back to top
View user's profile Send private message
Barney
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 18:12    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
eksiltrøndern wrote:
Man skal være ganske blind for å ikke se at det offensive spillet iallefall er drastisk forandret.

Forandret er det, men det er ikke noe merkbart bedre i dag enn det var for ti måneder siden. Altså ingen utvikling.

Akkurat det er vel en veldig subjektiv vurdering. Etter min mening er det forskjell på det vi har vist i år der vi har prøvd å få til vingspill, spill langs bakken og med en vilje til å ta kontringene sammenlignet med en lang ball mot "området rundt spissen".

Jeg mener for øvrig at vi ikke har kommet så langt som jeg hadde håpet, selv om det er bedring fra de begredelige sesongene under JJ.
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 24.10.2013 18:22    Post subject: Reply with quote

Jeg syns også vi ikke skulle ansatt Perry, men når vi først har ham, må han få lov til å prøve seg. 2015 kontrakten til Deila går ut? Syns Perry skal få prøve seg neste år også, blir det ikke gull/forbedring = spark ham. Noen som vet hvor lenge kontrakten til Perry varer? Klarer ikke å tenke på hvor mange millioner RBK skal bruke på å kaste trenere.
Back to top
Frodo
Rutinert

PostPosted: 24.10.2013 19:19    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
eksiltrøndern wrote:

Målforskjell 45-23. Etter like mange kamper i fjor var den 48-22, så den store forbedringen har du nok rett i at ikke er til stede. 4 poeng mer, da.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 24.10.2013 19:21    Post subject: Reply with quote

BjarneS wrote:
Akkurat det er vel en veldig subjektiv vurdering. Etter min mening er det forskjell på det vi har vist i år der vi har prøvd å få til vingspill, spill langs bakken og med en vilje til å ta kontringene sammenlignet med en lang ball mot "området rundt spissen".

Jeg sier jo også at det er en forandring i år kontra i fjor. Det jeg snakker om er utviklingen i Perry sin tid. Mener du at spillestilen sitter bedre nå enn den gjorde i mars?

Våre beste kamper gjorde vi helt i starten på sesongen. Hjemmekampen mot Brann og bortekampen mot Sogndal, i andre og tredje runde. Da så vi virkelig gode ut. Vi har ikke vært på det nivået siden, og de siste par månedene har vi vært langt unna også. Det er ikke hva jeg kaller en utvikling under Perry. Ikke til det bedre, iallefall.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.10.2013 01:55    Post subject: Reply with quote

Tror nok spillerne er stresset av sjangsen til å ta gull når de er så nærme.
Det har jo vært nevnt at vi mangler spillere med erfaring rundt det...

Tror grantert at det blri en sesong til, men at vi neste sesong må se KLAR fremgang for i det heletatt kalle prosjektet noe annet en fiasko.

Tror neste sesong vi vil få mere definerte roller og starte mere som dette:

Hansen (problem løst med kommunikasjon)

Gamboa - Bjørdal - Reggie - Skjelvik (strandberg solgt)

-------Mike------Sælnes------Jonas (Mix solgt)

Mikkelsen ------- Søder ------ Nielsen (chibuike solgt)

Benk: Dorsin (hvis ikke solgt "hjem"), Berntsen, Sørloth, PWR, Brathen (ørlund solgt), Moe til Ranheim.

Tar man utgangspunkt i dette så er troppen meget tynn.
Transfers inn: Elyonoussi, Ndiaye, hback/sentral

sikkert helt på jordet men akkurat nå ser hjernen dette bildet.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
^Mirth
Veteran

PostPosted: 25.10.2013 03:10    Post subject: Reply with quote

@moomoo: Du mener Helland havner på tribunen neste sesong?
mcmort
Senior

PostPosted: 25.10.2013 10:00    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Knowrud wrote:
Hva har konkret blitt bedre siden Janne dro?

Konkret har kombinasjonsspillet blitt bedre. Bl.a. vises dette i angrep hvor vi får til å spille oss igjennom midtforsvar til motstander. Men også bedre på kant.

Kan ikke komme på mange eksempler hvor vi spiller oss gjennom midtforsvaret til motstanderen. Som skrevet tidligere synes jeg vi sjelden eller aldri klarer å sette opp spillere i 100% sjanser alene med keeper.

Vi skaper også betydelig færre sjanser i år, enn i fjor. Mere langs bakken ja - men liten eller ingen samhandling.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.10.2013 12:50    Post subject: Reply with quote

^Mirth wrote:
@moomoo: Du mener Helland havner på tribunen neste sesong?

Helt klart.

NEi glemte ham helt :p regner med han blir på benken evt istede for Mikkelsen.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 25.10.2013 17:06    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:

Jeg sier jo også at det er en forandring i år kontra i fjor. Det jeg snakker om er utviklingen i Perry sin tid. Mener du at spillestilen sitter bedre nå enn den gjorde i mars?

Våre beste kamper gjorde vi helt i starten på sesongen. Hjemmekampen mot Brann og bortekampen mot Sogndal, i andre og tredje runde. Da så vi virkelig gode ut. Vi har ikke vært på det nivået siden, og de siste par månedene har vi vært langt unna også. Det er ikke hva jeg kaller en utvikling under Perry. Ikke til det bedre, iallefall.

Jeg er enig i at vi ikke har hatt den forventede utviklingen utover sesongen som jeg hadde forventet, det er for langt mellom de virkelig gode kampene og vi sliter mot etablert forsvar.

Jeg sammenlignet først og fremst mot de to siste sesongene og sammenlignet med dem har det tross alt vært bedre i år. Men jeg sier som min far da jeg kom hjem med middelmådige karakterer på ungdomsskolen og argumenterte for at mange fikk dårligere karakterer; man skal ikke nødvendigvis sammenligne seg med de dårligste - det måtte rett og slett bli bedre angrepsspill i år, det vi så de to siste årene var rett og slett forferdelig.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 21:09    Post subject: Reply with quote

Strike two, Perry!
EspN
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 21:16    Post subject: Reply with quote

SPARK SPARK SPARK...kommer vel med unnskyldninger etter denne kampen også..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
hansern
Proff

PostPosted: 26.10.2013 21:29    Post subject: Reply with quote

Uenig i at Perry kommer med unnskyldninger. Han sier nesten alltid det riktige, han har de riktige ideene, men han greier ikke å få spillerne til å forstå hva de skal gjøre. Det er dette som gjør Perry til kun en middelmådig trener.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 26.10.2013 21:38    Post subject: Reply with quote

Ja,perry var fornøyd med hele første omgangen sa han...Han har litt annet syn på spillet enn oss..

Da ringer det en varsel lampe.

Vi var best i 30 min bare..Etter det var det molde kjør resten av kampen..Totalt kollaps på midtbanen.

Berget sto helt alene i mellomrommet og gjorde det han ville,Mens Mix står og ordner frisyren og svensson går tilbake.

Dette er dagens RBK....
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hodor
Veteran

PostPosted: 27.10.2013 04:11    Post subject: Reply with quote

Hvordan han kan fortsatt forsvsre å bruke Mikkelsen må gudene viiite.

VÃ¥kne opp Perry!
Coaching i søppelklasse...
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 27.10.2013 10:23    Post subject: Reply with quote

Jeg mener valget av mikkelsen i utgangspunktet ikke er så fjernt. Individuelt er han kanskje den svakeste av angrepsspillerne våre, men han er like fullt den eneste angrepsspillern vi har som passer inn i et 4-3-3 system. Kritikken bør heller være på at Perry til nå bør innse at spillet ikke kommer til å sitte, og at han derfor mot sesonginnspurten heller bør satse på spillere som kan avgjøre på egenhånd.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 27.10.2013 10:23    Post subject: Reply with quote

Mikkelsen har selvtillitproblemer, så å sette han ut av laget kan bety at verden hans raser sammen. Viktig med litt goodwill, sånn som å gi en keeper som er kronisk skadet ny kontrakt for å trene seg opp - samtidig som man går i store økonomiske underskudd og har en udynamisk stall.
Back to top
Dantell
Proff

PostPosted: 27.10.2013 11:06    Post subject: Reply with quote

Herregud så flau jeg er over nok en drittkamp. Null fremgang å se. HÅPLØST!
Perry sier de riktige tingene, men evner tydeligvis ikke å få ut noen verdens ting i praksis. Hva er det de gjør på trening egentlig? Evil
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 27.10.2013 12:09    Post subject: Reply with quote

Perry sier ikke de riktige tingene, for da hadde han vært ærlig og sagt som alle som har et hjerte i RBK så. At fra 30 og ut ble vi direkte rævkjørt. Og når jeg så desperasjonen i øynene til Perry på slutten , da kristiansundkveita kunne kjøre innpå både Dærlie og Gullbrandsen må jeg si jeg syntes litt synd på Perry, som hadde Bye, Skjelvik og Helland å slenge innpå. Det oser klasseforskjell på det meste som skjer i Molde kontra Tr.heim nå.

Og at Hoftun ikke greier å hjelpe Perry med en god ellver engang, gjør dette enda mer tragisk. Men Perry sier vel de han må si han. Å komme oss opp på hesten igjen. Ha,ha. Klubben er godt rævkjørt allerede og akterutseilt av både Godset og Molde. Og det kommer flere bak.
Back to top
TottoD
Proff

PostPosted: 27.10.2013 16:41    Post subject: Reply with quote

Kampen mot Molde var faktisk ikke så elendig. Ikke hvis vi sammenligner med de 4-5 siste kampene. Vi startet med trykk og selvtillit, noe som overrasket meg positivt. Det ble en forholdsvis jevn kamp, borte mot et formsterkt Molde. Men når man ser på antall mål vi har scoret denne sesongen, og ikke minst mot slutten av sesongen(da alt skulle bli så mye bedre), så er det skandale. Vi har hatt en sesong nesten uten skader på sentrale spillere. Vi gikk tidlig ut av europa, så den tynne stallen skal ikke tilsi slitne spillere. Vi klarer likevel ikke å få til noe som ligner på offensiv samhandling. Det er utrolig trist. Ja, vi mangler en goalgetter, men før vi skaffer oss det på vi skaffe oss et spillesystem.

Det Perry gjør med Rosenborg, er jeg sikker på at det finnes over 100 trenere i Norge som kunne gjort like bra. Den eneste plussen han får fra meg, er at han har ordnet et solid midtforsvar.

Savner offensivitet, selvtillit, visjoner, system og en plan. Hvor skoen trykker hardest er alltid vanskelig å se utenfra, men at vi har seriøst rusk(les: bautasteiner) i maskineriet kan alle se.

Cupgull hjelper ikke klubben nevneverdig, men gud så deilig det hadde vært å knuse Molde på Ullevål.
Back to top
olegje03
Junior

PostPosted: 27.10.2013 17:03    Post subject: Reply with quote

Enig i de som skriver at Molde hadde mye bedre innbyttere igår:

Gulbrandsen, Dæhli og Hestad er alle bedre enn Helland, Moe og Skjelvik.
Back to top
Keenoir
Legende

PostPosted: 27.10.2013 17:13    Post subject: Reply with quote

Strengt tatt ikke så stor forskjell og er vi ærlig med oss selv har vi en klart bedre førstelag enn Molde, men vi eier ikke plan, strategi eller styring på hvordan i skal fremstå eller hvis vi har det eier vi ikke evnen til å sette i livet de visjoner enn har. Resultatet er uansett det samme, et lag som spiler dårligere enn det sine enkeltkomponenter skulle tilsi.

Når det er sagt er jeg positivt overasket i år da jeg trodde med en så begrenset kapasitet på sidelinjen at vi skulle gjort det enda dårligere enn vi har gjort.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 27.10.2013 17:53    Post subject: Reply with quote

Tubbytubb wrote:
Hvordan han kan fortsatt forsvsre å bruke Mikkelsen må gudene viiite.

VÃ¥kne opp Perry!
Coaching i søppelklasse...

Mikkelsen må sitte på bilder av Perry på strippebule eller noe... Eneste logiske forklaringa jeg kan tenke meg i hvert fall... Razz
Nidaros 79
Senior

PostPosted: 27.10.2013 21:43    Post subject: Reply with quote

Nå har T Sollied igjen fått sparken!
Hva om styret hadde vært såpass tøffe, evt at Perry hadde innsett sine svakheter, og våre veier hadde skiltes.
Såå hadde vi gjort det som RBK hadde vært best tjent med i utgangspunktet:
Trond inn som hovedtrener.
Ola By inn som assistent.
Da hadde Sollied fått den bremsen han trenger, og Ola er happy med denne jobben i RBK...
Så kjære Ivar... Vis dine "bøddelferdigheter" igjen, og ta risken!!!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 165, 166, 167 ... 326, 327, 328  Next
Page 166 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb