| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Tromsø? |
| Örlund |
|
16% |
[ 12 ] |
| Gamboa |
|
1% |
[ 1 ] |
| Strandberg |
|
2% |
[ 2 ] |
| Reginiussen |
|
21% |
[ 16 ] |
| Dorsin |
|
1% |
[ 1 ] |
| Svensson |
|
1% |
[ 1 ] |
| Mix |
|
17% |
[ 13 ] |
| Berntsen |
|
8% |
[ 6 ] |
| Selnæs |
|
4% |
[ 3 ] |
| Chibuike |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bille Nielsen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Helland |
|
23% |
[ 17 ] |
|
| Total Votes : 73 |
|
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.09.2013 22:27 Post subject: |
|
|
Statistikken på VG viser at vi har scoret seks av 41 mål første halvtimen. 22 av målene, altså over halvparten, er scoret i siste kvarteret i hver omgang. Vi har scoret i første kvarter av kampen i hver 5,75 kamp, og første halvtimen i litt mer enn hver fjerde kamp (3,83). Vi har scoret dobbelt så mye i siste kvarteret av første omgang som i den første halvtimen. Statistikken for andre omgang er en del jevnere, men med henholdsvis 5-8-10 i hver av kvarterene i andre omgang, er tendensen lik.
Det virker rett og slett som om vi må la motstander "rase fra seg" før vi kan ta over og begynne å male i stykker. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 15.09.2013 22:29; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 15.09.2013 22:28 Post subject: |
|
|
| Eksil wrote: | | Jangusk wrote: | | Vi har som nevnt et eget spill. |
Hva består dette av? Komme seg opp på kanten å slå leir der? |
Klompe seg rundt egen 16 m, i starten av så og si alle kamper. Det betyr"vårt eget spill"
NÃ¥ tok du den  |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 15.09.2013 22:29 Post subject: |
|
|
| Montana wrote: |
Chibbe skuffet forresten mest av alle spillerne idag, om det er noen vits å måle på en dag alle skuffer.
En ny midtbanesentral inn er prekært nå, men det betyr ikke at vi skal se sånn ut med Mix som sentral.
|
Skuffende å se Chibbe idag. Mange unødvendige feil og hadde ikke dagen med vendinger og dragninger.
En midtbane sentral som evner å dra av en spiller og sette fart er det vi mangler så innmari. Svennson og Mix blir bare på kryss og tvers eller nok en støtte pasning. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.09.2013 22:30 Post subject: |
|
|
Ørlund 4 Kunne lite gjøre.
Gamboa 3 Parkert av Kristiansen 1v1.
Strandberg 4 Slo langt som vanlig.
Reginiussen 4 Ok.
Dorsin 2 Glipper markering, dårlig med ball
Svensson 3 Psyket ut
Mix 4 Løp og prøvde
Berntsen 3 For spedt
Chibuike 1 Mistet ballen hver eneste gang
Bille 2 Kom til en heading eller to
Helland 3 Mislyktes mye 1v1, men en viss trøkk
Selnæs 2 Ble for treig |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 15.09.2013 22:31 Post subject: |
|
|
| ode wrote: | | Har dere lagt merke til den fantastiske framgangen vi har hatt etter at Hansen murte igjen innsynet til treningsbanen? |
Godt observert Ode
Ellers er vi jo stabile da i det minste. Stabilt ræva. Men heller det enn å spille champagnefotball ifølge Perry. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 15.09.2013 22:33 Post subject: |
|
|
Mods: Få opp en poll på hvem som var BB minst dårlige!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 15.09.2013 22:34 Post subject: |
|
|
| Ingen fortjener stemme idag så... |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 15.09.2013 22:34 Post subject: |
|
|
Det er liksom en dag der vi er så håpløs at det er vanskelig og gi ris og ros. Helland og Mix vil jeg gi godkjent, ellers er det veldig traust. Syns Tore virket veldig lite påkoblet i dag, men det kan vel ha med at vi spilte mot Tromsø. _________________ Alfredbørs 1-10: 1 |
|
| Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 15.09.2013 22:35 Post subject: |
|
|
| Number10 wrote: | Rosenborg - Haugesund
Sarpsborg - Rosenborg
Rosenborg - Hønefoss
Start - Rosenborg
Molde - Rosenborg
Rosenborg - Viking
Lillestrøm - Rosenborg
Brann - Strømsgodset
Sogndal - Strømsgodset
Strømsgodset - Vålerenga
Aalesund - Strømsgodset
Strømsgodset - Start
Tromsø - Strømsgodset
Strømsgodset - Haugesund
Leder fortsatt ligaen og med 2 poeng.
Godset skal ha ett tøffere kampprogram. |
godset kan faktisk tape alle sine bortekamper her...sogndal på en ekstra god dag boosta med litt lerum saft kan slå godset. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 15.09.2013 22:35 Post subject: |
|
|
| Og tone bak målet |
|
| Back to top |
|
 |
sukram Veteran
|
Posted: 15.09.2013 22:36 Post subject: |
|
|
- Det er klart godkjent. Vi gjør et ærlig forsøk, og vi trykker Tromsø bakover hele den andre omgangen, men det gikk ikke denne gangen, sier RBK-treneren etter tapet mot Tromsø.
Jeg savner det samme som Montana, hvorfor i helvete kan han ikke være ærlig å si at det var en drittkamp. HVORDAN kan du se samme forestilling som meg å si at det "var klart godkjent" - det var ubeskrivelig dårlig, var det.
Du kan si hva du vil om Rekdal og Skarsfjord, men jeg for min del savner en trener som innrømmer at noe er dårlig når det faktisk er dårlig. Ifølge Hansen har vi vel ennå til gode å spille en dårlig kamp?
Som trønderfødt tromsøværing irriterer det meg grenseløst når RBK, for endte gang, roter noe inni helvete på Alfheim. FAEN!
Last edited by sukram on 16.09.2013 10:27; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 15.09.2013 22:40 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | - Hva slags fotball får vi aldri se et lag Per Joar Hansen trener spille?
- Det er et lag som bare murer igjen og venter på kontringer. Mitt lag skal skape sjanser gjennom eget spill og ha tro på egen spillfilosofi. Du får heller ikke se meg bruke trebacks-linje med libro. Det har jeg funnet ut at ikke er spesielt smart
hahahhahaha |
Kommer dette fra kjeften på vår hovedtrener?
Alt det han ikke sier skal skje har jo skjedd i så og si alle kamper i år. Rævafotball herfra til månen. Go Perry, go,go,go! |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 15.09.2013 22:44 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | EspN wrote: | - Hva slags fotball får vi aldri se et lag Per Joar Hansen trener spille?
- Det er et lag som bare murer igjen og venter på kontringer. Mitt lag skal skape sjanser gjennom eget spill og ha tro på egen spillfilosofi. Du får heller ikke se meg bruke trebacks-linje med libro. Det har jeg funnet ut at ikke er spesielt smart
hahahhahaha |
Alt det han ikke sier skal skje har jo skjedd i så og si alle kamper i år. Rævafotball herfra til månen. Go Perry, go,go,go! |
http://www.nettavisen.no/...644577.ece
Bare les taktikk praten av perry det. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.09.2013 22:46 Post subject: |
|
|
Det virker som Perry legger frem en vurdering av andre omgang sett med halvtjukke Rosenborg-briller. Han virker å ha glemt at vi leverte en direkte pinlig første omgang som pisser på både RBKs gamle og Perrys uttalte filosofi, hvor vi ikke en gang ser et snev av den vinnerviljen som har tatt oss til tabelltopp.
Håpet på et snev av realisme. Mulig han bare uttaler det positive, men jeg håper han tar en runde i garderoben og gir flat neve over kjaken til alle som spilte i dag, og får Wiggen til å waterboarde seg etterpå. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 15.09.2013 22:54 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Hvorfor må dommerne være så mye bedre i andre land? |
De må ikke, men min erfaring etter å ha fulgt fotball i ulike varianter mer eller mindre siden tidlig 80-tall er at norske dommere ikke har klart å henge med utviklingen innen fotballen, og det har blitt verre de siste årene. Årsakene til dette kan være flere. Manglende profesjonalisering er en av dem, et selvpreserverende system en annen.
Men som bemerket i en annen kommentar. Hvor man evt. skal hente inn trenere fra er en utfordring, men ikke annet enn et spørsmål om økonomi.. _________________ mvh HeXX
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 15.09.2013 23:11 Post subject: |
|
|
Perry intervjuet på rbk.no ikveld var en slags aha-opplevelse for meg, jeg hadde misstanker, men fikk de virkelig bekreftet nå at Perry rett og slett ikke har ambisjoner nok til å få til det spillet de har uttalt de skal spille og som de fleste her inne går å venter på.
Perry mener virkelig at vi spiller godkjent og at det er marginer som feller oss. Han fokuserer ikke på at spillerne feiler til de grader på den selvutnevnte "tilbake til røttene" spillestilen.
Godt mulig er det en gedigen tabbe å uttale at de skal tilbake til røttene, da jeg våger å påstå at vi ikke har staben til å få det til. En stab som kan vinne TL - ikke umulig. De har gjort seg selv en bjørnetjeneste ved å legge lista der de la den.
Fansen forventer nå det de har lovt og så lenge de ikke får det til eller viser fremgang mot det vil missnøyen øke - helt til folk slutter å bry seg. |
|
| Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 15.09.2013 23:18 Post subject: |
|
|
Veldig dårlig kvalitet på denne kampen. Har sett League Two kamper fra England den siste tiden med langt bedre lag på banen enn både Rosenborg og Tromsø.
Skal bli spennende og se hvordan det går på White Hart Lane til uka ... sist Tottenham vant med 8+ var vel mot Wigan i 2010? |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 15.09.2013 23:22 Post subject: |
|
|
| Vi holder League One-nivå vil jeg tippe. St. Johnstone har forøvrig åpnet SPL med 2-2-2 og ligger midt på tabellen. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 15.09.2013 23:43 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | EspN wrote: | - Hva slags fotball får vi aldri se et lag Per Joar Hansen trener spille?
hahahhahaha |
Må jo innrømme at jeg trodde jeg så syner inntil Tromsø scoret, hvor vi (VI!) hadde parkerte bussen mot et lag som med tap ville vært på direkte nedrykk! WTF?
I min villeste fantasi kunne jeg ikke forutse at noe sånt ville/kunne skje med RBK. Og dét i norsk tippeliga!! Utrolig skuffende ...
Hvor får man kjøpt Perry-briller, forresten? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 16.09.2013 01:16 Post subject: |
|
|
Jeg skjønner ikke helt hvorfor Perry tar med Sørloth i troppen når han ikke skal bruke han (skjønner at det er greit å få litt erfaring osv men synes det blir litt dumt av og til slik som i dag).
Slik som det var på slutten av kampen så trengte man spillere inne i feltet, å det ville kanskje ikke vært så dumt å sette på den høyeste utespilleren i klubben som er Sørloth, selv om han riktignok ikke har spilt i TL enda så hadde han vært grei å hatt inne i boksen sammen med Søderlund og Bille helt på slutten. I stedet så satt Perry på Skjelvik for Dorsin. Han fikk riktig nok til to fine raid på siden men jeg mener RBK hadde hatt mer nytte av å hatt en mann til inne i feltet som er høy og god på hodet. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.09.2013 03:04 Post subject: |
|
|
VGs børs
Örlund 6
Gamboa 4
Strandberg 4
Reginiussen 5
Dorsin 4
Svensson 3
Mix 7 [BB]
Chibuike 4
Berntsen 5
Helland 6
Nielsen 5
Selnæs 5
Hvordan det er mulig å gi Mix BB-stempelet, er for meg ubegripelig. Vel spilte han seg opp i 2. omg. men det får da være måte på? Til og med en syver, gitt!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Clasiker Rutinert
|
Posted: 16.09.2013 08:40 Post subject: |
|
|
Pussig at forumet er mer enig med VG enn deg da Attaboy. _________________ Norsk fotballs lokomotiv! |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 16.09.2013 09:14 Post subject: |
|
|
Kan være enig i at Mix var vår beste, men BB og en syver er fjernt. _________________ Alfredbørs 1-10: 1 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.09.2013 10:45 Post subject: |
|
|
| Jeg synes Mix var på det jevne, dårlig 1.omg, men spilte seg opp i 2.omg. 7 er nesten komisk. Også at Bille får 5 er ganske utrolig. Og at Helland fikk 6. |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 16.09.2013 13:17 Post subject: |
|
|
For min egen del syns jeg laget stank i hele første omgang, men tok seg gradvis opp i andre. Mot slutten var det et helt sinnssykt enveis-trykk mot Tromsø-målet, som dessverre ikke resulterte i scoring.
Det er noe Manchester United anno 12/13-sesongen over oss i år. Tar med oss mye poeng, overbeviser sjelden veldig, men har en evne til å sette et trykk mot slutten som gjør at vi bikker kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
|