English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg – Haugesund [NM]
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste mot Haugesund?
Daniel Kjell Valter Erik Örlund
0%
 0%  [ 1 ]
Jon Inge Høiland
2%
 2%  [ 3 ]
Ken Remi Stefan Strandberg
3%
 3%  [ 4 ]
Tore Reginussen
4%
 4%  [ 5 ]
Mikael Frank Dorsin
7%
 7%  [ 8 ]
Mike Lindemann Jensen
16%
 16%  [ 18 ]
Ole Kristian Selnæs
18%
 18%  [ 20 ]
Mikkel Morgenstar Pålssønn Diskerud
10%
 10%  [ 11 ]
Tobias Pilegaard Mikkelsen
14%
 14%  [ 16 ]
Nicki Niels Bille Nielsen
15%
 15%  [ 17 ]
Emmanuel John Chibuike
4%
 4%  [ 5 ]
Total Votes : 108

Author Message
moomoo
Veteran

PostPosted: 26.09.2013 18:07    Post subject: Re: Rosenborg-Haugesud Reply with quote

TomasH wrote:
Er stor fan av Chibbe. Også i går synest jeg han skaper mye. Men han fikk utrolig med tyn fra Tom Nordli. Nordli mener Chibbe ødelegger rytmen i Rbk angrepene. Mulig han har et poeng..

JEg må si at det Tom påpekte underveis var 100% riktig.

Chibby gjorde en god del fine ting og viste pro på teknikk og uforutsigbarhet, men det var et par situasjoner han gjorde skikkelig småpguttefeil.

spesielt den ene gangeg der nordli poengterte i etterkant at Dorsin har vært mere ving en Chibuike i etterkant.

Vi kommer fremmoer og istede for å true rom møter Chibuike og sjangsen vi har går ut i ingenting.
Hadde han truet rom ahdde vi A) kunne spilt ham i bakrom B) skapt rom som midbanen kunne kommet inn i og blitt spilt opp i. 3) dratt ned forsvaret såpasss at midtbanen kan komme på skudd eller gjennomspill/gjennomløpning med ball (ala Sælnezinho).

Synes Rosenborg var best totalt sett, men det er tydelig at med litt justering og klarere beskjed om hvor bevegelsene skal gå så blir dette mye mye bedre.

Etter kampen i går og fått påpekt av Nordli hva vi gjør feil ed flere anledninger har jeg skikkelig troa på dette laget om man klarer å få koll på akkurat det. Samt hentet in Bjørdal ^^

ce ju on teh cupfinal!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende

PostPosted: 26.09.2013 19:38    Post subject: Reply with quote

Muligens den sykeste pollen jeg har sett i år. Som regel er det en eller to, til nøds tre kandidater det står mellom...
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 26.09.2013 22:00    Post subject: Reply with quote

Morsom avstemning, ja. Når går stemmefristen ut?
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 26.09.2013 22:05    Post subject: Reply with quote

Mistenker at Selnæs tjener litt på å være ung trønder når det kommer til disse avstemningene.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.09.2013 23:58    Post subject: Reply with quote

Vanskelig denne gangen. De fleste var brukbare til gode, og få pekte seg ut veldig positivt eller negativt. Mikkelsen involvert i begge målene, men var litt dårlig i bevegelsene. Selnæs var god med ball, men solgte seg brutalt ved sklitaklingsforsøk 3-4 ganger. Jensen var god bortsett fra målgivende til motstander, som er juniorfeil. And so on and so forth.
KitWalker
Veteran

PostPosted: 27.09.2013 10:36    Post subject: Reply with quote

Selnæs gjorde nok en gang en godkjent + kamp men hadde det ikke vært for denne braindead-pasningen til Jensen, hadde han fått min stemme fremfor Selnæs.
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 27.09.2013 10:41    Post subject: Re: Rosenborg-Haugesud Reply with quote

TomasH wrote:
Er stor fan av Chibbe. Også i går synest jeg han skaper mye. Men han fikk utrolig med tyn fra Tom Nordli. Nordli mener Chibbe ødelegger rytmen i Rbk angrepene. Mulig han har et poeng. Hva sier du Knerten? Men uten spillere som skaper noe, kommer vi ingen vei. Så jeg holder fortsatt på at Chibbe fortjener sin plass på laget, og at han er et stort pluss for oss.
I går var forresten også første gang jeg ble imponert over Selnæs. Så muligens vil han modnes til en stor midtbanespiller. Er slett ikke imponert over Svensson, og synest Selnæs og Berntsen har langt større potensiale. Så pr. i dag er for min del Mix-selnæs-jensen den trioen jeg vil se på midten
Lykke til på søndag mot Sarpsborg. Jeg har vært så skuffa etter Tromsø og første Haugesundskamp, at jeg har holdt meg borte fra all media om Rbk. Men nå er trua der igjen. The Double!!! (heia Sogndal i morgen)

Jeg syns Chibbe spilte en god kamp jeg, lurte backen sin hver gang han utfordret . Men det er vanskelig å ta Nordlie på sin kritikk av Chibbe, han har da rett.
Det skal sies at det er konstruktiv kritikk eksperten gir her da.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.09.2013 11:39    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også Nordli har "teknisk sett" rett i de innvendingene han kommer med, det er jo den svake siden til Chibuike han beskriver. Hvor mye kunne ikke han skapt dersom han konsekvent så etter andrebevegelser når han skal spille ballen fra seg? Problemet er bare at han trekker alt for dogmatiske konklusjoner ut ifra det han ser, og tar for eksempel ikke høyde for at det å ha en smal kant med offensiv back på den ene siden er et bevisst spillestilsvalg. Det er den urnorske skråsikkerheten på spillestil: enten er det gjennombruddshissig, eller så er det manglende fotballforståelse.

Uavhengig av hvor rett Nordli måtte ha i innvendingene sine mener jeg at han var ute etter å "ta" Chibuike i kommenteringen sin, og det på en ganske ufin måte. Det var helt tyst de (mange) gangene der Chibuike plutselig dro seg forbi to spillere og fikk sida si helt åpen, mens en misforståelse som fører til feilpasning hver eneste gang blir belønnet med tredve sekunder "Chibuike er god teknisk, men ubrukelig likevel" (mens en fin, men upresset chip-pasning fra Mix får skryt direkte). Og hvor var kritikken mot den ubrukelige innoverkanten når Tarik spilte på den plassen, og stort sett befant seg nøyaktig midt i banen? Nordli høres ut som en sur, gammel gubbe på tribunen som synes alle spillere etter Gøran Sørloth er for fancy, og jeg forventer faktisk litt høyere nivå på en "ekspertkommentator" på statskanalen.

Vi snakker altså om en kar som ville satt Kristofer Hæstad x 11 i sitt drømmelag.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.09.2013 15:25    Post subject: Re: Rosenborg-Haugesud Reply with quote

TomasH wrote:
Er stor fan av Chibbe. Også i går synest jeg han skaper mye. Men han fikk utrolig med tyn fra Tom Nordli. Nordli mener Chibbe ødelegger rytmen i Rbk angrepene. Mulig han har et poeng. Hva sier du Knerten?

Først må B4 lære seg å spille seg ut bakfra, så må de tre på midten lære å bevege seg. Deretter kan vi begynne på fronttrioen. Er fortsatt overbevist om at om vi klarer å spille opp Chibuike ofte nok i god posisjon, dvs. rettvendt mot motstanders mål, vil han skape veldig mye. Og på innlegg fra motsatt er han jo klubbens beste: han beveger seg glimrende i boksen, noe vi bl.a. så i seriekampen mot Haugesund, da han kom til 3 store målsjanser, og scoret på én.

Men jeg synes det er vanskelig å si at han ødelegger et mønster jeg ikke ser konturene av. De 7 bakerste har fortsatt en lang vei å gå i frispillings- og oppspillsfasen.

PS! Jeg har ikke sett de siste to kampene (altså de mot Haugesund), så det kan hende laget har blitt glimrende i å spille seg ut bakfra, og at midtbanen nå beveger seg på godt, gammeldags RBK-vis, uten at jeg vet det.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 27.09.2013 15:39    Post subject: Reply with quote

Chibbe møter for mye som kant. Det låser rommet. Chibbe mottar ballen alt for ofte stillestående, liten fremdrift. Chibbe har alt for mange berøringer, og bruker altfor lang tid til å bestemme seg for neste valg. Det er greit med innoverving, men hvis Robben er idealet, hvor langt bak er Chibbe?

Zeman
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 27.09.2013 15:40    Post subject: Reply with quote

Så lenge Chibbe sliter såpass mye med posisjoneringen sin så er det ikke noe vits i å starte med de 7 bak for så å begynne å bry seg om han. Chibuke spilte en middels til dårlig kamp mot Haugesund. Igjen.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 27.09.2013 15:40    Post subject: Reply with quote

Enig med de to siste talerne. Det blir litt feil å rette all skyts mot én offensiv spiller for manglende samhandling i et lag som kun sporadisk viser kollektiv unison tankegang.

Chibuike var rett og slett litt slapp i pasningsspillet i siste kamp, og det skal han ha kritikk for. Korte pasninger som var for løse, pasninger rett i motstander som står mer eller mindre stille, osv. Samtidig var også enkelte av feilpasningene like mye grunnet løp som stoppet opp eller endret retning.

Som sagt tidligere ser jeg langt heller mislykkede forsøk på gode gjennomspill og pasninger i rom enn intet forsøk i det hele tatt. Perry har endelig begynt å terpe på bruken av Mikkelsen, som så smått har begynt å bære frukter, men jeg synes også han bør se litt på andres roller i det offensive.

Perry virker å ha en klar idé om hvordan fotball det skal spilles, men det ser ut som det skorter på å gi klare roller på enkeltspillernivå og terpe bevegelsesmønstre kollektivt.
zdanek
Senior

PostPosted: 28.09.2013 13:07    Post subject: Reply with quote

Post-match interviews:
Perry
http://w719.wrzuta.pl/aud...UcaQ/perry

Tore Reginiussen
http://w719.wrzuta.pl/aud...iniussen_1
http://w719.wrzuta.pl/aud...iniussen_2

Tobias Mikkelsen
http://w719.wrzuta.pl/aud..._mikkelsen

Nicki Bille Nielsen
http://w719.wrzuta.pl/aud...icki_bille

Mike Jensen
http://w719.wrzuta.pl/aud...ike_jensen
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Page 12 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb