| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Start? |
| Daniel Örlund |
|
51% |
[ 53 ] |
| Jon Inge Høiland |
|
2% |
[ 3 ] |
| Stefan Strandberg |
|
4% |
[ 5 ] |
| Tore Reginiussen |
|
24% |
[ 25 ] |
| Mikael Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
| Ole Selnæs |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mike Jensen |
|
2% |
[ 3 ] |
| Jonas Svensson |
|
4% |
[ 5 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Nicki Nielsen |
|
2% |
[ 3 ] |
| John Chibuike |
|
0% |
[ 0 ] |
| Alexander Søderlund |
|
1% |
[ 2 ] |
| Mix Diskerud |
|
2% |
[ 3 ] |
|
| Total Votes : 103 |
|
| Author |
Message |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2190 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 19.10.2013 20:01 Post subject: |
|
|
Frustrerende som vanlig. Blir gal av å se kamper med dette laget. Når er det slutt på Perrys tålmodighet med Mikkelsen? Utrolig mange svake prestasjoner i dag, Ørlund er dagens mann for meg. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 19.10.2013 20:02 Post subject: |
|
|
| Jævlig godt! Flott feiring med fansen. Enda bedre med tabelltopp, måtte d holde! |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 19.10.2013 20:03 Post subject: |
|
|
Da er kampen over. Heldigvis. RBK spiller som VANLIG en dårlig kamp. Vi spiller kamper som om det er cupfinale, håper vi er godt forberedt på cupfinalen mot MFK i hvertfall. Kan noen svare meg på disse spørsmålene?:
Hvorfor spiller vi 4-3-3 når vi ikke har 4-3-3 spillere? Og det er mange her på forumet som har sagt at Jo Inge Høiland er god backup for Gamboa, er det noen som fortsatt står for den?
Folkens, vi må diskutere på MFK - RBK kampen nå!! mister 2 av RBK's beste spillere. Må glemme denne kampen så fort som mulig.
BTW: Noen som så den gode attituden til Bille i dag? Lot seg ikke bli sur av andre spillere. Positivt overrasket over ham i dag. Kurset som han går på viser gode resultater.
Last edited by Mikkelsen on 19.10.2013 20:07; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 19.10.2013 20:04 Post subject: |
|
|
I dag la jeg mest merke til hvordan spillet vårt endret seg totalt og til det bedre når Søderlund ble midtspiss. Han spilte midtspiss akkurat sånn det skal gjøres i RBK. Tok imot feilvendt, sendte ballen videre og forserte fremover. Da begynte spillet å gli.
Helland - Søderlund - Bille er en god løsning. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 19.10.2013 20:05 Post subject: |
|
|
Hvis jeg ikke husker feil, har vel Godset start i neste runde?
Vi skaffet Start to karantener og vi fikk 2 karantener, dyr seier!
Kampen under ett var helt forferdelig. Alle spillerne hadde sympati jetlag.
Trolla på topp  |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 19.10.2013 20:06 Post subject: |
|
|
Produserer tre sjanser i løpet av kampen. Mathisen skapte alene 2 av dem. Vanvittig!
Tror Perry holder Mikkelsen i laget, kun for å bli genierklært for byttene sine. Tar jo ut feil lag hver bidige gang! |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 19.10.2013 20:06 Post subject: |
|
|
Da får vi bare håpe på at Godset taper poeng imorgen!  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.10.2013 20:07 Post subject: |
|
|
| Cyrilp wrote: | Men synes Perry faktisk også svarte godt og ærlig i dag.  |
Han gjør som regel det. Tydeligvis veldig langt mellom liv og lære, dessverre. "Du prate som en gud, men spille som ei fett", sa vel noen til Eggen en gang i tida. Det er overførbart til Perry denne sesongen.
Hvor mange kamptråder i år har vi hvor det ikke skrikes etter bytter rundt 60-70 minutter? I brorparten av kampene våre i år fungerer altså ikke det Perry starter med. Jeg kan ikke huske å ha sett at innbyttere har vært så viktig for et lag som våre har vært i år. Det er flust med matcher hvor eksempelvis Chibuike og Helland har kommet inn og reddet oss på egenhånd. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4117 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 19.10.2013 20:09 Post subject: |
|
|
Spørs om vi ikke skal starte med innbyttere i hver kamp Hehe. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2190 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 19.10.2013 20:10 Post subject: |
|
|
"Gode bytter" sier kommentatorene. Kunne vel like godt sagt "dårlig laguttak". _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 19.10.2013 20:11 Post subject: |
|
|
| Rosenborg er offensivt logotomert. Kvaliteten over de offensive spillerne er altfor dårlig. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 19.10.2013 20:11 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | I dag la jeg mest merke til hvordan spillet vårt endret seg totalt og til det bedre når Søderlund ble midtspiss. Han spilte midtspiss akkurat sånn det skal gjøres i RBK. Tok imot feilvendt, sendte ballen videre og forserte fremover. Da begynte spillet å gli.
Helland - Søderlund - Bille er en god løsning. |
Helt enig med deg! Sånn vi bør stille i førsteoppstillingen.
Ellers så kan vel høiland spille stopper mot molde..og mix kan vel gå inn som jensen..
Så så ille synes ikke jeg det er. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4117 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 19.10.2013 20:13 Post subject: |
|
|
Jo, men jeg synes å se kamp etter kamp at innbytterne avgjør kampen eller snur kampen... også skjer det samme når de selv starter kampen og de som ble satt ut kommer inn... For meg betyr det at vi har en meget sterk benk uansett hvem som starter og de som kommer inn med friske bein står på til fløyta blåser... så det er bare positivt... At vi vinner pga friske bein og vinnervilje er derimot bekymringsfullt. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 19.10.2013 20:16 Post subject: |
|
|
| Bille bør prioriteres på kant heretter. Han skaper ekstremt lite, men det han skaper skjer etter å ha gått ut på kanten. Han bruker styrke og akselerasjon for å komme til innlegsposisjon, var nær assist rett før målet. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 19.10.2013 20:16 Post subject: |
|
|
KANON intervju med Bille ette kampen.
Blir spurt om Mathisen og nekter å kommentere lengere enn at Mathisen bør konsentrere seg mere om å spille fotball samt takker ham for en glimrende assist :p
lo godt av den.
Bille var positiv i dag og ser at Bille - Søder konstelasjonen fungerer utrolig mye bedre enn Bille sentralt. Billes bevegelser og posisjonering ligger mye nærmere en hengende spissrolle evt 1 av 2 på topp enn det han er targetman.
Skal vi se hva Mathisen kommenterer.... _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.10.2013 20:20 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | | Rosenborg er offensivt logotomert. Kvaliteten over de offensive spillerne er altfor dårlig. |
Regner med det er lobotomert du mener.
Uansett har vi mer en gode nok offensive spillere for TL. Det er bare det at de ikke vet hva de skal gjøre. Det er den offensive planen som har for lav kvalitet, ikke spillerne.
Når det gjelder byttene, så virker det som det er det å få inn en ny spiller som er det viktigste. For meg synes det som om at byttene er viktige og kampavgjørende, uansett hva vi starter med. Hadde vi startet med Helland i dag, kunne det hende det hadde vært fornuftig å sette inn Mikkelsen. Hadde ikke Chibuike starta, hadde han fort blitt tunga på vektskåla ved innbytte. Midtbanen fungerte etter omleggingen og byttet Selnæs-Mix, men det hadde garantert vært omtrent likt om det hadde vært motsatt. Hadde vi starta med Mix, ville vi skreket etter Il Barista. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.10.2013 20:27 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Messi wrote: | | Rosenborg er offensivt logotomert. Kvaliteten over de offensive spillerne er altfor dårlig. |
Regner med det er lobotomert du mener. |
Si ikke det. Samme kar som klarte å skrive dette:
| Quote: | | "En del av fansen her inne på RBKweb har en så lav IQ at tallet på barnesko størrelser har høyere tallen IQ til enkelte.. Enn skulle tro at store deler av fotballfansen er logotomert." |
Jeg skulle forresten stemme på Diskerud, men ser at han ikke har fått være med - selv om han var på banen en drøy halvtime. La han til slik at andre kan gjøre det samme. Var STOR da han kom inn!
Last edited by Hedon on 19.10.2013 20:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.10.2013 20:29 Post subject: |
|
|
Logotomering - fancy ord for å klistre på noen logo?
Lobotomi er for øvrig ikke formelt ulovlig i Norge, selv om det ikke er praktisert siden tidlig 70-tall og må sies å være rimelig barbarisk. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.10.2013 20:36 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Jeg skulle forresten stemme på Diskerud, men ser at han ikke har fått være med - selv om han var på banen en drøy halvtime. La han til slik at andre kan gjøre det samme. Var STOR da han kom inn! |
Om en først skal ha den halvtimesregelen på bakgrunn av avisbørser, så må en da også sette grensa ved 60 min, altså uten overtidsminutter. Nå stemmer jeg for å fjerne den regelen, for det blir jo helt subjektivt når unntaksregelen blir tatt i bruk. Det har vel skjedd bare en gang hittil. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 19.10.2013 20:41 Post subject: |
|
|
Min stemme går til Ørlund.
Hadde Mix vært med litt lengre så hadde nok han fått den.
| Quote: | | Flott feiring med fansen. |
Ja JannesBart, dette er noe jeg faktisk har savnet tidligere i år.
Altfor sjelden har de virkelig feiret sammens med fansen.
| Quote: | | Han bruker styrke og akselerasjon for å komme til innlegsposisjon, var nær assist rett før målet. |
Nå er det mulig at jeg var litt euforisk etter scoringen, men jeg mener da vitterlig at Bille er vedkommende som slår det innlegget som da Mathisen presterer å sleive til Svensson scorer på?
Her på forumet så opererer vi jo med målscorer og assist til de to som er nest sist og tredje sist på ballen.
Så jeg syns Bille skal få skryt for assist på det målet;)
Ellers en dønn begredelig kamp der vi virkelig viser at vi ikke er i den formen vi bør være i innspurten, men så var det jo Aafk-SIF imorgen da... noe sier meg at Aafk vil være særdeles interesserte i 3 poeng der med tanke på europa cup.. og SIF skal få slite der. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 19.10.2013 20:42 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Om en først skal ha den halvtimesregelen på bakgrunn av avisbørser, så må en da også sette grensa ved 60 min, altså uten overtidsminutter. Nå stemmer jeg for å fjerne den regelen, for det blir jo helt subjektivt når unntaksregelen blir tatt i bruk. Det har vel skjedd bare en gang hittil. |
Den blir brukt om noen mener at spilleren var banens beste. Det skjer ganske sjelden, men det skjedde i dag. Dessuten, hvor mye var klokka da han kom inn? 60:32 eller noe sånt? Får være måte på firkantet byråkrati du skal utvise her, mister  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 19.10.2013 20:46 Post subject: |
|
|
Ja, men faen da. Jeg sjekket VG Live og det stod 61 min. Var dessuten litt ufokusert og fikk rett og slett ikke med meg at han briljerte. Fra nå av driter jeg i regelen. Alternativt kan dere andre bli flinkere til å legge inn avstemninger.  |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 19.10.2013 21:00 Post subject: |
|
|
Herlig med tre poeng etter en begredelig kamp, sånn spillemessig. Må også benytte en sjelden sjanse til å rose Daniel Örlund i dag. Gjorde en veldig god kamp. Og hadde ikke vært for at Reginiussen, hadde han fått min bb-stemme. Men Regi fikk altså min stemme. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.10.2013 21:03 Post subject: |
|
|
| Pluss til Örlund, Reg og Mix, ellers synes jeg det var grått, særlig det kollektive er svakt. Perry er en JJ som er flinkere til å snakke i intervjuer. Katastrofe at Reg fikk gult. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 19.10.2013 21:07 Post subject: |
|
|
For en dritkamp. Jeg begynner å bli lei av denne jævla berg og dal-banen. I det siste 3-4 kampene syns jeg egentlig vi har vært ganske gode og mange av bevegelsene har begynt å stemme litt, og så plutselig blir vi rundtspilt av nok en nedrykkskanditat. Borte mot Molde uten reginiussen og jensen er forsåvidt også bare å gi opp.
Nå må vi krysse fingrene for at aalesund gjør jobben i morgen. |
|
| Back to top |
|
 |
|