| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste mot Molde |
| Daniel Örlund |
|
65% |
[ 50 ] |
| Micke Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jon Inge Høiland |
|
1% |
[ 1 ] |
| Stefan Strandberg |
|
2% |
[ 2 ] |
| Cristian Gamboa |
|
1% |
[ 1 ] |
| Jonas Svensson |
|
1% |
[ 1 ] |
| Mix Diskerud |
|
1% |
[ 1 ] |
| John Chibuike |
|
21% |
[ 16 ] |
| Nick Bille Nielsen |
|
2% |
[ 2 ] |
| Alexander Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
2% |
[ 2 ] |
|
| Total Votes : 76 |
|
| Author |
Message |
fysiotore Senior
|
Posted: 19.10.2013 20:02 Post subject: |
|
|
| Forren, Hussain og Hoseth vil med gult kort måtte stå over mot oss, dette jf. VG's statistikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.10.2013 20:04 Post subject: |
|
|
| Forren er vel den eneste av de som betyr noe fra eller til. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 19.10.2013 20:51 Post subject: |
|
|
| doffen wrote: | | OK. Da satser vi på at statistikken til Nff er like crappy som mediene;) |
Mulig det tok noen minutter før det lå ute, men Mike Lindemann Jensen er i alle fall oppført i kamprapporten med gult kort etter 79 minutter.
At VG sover må vi leve med. Størst betyr ikke nødvendigvis god kvalitet.
Edit: Kamprapporten kan leses på link under resultatet for de som ikke har forstørrelsesglasset foran seg. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 19.10.2013 21:02; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.10.2013 21:00 Post subject: |
|
|
| Hvis dere hadde sett kampen så hadde dere ikke vært i tvil om hvorvidt han fikk kort eller ikke |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 19.10.2013 21:04 Post subject: |
|
|
| Klart d Henning, men noen måtte skifte bleier på spyende kid mens kampen pågikk.... |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 20.10.2013 00:40 Post subject: |
|
|
| Vi kommer til og bli rævkjørt mot molde,Når vi spiller så dårlig som i dag... Tror største problemet er at spillerne våre er oppskrytte... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 20.10.2013 01:53 Post subject: |
|
|
Spillet er en ting, men hvem er det som er så oppskrytte? Vi har en (eller to) bra keeper etter TL-standard som har blitt matchvinner flere ganger i år. Vi har Norges beste stopperpar i landslagsspiller Reginiussen og U21-kaptein Strandberg. Vi har to gode backer i rutinerte Dorsin og lynraske Gamboa. Vi har et midtbane hvor Jensen var en av de to beste midtbanespillerne i landet første halvdel av sesongen og fikk landskamp, Mix som er amerikansk landslagsspiller, en ung ballfordeler i fin utvikling, en hardtarbeidende Svensson som gir jernet i omtrent hver kamp, og to lettbeinte kjappfoter med ekstremt potensiale i Berntsen og Midtsjø. I angrepsrekka har vi landslagsspiss Søderlund som i hvertfall tidligere har vist at han kan score mål i tillegg til å ha god fysikk og duellstyrke, vi har den danske landslagsspilleren Nielsen med sin fysikk og innsatsvilje, vi har Chibuike som gikk for å være en av Sveriges beste offensive spillere som scorer mål, har veldig god nærteknikk, og har ord på seg (i hvertfall før han kom hit) for å være veldig fotballintelligent, vi har Helland med kanskje landets beste og mest presise skudd-, innleggs-, og dødballfot i tillegg til at han er god en mot en, og vi har Mikkelsen som i følge våre danske venner leverer meget godt når han får en rolle han er trygg på.
Vi har et lag omtrent uten svakheter (selv om keeper er en akilles-hæl, og vi mangler rutine på sentral midtbane), og vi har utrolig mange muligheter i hvordan laget stiller uten at laget blir særlig svakere spiller for spiller. Stallen RBK har per i dag er veldig sterk i TL-sammenheng, og vi har så god dekning at vi til enhver tid er tvunget til å ha spillere på benken som hadde spilt fast i enhver annen klubb i ligaen.
Spillermateriellet er det ikke noe galt med. Man kan diskutere om stallen er best egnet til 4-3-3 eller 4-4-2, men vi har en haug med gode spillere. Eller i det minste spillere som har levert godt i andre klubber, i andre land, og ofte også i starten av oppholdet sitt i klubben.
En trener som evner å banke inn bevegelsesmønstre, som terper på detaljer, og som har en helhetlig angrepsfilosofi, ville mest sannsynlig ruslet inn til gull med dette laget. Vi er der vi er på tabellen etter å ha spilt middels eller dårligere i brorparten av kampene våre. Vi leder tabellen på tross av spillet, og ikke på grunn av det.
Jeg har sagt det en stund - det er lite vits i å diskutere spillermateriellet nå. Om vi henter nye, er det å pisse i buksa for å holde seg varm. Den dagen vi begynner å spille god offensiv fotball med gode bevegelser, samhandling, og en tydelig kollektiv plan, kan vi se på hvem som detter igjennom og bør byttes ut. Slik det er i dag har ikke spillerne noen fair sjans til å vise hva de er gode for. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 20.10.2013 06:49 Post subject: |
|
|
Zorac
Fint perspektiv. Så kan man stille seg spørsmålet hvor godt disse spillerne passer inn. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Bullseye Rutinert

|
Posted: 20.10.2013 09:03 Post subject: |
|
|
Eller hvor god treneren er. _________________ Cantate Conflictus |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 20.10.2013 09:45 Post subject: |
|
|
Iom at vi spiller som vi gjør (1-10) klumper oss rundt 16 m, og skaper sjanser først når motstanderlagets spillere gjør personelige feil, spiller det ikke så stor rolle om Mike og Tore er ute mot Molde. Denne kampen kommer til å leve helt sitt eget liv. Det eneste som er synd før denne kampen er at tragiske molde stenger en hel tribunedel i mangel på selvtillitt. Så de ser neppe Rbk som like dårlig som vi mener.
Er kjempeglad for at Mix, Søder og Helland lyktes såpass som de gjorde når de kom inn i går.
Og som en kuriosite: Med Perry som trener kommer Rbk til å se prikk lik ut neste sessong sånn spillemessig, og det er ergelig at ikke klubben greide å se at de ansatte en som neppe har fagelig tyngde til å løfte oss til nye høyder sånn spillemessig, selv om de fleste "vanlige" folk så det. Slett håndarbeide av de som bestemmer i Rosenborg Ballklubb. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 20.10.2013 10:51 Post subject: |
|
|
Kan dette være et interessant lag mot Molde?
Örlund
Gamboa, Strandberg, Høiland, Dorsin
Svensson Mix
Chibuike Bille Helland
Søderlund |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 20.10.2013 11:58 Post subject: |
|
|
Det har jo visst seg at vi ikke skal starte med x-faktor spillere på starten. Hver gang P.A.Helland har startet, har vi ikke vunnet. Skal vi satse på overganger, burde vi heller ikke starte med Chibuike, men gjøre som mot SIF, bytte ham inn lenger ut i kampen.
Dette syns jeg er det beste laget akkurat mot MFK:
-- Ørlund --
Gamboa -- *Moe/Høiland -- Strandberg -- Skjelvik
-- Mix -- Svensson -- Berntsen
-- **Helland -- Søderlund -- Bille
* Samme hvem som starter, ingen av de holder RBK-nivå
** Håpløst uansett hvem som spiller. Chibuike veldig ustabil, skal vi statse på overgang burde han ikke spille. Mikkelsen leverer rett og slett ikke. Helland, ender som oftest uavgjort eller tap med ham. Men han er i praksis kjappere enn Mikkelsen og Chibuke så derfor velger jeg ham.
Legg merke til at jeg plaserte * ved siden av Gamboa for en av dem vil helt sikkert slite med farten mot Berget og Gulbrandsen. Byttet også ut Dorsin med Skjelvik pga tempo. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 20.10.2013 12:09 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | Kan dette være et interessant lag mot Molde?
Örlund
Gamboa, Strandberg, Høiland, Dorsin
Svensson Mix
Chibuike Bille Helland
Søderlund |
Ikke dumt, men jeg ville latt Bille og Chibbe bytte plass. |
|
| Back to top |
|
 |
DonQuiote Rutinert
|
Posted: 20.10.2013 12:13 Post subject: |
|
|
| Likte definitivt Hennings forslag dog med muligheten for å bytte Svensson med Berntsen. Mikkelsen kan kanskje også komme inn og overraske etter 70 min. |
|
| Back to top |
|
 |
TomasH Proff
|
Posted: 20.10.2013 12:20 Post subject: Molde- Rbk |
|
|
Utrolig skuffende spill mot Start i går. Var dårlig over hele linja. Kun keeper og Bille med godkjent i mine øyne. Dorsin blant de værste. Er likevel usikker på om Skjelvik bør starte mot Molde eller ikke. Han er fortsatt full av nerver, og ikke så godt kjent med resten av laget.
Foreslår likevel dette laget mot et offensivt Molde:
Ørlund
Gamboa -Høiland-Stranberg-Skjelvik
Mix - Svenson
Helland-Chibbe*-Bille
Søder
*Er usikker på om Berntsen eller Selnæs er særlig bedre defensivt enn Chibbe. Synd at Mike er ute
Heia Ã…lesund |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 20.10.2013 13:29 Post subject: |
|
|
Bør vel starte med Dorsin mot Molde.
Jeg begynner egentlig å savne en "fast" førsteelver. (skal dog inrømme at vi har en relativt fast en, men den har blitt oppfattet som ganske midlertidig så lenge Søderlund ikke har vært kampklar). Synes jeg ser nye forslag til startoppstillinger hver kamp. Grunnen er selvsagt at vi synes det mangler utrolig mye i samspill-biten. Tror dog ikke at vi kan mikse og trikse oss frem og plutselig treffe den førsteelveren som har samspillet på plass - jeg tror heller at elveren må "låses" a'la Eggen og så blir de som får tilliten bedre samspilt etterhvert som tiden går. |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 20.10.2013 14:34 Post subject: |
|
|
Jeg ser ikke noe håp for seier i denne kampen sånn i utgangspunktet. Dette blir en kamp som enten blir årsbeste eller årsverste. Jeg håper at spillerne legger igjen redsler og feighet i garderoben og går ut på Aker Stadion med en innstilling og en attitude som skriker "vinnervilje"! At Molde er bedre enn tabellposisjonen pr idag tilsier, er hevet over all tvil. Med RBK er jeg nesten fristet til å si det motsatte men de har samtidig de poengene de har. Spillet derimot....
Nei, denne kampen gleder jeg meg til. Her har RBK mye å bevise! |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 20.10.2013 15:11 Post subject: |
|
|
Nå spiller vi ikke den beste fotballen for tiden (til min og andres frustrasjon), men greier alikevell å kapre noen poeng. Kjenner jeg begynner å gi blanke f.. i dette nå ettersom seriegullet er innenfor rekkevidde.
Jeg tror egentlig vi må gi alt for å få poeng i de siste kampene, og drite i hvor umderholdene vi spiller. Det kommer uansett ikke til å bli bedre på tre serierunder. Hvorfor skal vi det? Jo jeg vil ha mulighet for CL neste år. Å sutre over at vi spiller dårlig, og nesten håpe vi ikke vinner serien i år (så prosjekt Perry går i vasken) som enkelte ønsker, ender med at vi må vente enda et år på CL mulighet..
Spill gjerne drittfotball de siste rundene, jeg vil ha seriegull og europa spill! _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Stor Fremtid Junior
|
Posted: 20.10.2013 16:45 Post subject: |
|
|
Har en stk billett på K Øvre til salgs.. PM
SOLGT..
Last edited by Stor Fremtid on 21.10.2013 15:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 20.10.2013 17:10 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | Jeg begynner egentlig å savne en "fast" førsteelver. |
Fordeler og ulemper med det.
Den ene store fordelen er positiv påvirkning på samspill.
Ã…penbare ulemper:
1) Spillere blir etterhvert slitne når det blir lengre perioder med mer enn én kamp i uka. En viss rotering er greit.
2) Ved skade og suspensjon vil erstatterne ha langt mindre kamptrening.
3) Det vil være vanskelig å få tak i gode spillere utenom første-elleveren: hvor mange gode nok spillere vil være fornøyd med et system der det er lagt opp til at vedkommende ikke skal få spille? "Spill deg inn på laget i mars, eller sitt på benken hele sesongen." _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 20.10.2013 18:01 Post subject: |
|
|
Det må jo uansett fortsatt være en reell konkurransesituasjon hvor bedre spillere kan spille seg inn i førsteelveren. I tillegg må jo Perry benytte byttene han har for å gjøre grep når ting ikke fungerer eller bare for å gi innbytterene sjanse til å overbevise når kampen er avgjort og slitne ben bør hviles.
Jeg ser selvsagt poengene dine, og det er nok mange av spillerene som er veldig fornøyd med at det roteres såpass mye. |
|
| Back to top |
|
 |
Rattiti Junior
|
Posted: 20.10.2013 19:12 Post subject: |
|
|
| shadwell wrote: | | Lerka wrote: | | Blir det blackout til denne kampen? |
jepp!
kommer med info rundt både svarte overdeler og felles marsj igjennom byen når det nærmer seg |
Når kommer info? Nærmer seg kamp nå! |
|
| Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
knttn Proff
|
Posted: 21.10.2013 09:09 Post subject: |
|
|
Blei plutselig optimist..
Alt ligger til rette for en helt rævva kamp (Tore og MIke ute, dårlig spill, Molde i flytsonen, Godset i førersete, Jeg skal til Molde osv), men ser for meg at akkurat den kampen kan snu alt på hodet og være kampen over alle kamper denne sesongen! 1-4! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.10.2013 09:36 Post subject: |
|
|
| Vi må jo snart spille en bra kamp...? |
|
| Back to top |