English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sandnes Ulf - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Sandnes Ulf?
Strandberg
2%
 2%  [ 4 ]
Reginiussen
68%
 68%  [ 121 ]
Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
3%
 3%  [ 6 ]
Selnæs
1%
 1%  [ 2 ]
Berntsen
9%
 9%  [ 16 ]
Mikkelsen
1%
 1%  [ 2 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Chibuike
9%
 9%  [ 16 ]
Gamboa
2%
 2%  [ 5 ]
Örlund
2%
 2%  [ 5 ]
Total Votes : 177

Author Message
davus
Rutinert

PostPosted: 26.08.2013 18:09    Post subject: Reply with quote

Montana wrote:

Janne Jønson ble sparket fordi han ikke leverte den type fotball styret og fansen ønsket, ikke pga resultatene.

Dette - må man huske. Og inntil videre har fremgangen vært minimal. Det gjelder ikke bare hvordan kampbildet så ut mot Sandnes, men i en alt for stor andel av kamper så langt i år. Jeg håper vi nå går mot en høst hvor vi ser fremgang i VÅRT EGET SPILL, istedet for å "vise karakter og viljestyrke på en dårlig dag". For all del, en god egenskap(!), men det vi har vist er ille og svært lite offensivt. Lurer på hvilken formasjonstrening vi driver, for det funker dårlig i kamp.
sveininge
Rutinert

PostPosted: 26.08.2013 18:17    Post subject: Reply with quote

At JJ ble sparket pga. spillet og ikke resultatene ser jeg på som en halvsannhet. Det var nok en faktor, men det er ikke til å stikke under en stol at JJs resultater var for dårlige. Til hans forsvar så var ikke stallen noe å skryte av heller, men å tape en tredjedel av seriekampene (2011) og bronse to sesonger på rad holder selvsagt ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran

PostPosted: 26.08.2013 18:51    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Hentesveis wrote:
Jeg forsøkte å gi min stemme til Berntsen, men iPaden lurte meg... Usikker på om det var Selnæs eller Mikkelsen som fikk stemmen min Embarassed

Da er det antakelig altså ikke din glipp som har gitt Örlund en stemme. Anmoder spøkefuglen om å stå frem Rolling Eyes

Det er jo mammaen så klart Very Happy
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 26.08.2013 18:52    Post subject: Reply with quote

Leser her at mange her inne hadde helst sett at Perry hadde prioritert å kaste laget i angrep, koste hva faan det vil. Resultatet hadde nok ikke vært så bra som det er nå, tabelltopp og semifinale i cupen. Men det bryr de seg lite om fordi de ville ha fått slått to fluer i en smekk. De ville fått Perry sparket samtidlig som at de samme ville ha hånet mannen for at RBK kun endte på 6. plass, ute av europa og ute av NM. Noen setter sin misnøye ovenfor en mann fremfor lagets ve og vel.
Heldigvis er de i mindretall ...
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 26.08.2013 18:52    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Det er jo mammaen så klart Very Happy
HAHA Tommel'n opp!
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 26.08.2013 18:59    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
MarcoVb wrote:
Er helt uenig at ting er så uendelig mye vanskeligere nå. I 88 var nok forskjellen mellom Norge og Europa like stort som i dag. Hvis Eggen hadde vært 25 år yngre, og tatt over RBK i dag, så tror jeg vi hadde fått en nye storhetsperiode, som ikke hadde vært så ulik den forrige.

Jeg er slettes ikke sikker på dette. Ikke fordi Eggen ville vært en dårligere trener relativt sett i forhold til de andre, men fordi det er mye vanskeligere å få kontinuitet i spillestallen i dag.

Det var mange spillere som gikk utenlands i siste halvdel av 90 tallet også, men det var kun unntaksvis veldig unge spillere. Dermed var det lettere å bygge en base av spillere i stallen.

Godset har hittil klart det, men de har da vært et stykke ned på tabellen i oppbygningsfasen. Jeg er spent på å se hvor lenge de klarer å erstatte spillere, nå når de er i toppen og oppkjøpspresset vil øke for hvert år.

Jeg er redd for at en Eggen, som hadde klart å dominere serien, slik han gjorde, hadde mistet så mange spillere, at han i realiteten måtte bytte stall hvert 3. år, og da tror jeg en sammenhengende serie av gull hadde blitt vanskelig.

Kan jpo lett tenke, med en 25 år yngre Eggen at vi kanskje hadde hatt et viss antall Cl mil. på bok og kunne betalt oss til kontiunitet? Det er vel ikke helt utenkelig det vel?
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 26.08.2013 19:11    Post subject: Reply with quote

Jangusk:

Det er mulig, men jeg tviler litt. Inntrykket jeg har av fotballungdommen, er at mange skal utenlands, for enhver pris. B-lag, benk, akademi, dårlig liga... spiller ingen rolle bare de er blitt utenlandsproffer.

Mulig noen mill mer i lønn kunne dempet det, men jeg tviler faktisk.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 26.08.2013 19:41    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Leser her at mange her inne hadde helst sett at Perry hadde prioritert å kaste laget i angrep, koste hva faan det vil. Resultatet hadde nok ikke vært så bra som det er nå, tabelltopp og semifinale i cupen. Men det bryr de seg lite om fordi de ville ha fått slått to fluer i en smekk. De ville fått Perry sparket samtidlig som at de samme ville ha hånet mannen for at RBK kun endte på 6. plass, ute av europa og ute av NM. Noen setter sin misnøye ovenfor en mann fremfor lagets ve og vel.
Heldigvis er de i mindretall ...

Det handler ikke om å kaste laget i angrep, det handler om at folk vil se framgang. Perry er ansatt for å få Rosenborg tilbake til røttene og sålangt etter 21 serierunder er det tilnærmet null framgang på banen.
Det må gå an å se lenger enn plasseringa på tabellen. Jeg har sagt det før og sier det igjen: vi har hatt marginer i mange kamper etter ferien. Kampene mot Godset, Viking, Lillestrøm og Ulf kunne alle veldig fort blitt tap. Da hadde vi ligget 8 poeng bak Godset og gullet ville i realiteten vært kjørt. Da kan jeg garantere at stemningen generelt ville vært på et helt annet nivå blant alle Rosenborg-supportere enn den er nå.
Det er faktisk veldig skremmende å tenke på at der vi i fjor faktisk hadde marginer imot, har vi i år i mye større grad hatt marginer med oss.

Du tar veldig feil hvis du tror de som er skeptisk til Perry ikke vil Rosenborgs beste. Jeg kan i hvertfall snakke for meg selv, og jeg skal være den første til å legge meg flat hvis Perry mot formodning skulle lykkes.
Jeg har også snakket med mange supportere som knapt har hørt om rbkweb, og gjennomgangstonen er helt klart at laget ikke spiller bra/ fin nok fotball.
kris0stby
Veteran

PostPosted: 26.08.2013 20:26    Post subject: Reply with quote

Gutta, jeg orket ikke lese de siste innleggene deres, det blir for mye prat over hodene på hverandre.

My 2 cents: Perry får ikke gå.
Ikke fordi han har gjort en imponerende jobb så langt (han har ikke), men fordi jeg er så inn i helvettes lei av nye trenere og nye idéer heile tida. Gi ham litt tid, la det gå mer enn 2 overgangsvinduer med samme kjøpsstrategi, og for guds skyld: la oss bli kvitt den Chelsea-følelsen laget har hatt de siste årene.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 26.08.2013 21:26    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Perry skal få en sesong 2 jeg, i håp om at ting blir bedre da jeg tror at han terper og ønsker noe helt annet enn det spillerne utfører.
Jeg håper Perry får en midtbanegeneral, for det mangler vi pdd. En god midtbanegeneral som både pisker de rundt seg og skaper spill, en god gammel playmaker rett og slett. En sånn spiller inn kan være nok til at hele laget spiller som Perry vil. Midtbanegeneralen er faktisk den desidert viktigste brikken i et Rosenborgsk 4-3-3.
At han ikke allerede har fått denne spilleren, 2 vindu ut i prosjektet er under enhver kritikk. Får han den i neste vindu, eller Mix/Selnæs tar steget opp og blir det og vi fortsatt ikke ser spillemessig fremgang ser jeg på prosjektet som over. Sportslig leder, folkens er og blir vårt største problem.

4-4-1-1 / 4-2-3-1 med Chibuike som playmaker burde være svaret til neste vindu åpner.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 26.08.2013 22:26    Post subject: Reply with quote

Dommer Atkinson dømmer IKKE straffe på en tro kopi-hands som den Norske klønedommer blåser straffe på. Nemmelig et skudd i arm fra kort hold. Det var foresten Lampard som handset og Cleverly som skøyt.

Se og lær norske drittdommere!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.08.2013 22:40    Post subject: Reply with quote

Problemet er at dømminga aldri er konsekvent. Både dommerne seg i mellom, og også samme dommer i like situasjoner kan dømme veldig forskjellig. Dette har Strandberg vært ute i media om i dag, og jeg husker også Koné tok opp dette da han spilte for oss.

Dommerne har visstnok bestemt før årets sesong at det kun skal dømmes ved forsett. Om det var det eller ikke i kampen denne tråden tilhører kan diskuteres, men jeg støtter at det blåses på den. Men også Reginiussen fikk en straffe imot tidlig sesongen etter å få skutt en ball opp i albuen fra halvannen meter, hvor han hadde hele kroppen bak armen.

Dette er like håpløst hvert år, og jeg føler folks (alt fra mannen i gata til såkalte eksperter) tolkning av reglene spriker veldig. Noen sier at det skal være forsett, andre mener det skal være "hånd som søker ball". Andre igjen mener at det er hands om armen er i unaturlig stilling (hva nå enn det betyr), mens andre igjen sier det generelt gjelder hvis hånda stopper en pasning/skudd. Jeg heller nesten mot å støtte de som snakker om at dersom ball og hånd møtes i straffefeltet, er det straffe uansett. Da slipper man håpløse tolkninger. Men det igjen vil kanskje føre til spekulering, og redder ikke inn f. eks. PVRs "hands" mot Haugesund.

Jeg synes den straffen vi fikk imot i går var helt kurant, men hands-regelverket, eller kanskje det bare er tolkningen av den, er helt kaos.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2013 10:04    Post subject: Reply with quote

Jeg har ikke sett Lampards "hands", så den skal jeg klokelig la være å mene noe om, men for meg var Strandbergs hands selve skoleeksempelet på hva man skal blåse straffe på, selv fra kort hold. Han går ned i en slags hockey-blokkering, men velger altså helt tydelig å holde hånda oppe foran seg for å gjøre blokken større. Jeg lurer jammen på om han ikke stopper den med vilje også. God avgjørelse av dommeren, bortsett fra at jeg mener Strandberg skal ha gult kort for viljehands allerede før protestene.

Det er en vesensforskjell mellom det Strandberg gjorde, og tilfeller av "skutt opp i hånda som holdes ved navlen"-straffene som mindre gode dommere blåser på. Prinsippet, mener jeg, er enkelt: dersom synderen kan antas å forsøke å oppnå en fordel ved å ta ballen med hånda, eller gjøre kroppen større ved å strekke ut armene strategisk, da skal man blåse. Begge disse handlingene tilfredsstiller kravet om "forsett". Hvis ikke dette virker sannsynlig: la være å blåse.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.08.2013 10:09    Post subject: Reply with quote

Quote:
Prinsippet, mener jeg, er enkelt: dersom synderen kan antas å forsøke å oppnå en fordel ved å ta ballen med hånda, eller gjøre kroppen større ved å strekke ut armene strategisk, da skal man blåse. Begge disse handlingene tilfredsstiller kravet om "forsett". Hvis ikke dette virker sannsynlig: la være å blåse.

Du mener dette er enkelt?

Dette er enkelt: Treffer ball hånd er det hands.

Jeg er så usannsynlig lei av alle "skandale-tilfellene" som dukker opp fordi ingen av publikum, spillere, trenere eller dommere skjønner eller tolker dagens idiotiske regel likt. Dagens utblåsing hehe Smile
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.08.2013 10:11    Post subject: Reply with quote

Enig med zaphod, jeg er stort sett veldig konservativ når det gjelder å dømme hands, men den på Strandberg er grei.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 27.08.2013 10:13    Post subject: Reply with quote

Like frustrert som Miami, men er helt enig med Zaphod, at akkurat denne er helt korrekt. Omtrent den eneste jeg kan huske å ha sett i TL i år, hvor spilleren virkelig har henda ut i en posisjon som "dekker" mest mulig.

Straffen mot Tore tidligere, var derimot en skandale i forhold til hva dommerne sa før sesongen.

Man burde kunne innføre Håndballsystemet. Hånd=hands, men ved en slik regel må også straffen stå i samsvar. I håndball gir aldri fot mer enn 3 meter, som er relativt ufarlig straff.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 27.08.2013 10:28    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Prinsippet, mener jeg, er enkelt: dersom synderen kan antas å forsøke å oppnå en fordel ved å ta ballen med hånda, eller gjøre kroppen større ved å strekke ut armene strategisk, da skal man blåse. Begge disse handlingene tilfredsstiller kravet om "forsett". Hvis ikke dette virker sannsynlig: la være å blåse.

For en gangs skyld uenig med zaphod. Jeg så en del på friidretts-VM nettopp. Der var det mange som sprang fort, og hoppa både høyt og forholdsvis langt. Jeg observerte ingen deltakere som utførte bevegelsene med armene limt inntil kroppen, uten at jeg har grunnlag for å hevde at de strakk ut armene strategisk for å gjøre kroppen større. Den mest unaturlige plass for en idrettsutøver å ha armene, er trolig inntil kroppen.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 27.08.2013 10:47    Post subject: Reply with quote

Når mener du det er hands da? Kun hvis spilleren slår ballen eller plukker den opp med hendene?
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 27.08.2013 11:28    Post subject: Reply with quote

Poenget er ikke når jeg mener det er hands, men at dagens regelverk gir rom for ulike tolkninger og liten grad av forutsigbarhet.

Det enkleste vil opplagt være å slå fast at det er hands dersom ballen berører hånda til en annen en keeper, men at det er den beste løsningen er ikke like opplagt.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 27.08.2013 11:33    Post subject: Reply with quote

Synes Strandberg sin var soleklar da han gjør seg betydelig større,som en håndballkeeper.
Hadde hånden vært litt ut fra kroppen og blitt beskutt er det noe annet.
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2013 11:42    Post subject: Reply with quote

Vel, nieuwlaat, nå har jo jeg aldri ment at hendene nødvendigvis må være inntil kroppen, så du har fortsatt muligheten til å bli enig med meg.

Som regel synes jeg dommerne blåser for mye hands innenfor 16-meteren, og i situasjoner der ting går fort, og det er mye fart og kroppskontakt, da mener jeg at ballen godt kan treffe ei hånd som er langt fra kroppen, uten at det skal blåses straffe av den grunn. Eksempel: semifinale i CL mellom Bayern og Barca. To spillere i hodeduell, Bayern-spilleren header ballen ned i hånda på motspilleren, som umulig kan forutse at ballen skal gå i den retningen, og har armen ute for å balansere kroppen i duellen.

I motsatt retning er Strandbergs hands et typisk eksempel, der han tilsynelatende bevisst forlenger kroppen med armene, men også backer som legger begge armene strakt foran kroppen når de vil blokkere innlegg mener jeg bør straffes. Det dommerne bør lære seg å kjenne igjen er altså når forsvarerne forsøker å bruke armene til å skaffe seg fordel ved å "tilfeldigvis" bli truffet av ballen. I tillegg til ren viljehands, selvfølgelig.
smogli
Proff

PostPosted: 27.08.2013 11:45    Post subject: Reply with quote

Enkel regel:

HÃ¥nd inntil kroppen=Ikke hands

HÃ¥nd ikke inntil kroppen=Hands

Kaster du deg for å dekke et skudd, eller dekker et innlegg, eller whatever, og ballen treffer hånda, får du en fordel. Og jeg tviler på at en slik regel vil utarte til at lagene istedet for å gå på mål, prøver å prickskytte på armene til folk. Er nå forsvinnende lite "fot" i håndball selv om det automatisk blir minst frikast for det.

Kjør litt NFL/Hockey-regler med det å samle seg rundt dommeren for å gi kjeft, så hadde det begynt å gå seg til.
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 27.08.2013 11:48    Post subject: Reply with quote

Jeg er helt, helt, helt, helt uenig med Zaphod. Strandberg forsøker å blokke en ball, og gjør kroppen sin større. At armene er "i veien" for skuddet, er uheldig, og ikke noe Strandberg kan gjøre noe som helst med. Det er for meg IKKE en straffbar hands. En straffbar hands er når en spiller oppsøker ballen med armen. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å se, men en tommelfingerregel for meg er at ball som skytes i arm fra mindre enn to meters avstand ikke skal dømmes på. Jeg er også veldig klar på at om armen ligger inntil kroppen skal det aldri dømmes straffe. En straffbar hands er en forsettlig handling, der armen oppsøker ballen.

Det er ikke fysisk mulig for Strandberg å forsøke å stoppe den ballen bevisst med armen. Han rekker ikke annet enn å gjøre kroppen klar for å blokkere, før ballen har truffet armen hans. Hvordan i huleste kan det være viljehands?

Det Suarez gjorde i VM er hands. Det Lampard/Strandberg gjorde er IKKE hands.
smogli
Proff

PostPosted: 27.08.2013 12:27    Post subject: Reply with quote

Det at noe er "uheldig" er ikke grunn nok for å være straff/straffe-frigjørende.

Nå setter jeg det du sier veldig på spissen, men:

Om noen forsøker å takle, og er uheldig og bommer på ballen og treffer spiller istedet, så..?
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 27.08.2013 12:56    Post subject: Reply with quote

joakleis wrote:
Jeg er helt, helt, helt, helt uenig med Zaphod. Strandberg forsøker å blokke en ball, og gjør kroppen sin større. At armene er "i veien" for skuddet, er uheldig, og ikke noe Strandberg kan gjøre noe som helst med. Det er for meg IKKE en straffbar hands. En straffbar hands er når en spiller oppsøker ballen med armen.

http://www.nettavisen.no/...900031.ece

Hva hands er for deg har lite med hva det er ifølge regelverket. Ta en titt på denne, sålenge Strandberg blokker med armen rett ut fra kroppen, må det ansees som et forsettelig valg å gjøre seg større med armen.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28, 29  Next
Page 27 of 29

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb