English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Treningskamper 2006
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 14.03.2006 22:06    Post subject: Reply with quote

Seriøst??? Noen link eller?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 14.03.2006 22:32    Post subject: Reply with quote

Verdens Gang, 03.08.92

Peter den store reddet United

(Rosenborg - Manchester United 2-3) Peter Schmeichel (28) sto i mål for United. Ivar Selnes (28) for Rosenborg. Det ble avgjørende for kampen.

- Schmeichel var god. Men jeg tror vi hadde vunnet 2-0 hvis Ola By Rise hadde stått i mål, sier Rosenborg-trener Nils Arne Eggen til VG.

Eggen kritiserer ikke Selnes direkte, men føler seg ganske sikker på at førstekeeper By Rise hadde tatt alle tre United-målene.

Ivar Selnes sto i mål fordi Eggen på forhånd hadde bestemt at også reservekeeperen må ha matchtrening innimellom. Derfor hogger han ikke hodet av Selnes, men er glad han har By Rise i bakhånd

Kjempekamp
PÃ¥ andre siden sto Danmarks EM-helt Peter Schmeichel en fantastisk kamp.

Redningen hans etter syv minutter, da Øyvind Leonhardsen skjøt et overraskende skudd, var bare suverent. Og minuttet før full tid hadde han en reaksjonsredning på en Karl-Petter Løken-heading som fikk Lerkendal-publikummet til å måpe.

- Akkurat den redningen tror jeg mest var flaks, sier Nils Arne Eggen.

Men like fullt reddet den United. Og ga RBK sitt første Lerkendal-tap i år.

Eggen har nå sett sine disipler spille to bra kamper mot engelske topplag.

Eggen er tålelig fornøyd med det han har sett, men slett ikke alt har vært like bra. Han oppsummerer det slik:

- Katastrofe. Hadde dette vært Europacupen, hadde det vært katastrofe for oss. Tre baklengs på hjemmebane er håpløst. Det var bare tøys så tape for dette United-laget. De hadde tre muligheter, og scoret på alle.

- Internasjonalt føler jeg at vi har kommet et godt stykke videre fra i fjor, sier Eggen.

I 1. omgang hadde RBK 60-65 prosent av spillet. United ledet 2-0.

Manchester United-sjefen Alex Ferguson var imponert over nordmennene.

- Et meget godt lag, som jeg tror kan gjøre en god figur i E-cupen. De ga oss en masse trøbbel. Vi var heldige som vant, sier Ferguson til VG.

- Spesielt nummer ni (Kalle Løken) var god. Er han stjerna på laget? ville Ferguson vite.

- Noen du ville hatt i United-trøya kanskje?

- Jeg trenger forsvarsspillere. Men vi får se, sier Alex Ferguson etter 3-0 mot Start, 1-1 mot Lillestrøm og 3-2 mot Rosenborg.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
jarln
Veteran

PostPosted: 14.03.2006 23:09    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hva mellomnavnet til Peter den store er?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 11.05.2006 14:54    Post subject: Reply with quote

Dersom noen lurer, så er det fortsatt ikke avklart om det blir kamp i uke 31. Norway Cup venter visst fortsatt på svar fra England.

For øvrig: Uniteds planer for sommeren
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 11.05.2006 15:10    Post subject: Reply with quote

Tror jeg leste en plass at United ikke kom allikevell.
Sjef

PostPosted: 11.05.2006 15:19    Post subject: Reply with quote

Som den gravende journalist jeg er, ringte jeg Norway Cup-sekretariatet. Og de fortalte de fortsatt venter på svar.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.05.2006 16:42    Post subject: Reply with quote

Sommerprogrammet begynner å bli klart:

- Aalesund
- ???
- Brann 10. juli

Les mer: RBK blir i Trondheim
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.05.2006 17:00    Post subject: Reply with quote

Brann-kampen blir spilt i Bergen, mens AaFK-kampen blir spilt på Lerkendal 23. juni midt på dagen.

Les mer: Møter AaFK og Brann
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 07.06.2006 23:49    Post subject: Reply with quote

Treningskampen mot Brann 10. juli er avlyst fordi Brann skal delta i UEFA-cupen, og antar Lillestrøm-kampen blir flyttet til denne datoen eller dagen før.

Les mer: Trøbbel for Rosenborg og Wigan
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 27.06.2006 01:43    Post subject: Rosenborgs treningskamper Reply with quote

I seriepausen om sommeren de seneste årene har Rosenborg lagt inn treningskamper.

I 2004 og tidligere somre spilte vi få treningskamper på grunn av kvalifisering til Champions League.

I 2005 spilte vi mot Östers og GIF Sundsvall. Begge lag som lå i sjiktet mellom Allsvenskan og Superettan. I år spiller vi mot Ålesund, Haugesund og Östers. Alle lag fra nivå to i sine respektive land.

Hvilke tanker er det som ligger bak valgene av treningsmotstandere som er på et nivå som er, og skal være, langt under det nivået som det er uttalt at Rosenborg skal være på (hevde seg i Europa)?

Man hører ofte at motivene for å spille mot slike motstandere er at man skal øve inn spillestil og løpsmønster, og bygge selvtillit gjennom å føle mestring ved å være bedre enn motstanderen.

Jeg har ingen tro på å spille kamper mot lag som "på papiret" er dårligere. Jeg har alltid trodd på å til en hver tid søke motstandere som er på et høyere nivå enn det man selv er på. Jeg mener at man ved å spille mot lag og spillere som er bedre ferdighetsmessig (teknikk, taktikk, relasjonelt) både kollektivt og individuelt, etter hvert skal kunne nærme seg dette nivået.

Som dere skjønner har jeg personlig store problemer med å forstå Rosenborgs sportslige ledelse sine valg av treningsmotstandere. Dette er noe som har lagt i bakhodet mitt i lengre tid, og nå hadde jeg tid og krefter til å ta det opp. Kanskje noen kan gi noen gode begrunnelser for, og hjelpe meg å forstå, hvorfor det er lurt å spille mot svake lag i treningskamper?

edit: skrivefeil.

Last edited by Torbjørn on 27.06.2006 03:02; edited 2 times in total
Back to top
RBKdesi
Proff

PostPosted: 27.06.2006 02:56    Post subject: Re: Rosenborgs treningskamper Reply with quote

Det var vel meninga å spille mot Brann tror jeg, men de måtte trekke seg pga Europa-cup kamp eller noe sånt, tror jeg. Er vel i tillegg vanskelig å få til internasjonale treningskamper nå som det er VM.

Den enkleste grunnen til at det ble Haugesund og Aalesund er vel fordi at Perry og Skarsfjord som er trenere der og det gjør det lettere å få arrangert kamper.

Men ja, enig med deg at de burde satset på litt kvalifsert motstand, men med tanke på at vi ikke greier engang å slå Aalesund på hjemmebane, så er det vel kanskje like greit at vi spiller mot svakere motstand slik vi ikke er helt blottet for selvtillit før andre halvdel av sesongen starter.
Back to top
pL
Junior

PostPosted: 27.06.2006 09:22    Post subject: Reply with quote

Greit nok å kristisere valg av motstandere i sommer. Jeg var på Lerkendal under 1-1 kampen mot Aafk, og er lettet over at Rosenborg ikke møter Brann til treningskamp. Med det nivået spillerne viste mot Aafk, og den slappe innstillingen benken har til å ta ut spillere som underpresterer kunne Brann fort å fått revansje for 10-0 tapet på 90-tallet. Nå er i tillegg Iversen frisk til Haugesund kampen, alikevell prioriteres Frode Johnsen som midtspiss. Trodde egentlig han var ferdig som spiss etter 2-3 bra kamper på midtbanen, men neineineineinei... Hvilke tanker gjør Iversen/Kone seg egentlig? De spilles ut av laget av en spiller totalt blottet for touch og hurtighet. Nå er vell ikke Iversen noe hurtigtog, men han er alikvell ett bedre valg en Frode!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.06.2006 10:41    Post subject: Reply with quote

RBK forsøkte å få i stand kamper mot både Brann og Djurgården i sommer, men begge deler skar seg...

For øvrig: I fjor møtte vi ikke Öster, derimot Östersund fra svensk 2. divisjon (altså nivå tre).
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 27.06.2006 12:34    Post subject: Reply with quote

Når man spiller mot bedre lag må man regne med å gå på noen tap. Da får vi heller bli knust 10-0 av Brann, og få oss en støkk. Da vet vi at vi er dårlige og må jobbe steinhardt fremover. I stedet spiller vi 1-1 mot Ålesund og får ingen svar.
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 28.06.2006 01:13    Post subject: Reply with quote

1-1 mot førstedivisjonslaget Haugesund. Lav intensitet. Dårlig innsats. Feriefotball. Ingen svar.

Spill mot bedre motstandere og få noe ut av treningskampene!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb