English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Pål-André Helland
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 155, 156, 157  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 18.08.2013 11:29    Post subject: Reply with quote

Ikke veldig viktig, men siden flere har skrevet at Helland debuterte i går: Han fikk noen minutter mot Sogndal
Back to top
View user's profile Send private message
TomH
Veteran

PostPosted: 19.08.2013 11:11    Post subject: Reply with quote

Tja,
Hedon, du var nok litt for forsiktig.

Jeg så at Helland hadde et par tre virkelig flotte avdriblinger som gjorde at han kom til innlegg/ skar inn mot mål. Det var gode prestasjoner og viste at han har gode dribleegenskaper. Spesielt likte jeg at han slo gode innlegg med både høyre og venstre fot og at han gikk forbi motspillere, etter gode finter, både til høyre og venstre. Dette gjør ham uforutsigbar for motspiller.

Når Helland kan vise alt dette i løpet av bare 15 minutter i det som var hans første lengre innbytte i TL, sier det meg at han kommer til å gjøre dette - og lykkes - også i neste kamp. Det er jo sjelden at man prøver på helt nye ting, som man vet man ikke behersker i sine første innhopp. Da gjelder det jo som kjent å spille på det trygge til man blir kjent med nivået.

Personlig tror jeg at Helland vil være i stand til å prege flere kamper for RBK allerede i år - om han får litt flere sjanser. Det var ikke vanskelig å se at Helland har potensial til å være en markant spiller for RBK.

Helland og Dockal var nok et bytte RBK tjente på.
Morten2k
Junior

PostPosted: 19.08.2013 18:02    Post subject: Reply with quote

Basert på de 15 minutten vi fikk se kan jeg garantere at Pål André Helland kommer til å bli stor. Han passer perfekt til måten RBK spiller fotball og er veldig talentfull.

Gleder meg til fremtiden!
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 19.08.2013 18:15    Post subject: Reply with quote

Er positivt overrasket over han ja,men håper han utvikler seg videre og kan bli kanon god.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 20.08.2013 01:06    Post subject: Reply with quote

Flott dobbelside med intervju av Helland i dag.

" Frisparkene tar jeg. Slik har det alltid vært "

Very Happy

- Jeg mener det er en såpass stor sjanse med frispark på 20-25 meter at jeg blir sur hvis den ikke går i mål. Det skal være farlig hver gang det, sier 23-åringen.

- Er det i hele tatt noen diskusjon om hvem som skal ta frispark fra den avstanden når du er på banen?

- Nei. På akkurat det her har jeg så god selvtillit. Etter min mening skal du lete godt for å finne noen som er bedre enn meg. Dette er mitt fagområde, så får de andre gjøre det de kan, mener han. Og fortsette nærmest på innpust.

- Frisparkene tar jeg. Slik har det alltid vært. Det er nesten uhørt i mitt hode at andre skal ta det så lenge jeg er på banen.

Du snakker om selvtillit Razz

- Etter at dommeren blåser tar jeg meg god tid. Tar jeg sats med en gang virker det som om det er han som har kontrollen. Det vil jeg ikke. Jeg skal bestemme alt, og er veldog fokusert og nøye. Når det koker som verst er det viktig at jeg tar meg tiden og gjenskaper det jeg har øvd på hver dag omtrent hele livet, sier han.

- Men det ble ikke mål på lørdag?

- Nei. Det var en mann som hoppet i muren - Andre Muri - og han traff jeg selvfølgelig. Men jeg trodde et lite nanosekund at den gikk i mål, for treffet kjentes veldig bra ut, forklarer han om ballen han ville ha over muren og i nærmeste hjørnet.

- Jeg gikk for presisjon og litt kraft. Hadde jeg gått for langhjørnet hadde jeg kun brukt kraft med strak vrist for å få kortest mulig ballbane.

- Hvordan er det å bli omtalt som ekspert på cup og frispark?

- Det er bedre enn å ikke være det. Nei da, men frispark har alltid vært kjennetegnet mitt, og jeg har en god venstrefot. Helt siden jeg var liten har jeg tatt dødballer, og scoret på mange frispark. I fjor scoret jeg vel på åtte eller ni på frispark for Hødd, og har en relativt god uttelling, smiler han.

Etter det positive innhoppet mot VÃ¥lerenga sist er det store muligheter for at han starter i morgen. Perry hyller innsatsen hans.

- Han spiller med stor selvtillit. Han tok seg forbi spillere, skapte ubalanse og gikk for skudd. Ikke brydde han seg om det ble bom heller, men bare fortsatt. Et veldig positivt innhopp, en mantchvinnertype, roser Perry..

- Torgeir Børven
Back to top
KitWalker
Veteran

PostPosted: 20.08.2013 06:43    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Synes ikke det var noe bra innhopp. Men bra å få unna debut-nervene.

Prov på noe bra offensivt, ubrukelig defensivt.

I motsetning til din tsjekkiske fvorittspiller så utrettet Helland mer på 20 minutter enn denne sutrekoppen har klart på vel ett år. Dro av spillere og spilte medspillere til potensielle målsjanser.
Det lille Helland behøvde å gjøre defensivt var å stjele ballen to-tre ganger fra motspiller.
Godkjent debut for Helland.
Back to top
Cessna
Rutinert

PostPosted: 20.08.2013 08:43    Post subject: Reply with quote

Dødballer på motstanderens halvdel SKAL være farlige hver eneste gang. Upresset skal ballen gå omtrent akkurat der du vil ha den... nivået på dødballer i Norge er ganske latterlig. Det er fantastisk med en spiller som har selvtillit nok til å si at han skal treffe på frisparkene og at de skal være farlige. Det setter lista høyt både for ham og oss.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 20.08.2013 13:00    Post subject: Reply with quote

Morsomt at du benytter enhver anledning til å dra inn "sutrekoppen" Dockal, KitWalker. Går an å argumentere for en spiller uten å rakke ned på en som allerede er solgt, gjør det ikke?
Back to top
abjoern
Veteran

PostPosted: 20.08.2013 14:19    Post subject: Reply with quote

Synes han gjorde et godt inntrykk. Fascinerende å se hvordan fysikken hans har blitt forandret til det bedre.

Håper vi satser ordentlig på Helland.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 20.08.2013 15:08    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:

I motsetning til din tsjekkiske fvorittspiller så utrettet Helland mer på 20 minutter enn denne sutrekoppen har klart på vel ett år .

Kanskje litt mye å be om, men kan du heve nivået?
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 20.08.2013 16:53    Post subject: Reply with quote

Dew, du kan spare den der til bedre tider ^^
Å få KitWalker til å heve seg er det samme som at en adeccospiller er bedre enn en spiller med over 60 målpoeng på 80 kamper i tippeliga og europa... vent... Rolling Eyes
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 20.08.2013 17:30    Post subject: Reply with quote

Ok, kids. Let it go!

Skulle vært en egen fanboy-tråd på dette forumet. Ingen diskusjoner er mer meningsløse enn når fanboys braker sammen. De burde, som casuals, ta sine oppgjør utenfor allmennheten.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Jangusk
Veteran

PostPosted: 20.08.2013 17:34    Post subject: Reply with quote

Very Happy
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 20.08.2013 22:13    Post subject: Reply with quote

I dette tilfellet er det nok mer som den ene fyren på stadion som reiser seg og roper *sett inn sjenerende ord* mot egen spiller uprovosert, og de rundt snur seg og gir han et "hva faen?", enn casuals som braker sammen offentlig.
Jeg er ikke noen fanboy med Dockal plakat og navnet hans på ryggen, men jeg syns ikke noe om at han dras inn i en annen spillers debatt bare for å få billige stikk slengt etter seg. Tilbake til saken,
Friskt intervju av unge, lovende Helland. Nå er det bare å leve opp Tommel'n opp!
Back to top
obri
Proff

PostPosted: 21.08.2013 01:04    Post subject: Reply with quote

Må få tillit fra lagleder i så fall og det tror jeg ikke skjer på en stund.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.08.2013 12:52    Post subject: Reply with quote

Akkurat som med Dockal!
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 25.08.2013 20:57    Post subject: Reply with quote

FOR et innhopp!

Dribler backen i pølsebua til den kjempe sjansen til Reginiussen, som ender i corner. Ble vel mål på den påfølgende corneren som Helland også slår?

Også runder han av med et fantastisk frisparkmål! Når scorte vi sist på frispark?

- Torgeir Børven
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 25.08.2013 21:08    Post subject: Reply with quote

Å ha en slik x-faktor på dødballene kan være avgjørende i gullkampen. Når han i tillegg skaper mer på et kvarter enn Mikkelsen har gjort siden mai burde det ikke være noen som helst tvil om hvem som skal spille på høyrekanten fremover.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 25.08.2013 21:10    Post subject: Reply with quote

De som er overrasket har aldri sett Helland spille fotball før.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 25.08.2013 22:54    Post subject: Reply with quote

Gutten har en fenomenal mental styrke OG ferdigheter/evne til å levere. Vil prioritere ham foran en eldre, mentalt svakere og over tid bevist lite effektiv utenlandskvotespiller ti av ti kamper.
Quote:
- Du har gått ut i avisa og krevd å få frispark.

- Jeg har vist såpass baller at det var godt å få satt det frisparket og lagt den diskusjonen litt død. Hvis ikke hadde de vært over skuldrene mine helt til jeg scoret. Så det var godt å få scoret tidligst mulig, sånn at du slipper det jævla presset!

- Du skapte presset sjøl.

- Jeg syns jeg presterer best når det er litt press på meg sjøl, så jeg liker å sette litt ekstra press på meg. Det fungerer bra. Sånn har jeg vært hele livet: Jeg liker best at det er litt press på meg.

RBKweb: Det var et innøvd trekk.
obri
Proff

PostPosted: 26.08.2013 00:43    Post subject: Reply with quote

Herlighet for en type , håper lagledelsen vet å bruke Helland fremover. Vinnerskalle.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.08.2013 12:56    Post subject: Reply with quote

Helland kan være typen til å bli en legende i Rosenborg. Mangler kanskje akkurat litt for mye tempo til å nå utenlands. Mine lovnader om rå 1v1-ferdigheter har heldigvis slått til så langt. Og han vil bare bli bedre og bedre.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 27.08.2013 12:58    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/sport/h...10614.html

Lover bra etter de første kampene i hvertfall.
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 27.08.2013 15:40    Post subject: Reply with quote

Helland er rett og slett en kul fyr Tommel'n opp!

Absolutt blitt en av mine favoritter.

- Torgeir Børven
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.08.2013 15:48    Post subject: Reply with quote

Han klarer å være jordnær og strutte av selvtillit på en og samme tid. Tommel'n opp!
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 155, 156, 157  Next
Page 22 of 157

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb