English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Hønefoss
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste rosenborger?
Daniel Örlund
8%
 8%  [ 5 ]
Cristian Gamboa
0%
 0%  [ 0 ]
Stefan Strandberg
8%
 8%  [ 5 ]
Tore Reginiussen
16%
 16%  [ 10 ]
Mikael Dorsin
3%
 3%  [ 2 ]
Mike Jensen
43%
 43%  [ 27 ]
Ole Selnæs
9%
 9%  [ 6 ]
Mikkel Diskerud
1%
 1%  [ 1 ]
Tobias Mikkelsen
1%
 1%  [ 1 ]
Nicki Bille
1%
 1%  [ 1 ]
Pål André Helland
6%
 6%  [ 4 ]
Total Votes : 62

Author Message
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 06.10.2013 22:55    Post subject: Reply with quote

Hakkespett wrote:
Kan jo trøste med at vi holdt nullen. Og hadde andre forsøk på spill en lang poling opp mot stillestående spiss.

Vi har vært veldig varierende i år. Men dette er noe vi har sett veldig lite til er det ikke? Syns det var utrolig mye mer poling for et par år siden?
Back to top
View user's profile Send private message
Harceïde
Veteran

PostPosted: 06.10.2013 23:05    Post subject: Reply with quote

Den eneste forskjellen fra ifjor er at vi har en trener som kan snakke for seg, og at Molde er betydelig svakere. Vi var jevngode med Godset ifjor også. Og treneren rotet seg mer bort i intervjuene enn i selve kampen.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 06.10.2013 23:24    Post subject: Reply with quote

Avslutter kampen med 4 backer. 4 jævla sidebacker.

Tilbake til røttene, terningkast 6!
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 06.10.2013 23:31    Post subject: Reply with quote

Tror salget av Tarik kan vise seg å koste oss gullet. Han hadde vært toppscorer i tippeligaen nå. Vi har vel spilt 12 kamper uten han nå, å han hadde vel 6 mål før han dro. Savner virkelig han!
Back to top
Flaav
Veteran

PostPosted: 06.10.2013 23:46    Post subject: Reply with quote

Vil ikke føye meg med på de som tror gullet har røket...helt enda. Vi er ligaens beste bortelag og Godset har tross alt også igjen Tromsø borte og Aalesund.

Skeptisk, men ikke slått...
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 06.10.2013 23:49    Post subject: Reply with quote

Hva sa de på fotballkveld? delt ut gullet til godset?
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TheKid
Proff

PostPosted: 06.10.2013 23:58    Post subject: Reply with quote

De sa vel at det blir close race. Liten fordel godset med et litt enklere kampprogram.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 07.10.2013 00:19    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Hva sa de på fotballkveld? delt ut gullet til godset?

Vet ikke,ser ikke på disse middelmådighetene etter en skuffende kamp.
Men fikk en følelse etter kampen av at vi vinner de 4 siste,det gjør definnitivt ikke Godset.
RBK 2014
Junior

PostPosted: 07.10.2013 00:33    Post subject: Reply with quote

Godt å se at jeg endelig får medhold i at vi har norges dårligste midtbane. Syns også den angrepsrekka vår i dag er blandt de 2-3 dårligste i tippeligaen. Må en enorm høstrengjøring til før neste sesong.

Ørlund 5 ingen feil
Dorsin 4 flere offensive bidrag, blir lite ut av det. kommer til 2 avslutninger
Reginiussen 4 stort sett kontrol, svak i pasningsspillet
Strandberg BB 6 vinner alt i lufta, slår veldig skjeldent feil
Gamboa 3 plasseringsvansker, svak på siste tredjedel
Sælnes 3 lider under dårligere underlag og statiske angripere, virket tung
Jensen 4 sporadiske offensive bidrag, blir lite ut av det, taper midtbanen
Mix 3 kreativ og kommer seg i gode posisjoner, blir lite ut av svak i gjennvinningen
Mikkelsen 0 har aldri gitt 0 før men fant ikke en innvolvering hvor han kunne hente ett poeng
Helland 3 blir mye på egenhånd, noen fine innvolveringer, svak i gjennvinning, løper for lite
Bille 2 usynlig, prøver på egenhånd som ødelgger rytmen i flere angrep, generelt svake avsluttninger
Søderlund 2 holder oppe ballen godt, usynlig eller, virker tung
Skjelvik 2 uvenn med ballen, bidrar ingenting
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 07.10.2013 00:46    Post subject: Reply with quote

Støtter terningkast 0 på Mikkelsen, Bille fortjener det samme etter å ha pisset på konseptet lagidrett.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 07.10.2013 01:08    Post subject: Reply with quote

Godset spiller helt klart den beste fotballen, men ser vi litt bak resultatene så ser vi at de har også hadd mye flax. Kan vel bare nevne kampen mot VIF.Pinlig keeperspill!!!

RBK har tapt mange poeng nå i sluttspurten, pga for dårlig uttelling på sjansene sine.
En Bølle Nilsen som skal på død og liv alltid gjøre ting selv, grunnet at han vil ta æren og alltid score det forbannade vinnermålet. Og bli den store helten!
Kast han ut, udugelig som spiss og har aldri vært en målscorer.
Mikkelsen er det ikke så mye mere å si om.
RBK mangler alt som Godset har fram på banen, målscorerer.
Dette er nok dessverre forskjellen på gull og sølv i år.

Godset har den flax´n ett vinnerlag bør ha.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 07.10.2013 01:18    Post subject: Reply with quote

Ørlund 6 Fantastisk redning

Dorsin 4 Lite konstruktiv
Reginiussen 5 God i duellspillet, varierende med ball
Strandberg 6 Kontroll på det meste
Gamboa 3 Svak med ball - igjen

Mix 5 Aktiv og bakromssøkende
Selnæs 4 Forferdelig valg da han burde spilt Bille som kostet to poeng
Jensen 6 Løpssterk og initiativrik

Helland 3 Tidvis god 1v1, men for spedt i dag
Bille 3 Kommer seg til for få sjanser
Mikkelsen 4 Variabel. En del bra med ball, noen svake valg.

Søderlund 4 God møtende
Skjelvik 3 Svak med ball - igjen
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 07.10.2013 01:22    Post subject: Reply with quote

RBK 2014 wrote:
Godt å se at jeg endelig får medhold i at vi har norges dårligste midtbane. Syns også den angrepsrekka vår i dag er blandt de 2-3 dårligste i tippeligaen. Må en enorm høstrengjøring til før neste sesong.

Vi har norges dårligste midtbane og en angrepsrekke som er blandt de 2-3 dårligste i tippeligaen? Makan til idiotisk uttalelse skal man lete lenge etter.
Back to top
TAR
Junior

PostPosted: 07.10.2013 03:48    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Kaffen var brukbar i dag...! Tommel'n opp!

Og pølsebrødene var nesten ferske for en gangs skyld.
Uansett, for å være positiv til noe her så synes jeg å se bedring i kontra eller ihvertfall frem til 16.
Husker Molde i mai og Ulf hvor vi sjeldent eller aldri satte fart fra egen boks.
Hønefoss er dog etter mitt syn en nymalt og nyasfaltert motorvei som innbyr til å kjøres over.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 07.10.2013 08:19    Post subject: Reply with quote

Chuck Bass wrote:
Avslutter kampen med 4 backer. 4 jævla sidebacker.

"Fire spillere som til vanlig er sideback i startposisjonen", ja. Men de lå ikke i forsvar, de var jævla offensive. Vi hadde ballen mye på begge kanter i angrep, og det kom mange innlegg.

Dorsin er for eksempel ikke defensiv selv om han teoretisk sett er sideback. Han var som vanlig mer ving enn back.
knoff2010
Junior

PostPosted: 07.10.2013 08:32    Post subject: Reply with quote

å som jeg savner Tarik! jeg er overbevist at han violle bikket denne og et par kamper til i vår favør slk at luken kunne vært stor nok til at jeg var komfortabel. er styggredd for at gullet røyk igår, jeg kan ikke se hvor godset skal snuble.. Mad
Back to top
Trondheim
Veteran

PostPosted: 07.10.2013 09:18    Post subject: Reply with quote

Godset kan fort "snuble" borte mot TIL, som har ALT å spille for! De kan også snuble borte på Aalesund!

Men nå kan jo også vi snuble borte mot Molde og Start...
Back to top
TottoD
Proff

PostPosted: 07.10.2013 09:23    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Ørlund 6 Fantastisk redning

Dorsin 4 Lite konstruktiv
Reginiussen 5 God i duellspillet, varierende med ball
Strandberg 6 Kontroll på det meste
Gamboa 3 Svak med ball - igjen

Mix 5 Aktiv og bakromssøkende
Selnæs 4 Forferdelig valg da han burde spilt Bille som kostet to poeng
Jensen 6 Løpssterk og initiativrik

Helland 3 Tidvis god 1v1, men for spedt i dag
Bille 3 Kommer seg til for få sjanser
Mikkelsen 4 Variabel. En del bra med ball, noen svake valg.

Søderlund 4 God møtende
Skjelvik 3 Svak med ball - igjen

Synes du som regel har fornuftige meninger, men denne kampen må du se om igjen. Mikkelsen har 2 gode pasninger, ellers er han usynlig. I 2.omg gjør han noen helt elendige valg, som blir matchavgjørende. Hadde det vært keeperen som hadde gjort så store tabber hadde det vært lynsjestemning. Han ser i tillegg til dette ut som om han er livredd som førsteforsvarer. Sånn kan det ikke være på dette nivået.
Back to top
MariusV
Veteran

PostPosted: 07.10.2013 09:24    Post subject: Reply with quote

Det er en sånn ekstrem negativ tone her inne. Ingen progresjon sier noen! Det er jeg helt uenig i! Jeg så veldig godt hva Rosenborg prøvde å gjøre i går. Jeg så veldig mye dobling på kant, jeg så gode løp fra indreløperne - spesielt Jensen i så måte, jeg så Selnæs spille gjennom ledd til en angrepsrekke i bevegelse.

Det hele kokte ned til udyktighet i siste fase i går. Vi feide over Hønefoss og det var ikke noe annet enn et ran at de fikk med seg poeng.

I dag var det nettopp grunnspillet som satt, mens de individuelle valgene som ble tatt, spesielt fra det 75. minutt, knakk resultatet. Ingen vits i å skylde på bytter, dommer, dårlig spill eller noe. Hønefoss hadde griseflaks, en god keeper og Rosenborg var fryktelig udyktige foran mål.
Back to top
skrukken
Rutinert

PostPosted: 07.10.2013 09:31    Post subject: Reply with quote

Sistnevnte støttes 100%
Tommel'n opp! Tommel'n opp!
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 07.10.2013 10:40    Post subject: Reply with quote

Synes det var en undeholdende kamp der vi bombarderte Hønefossmålvakt Clark ettertrykkelig, men fant ut at det ikke blir mål når man sikter rett på keeper.
Trodde hele veien at det skulle bli mål og jeg var faktisk så sikker at når det var 10min igjen satte jeg 500 raske på scoring.
klok av skade? neppe. Vil alltid tro vi scorer for vi mangler ikke mye.
Legger til at Borek har nå 5 assist på 5 kamper i Gambrinus liga eller hva det heter, og at han er sterkt savnet.

Den eneste som var skikkelig skuffende i dag var Mikkelinho.

Skjønner tankegangen til Perry med byttene, men helt horriblet at vi har en uttellingsprosent som ligger i bunnsjiktet av tippeligaen. Håper Perry fikser det til neste sesong så vi kan ta "hem" gullet da.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
knttn
Proff

PostPosted: 07.10.2013 10:42    Post subject: Reply with quote

tror vi kan vurdere å hente han derre Riski!

Det er for mye nøling hos oss..og spillere som tror de er Neymar og skal hente C momenter fram når det å tuppe ballen i mål hadde gjort større nytte.

Kjedelig og utrolig frustrerende å se. Bra det var i opptak og at jeg kunne bruke 1,5x og 4x mulighetene.
Back to top
mcmort
Senior

PostPosted: 07.10.2013 10:42    Post subject: Reply with quote

Poenget er vel at når kampplanen etter 20+ kamper fortsatt består av dobling på kant - og bare det, så er det rimelig trist.

Og da er det rimelig spesielt og ta ut den beste innleggsfoten, samtidig som du dytter inn en hodespiller for å få ballen inn i mål.

Skulle likt å se statistikk over hvor mange ganger vi klarer å sette opp medspillere alene med keeper pr kamp. Tipper det < 1.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 07.10.2013 11:03    Post subject: Reply with quote

Jeg kan forstå byttene, men jeg mener de ikke var riktige. Ja, vi fikk mange innlegg, men de var ikke særlig presise. Jeg er veldig begeistret for Gamboa, men han har ingen stor innleggsfot. Han har svært få målpoeng til å være en så offensiv back. Du setter ikke pengene dine på at Gamboa skal bidra med den forløsende pasningen. Du setter ikke pengene dine på at en som har kun 2 (uoffisielle) målpoeng denne sesongen, skal assistere den forløsende scoringen langt, langt på overtid.

Vi kom til mange innlegg, men de kom så aaaaaaaltfor tidlig. Søderlund var ikke rettvendt en eneste gang i løpet av de 20 minuttene han spilte. Men det var ikke hans feil, ballen kom jo bestandig bak ham. Å legge inn fra 30-40 meter hjelper ikke stort når motstanderen har lagt hele laget i forsvar for å sikre et særdeles viktig poeng. Det store problemet vårt var at vi aldri kom rundt på kantene. Vi gjorde det ikke enklere å komme rundt på kant av å fylle opp med flere backer.

Jeg ville tatt sjansen på å sette inn Berntsen for Mix, satt han i en offensiv midtbanerolle og bedt han om å løpe både med og uten ball og ha et våkent øye for kantene. Jeg ville satt inn Søderlund for Mikkelsen, og flyttet Bille ut på kanten. Jeg ville tviholdt på Helland, som selv om han var både uheldig og udyktig foran mål (burde scoret da han sto helt, helt, helt alene tidlig i førsteomgang, uheldig som setter frisparket i tverrligger), fordi han er en potensiell matchvinner med venstrefoten sin.

Jeg tror det hadde vært en bedre løsning å spille trangere, da vingspillet ikke fungerte. Jeg tror Berntsen kunne ha åpnet opp Hønefoss-forsvaret litt mer på slutten av kampen med gode bevegelser og gode ballferdigheter. Og ikke minst med en tro på egne ferdigheter.

Etter å ha sett over høydepunktene et par ganger sitter jeg igjen med en følelse av at vi var brukbart gode, vi kjørte over Hønefoss fullstendig, men vi manglet samhandling. Vi spilte ikke hverandre gode. Det var flere som hver for seg hadde gode involveringer, men jeg føler kampen oppsummeres best når vi ser at Bille er HELT ledig, og MÅ spilles gjennom, men Selnæs går selv, avslutter med et svakt skudd, og keeper redder uten for store problemer. I tillegg har vi situasjonen med Mikkelsen der han mottar ballen i glimdrende skuddposisjon, og kan også vurdere å legge tilbake til Søderlund igjen. Tydeligvis greier han ikke bestemme seg for hva han skal velge, og det ender opp med en feilpasning av dimensjoner.
vegran
Veteran

PostPosted: 07.10.2013 14:56    Post subject: Reply with quote

Ingen "banens beste"-avstemming?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15, 16  Next
Page 14 of 16

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb