English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK – VIF [NM]
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var banens beste mot VÃ¥lerenga?
Daniel Ørlund
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
30%
 30%  [ 42 ]
Stefan Strandberg
1%
 1%  [ 2 ]
Cristian Gamboa
5%
 5%  [ 8 ]
Mix Diskerud
2%
 2%  [ 3 ]
Jonas Svensson
2%
 2%  [ 3 ]
Mike Jensen
3%
 3%  [ 5 ]
John Chibuike
7%
 7%  [ 10 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 1 ]
Tobias Mikkelsen
44%
 44%  [ 61 ]
Micke Dorsin
2%
 2%  [ 3 ]
Total Votes : 138

Author Message
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.08.2013 23:25    Post subject: Reply with quote

Kongshavn er den mest irriterende spilleren i ligaen. Drøyer latterlig med tid, og er en katastrofe med beina. Håper han aldri setter sin fot i RBK. Ellers en kjedelig kamp som vanlig på hjemmebane for RBKs del. Mikkelsen initiativrik i dag, godt å se, villig til å starte i bakrom - mer enn vanlig. Som vanlig er han jo ekstremt varierende med ball. Midtbanekonstellasjonen vi starter med blir som vanlig litt for lite kreativ. Svensson svak i 2. omgang i dag, blir for lett i dueller mot Fredheim Holm og Zajic. Skjelvik var jevnt over svak. Søderlund har touch av betong. Chibuike svakere enn på lenge, men skapte 2-3 sjanser i 2. omgang. Bille som vanlig: masse vilje, en del dårlige touch, skaper litt.
Back to top
View user's profile Send private message
LarsG
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 23:28    Post subject: Reply with quote

Ikke drikk før du skriver, moomoo.

Jeg er fornøyd med kampen. VIF er virkelig elendige fremover, men de låste av godt ved å arbeide hardt hjemover.

Udyktighet / marginer som gjør at vi ikke vinner denne 3-0. Vi har flere store sjanser og til tider veldig fint spill. 1.omgangen er egentlig langt bedre enn 2., det er da vi skaper mest. Jeg synes som vanlig at Jensen var veldig god i dag. Fyren blir bedre og bedre på å falle av rett og stenge av rom, og i tillegg er han vanvittig sikker med ball i bena. Tok Perry ham av for å spare krefter? Jeg er usikker, men jeg synes det var et rart bytte. For meg var han vår bestemann til han ble byttet ut. Jeg synes Svensson gjorde en god figur i dag også - han er litt som Mike, han er stabilt god. Svensson hadde en utrolig lekker pasning til Mikkelsen på 1-0, og løp mer enn resten av midtbanen hele kampen. Mange her gir Reginiussen banens beste-award. Midtstopperne hadde jo ingenting å gjøre i første, og en grei mengde i andre. Mye av grunnen er at midtbanen vår i stor grad klarte å stenge av spillet til VIF (minus deler av andre). Spesielt i førsteomgang er jeg veldig fornøyd med presset vårt. Der er Jensen, Svensson og Mix veldig gode på å presse som en trekant når de ser at VIF er stresset med ball. Fungerte tidvis veldig bra, men virket som de løp seg litt tomme til andreomgang (og Rekdal, selv om jeg hater fyren, gjorde en bra formasjonsendring til andreomgang).

Orker ikke en børs, men kan gi plusser.

+++ Jensen
++ Svensson
++ Mikkelsen

Resten er OK, men to minus deles ut til Skjelvik som virket svært nervøs. Han var veik i duellene, elendige avleveringer og svake touch. Han er en fersking og i tillegg på vei tilbake fra skade så han er absolutt tilgitt. Vi husker alle Lustigs debut på Alfheim.

Lykkeskalaen da vi vant: 8/10 . SYKT deilig å slå Rekdal. Veldig fortjent.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 23:56    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Kongshavn er den mest irriterende spilleren i ligaen. Drøyer latterlig med tid, og er en katastrofe med beina. Håper han aldri setter sin fot i RBK. Ellers en kjedelig kamp som vanlig på hjemmebane for RBKs del. Mikkelsen initiativrik i dag, godt å se, villig til å starte i bakrom - mer enn vanlig. Som vanlig er han jo ekstremt varierende med ball. Midtbanekonstellasjonen vi starter med blir som vanlig litt for lite kreativ. Svensson svak i 2. omgang i dag, blir for lett i dueller mot Fredheim Holm og Zajic. Skjelvik var jevnt over svak. Søderlund har touch av betong. Chibuike svakere enn på lenge, men skapte 2-3 sjanser i 2. omgang. Bille som vanlig: masse vilje, en del dårlige touch, skaper litt.

Helt enig,midtbanen vår er alt for lite kreativ. Defansivt er vi gode,men når vi skal framover blir de usikkre med engang.
Vi trenger et kreativt anker.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
moomoo
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 23:56    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde ikke drukket :p
Dog var kansje innlegget en smule rotete.

mener Mikkelsen var helt ok i dag, men bærer preg av i avgjørende situasjoner at nervene spiller ham et puss.

For meg i dag var Jonas banens beste foran Chibuike og Dockal Wink
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.08.2013 23:57    Post subject: Reply with quote

LarsG: At Svensson løper mye er vel bare å forvente? Fin pasning, for all del, men i 2. omgang ble han for lett i dueller 4-5 ganger mot bl.a. Fredheim Holm og Zajic. Gutten må bli sterkere i kroppen.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 00:02    Post subject: Reply with quote

Der tar du feil knerten.
Jonas har sinnsyk fysikk, men han bruker den bare ikke riktig.
Må lære seg å benytte tyngdepunktet riktig så blir det bedre. men du har rett i at han blir for veik i flere dueller så ikke feilfri i dag, men jobber knallhardt hele veien.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 22.08.2013 00:06    Post subject: Reply with quote

Kan du greie ut om hvordan han må benytte tyngdepunktet sitt riktigere?
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 22.08.2013 00:20    Post subject: Reply with quote

Jonas har god fysikk, utvilsomt. At han taper en del dueller i dag går på at han ikke kommer på riktig måte inn i dem.

I likhet med faren er han allerede veldig kompakt, og kommer neppe til å bli mindre kompakt. Fysikken tror jeg han vil utvikle videre uten å trene spesifikt mot det. Han har mer å gå på i kvikkskapen på de første meterne, slik at han får den robuste kroppen sin foran i enda flere dueller.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Pirlo
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 00:51    Post subject: Reply with quote

Glemmer aldri en situasjon fra i fjor (tror det var mot vålerenga), da en vålerengaspiller kom løpende inn i en luftduell med Svensson som står stille idet han hopper opp. Endte med at engaspillern gikk på huet og ræva rett i bakken mens Svensson så helt uberørt ut. Tror det er riktig som talerne over meg sier, at dette handler om teknikk, ikke fysikken generelt.
Back to top
LarsG
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 01:05    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Kan du greie ut om hvordan han må benytte tyngdepunktet sitt riktigere?

Han er vel 170 cm høy og har korte ben. På rbk sine sider står det at han veier 70kg, men den infoen ser gammel ut. Han veier nok mer i dag (20 kontra 18 år), uansett: en ganske fin vekt/høyde-balanse. Han har et utrolig lavt tyngdepunkt og ser solid ut. I utgangspunktet er han bygd på et måte at det er vanskelig å få ham ut av balanse. I tillegg er han rask på de første meterne og har en "raske fibre" noe som må kunne utnyttes i luftdueller ("lære" seg spenst).

Det blir delvis synsing selvfølgelig, men jeg er ikke av den oppfattelsen at han er for svak i kroppen. Legger han på seg mer muskler nå blir han fort tregere, og jeg liker at han er såpass rask og terrier-aktig. Dueller handler vel så mye om smartness. De fleste midtstoppere er virkelig ikke spesielt mye større enn spissene de møter, men de vet hvordan å bruke tyngdekraften rett og har bedre timing og vinner dermed de fleste duellene likevel. Svenssons fysikk er av stilen Makelele/Cannavaro (spillernavn utvalgt med omhu. Troll i ord, osv).

Når det er sagt så er jeg enig med deg i at han tapte for mange dueller i andreomgang. Jeg mener som sagt at det ikke skyldes fysikken hans, men timingen hans. Han skulle hatt et kurs av Annan (som jeg vil si har dårligere fysikk enn Svensson, men er lysår foran i duellspill likevel). Selv om han taper en del dueller vinner han totalt sett ballen langt mer enn han taper den, har noen utrolige fine pasninger og hjelper til med å kverne midtbanen til VIF. Jeg synes han gjør en veldig god "usynlig" jobb idag (sammen med Jensen).

(Ser nå at 20-årige Svensson har 107(!) offisielle kamper for RBK. Hatten av!)

Last edited by LarsG on 22.08.2013 01:17; edited 3 times in total
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 01:12    Post subject: Reply with quote

Ikke for å være pirkete, men det burde vel være mulig også å stemme på Nikki Bille på den pollen? Navnet hans glimrer med sitt fravær.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 01:23    Post subject: Reply with quote

Han burde vært med på avstemningen, ja. Spilte vel 36 minutter som er godt innenfor kravene.
puckno
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 02:01    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Svensson så faller han svært ofte i kvalitet på det defensive arbeidet de siste 30 minuttene av kampene. Generelt sett så er midtbanen vårt desidert svakeste ledd relativt sett. Vi har mange som 'kan gjøre en jobb', men vi gir ofte mye rom defensivt og sliter med å være skikkelig oppi, er for lite kreativ og for lite truende på målpoeng offensivt. Spesielt et sterkere anker ville vært fint, men er heller ikke overbevist om at Svensson er guds gave til RBK.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 04:19    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Når det gjelder Svensson så faller han svært ofte i kvalitet på det defensive arbeidet de siste 30 minuttene av kampene. Generelt sett så er midtbanen vårt desidert svakeste ledd relativt sett. Vi har mange som 'kan gjøre en jobb', men vi gir ofte mye rom defensivt og sliter med å være skikkelig oppi, er for lite kreativ og for lite truende på målpoeng offensivt. Spesielt et sterkere anker ville vært fint, men er heller ikke overbevist om at Svensson er guds gave til RBK.

Du oppsummmerer helt riktig.
Det mangler noe på midtbanen- kreativitet. Jeg vil se Berntsen inn for Jonas. Jonas hadde en fin pasning til Mikkelsen, men ellers ikke en forløsende pasning. Bare på tvers og aldri en dragning som skaper overtall.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 06:59    Post subject: Reply with quote

Stemte også på Tore. Han pleier alltid å være solid, men igår var han en vegg. Ellers er det litt skremmende å se hva som skjer med laget når Mike går ut.. han har en touch i en annen klasse.
Back to top
DonQuiote
Rutinert

PostPosted: 22.08.2013 08:52    Post subject: Reply with quote

Stemte på Mix i protest mot all den urettmessige kritikken han fikk her. Var ellers like oppgitt som de fleste over at Mikkelsen nok en gang var i start 11'rn, men ble veldig positivt overrasket over det jeg fikk se. Kjempekamp av ham på tross av noen sedvanlige dårlige avleveringer.

Ellers var det en del her inne som burde dempe Dorsin-kritikken noen hakk etter å ha sett forvandlingen offensivt OG defensivt da han kom inn. Skjelvik har laaangt igjen. Håper han viser bedre takter mot Ulf.
Back to top
Thulian
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 09:48    Post subject: Reply with quote

FetterTor, du er dead on!
Kunne ikke sagt det bedre selv.

Ser at enkelte mener at Chibbe var blandt våre beste...
Vel se kampen en gang til.
Ja han startet bra, og hadde noen fine innvolveringer, men han orker jo rett og slett ikke å løpe hjemover.
Ble faktisk dårligere av å bli flyttet inn på offensiv midtbane.

Skjelsvik klarte seg relativt greit må jeg si etter å ha hatt et så langt skadefravær.
Han blir kanongod med tid!
Mikkelsen er jo lyspunktet, han fungerte jo til dels særs bra!
Søderlund også usynlig i store deler, men en finfin og ikke minst viktig scoring.
Bille kommer inn og river og sliter, og vi skaper med en gang mere problemer for VIF når vi får inn 2 kraftspisser. Praktfull scoring, skviset imellom 2 gode VIF stoppere.
Gamboa, solid framover, og igjen så retter farta hans opp mye defansivt.
Reginiussen best ved siden av Gamboa i forsvaret, Strandberg tidvis ukonsentrert men spiller seg greit opp.

Mix også får ufortjent mye tyn i denne kampen, han må da vitterlig være den som jager ballen mest og prøver å få opp tempoet i presset.
Gjør selvfølgelig noen feilvalg også han, men i mine øyne gjorde han særs mye rett i jagingen av ball.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 09:52    Post subject: Reply with quote

I 1. omgangen var Mix en av hovedårsakene til at vi klarte å holde presset oppe så godt som vi gjorde. Han dekte fantastisk mye rom, og dekte opp markeringne for de som skulket unna. Han hadde også mange gode løp hvor han ikke fikk ball, en stor! mangelvare i årets lag(se f.eks på kjempesjansen til Mikkelsen). Han falt ned i 2. omgangen, og da burde han virkelig ha blitt byttet ut, for han hadde løpt seg tom. Han stod vel og brakk seg inne i 16. meteren etter en 60 min.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 10:04    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
Jangusk wrote:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
PÃ¥ vei mot cupfinalen!!
Søderlund

Du vet vel at det ikke var golden goal i denne kampen? Smile

Fortsatt 10-15 min igjen.

Jeg skriver vel på vei Ronny, ikke ER!
Og jeg fikk vel rett i det eller? Very Happy
Back to top
RBK 2014
Junior

PostPosted: 22.08.2013 10:48    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:

Generelt sett så er midtbanen vårt desidert svakeste ledd relativt sett. Vi har mange som 'kan gjøre en jobb', men vi gir ofte mye rom defensivt og sliter med å være skikkelig oppi, er for lite kreativ og for lite truende på målpoeng offensivt. Spesielt et sterkere anker ville vært fint, men er heller ikke overbevist om at Svensson er guds gave til RBK. - Dagens beste innlegg, 1000% enig

Ørlund 4 Lite å gjøre, burde ha kontroll på stolpeskuddet, passiv i feltet
Gamboa BB 6 God en mot en, mer med offensivt
Strandberg 6 Solid, flink til å ta med ball og spille gjennom ledd
Tore 6 Sterk defensivt, har noen fine raid, gir ellers ballen til strandberg
Skjelvik 3 Virker rusten, svake døballer, dårlig intensitet begge veier
Mix 4 Frisk første omgang, flytter beina bra, går tom i andre
Svenson 3 Litt lite kreativ, blir spilt litt rundt, ok defensivt
Jensen 4 Jevnt over ok kamp, blir litt mye armer og bein, for lav treffprosent, fin passning til Mikkelsen
Mikkelsen 4 Står mye stille, 5-6 bakrommsballer i første omgang der han bare står å måper, bedre med ball enn på lenge, skaper en del
Chibuke 6 VÃ¥r klart mest kreative spiller, fantastiske vendinger og touch, lykkes ikke med alt i dag
Søderlund 4 Generelt svak, virker ute av form og uten selvtillitt. Trenger nok flere innlegg i boks for å komme mer til sin rett
Bille 6 Friskt pust, energisk, pluss for sterkt mål
Dorsin 6 Alltid spillbar offensivt. MÃ¥lgivende. Kontroll defensivt. Godt innhopp
Back to top
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 10:58    Post subject: Reply with quote

Noen fler som syns vi presser litt for mye mann mann istedet for at hele leddet er med i pressjobbingen?

Spesielt Mix syns jeg er oppe å presser Vålerengaspillere, men når han da ikke stjeler noen ball så ender det bare opp med at det at han går fram og presser gir masse rom bak han. Hvis resten av laget flytter opp når man presser på den måten gir det oss muligheter til å vinne ball nr 2.
NÃ¥r kun enkeltspillere presser gir vi bare fra oss rom.
Back to top
LaDuden
Senior

PostPosted: 22.08.2013 10:58    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Stemte også på Tore. Han pleier alltid å være solid, men igår var han en vegg. Ellers er det litt skremmende å se hva som skjer med laget når Mike går ut.. han har en touch i en annen klasse.

Han gjør den usynlige jobben som man ikke legger så merke til før han nettopp er tatt ut. Da merker man hvor mye han bidrar med. Ellers var det en bra/grei debut av Skjellevig, håper han spiller seg opp til helga mot Sandnes Ulf. Var deilig å se at Mikkelsen lyktes, håper dette kan være med på å booste han og selvtilliten litt fremover.
Montana
Veteran

PostPosted: 22.08.2013 13:14    Post subject: Reply with quote

Begredelig kamp kvalitets og samhandlingsmessig av begge lag.
2 av de største lagene i Norge møtes til kvartfinale, alt ligger til rette for god fotball, men jeg lurte til tider på om det var juniorfotball jeg så på.
Viktig seier for moralens skyld, noe å bygge videre på. Ellers, få om noen lyspunkt i det hele tatt i en kamp som kunne gått begge veier.
Mikkelsen spiller sin beste kamp, men det er fortsatt mye igjen der iforhold til hva jeg forventer av en RBK ving. Mix er ikke den dominante sjefen på midten vi må ha. Jeg stemmer for ny midtbanegeneral inn i neste vindu.
Back to top
zdanek
Senior

PostPosted: 24.08.2013 12:11    Post subject: Reply with quote

21/08/13 Lerendal Stadion 1/4 Cup of Norway
Rosenborg BK – Vaalerenga Oslo 2 – 1

Post-match interviews:

Perry
http://w251.wrzuta.pl/aud...by9u/perry

Nicki Bille
http://w251.wrzuta.pl/aud...icki_bille

Alexander Soderlund
http://w251.wrzuta.pl/aud...oderlund_1
http://w251.wrzuta.pl/aud...oderlund_2

Kjetil Rekdal
http://w251.wrzuta.pl/aud...til_rekdal

Jorgen Skjelvik
http://w251.wrzuta.pl/aud...n_skjelvik
^Mirth
Veteran

PostPosted: 27.08.2013 10:41    Post subject: Reply with quote

Jeg er veldig sent ute her, jeg vet det. Men jeg ville bare si at dommer Tore Hansen i dette cupoppgjøret [RBK-VIF], trolig har vært den beste dommer av en RBK-kamp som jeg har sett i hele år. Meget god kamp av ham, og såvidt jeg kan huske ikke en eneste kontroversiell avgjørelse, eller noen spesielle feil overhodet.

Bare for å ha nevnt det, jeg er generelt svært kritisk til de norske dommerne i eliteserien, og synes egentlig at siden Rune Pedersen, kanskje til nød, Tom Henning Øvrebø (er det ikke det han het, med psykologiutdannenlsen og den blanke issen?), så synes jeg det har vært en jevn strøm av vissvass-dommere. Noen har vært litt bedre enn andre. Mon tro om man ikke burde gjøre dommeryrket halvprofesjonelt etterhvert, for å generelt bedre kvaliteten?

(Dette innlegget burde kanskje heller vært flyttet til en tråd om norske dommere generelt, om det finnes - derfor jeg la inn en anmerkning).

Last edited by ^Mirth on 27.08.2013 10:53; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
Page 17 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb