English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Tobias Mikkelsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 53, 54, 55  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Montana
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 12:15    Post subject: Reply with quote

Vent litt..Så, Perry mener laget må bli flinkere til å bruke Mikkelsens bakromsløp, samtidig som han i utgangspunktet mener at bakromsløptiden er forbi?
Dette er faktisk meget interessant, jeg kunne virkelig ønsket meg et RBKweb intervju med Perry angående Mikkelsen, og gjerne angående Chibuike i samme slengen. Håper det er interesse for det og mulig å gjennomføre.
Det kan være vert å nevne at de få gangene Mikkelsen kommer seg forbi forsvaret på løp så ender det alltid i et svakt innlegg eller skudd.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende

PostPosted: 21.08.2013 12:16    Post subject: Reply with quote

Merkelig at Perry ser dette først nå, det eneste positive jeg kan si om Mikkelsen til nå er at han innimellom har noen gode bakromsbevegelser som ikke blir brukt. Så får vi håpe at han etterhvert går rett på mål når han er igjennom og ikke stopper opp og spiller ballen bakover slik han gjorde på lørdag.
Back to top
Torbjørn Bratt
Proff

PostPosted: 21.08.2013 12:40    Post subject: Reply with quote

Med raske spillere, finnes det mer enn nok bakrom i Tippeligaen. Internasjonalt blir det vanskeligere. Men som vår gamle venne Trond Sollid villle ha sagt "Alt handler om TIMING". Høyresiden må brukes i oppbyggingen av angrepene, og skape ubalanse med sin fart og løpekraft, så må ballen over mot venstre hvor vi har avslutteren Søderlund og kanskje Bille om han finner veien.

Nå spilles ballen for mye på venstresiden, hvor det finnes få tekniske og raske spillere, for så ende ut over dørlinja, eller som dårlig timede pasninger til høyrespillere som ALDRI skårer mål. Litt som å støpe gulvet etter at parketten er lagt....
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 13:05    Post subject: Reply with quote

Dette bekrefter vel at Mikkelsen må ha noe sensitivt på Perry. Tragikomisk om han skal få sjansen fra start i kveld også.

Og forøvrig, de gangene Mikkelsen har kommet seg alene gjennom i bakrom så har det endt i en avslutning/tilbakespill eller at han stanser, går bakover i banen og til slutt mister ballen.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2013 13:07    Post subject: Reply with quote

Da Jan Derek Sørensen ble solgt fra Rosenborg til Dortmund, fortsatte han å spille likt: Kjappe løp i bakrom ved enhver mulig anledning.

Men ballen ble aldri spilt til det rommet, og da ble Derek en dårlig spiller for Dortmund.

Jeg ser samme tendens med Mikkelsen. Mikkelsen spiller ball til medspiller og stikker kjapt i ledig rom. Medspiller peller seg i nesa, tenker seg om og slår en ball til en spiller på motsatt side. Det blir ikke sjanser av slikt, og Mikkelsen blir dårligere.
Jangusk
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 13:57    Post subject: Reply with quote

Ut fra artikkelen i dagens adressa, er det helt klart Perry prøver å renvaske seg ang. klippekortmentaliteten relatert Mikkelsen. Spille Mikkelsen i bakrom. For noe forbasket tull. Det kom ett (1) godt løp av Mikkelsen så lenge Mikkelsen var på banen. Sjekk dette selv med å se kampen i opptak på cmore.

Og det er så lett å gjennomskue Perry på denne. Tydelig mannen begynner å bli småsvett ang. dette med å misbruke Mikkelsen. For det er dette som blir gjort, så lenge ikke Mikkelsen leverer.

Og at Perry ikke evner å se at Helland var mye av grunnen til rbk`s massive press på slutten mot Engen, skremmer meg. Dette tyder på at Perry akter å fortsette med dette tøyset og gi Mikkelsen ubegrenset tillitt, uansett hva de han slåss med plassen mot gjør i kamp.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 14:03    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Jeg ser samme tendens med Mikkelsen. Mikkelsen spiller ball til medspiller og stikker kjapt i ledig rom. Medspiller peller seg i nesa, tenker seg om og slår en ball til en spiller på motsatt side. Det blir ikke sjanser av slikt, og Mikkelsen blir dårligere.

Dette var også Alas sin spillestil, og de få minuttene jeg så av ham, så rev jeg meg i håret over at medspillerne aldri var med på veggen han la opp til, men alltid brukte flere touch og spillte i en annen retning.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2013 14:21    Post subject: Reply with quote

Jangusk wrote:
Det kom ett (1) godt løp av Mikkelsen så lenge Mikkelsen var på banen.

Mulig det var ett i den kampen, men det skjer i hver kamp ...
Jan Ten
Junior

PostPosted: 21.08.2013 14:23    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Da Jan Derek Sørensen ble solgt fra Rosenborg til Dortmund, fortsatte han å spille likt: Kjappe løp i bakrom ved enhver mulig anledning.

Men ballen ble aldri spilt til det rommet, og da ble Derek en dårlig spiller for Dortmund.

Selnes er den eneste som kan slå gjennombruddspasninger, men det er litt vanskelig å slå dem fra benken...
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 14:24    Post subject: Reply with quote

Det er nok Jangusk som treffer spiker her.
Det kan ikke forsvares å la Mikkelsen nok en gang få starte.
Helland var positiv sist gang og må få innhopp.
Han var spillbar og forsøkte på konstruktive ting.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.08.2013 14:52    Post subject: Reply with quote

Man må spille baller som John gjorde til han altså? Hjelper ikke så mye når besluttsomheten hans er ufattelig svak.
Back to top
Eru
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 15:02    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Man må spille baller som John gjorde til han altså? Hjelper ikke så mye når besluttsomheten hans er ufattelig svak.

Haha, ja!

Tidenes pasning, han har fri bane mot mål og en mann med seg, hva velger han? Han stopper opp! Det hjelper da ikke å gi ham flere pasninger i bakrom når han bare søler bort ballen uansett.

Det er godt mulig at han kan bli en god spiller for Rosenborg en gang for han har noe, men slik han spiller nå er han vårt svakeste ledd. Han kan ikke få starte kamper.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 15:05    Post subject: Reply with quote

Det vil være helt utrolig hvis Mikkelsen skulle få tillit igjen i dag, det går bare rett og slett ikke ann. Helland bør få sjansen nå, eventuelt at vi kjører med Chibbe - Søder - Bille
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2013 15:14    Post subject: Reply with quote

Eru wrote:
Det er godt mulig at han kan bli en god spiller for Rosenborg en gang for han har noe, men slik han spiller nå er han vårt svakeste ledd. Han kan ikke få starte kamper.

Er omtrent der jeg er også. Her kan det bli noe, men det er rent faktisk ikke noe særlig akkurat nå.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.08.2013 15:14    Post subject: Reply with quote

Hadde bare Tobias vært i nærheten av besluttsomheten som vises etter ca. 2 min her. Dette i tillegg på høyt, internasjonalt nivå.
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2013 15:35    Post subject: Reply with quote

Det tok også tid før elskede Storflor gjorde noe utav seg hos oss.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 15:52    Post subject: Reply with quote

Er det ikke forvirrende å ha et så lidenskapelig forhold til en spiller på et konkurrerende lag ? Tror ikke engang fjortisene som henger rundt Bille når opp på samme nivå som denne man crushen på Storflor Razz
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 21.08.2013 16:16    Post subject: Reply with quote

Forskjell på mancrush (her: å bry seg om instagram-bilder, pistol-tatoveringer, solbriller, sjampanjeuttømming, draktdestruksjon og offentlig flørting med kjendiser) og fotballfaglig beundring. Jeg bedriver sistnevnte. Men nok om Øivind. Eneste jeg ville var å vise et eksempel på besluttsomhet.

Som sagt før bor det mye i Tobias Mikkelsen, men vi har sett skremmende lite av det så langt. I det hele tatt få spillere jeg føler tar ut hele sitt potensiale pdd. Ja, vi leder ligaen, men så har vi også de klart beste spillerne.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 16:25    Post subject: Reply with quote

Ivar wrote:
Lag en youtube-video av alle fintene og triksene han har vellykket i løpet av en kamp og FCK, eller en annen plastklubb som kjøper spillere uten research, kjøper han for ørten mill.

Tror ikke youtube-videoer er nødvendige for FCK - de husker godt at være blevet rævkjørt:
http://www.youtube.com/wa...amp;t=0m8s
http://www.youtube.com/wa...mp;t=0m58s
http://www.youtube.com/wa...mp;t=1m31s
Back to top
Morten2k
Junior

PostPosted: 21.08.2013 20:24    Post subject: Reply with quote

Noterer Mikkelsens beste kamp i år. Mange bra løp, konstruktive pasninger, assist og mye bra defensivt. Fikk Svensson til å se lat ut.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2013 20:36    Post subject: Reply with quote

Om noen er interessert:
attach wrote:
Mikkelsens innsats

Pasninger:
+: IIIIIIIIIIII / IIIIIII
-: I / III

-: II

Driblinger:
+: IIIIIIII
-: II / II

Frispark:
+: II
-: / I

Avslutninger:
+:
-: I / I

Bakromsinitiativ:
+: IIIIIIIIIIIIIIII / III

*Inn i farlig sone foran mål, men nådde ingen RBK-spillere.
Førsteomgang / andreomgang
Teller ikke kvalitet, bare treff/bom etc.

Min mening: Okey+ førsteomgang med lovende initiativ, svak andreomgang bortsett fra et glimrende gjennomspill og et strøkent forspill til mål.

En situasjon jeg ikke fikk med meg i første og litt halvslapp notering de siste 5-6 min, ellers feilfritt.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 20:38    Post subject: Reply with quote

Forhåpentligvis kan denne gode opplevelsen gi ham litt selvtillit. Gode løp i rom i dag, selv om ikke utførelsen alltid var like bra.
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 20:40    Post subject: Reply with quote

Tydelig at noen har hatt en prat med han, hva gjelder tenningsnivå. Mye mer på hugget og involvert i situasjoner i dag. Og ingen baller som triller rolig over dødlinjen. Bra kamp.
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 21.08.2013 20:59    Post subject: Reply with quote

God kamp av Mikkelsen i dag. Smile Godt å se.

Skulle ha avsluttet bedre på kjempesjansen, men flere gode løp, gjennomspill og iniativ, ok på dødballer.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.08.2013 23:21    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Forskjell på mancrush og fotballfaglig beundring. Jeg bedriver sistnevnte. Men nok om Øivind.

Må ikke være for hard Knerten, det som for deg idag kanskje er fotballfaglig beundering var i mange mange år her og på vgd seriøs mancrush Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 31, 32, 33 ... 53, 54, 55  Next
Page 32 of 55

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb