English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Sveits
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hagi
Junior

PostPosted: 08.09.2013 15:45    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:
Hagi,
jeg skjønner at du ikke har fått med deg at Eikrem og Stefam Johansen primært brukes som ballfordelere. De ble også brukt som det mot Kypros. Du får følge litt bedre med i timene.

At ingen av disse spillerne er noe annet en middelmådigheter endrer ikke på det faktumet.

Om Eikrem faktisk spiller "ballfordeler" i Heerenveen veit jeg ikke. Jeg prøver å fortelle deg at at det ikke er noen revolusjon å stille med to fotballspillere som har pasningsferdigheter på en midtbane(det er klin normalt), i dine øyne er pasningsferdigheter det samme som en ballfordeler. De spilte typiske indreøper-roller begge men har ferdigheter til å spille sentralt - i klubbene ute i europa kan alle dempe og spille den videre, og du kan gjerne ha et godt blikk/fin fot og fortsatt spille indreløper. Det er tankegangen din som er ubernorsk, nemlig at en pasningsspiller gjerne er sentralt, poenget mitt er at det er helt normalt og ha spillere over hele fjøla som kan dempe og spille en ball videre. Det er ikke noe eksperiment, det er sånn det skal være på et fotball-lag.
Back to top
View user's profile Send private message
Øyvind
Rutinert

PostPosted: 08.09.2013 16:03    Post subject: Reply with quote

Håper å se en skadefri Pedersen inn for Moa. En sulten Marcus Pedersen som vil vise seg fram, er en trussel for det sveitsiske forsvaret.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 08.09.2013 16:20    Post subject: Reply with quote

Hagi,
selvfølgelig er det ikke unormalt å spille med to ballfordelere på en midtbane bestående av 5 spillere, men det er unormalt og la ballfordelerne spille i den klassiske indreløperposisjonen.

Mange her inne ser ut til å tro at Gashi var ballfordeleren. Det var han ikke. Gashi var ballvinneren. Johansen og Eikrem var ballfordelerne - de som skulle spille kantene og eller Moa igjennom. Gashi skulle vinne ballen og servere den ut til ballfordelerne Johansen og Eikrem.

Den av ballfordelerne som ikke fikk ballen skulle gå på løp. Med Stefan Johansen og Eikrem får man begge deler, ballfordeler og indreløper, og det har Drillo utnyttet på en meget god måte.
Messi
Veteran

PostPosted: 08.09.2013 17:43    Post subject: Reply with quote

man kan ikke sammenlignet laget Norge stilte mot Kypros, mot det laget Norge bør stille mot Sveits. For Kypros var dårligere enn et lag fra Adeccoligaen, som f.eks Ranheim.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.09.2013 20:11    Post subject: Reply with quote

TomH: Drillos " offensive revolusjon" førte til 4 målsjanser på 90 minutter mot en C-nasjon. Bare sånn at du er klar over det. En fotballkyndig kompis av meg sa at kampen var like nitrist som vanlig.
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 08.09.2013 22:18    Post subject: Reply with quote

Knerten,
vel, en annen fotballkyndig kompis av deg (jeg) sier at det luktet norske mål allerede etter et par minutter av kampen. Tendensen var så tydelig at man bare visste at Norge kom til å få mål i denne kampen.

Det er ikke antall sjanser som sier meg hvorvidt Drillos eksperiment var vellykket, men spillet og forsøkene. Det var veldig tydelig hva laget prøvde på og ofte var det bare griseflaks for Kypros at det ikke ble flere sjanser i mot.

Norge spilte med et helt annet trykk, enn når de spilte med en ballfordeler sentralt. Viktigst var imidlertid det faktum at Norge fikk gjennomspillsmuligheter stadig vekk.

Drillo gjorde et lurt trekk ved å la ballfordelerne spille "indreløpere". Det gjorde Norge uforutsigbart. Svakheten i denne kampen var at kantspillerne ikke kom på alle de gjennomløpningsmulighetene de fikk. Mulig at de ble slitne, eller at de ikke helt "trodde" på alle de potensielle mulighetene de egentlig hadde. Mange ganger satt jeg og sa der og der må du komme på løp!, for de potensielle gjennomløpningsmulighetene var mange.

Jeg tror også at det var grunnen til at Drillo var "litt misfornøyd" (antakeligvis egentlig ganske fornøyd) etter kampen - og at han må holde spillergruppa på tå hev, slik at gruppa ikke blir for fornøyd før kampen mot Sveits.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 08.09.2013 23:00    Post subject: Reply with quote

Vi gjorde (som vanlig) en høyst middelmådig kamp mot det desidert svakeste laget i gruppa. Det er greit når RBK slår Hødd 2-0 på Lerkendal i en cupkamp også, men det er ikke noe vits å prøve å gjøre det til mer enn det er.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 08.09.2013 23:19    Post subject: Reply with quote

TomH: vanskelig for meg å diskutere denne enkeltkampen ettersom jeg ikke så den. Men mener du f.eks. at Tettey ville gjort en dårligere jobb med de arbeidsoppgavene du beskriver (vinne ballen og spille den enkelt videre) enn Gashi? Tettey gjør disse arbeidsoppgavene dag ut og dag inn i Premier League. Han ble hyllet for sin innsats sist sesong. Dette burde være veldig enkelt å se.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 08.09.2013 23:20    Post subject: Reply with quote

Høydepunktene fra kampen mot Kypros finner du her.
Sola
Veteran

PostPosted: 09.09.2013 00:59    Post subject: Reply with quote

King var en mobber, ja. Ikke heeelt overrasket.

http://www.tv2.no/sport/f...17905.html
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 09.09.2013 09:45    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Men mener du f.eks. at Tettey ville gjort en dårligere jobb med de arbeidsoppgavene du beskriver (vinne ballen og spille den enkelt videre) enn Gashi? Tettey gjør disse arbeidsoppgavene dag ut og dag inn i Premier League.

Kanske lite överdrivet. Som jag kommer ihåg blev Tettey bänkad i slutet av förra säsongen. I årets säsong har han spelat 1 av 3 mather och blev vrakad efter förlustmatchen mot Hull, som spelade med tio man nästan hela matchen. Jag tror Tettey kommer sitta mycket på bänken iår efter att Norwich skaffat många nyförvärv. Fotboll är färskvara, det hjälper inte att Tettey spelade mycket för ett halvår sedan.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 09.09.2013 10:25    Post subject: Reply with quote

1 av 3 matcher pluss daglig trening i Premier League overgår fast spill i de fleste andre ligaer i Europa inkludert TL og Allsvenskan - Gashi hadde hatt 0 kamper i PL i år for å si det sånn.
Men, hvem er det vi prøver å lure? Drillo driter i hvem som spiller fast, han tok jo ut en klubbløs Braaten og en Forren som ikke hadde spilt kamp på et år.
Drillo uttalte også nylig at han ikke vet hvem som er i form før han ser dem på landslagstrening - ETTER han har tatt de ut med andre ord.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 09.09.2013 10:43    Post subject: Reply with quote

Sola wrote:

Så snart Riise har abdisert så står det en ungutt klar til å ta over tronen som lagets kjøtthue. Triste greier. Bare ¨belage seg på 10+ år med diverse utbrudd og gjennomtenkte kommentarer fra den kanten.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 09.09.2013 10:47    Post subject: Reply with quote

Virker jo som om han har modnet litt med alderen da, strengt tatt. Voksent gjort å stå frem med det og poengtere at han har sagt unnskyld.
media
Veteran

PostPosted: 09.09.2013 11:03    Post subject: Reply with quote

Enig. Lite fellestrekk mellom Riise og King. Syns sistnevnte kun lever opp til navnet Smile
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.09.2013 11:09    Post subject: Reply with quote

Tipper det jevnlig kommer noen litt rare uttalelser fra King, han virker helt ærlig ikke å være den skarpeste kniven i skuffen. Men alle kan ikke være det, og ikke trenger dem det heller Smile
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 09.09.2013 11:32    Post subject: Reply with quote

Hva med det utbruddet han hadde etter Kypros-kampen da haavarl.? Han langet ut om hvor skuffet og frustrert han var for ikke å få starte kampen.

Tipper Søderlund også var skuffet over å starte på benken. Og jeg tipper Semb berge også var skuffet over å sitte på benken hele kampen og se en debutant bli valgt før ham, og jeg tipper Skjelbred var skuffet over å ikke bli med i troppen.. Mener King han burde spilt heller enn Tarik eller Braaten? Poenget er at slike uttalelser bare er dumt, og sier noe om personligheten til vedkommende. -En klovn. Derav likheten med Riise
Back to top
Peter Storey
Veteran

PostPosted: 09.09.2013 11:35    Post subject: Reply with quote

Viktigt med bra självförtroende på fotbollsplanen och det verkar King vara fullproppad med. Han visade tex fram några härliga Knerten-finter som det luktade svidd av mot Kypros. Det är inte ovanligt att de slöaste knivarna har bäst självförtroende.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 09.09.2013 12:08    Post subject: Reply with quote

Nei, de vet kanskje ikke bedre Razz
Back to top
TomH
Veteran

PostPosted: 09.09.2013 12:40    Post subject: Reply with quote

Knerten,
tja, jeg er faktisk ikke sikker på om jeg tror Tettey hadde vært en klasse over Gashi. Personlig tenker ikke jeg på Tettey (eller Skjelbred) som en potensiell matchvinner. Gashi skårer noen fantastiske mål i ny og ne (litt "Rekdal" over ham). Drillo er glad i å ha potensielle matchvinnere over hele banen. Dessuten har Tettey aldri spilt en god landskamp. Mulig at det er spillestilen som ikke passer ham. Samtidig vet jeg jo at Tettey er en "løper", men jeg vet ikke hvordan han er som ballvinner.

Husk imidlertid at jeg ikke er objektiv.
Jeg liker fotballspilleren Gashi bedre enn fotballspilleren Tettey.

(Jeg utelukker ikke at du kan ha rett Knerten vedr Gashi og Tettey).
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.09.2013 13:20    Post subject: Reply with quote

Gashi har vel scoret et mål i snitt de siste sesongene. Har hatt et par fine i år, men i fjor scoret han ingen mål på 2500 minutter fotball.

Kan ikke sammenlignes med Rekdal sin målratio, som scoret over 70 mål for Lierse på godt under 200 kamper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
TomH
Veteran

PostPosted: 09.09.2013 14:02    Post subject: Reply with quote

Hedon,
ja Gashi er ingen stor målskårer, men han er i min verden like fullt en mer mathcvinnertype enn f.eks Skjelbred og Tettey. Det "Rekdalske" har Gashi på den måten at jeg ville aldri blitt overrasket om Gashi smeller inn et seiersmål fra 30 meter. Derimot ville det overrasket meg om Tettey eller Skjelbred skårte fra 30 meter.

Knerten og Attaboy,
for å underbygge min påstand om at Drillo stadig utvikler det norske spillet, limer jeg inn litt smiger fra Ottmar Hitzfeld:

Dagbladet 09.09.2013:
- Kan slå hvem som helst
Sist Norge og Sveits møttes til dyst endte det 1-1 i Bern. Siden den gang har Norge blitt et mye bedre fotballag, skal vi tro den tyske ringreven.

- De slår fortsatt mange langpasninger, de er gode på dødball og godt organisert defensivt. Men nå har de også begynt å spille korte pasninger med gode kombinasjoner - nesten som Barcelona. Norge kan slå en hvilken som helst motstander på en hvilken som helst dag, mener Hitzfeld.

Last edited by TomH on 09.09.2013 15:24; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
bigfoot
Rutinert

PostPosted: 09.09.2013 15:21    Post subject: Reply with quote

Hahah det var ikke lite han skulle smøre på heller da, den godeste «Årets trener i verden» ganger to.

Norge har vist seg som et lag som kan tape for et hvilketsomhelst lag på en hvilketsomhelst dag også, noe vi har sett flere eksempler på senest i denne kvalifiseringa. Og uansett seier eller tap så er det som regel gørr kjedelig å se på.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 09.09.2013 16:21    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...391866.snd

Det glimet i øye må være sterkt ...
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Sola
Veteran

PostPosted: 09.09.2013 22:38    Post subject: Reply with quote

libido wrote:
Sola wrote:

Så snart Riise har abdisert så står det en ungutt klar til å ta over tronen som lagets kjøtthue. Triste greier. Bare ¨belage seg på 10+ år med diverse utbrudd og gjennomtenkte kommentarer fra den kanten.

Synes det er stor forskjell. Riktignok hadde begge stor selvtillit, men Riise jobbet beinhardt og var en kjemper, mens King virker mer å flyte på talentet sitt. Hadde ikke hørt om Lund, Solér eller Johnsen etc. Virker som han har levd litt i sin egen verden opp gjennom ungdomstiden. Synes heller Riise aldri har fremstått som spesielt dum, synes det hele er litt overdrevent.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 3 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb