English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK – VIF [NM]
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste mot VÃ¥lerenga?
Daniel Ørlund
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
30%
 30%  [ 42 ]
Stefan Strandberg
1%
 1%  [ 2 ]
Cristian Gamboa
5%
 5%  [ 8 ]
Mix Diskerud
2%
 2%  [ 3 ]
Jonas Svensson
2%
 2%  [ 3 ]
Mike Jensen
3%
 3%  [ 5 ]
John Chibuike
7%
 7%  [ 10 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 1 ]
Tobias Mikkelsen
44%
 44%  [ 61 ]
Micke Dorsin
2%
 2%  [ 3 ]
Total Votes : 138

Author Message
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 27.08.2013 10:47    Post subject: Reply with quote

La også merke til det, Arne nevnte d på nrk under kampen og.
Back to top
View user's profile Send private message
^Mirth
Veteran

PostPosted: 27.08.2013 11:06    Post subject: Reply with quote

Ja, fikk med meg at Arne Scheie også nevnte det, og han hadde helt rett. Jeg hadde allerede sittet og nevnt til min samboer at for en gangs skyld er det en god dommer denne sesongen.

Faktisk mener jeg det er et lite problem at mediene ikke er mer kritiske til dommerne. Jeg vet man skal verne om personene, men man trenger da ikke å sy puter under armene heller. En ting er å gjøre en stor feil i en kamp en gang i blant, legge seg flat. I disse situasjonene er det helt greit at media ikke gjør noe mer ut av det. Er tross alt noen fotballsupportere som går litt langt når det gjelder sinne sitt også.

Men når enkelte dommere gjør en mengde småfeil kampen igjennom, irriterer det meg grenseløst. F.eks. legger seg på en inkonsekvent linje i forhold til frispark/kort, gale avgjørelser på cornere (delt ansvar med assistentdommere), gale offsideavgjørelser (igjen delt ansvar med assistenter), pirker på en mengde småtteri = stykker opp kampen, og slike ting. Når slike ting skjer, virker det for meg at det eneste mediet som gidder ta tak i det, er Tv2, og stort sett bare om det favoriserer RBK.

For eksempel dømmingen i oppgjøret Haugesund-RBK var total katastrofe, omtrent fra start til slutt, men media tok bare tak i de to straffesituasjonene, og dommeren fikk ingen suspensjoner som jeg så. Han stod riktignok over neste serierunde, men nå dømmer ikke alle dommerne hver runde uansett.

I tillegg irriterer jeg meg like kraftig over at kommentatorene generelt, om det er Tv2, Cmore eller andre kanaler, alltid skal være så politisk korrekte og slenge ut en kommentar om at dommeren var god uansett hvor mye rart som har skjedd. Kommentatorene selv kan i løpet av kampen ha stilt seg spørrende til en rekke avgjørelser og situasjoner, men når kampen nærmer seg slutten, er det nesten alltid en standardfrase at dommeren var god. Dette er en dårlig uvane, for i mange tilfeller stemmer det overhodet ikke.

Og ja, jeg ser norske kamper RBK ikke spiller også, og er fortsatt kritisk til dømmingen i en rekke tilfeller.
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2013 15:29    Post subject: Reply with quote

^Mirth wrote:
Jeg er veldig sent ute her, jeg vet det. Men jeg ville bare si at dommer Tore Hansen i dette cupoppgjøret [RBK-VIF], trolig har vært den beste dommer av en RBK-kamp som jeg har sett i hele år.

Langt bedre enn sist gang han gjestet Lerkendal i det minste.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
^Mirth
Veteran

PostPosted: 27.08.2013 22:20    Post subject: Reply with quote

Stemmer det, jeg mente han hadde dømt RBK tidligere i år, hvor jeg var mer frustrert over dømmingen, men jeg var for lat til å sjekke opp. Uansett, dersom Tore Hansen legger seg på det nivået han hadde under denne cupkampen, kan han fort bli norges beste dommer. Så fantastisk høyt er ikke nivået på dommerstanden, og denne kampen dømte han meget bra.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Page 18 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb