English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - VÃ¥lerenga (serie)
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

BB mot VÃ¥lerenga?
Daniel Ørlund
0%
 0%  [ 0 ]
Cristian Gamboa
2%
 2%  [ 3 ]
Jon Inge Høiland
2%
 2%  [ 3 ]
Stefan Strandberg
2%
 2%  [ 3 ]
Micke Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
0%
 0%  [ 1 ]
Mix Diskerud
0%
 0%  [ 0 ]
Daniel Berntsen
1%
 1%  [ 2 ]
John Chibuike
83%
 83%  [ 88 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 1 ]
Tobias Mikkelsen
3%
 3%  [ 4 ]
Total Votes : 105

Author Message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 18.08.2013 04:11    Post subject: Reply with quote

EspN wrote:
Vi burde være bedre på tidspunktet her..så f,eks stoke idag...for en forvandlig på kort tid.
De slår ikke langt lengre,de prøver og spille ball på bakken! De prøver så godt de kan selv om det ikke lykkes.

Nå poster jeg ikke dette innlegget for å forsvare Perry, men Stoke er et lag som i fjor lå sånn omtrent midt på tabellen, og er nok på mange måter fornøyd med å gjøre dette også i år. Fansen var jo selv fornøyde bare fordi de faktisk prøvde å trille ball.

Er dette tilfellet med RBK? Neppe! I rosenborg er det nok desverre sånn at den jevne supporter er mer opptatt av resultater enn godt spill. Dette var på mange måter problemet til JJ, som mot slutten (Når RBK begynte å få en helt OK gjeng med spillere) likevel endte opp med å ha elendig kampledelse, hvor hovedprioriteringen var å forsvare inn uavgjort framfor å satse på en seier. I dagens RBK er det nok viktigere for Perry å gjøre de grepene som mest sannsynligvis ender i uavgjort/seier istedenfor de grepene som mest sannsynligvis ender i godt spill men som risikerer tap.
Back to top
View user's profile Send private message
EGA
Veteran

PostPosted: 18.08.2013 06:53    Post subject: Reply with quote

EGA wrote:
Vi taper kampen med vår midtbane og særlig Mix og Svensson. De greier ikke å gjøre det uventede som åpner forsvaret.
Med litt tid blir Berntsen en klasse over disse to.
Dorsin ut i neste kamp gjør ingen ting. Helt forferdelig så mangle enkle ballmiss han har.
Det verste er Perry som lar Mikkelsen spille kamp etter kamp.
Dette er så innlysende feil. Det er da man lurer på alle de andre feilvalgene han gjør...

Synd for Chibbe- tippeligaens klart beste spiller, men lider under medspillere. De andre greier ikke å dra av en mann som så igjen kan sette opp i Chibbe i fri posisjon.
Vi så tendenser av Helland og Berntsen, dette er fremtiden.

Nok en kamp med mye rart fra Ørlund. Første 10 minutter konsekvent lange utspill som automatisk fører til balltap. Jeg blir like forvanna hver gang.
Innledningen av sesongen var en fryd å se på med LUnd Hansen som hadde ro og fine i gangsettinger.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 18.08.2013 11:08    Post subject: Reply with quote

Morsomt med ballbesittelsen til Vg Rbk 59%-Engen 42% Tommel'n opp!
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 18.08.2013 11:24    Post subject: Reply with quote

Sjelden at vi vinner possesion Jangusk, artig. Når det er sagt begynner det å vise seg at det er en fordel at vi har klart flest bortekamper igjen. Det er jo der vi er best.

Og til debatten rundt hvorvidt ting er bedre enn i fjor. Ja, ja og atter ja. Håper ikke folk har glemt? I år har vi sett tendenser til godt spill langs bakken, selv om mye har vært kontringsfotball. I fjor og året før skjedde vel dette aldri. Vi har også levert en av de beste kampene på flere år(?) i form av godset hjemme der jeg synes vi var enormt gode.
Poenget er at vi iallefall viser at vi kan spille meget flott fotball til tider, det viste vi ikke en gang prov på under JJ. Det viktigste for perry nå er å klare å gjenskape dette, noe det virker som han sliter litt med. Klarer han ikke motivere nok? Vet ikke gutta hva de skal gjøre? Man så jo i går. Vi går ut i feriemodus fra første spark på ballen. Heldigvis var det en ny gjeng som kom ut etter pause, så det spørs vel om bursdagsbarnet hadde hevet stemmen sin inne i garderoben.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 18.08.2013 11:27    Post subject: Reply with quote

Ikke sett kampen, men er veldig overrasket at man ikke fikk hull på byllen mot Vif sitt forsvar. De har vært elendige deffensivt i hele år. Tydelig at vi har et stykke trening igjen med spill mot etablert forsvar.
Back to top
kkakk
Rutinert

PostPosted: 18.08.2013 11:31    Post subject: Reply with quote

Med uttellingen som vi hadde mot godset, hadde RBK vunnet 3-0... Men RBK skal jo klare å komme til langt flere sjangser. Gleder meg til å få inn Mike til neste kamp.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 18.08.2013 11:33    Post subject: Reply with quote

Vi er elendige mot etablert forsvar så jeg er slettes ikke overraska over at vi ikke scoret. VIF har ok forsvarsspillere og bra keeper, vi har null bevegelse, kun Chibuike som kan dra av en mann og elendig balltempo.
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 18.08.2013 11:44    Post subject: Reply with quote

[quote="Eksil"]
JellyFish wrote:
Men slik har det vært hele sesongen. Elendig dømmekraft av PP å beholde ham på banen i 75 min når vi sliter så bigtime.

Noen ganger lurer jeg på om enkelte har sett kampen. Hvorfor fikk Mikkelsen 75 min. i går?

1: Første bytte da Tore ble skadet i 1. omgang, ødela for muligheten til å bytte i pause.

2: Da Mikkelsen skulle ut, fikk MIX skade, og byttelappen måtte hentes tilbake fra 4. dommer og endres fra Mikkelsen til MIX.

3: Med kun ett bytte igjen, måtte naturligvis det siste byttet drøyes så lenge som mulig. Risiko for stort mer enn 15 min med en mann mindre kan ikke Perry ta.
Back to top
kkakk
Rutinert

PostPosted: 18.08.2013 11:47    Post subject: Reply with quote

Mix bytte var egentli ment for Berntsen, ikke Mikkelsen.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 18.08.2013 11:54    Post subject: Reply with quote

Ørlund gjorde igjen masse rart.
Hvorfor bruker han så lang tid på både utspill og tilbakespill?
Hvorfor feilberegner han totalt innleggene når han skal gå ut?
Det stilles mange spørsmålstegn ved Ørlund, kamp etter kamp etter kamp!!!
Jeg gnir meg i øynene hver gang ballen er i nærheten av Ørlund.

Om ikke Lunna står cupkampen mot VIF onsdag, så må det være ett eller annet vi bare ikke vet som ligger bak.

Mikkelsen, trenger vel ikke si mere enn at han bør bli sittende på benken de neste kampene, mer ubrukelig spiller skal du lete lenge etter.

Det som irriterer meg mest fra gårsdagen, var at RBK i fikk til mere mot ett lag som stiller med Berre, Hæstad og Solli på midten, i tillegg til Muri og Høgh som stoppere.
Men det RBK gjorde for ofte, var å spille lange baller opp mot Muri! Hvorfor?

Si meg, når RBK nå har hentet inn Søderlund, som er god og sterk inne i boksen, hvorfor kommer det ikke oftere innlegg fra sidene? Man kan egentlig telle opp innleggsjansene på ei hånd.
Mikkelsen har jo en brukbar innleggsfot. Hvorfor bruker han den ikke oftere?
Mikkelsen tror jeg faktisk ikke eiere selvtillit for dagen. Han tørr aldri å utfordre, ender som oftes opp med å drible seg selv. Og slår alltid ballen bak på banen.

Chibuike får ett stort pluss, han er den spilleren som kan gjøre noe ekstra ved å drible av ett par mann. For en herlig type:)

Jeg ville heller ha startet med Helland i stedet for Mikkelsen neste cupkamp.
Han prøvde i værtfall og beviste mere på de 10 minuttene han hadde, en 70 min fra Mikkelsen.

Mot Sandnes Ulf stiller såklart Chibuike - Søderlund - Nilsen!!!
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 18.08.2013 12:12    Post subject: Reply with quote

Bille er ute mot Sandnes Ulf. Han starter nok ganske sikkert mot Enga på onsdag.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 18.08.2013 12:16    Post subject: Reply with quote

Gule kort?
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 18.08.2013 12:18    Post subject: Reply with quote

Ja
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 18.08.2013 12:22    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:
Ørlund gjorde igjen masse rart.
Hvorfor bruker han så lang tid på både utspill og tilbakespill?
Hvorfor feilberegner han totalt innleggene når han skal gå ut?
Det stilles mange spørsmålstegn ved Ørlund, kamp etter kamp etter kamp!!!
Jeg gnir meg i øynene hver gang ballen er i nærheten av Ørlund.

Helt enig, vanvittig at han får stå kamp etter kamp etter kamp.
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 18.08.2013 12:25    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder Ørlund så var det noe med at spillerne selv ønsket ham i buret? Eller husker jeg feil? Noen som kan friske opp hukommelsen min?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 18.08.2013 12:31    Post subject: Reply with quote

Det var et rykte, samme person som hadde hørt det har senere avkreftet det. Så det er nok ingenting i det.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bjorjost
Proff

PostPosted: 18.08.2013 13:30    Post subject: Reply with quote

Ørlund driv stadig og ventar med tilbakespel heilt til motstandar kjem tett oppi no om dagen. Snodig oppførsel.

Eit pluss som ikkje har vore nemnt her i dag er at Høiland er god som backup-midtstoppar, bedre enn Moe eller Rønning. Tykkjer han var meir spelande. Det er det mest positive eg greier å trekkje ut av kampen utanom det opplagte i at Chibuike er sterk og slepen. Tykte og at Helland og Chibbe såg etter kvarandre, kanskje eit framtidig par som kan opne hermetikken.

Svært skuffa over Søderlund, det er i slike kampar han kan gje oss 3P. Men plasseringssvak og mottak som sprett 2meter gjer dt vanskeleg.

Ellers iallefall offensive bytter så det holdt i går- det skulle sjølvsagt berre mangle.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
zdanek
Senior

PostPosted: 18.08.2013 14:54    Post subject: Reply with quote

Rosenborg – Vaalerenga 0 - 0 17.08.2013

Post-match interviews:

Perry
http://w945.wrzuta.pl/aud...1Vk9/perry
http://w945.wrzuta.pl/aud...uV/perry_2

Kjetil Rekdal
http://w945.wrzuta.pl/aud...til_rekdal

Daniel Berntsen
http://w945.wrzuta.pl/aud...l_berntsen

John Chibuike
http://w945.wrzuta.pl/aud...n_chibuike

Jon Inge Hoiland
http://w945.wrzuta.pl/aud...ge_hoiland
Number10
Veteran

PostPosted: 18.08.2013 15:06    Post subject: Reply with quote

Enig ang Høiland. Han var svært positiv i går. Bedre som stopper.
Han er mye roligere og tryggere med ballen enn spesielt Rønning som er første back-up.
Han klarer også å spille fra seg ballen til riktig tid og treffer ikke minst en mann i svart/hvit:)

Strandberg treffer på 2/10 langpasninger, så dette bør han kutte litt ned på. Greit at han vil snu spillet motsatt og spille bakrom, men da må du treffe.

Grunnen til at Søderlund kom så sjeldent til sjanser, er at det kommer for lite innlegg fra kant. I tillegg så må han lengre ned på banen for å involvere seg mere i spillet, det funker ikke.

I går manglet det også rett og slett sprut og tempo på midtbanen.
Med Mike Jensen inn på onsdag/søndag så kommer det mye mere løpskraft og aggressivitet inn.

Ørlund gidder jeg ikke snakket så mye mere om. Ut med han og inn med en mye tryggere keeper i Lunna.
Back to top
eksiltrøndern
Veteran

PostPosted: 18.08.2013 16:43    Post subject: Reply with quote

Høiland gjorde seg ikke bort han, men, hadde vi spillt mot et lag som hadde presset høyere så hadde de sinnsykt upresise 5-10meterspasningene hans kostet oss dyrt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15
Page 15 of 15

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb