English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sarpsborg - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem spilte best mot Sarpsborg 08?
Daniel Örlund
0%
 0%  [ 1 ]
Cristian Gamboa
0%
 0%  [ 0 ]
Stefan Strandberg
1%
 1%  [ 2 ]
Tore Reginiussen
1%
 1%  [ 2 ]
Mikael Dorsin
0%
 0%  [ 1 ]
Daniel Berntsen
0%
 0%  [ 0 ]
Ole Selnæs
72%
 72%  [ 106 ]
Mike Jensen
10%
 10%  [ 16 ]
Jonas Svensson
0%
 0%  [ 0 ]
Tobias Mikkelsen
0%
 0%  [ 0 ]
Nicki Bille
8%
 8%  [ 13 ]
John Chibuike
4%
 4%  [ 6 ]
Total Votes : 147

Author Message
Megafritz
Veteran

PostPosted: 30.09.2013 08:16    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Greier ikke se for meg at folk som virkelig holder med RBK tar seg tid til å skrive hele kampen igjennom på en datamaskin.

Akkurat dette har jeg også stusset litt på. Skal ikke dømme noen som helst, men for min egen del er det så mye følelser og nerver i sving at det er helt uaktuelt å drive med noe annet enn å se kampen.
Back to top
View user's profile Send private message
pfff
Senior

PostPosted: 30.09.2013 08:27    Post subject: Reply with quote

Kampen i går var vel ikke spesielt god, men seieren var fullt fortjent! Det som først og fremst ødelegger inntrykket er den håpløse midtbanen vi starta med. Svensson har vært ute av form ei god stund, og Berntsen var håpløs. Det er ikke rart vi sliter litt når det bare er Jensen som evner å gjøre noe konstruktivt på midten. Det vi sliter spesielt med er å sette igang spillet mot etablert. Vi får ikke involvert midtbanen fordi indreløperne går for høyt opp i banen for tidlig. Da blir vi avhengig av at noen fra forsvaret fører ball opp. Er så lei av at vi ikke får spilt oss ut - det ender ofte med ballen hos en back, som så spiller en håpløs ball rett fram langs linja på en pressa ving som mister ballen.

Bortsett fra den svake midtbanen var det mye positivt å se: Det er tegn til kryssbevegelser, vi går til dødlinja før vi legger inn og inne i boksen er det faktisk opptil flere spillere, som atpåtil beveger seg! Det så vi ikke mye til i vår. I tillegg synes jeg å se forbedringer hos enkeltspillere: Gamboa går til linja flere ganger, og runder også backen i går, og Chibuike går også til linja for å legge inn.

Ellers blir alt mye bedre når Selnæs kommer inn. Han har blitt utrolig god til å posisjonere seg og gjenvinne ballen når motstander prøver å spille seg ut. Dessuten klarer han å spille oss ut gjennom midten mot etablert, ved å vende opp og tre ballen videre. Meget imponert over gutten! Problemet er at om han fortsetter å spille fast og godt i denne posisjonen forsvinner han utenlands i løpet av neste sesong.

Alle dere som er negative tror jeg først og fremst henger dere opp i at vi starta med en hjelpesløs midtbane? Det er selvfølgelig ikke bra nok, men vi hadde ikke mange andre alternativer denne gangen. Og la nå ikke det skygge for alle de små forbedringene vi begynner å se teng til - de siste kampene synes jeg absolutt det har vært tegn til utvikling i det offensive spillet.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 30.09.2013 08:49    Post subject: Reply with quote

Når jeg ser klippet fra kampen på rbk.no, synes jeg at jeg ser veldig gode eksempler på RBK-fotball. Hvis de tingene der skjer mye oftere blir dette bra.
TottoD
Proff

PostPosted: 30.09.2013 08:57    Post subject: Reply with quote

Tommy Skjerven hadde ingen god dag på jobb i går. Dette er han nok veldig klar over selv også. Det jeg ikke forstår, er hvorfor dommerene ikke uttaler seg i media etter kampen. De kunne lett lagt feilene bak seg, ved å innrømme/forklare sine feil. På den måten slipper de at feilene henger ved dem så lenge. Har noen sett at Skjerven har kommentert gårsdagens kamp?
Back to top
Oddsking
Proff

PostPosted: 30.09.2013 09:59    Post subject: Reply with quote

Huff, har du ikke kommet ut av seiersfesten enda? les nå hva jeg skriver da Smile Uansett var det en fleip! Det gjaldt den så ubetydelige dommeren at jeg ikke husker navnet hans som er problemet. Han virker å ha en agenda mot rosenborg! Skjelver _nesten_ i buksa hver gang han dømmer oss. Makan til nisse skal man lete lenge etter!
Back to top
MiTo
Senior

PostPosted: 30.09.2013 10:15    Post subject: Reply with quote

pfff wrote:
Kampen i går var vel ikke spesielt god, men seieren var fullt fortjent! Det som først og fremst ødelegger inntrykket er den håpløse midtbanen vi starta med. Svensson har vært ute av form ei god stund, og Berntsen var håpløs. Det er ikke rart vi sliter litt når det bare er Jensen som evner å gjøre noe konstruktivt på midten. Det vi sliter spesielt med er å sette igang spillet mot etablert. Vi får ikke involvert midtbanen fordi indreløperne går for høyt opp i banen for tidlig. Da blir vi avhengig av at noen fra forsvaret fører ball opp. Er så lei av at vi ikke får spilt oss ut - det ender ofte med ballen hos en back, som så spiller en håpløs ball rett fram langs linja på en pressa ving som mister ballen.

Bortsett fra den svake midtbanen var det mye positivt å se: Det er tegn til kryssbevegelser, vi går til dødlinja før vi legger inn og inne i boksen er det faktisk opptil flere spillere, som atpåtil beveger seg! Det så vi ikke mye til i vår. I tillegg synes jeg å se forbedringer hos enkeltspillere: Gamboa går til linja flere ganger, og runder også backen i går, og Chibuike går også til linja for å legge inn.

Ellers blir alt mye bedre når Selnæs kommer inn. Han har blitt utrolig god til å posisjonere seg og gjenvinne ballen når motstander prøver å spille seg ut. Dessuten klarer han å spille oss ut gjennom midten mot etablert, ved å vende opp og tre ballen videre. Meget imponert over gutten! Problemet er at om han fortsetter å spille fast og godt i denne posisjonen forsvinner han utenlands i løpet av neste sesong.

Alle dere som er negative tror jeg først og fremst henger dere opp i at vi starta med en hjelpesløs midtbane? Det er selvfølgelig ikke bra nok, men vi hadde ikke mange andre alternativer denne gangen. Og la nå ikke det skygge for alle de små forbedringene vi begynner å se teng til - de siste kampene synes jeg absolutt det har vært tegn til utvikling i det offensive spillet.

100 % enig.

Burde kanskje startet i en 4231, med Helland inn istedenfor Berntsen, men det er enkelt å si etter kampen. Byttene til Perry var perfekte.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
Page 20 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb