View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.09.2013 19:36 Post subject: |
|
|
Per dags dato, ja, men historien forteller vel noe annet!? Dinoen verner om sine favoritter, det samme gjør du, i dette tilfellet, Storey. Snerversyn kalles det på godt gammelt norsk.  _________________ Putte-ventrilokvist.
Last edited by Attaboy on 07.09.2013 19:42; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.09.2013 19:41 Post subject: |
|
|
Jag skrev mer underhållande än RBKs senaste matcher. Jag kan även uppskatta annat än målchanser, tex ett nästan prickfritt jobb på centrala mittfältet av Gashi, och även tidvis fina insatser av Eikrem och Johansen. Jag ser potentialen till ett välfungerande mittfält. Sedan var ju Moa och Elyounoussi bleka. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.09.2013 19:52 Post subject: |
|
|
NÃ¥ snakker du deg vekk, Storey. Ã… sammenligne RBK (TL - som lever sitt eget liv - kamp for kamp) med landslaget, blir vel totalt havari? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.09.2013 19:55 Post subject: |
|
|
@Attaboy: Jag specialstuderade Gashi i matchen mot Kypros och tyckte han gjorde det bra. Nu håller jag på Malmö FF - Helsingborgs värsta motståndare - så jag kan inte påstå att jag förgudar Gashi. Men jag tycker att han helt oförtjänt har använts som slagträ i kritiken mot Drillo på forumet. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.09.2013 19:58 Post subject: |
|
|
Det går att jämföra underhållningsvärdet mellan klubbmatcher och landskamper. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.09.2013 20:08 Post subject: |
|
|
Den er grei, Storey. Tror deg på din viten om Gashi og hva han står for i Sverige. Men hos oss, blir det bare feil. Han er ikke god nok! Til og med du, som utvandrer, burde jo vite bedre?
Og nei, det går virkelig ikke an å jämföra underhållningsvärdet mellan klubbmatcher och landskamper! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 07.09.2013 20:17 Post subject: |
|
|
För att hålla mig till mittfältet, så var det Fisse-Mike, Svensson och Mix presterade mot Ålesund verkligen inte njutbart eller underhållande. Klart det går att göra en värdering om en fotbollsmatch är bra eller dålig ur underhållssynvinkel oavsett om det är landskamp eller klubbmatch liksom man kan säga att det är en underhållande film oavsett om det är en aktionfilm eller drama. Nu är du ute och cyklar Attaboy. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.09.2013 20:25 Post subject: |
|
|
Attaboy,
om du leser innlegget mitt en gang til vil du se at jeg prøver å argumentere for at det ikke er Drillo som har gått ut på dato, men spillerne han har å velge i som har gått ut på dato. Middelmådigheter alle sammen - og alle er helt uten ekstreme spissferdigheter med unntak av Langemann. Drillo ønsker spillere med ekstreme spisskompetanser som han kan sette sammen til et "ekstrem"-lag.
Norge, som ikke evner å utvikle noe annet enn middelmådige spillere, burde i stedet utvikle en nisje i fotballverden og satse på å få frem noen "ekstremister" i hver generasjon - i tillegg til den vanlige "grøten" av middelmådigheter. Da ville Drillo igjen fått de samme resultatene som før. Håndball-landslagets tidligere landslagstrener, Sven Tore Jacobsen, er jo en foregangsmann på dette området og jeg ser absolutt ingen grunn til at ikke også fotballen skal følge etter.
Middelmådigheter vil aldri gi noe annet enn middelmådige resultater, med mindre man har en særdeles innøvd spillerstil, eller har en "gal professor" som eksperimenterer og lykkes.
Knerten,
jeg kan ikke se en eneste spiller som Drillo burde tatt med.
Før troppen ble tatt ut sa jeg også at Frode Johnsen burde være med som en joker. Han er en langt mer matchvinner type enn Skjelbred og Tettey til sammen.
Gashi har jeg alltid vært en tilhenger av. Han har et voldsomt driv på midtbanen, meget gode skudd og en fantastisk tilstedeværelse på banen.
Drillo er generelt flink til å velge matchvinnertyper til troppene sine, men Storflor savnet også jeg i denne (og tidligere) tropper. Ja, jeg liker Storflor godt, jeg også.
Det er trist at Drillo gir seg neste uke. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 07.09.2013 21:40 Post subject: |
|
|
Nei, du tar helt feil, Storey. Nerven i kampen var om vi klarte og vinne mot et lag som har - utrolig nok - har underholdt og vist stor fotball i år. TL- messig sett. Dette var vinn eller forsvinn for nevnte lag. Heldigvis var/ble vi det beste laget.
Nerven i landskampen var om vi kunne vinne og opprettholde sjansen til å bli en nasjon representert i Brasil. Verken mer eller mindre. Vi kunne med fordel ha valgt andre og bedre spillere og spilt mer underholdende. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 07.09.2013 22:06 Post subject: |
|
|
Attaboy,
vil gjerne høre hvilke spillere du tror ville gjort det bedre og mer underholdende. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.09.2013 22:08 Post subject: |
|
|
Skjelbred (ekstrem løpskraft, ekstrem teknikk), Tettey (ekstrem løpskraft, ekstrem duellstyrke, ekstrem aksjonsradius) og Storflor (ekstremt blikk, ekstrem pasnings/innleggsfot) ville hevet det norske landslaget, både i nivå og underholdning. Tror jeg ville spilt slik med det norske landslaget:
Jarstein
Høgli - Hangeland - ToreR - Omar
Skjelbred - Tettey - Johansen - Tarik
Storflor
Braaten
Her har en helt ekstrem løpskraft (hele midtbanen), og en har duellstyrke (Braaten, Tettey), fart (Tarik, Braaten, Tettey) og kreativitet (Johansen, Storflor). Vi har uansett ingen som scorer mange mål, måla scores av forskjellige spillere hele tiden, så trenger ingen "naturlig målscorer" på banen (fordi vi ikke har noen). Dette laget tror jeg kunne vært i stand til å vinne gruppa vi er i nå. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.09.2013 22:20 Post subject: |
|
|
Mye kreativitet, lite mål.
Det laget der mangler målscorere.
Når det er sagt, er det vanskelig å sette opp et norsk landslag med målscorere... |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 07.09.2013 22:21 Post subject: |
|
|
Hehe, det poengerer jeg jo et par ganger der
Vi har ikke målscorere, dessverre. Men det er faktisk så jeg - nå sjokkerer jeg meg selv - ville vurdert å sette inn Ola Kamara(!!!!) for Tarik eller Braaten på det laget. Han lukter hvertfall mål (og har et latterlig bra samarbeid med Storflor). |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 07.09.2013 22:56 Post subject: |
|
|
TomH wrote: |
Drillo er etter min mening flink til å plukke ut spillertyper som matcher hverandre og motstanderlaget.
|
Dette har jeg egentlig alltid vært enig i. Han har en evne til å plukke spillere som er gode sammen og som mest av alt er gode mot akkurat den motstanderen vi møter (forutsatt at vi ikke skal styre spillet).
Nå spiller ikke Drillo en ren 4-3-3, han spiller noe mer defensivt i en 4-5-1. Men jeg syns det er uforståelig at han spiller med Gashi som "sentral" og Johansen+Eikrem som "indreløpere". Hva faen er det for vondfot?!
Jeg kan godta å se Gashi som aggressiv indreløper når Norge har noen skader, eventuelt som ryddegutten i en toer sentralt. Men å bruke de erke-sentrale Eikrem+Johansen som løpsgutter som indreløpere og løpsgutten Gashi som sentral skjønner jeg lite av.
Om du ikke skal bruke Johansen som ballfordeler sentral så skal han sitte på benken. Om du ikke skal bruke Eikrem som ballfordeler sentral så skal han sitte på benken.
Så får en heller finne gode indreløpere til å være indreløpere.
Faktisk helt sinnsykt å bruke Johansen+Eikrem som indreløpere foran Tettey+Ciljan- Det er en klasseforskjell så man bare ler oppgitt å rister på hodet. Så teit at jeg lurer på om jeg er på skjult kamera. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 08.09.2013 00:30 Post subject: |
|
|
Knerten, jeg ville vurdert Bakenga på topp. Den eneste norske spissen av en viss kvalitet som faktisk leverer mål. Åtte mål på ti kamper for U21. 6 mål for bunnlaget Cercle i en sterk belgisk liga, året etter han scoret tolv mål på tretten starter for oss. Han er fremtiden.
Og, jeg skjønner ikke hvorfor vi diskuterer Gashi her.. han er hardly inne blant topp 10 midtbanespillere i Norge. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.09.2013 11:19 Post subject: |
|
|
Peter Storey wrote: | @Attaboy: Jag specialstuderade Gashi i matchen mot Kypros och tyckte han gjorde det bra. Nu håller jag på Malmö FF - Helsingborgs värsta motståndare - så jag kan inte påstå att jag förgudar Gashi. Men jag tycker att han helt oförtjänt har använts som slagträ i kritiken mot Drillo på forumet. |
At Gashi dominerer i allsvenskan er ikke et kvalitetsstempel. Han er etter min mening begrenset i det meste spesielt teknisk. Mot bedre lag så holder ikke dette. Drillo har flere alternativer som er bedre og som spiller på et høyere nivå enn han. Da er det rart at han spiller på landslaget.
Problemet til Norge og grunnen til at vi ikke kommer til VM er at Drillo har begynt å spille sikkelig vondfotteori. Hva er vitsen å kjøre langballer på verdens svakeste duellspiller Moa? Hvorfor bruke Moa? Vi spiller en type fotball som gjør at han blir en middelmådig spiss der oppe. Da er det bedre å bruke Søderlund, King og Braathen. King kan jo faktisk utfordre også i motsetning til Moa. Moa må være noe av det mest oppskrytte jeg har sett. Ingen vits i å bruke ham.
Så har vi bakcen med den tilfeldige teknikken, selveste Ruud på bacen. Det er så tilfeldig om han lykkes med det han forsåker på, plutselig så er det et sleivspark der ballen fyker i den verste posisjon. En spiller som ikke burde vært på landslaget og blir avkledd mot Sveits.
Fortsatt er det for dårlig defensivt. Det måtte et elendig Kypros til for at vi ikke slapp inn mål. Kypros burde fort hatt et mål. Dette holder ikke mot Sveits. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.09.2013 13:29 Post subject: |
|
|
Men Senador,
Drillo kommer helt sikkert til å forandre lag mot Sveits. De som spilte mot Kypros var håndplukket til den kampen og motstandernes svakheter. Andre spillere vil bli plukket ut til kampen mot Sveits.
Knerten,
hvor lenge er det siden Tettey og Skjelbred har spilt en fotballkamp av betydning? Det og at Tettey ALDRI har spilt en god landskamp er nok årsakene til at de ikke ble tatt ut.
Miami,
Jeg mener at du analyserer helt feil.
Etter min mening spilte Gashi, Johansen og Eikrem "god-fot" fotball. Forklaring følger de neste 5 avsnittene. Les de nøye:
- Gashi har spilt sentralt på midtbanen før og gjort det godt.
- Stefan Johansen har spilt indreløper, back og sentralt og spiller like godt over alt.
- Eikrem har både spilt indreløper og sentralt og behersker også disse rollene godt.
Dessuten Miami,
det viktigste poenget er at Drillo gjorde et dristig, men interessant eksperiment ved å bruke ballsentralene Eikrem og Johansen på sidene av en hardtarbeidende takler og ballvinner.
Det ser ut til at svært mange av kritikerne i Norge ikke forstår at Drillo ønsket å spille med to ballsentraler i stedet for èn. Folk i Norge er oftest for tradisjonelle i tankegangen. To ballfordelere, som ikke spiller sentralt, i en midtbane beståene av 5 spillere var et spennende eksperiment - og etter min mening lyktes Drillo godt.
Den umiddelbart store fordelen av å ha to ballfordelere på de tradisjonelle indreløper posisjonene er at de to får gode vinkler på gjennomspillspasninger - både til kant/ving og den sentrale spissen. Vinkelen blir langt bedre enn om man spiller på midten (spesielt ift spiss).
Det var heller ikke vanskelig å se at Norge produserte langt flere gjennombruddspasninger enn "vanlig". Etter mitt skjønn var dette en liten "revolusjon". Ikke på lik linje med "Flo-pasningen", men sammenlignbart. Attaboy, dette viser meg også at Drillo har utviklet og endret Norges spillestil etter de "nye" norske spillernes styrker - altså at Drillo IKKE har gått ut på dato, men i stedet utviklet nye "trekk". "Flo-pasningen" er ikke som tidligere Norges viktigste angrepsvåpen - som det ser ut til at mange lever i villfarelsen av å tro. _________________ Takk.
Last edited by TomH on 08.09.2013 13:59; edited 10 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Lloyd Senior
|
Posted: 08.09.2013 13:30 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: |
Vi har ikke målscorere, dessverre. |
Spiller King fast på Blackburn eller er han reserve? Målmot Kypros er en ting, å score mot en god europeisk nasjon som Sveits noe helt annet.
Regner med at flere her inne har sett Islands mål mot Sveits, som stort sett var klassemål alle fire. Tviler på King er i stand til noe av det samme neste uke, men jeg tillater meg å håpe på en heading fra Søderlund på en dødball. Klarer ikke helt å se norsk scoring fra åpent spill... |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.09.2013 13:36 Post subject: |
|
|
King har vel vært mer eller mindre fast så lenge han har vært skadefri. Har blitt kåret til banens beste de to siste Blackburn-kampene. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.09.2013 14:03 Post subject: |
|
|
Digresjon:
noen som har hatt mer enn 10 seriøse endringer på et innlegg før? _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.09.2013 14:08 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Men Senador,
Drillo kommer helt sikkert til å forandre lag mot Sveits. De som spilte mot Kypros var håndplukket til den kampen og motstandernes svakheter. Andre spillere vil bli plukket ut til kampen mot Sveits. |
Håper du får rett i det. Likevel har jeg følelsen av at spillere som Skjelbred og Tettey blir konsekvent neglisjert av Drillo til fordel for dårligere spillere. Jeg tror nok at Drillo ikke vil nøle med å bruke Gashi og Ruud mot Sveits. Moa spiller vel garantert og vil ødelegge mye for Norge. Det er det samme som å si at vi har 30% større sjanse for å ikke score mål. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.09.2013 14:26 Post subject: |
|
|
Vedr Gashi håper jeg veldig at han spiller med begrunnelse i mitt lengre innlegg ovenfor.
Vedr Ruud vs Omar tror jeg Drillo vurderer ut i fra defensiv sikkerhet. Mot Kypros tror jeg vurderingen var offensive bidrag. Da Ruud visstnok skal ha en god høyrefot, var vel det utslaget i den kampen. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
Hagi Junior
|
Posted: 08.09.2013 14:30 Post subject: |
|
|
Svar til Tom H.
"Knerten,
hvor lenge er det siden Tettey og Skjelbred har spilt en fotballkamp av betydning? Det og at Tettey ALDRI har spilt en god landskamp er nok årsakene til at de ikke ble tatt ut."
Tettey startet for Norwich i 2.runde i PL. Ergo ikke veldig lenge siden (Spilt noen minutter mer enn feks Moa). Greit at de ikke har spilt mye i innledning - men begge to trener på et mye høyere nivå enn Yttergård Jenssen som sitter benka i en Bundes2-klubb. Gashi var middels mot Kypros og spiller i en søppel-liga - vi skal ikke bygge noe lag rundt han. Der bør Nordtveit eller Johansen spille.
"Dessuten Miami,
det viktigste poenget er at Drillo gjorde et dristig, men interessant eksperiment ved å bruke ballsentralene Eikrem og Johansen på sidene av en hardtarbeidende takler og ballvinner."
"Det ser ut til at svært mange av kritikerne i Norge ikke forstår at Drillo ønsket å spille med to ballsentraler i stedet for èn. Folk i Norge er oftest for tradisjonelle i tankegangen. To ballfordelere, som ikke spiller sentralt, i en midtbane beståene av 5 spillere var et spennende eksperiment - og etter min mening lyktes Drillo godt. "
Et dristig og interessant valg å bruke midtbanespillere som kan dempe kula og slå den videre? Ballsentraler? Kun fordi man har noen spillere med et basisnivå som kreves i internasjonal fotball har du skapt deg et scenario om at vi spiller med to ballsentraler? Nei, vi spiller med to helt ålreite fotballspillere som innehar et minimumskrav av ferdigheter som kreves i internasjonal fotball. Ikke noe eksperiment det. En helt vanlig midtbane.
Last edited by Hagi on 08.09.2013 14:40; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.09.2013 14:31 Post subject: |
|
|
Tettey har slitt med et lår. Spiller når han er frisk. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 08.09.2013 14:57 Post subject: |
|
|
Hagi,
jeg skjønner at du ikke har fått med deg at Eikrem og Stefam Johansen primært brukes som ballfordelere. De ble også brukt som det mot Kypros. Du får følge litt bedre med i timene.
At ingen av disse spillerne er noe annet en middelmådigheter endrer ikke på det faktumet. _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
|