| View previous topic :: View next topic |
| BB mot VÃ¥lerenga? |
| Daniel Ørlund |
|
0% |
[ 0 ] |
| Cristian Gamboa |
|
2% |
[ 3 ] |
| Jon Inge Høiland |
|
2% |
[ 3 ] |
| Stefan Strandberg |
|
2% |
[ 3 ] |
| Micke Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jonas Svensson |
|
0% |
[ 1 ] |
| Mix Diskerud |
|
0% |
[ 0 ] |
| Daniel Berntsen |
|
1% |
[ 2 ] |
| John Chibuike |
|
83% |
[ 88 ] |
| Alexander Søderlund |
|
0% |
[ 1 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
3% |
[ 4 ] |
|
| Total Votes : 105 |
|
| Author |
Message |
EGA Veteran
|
Posted: 17.08.2013 21:57 Post subject: |
|
|
Vi taper kampen med vår midtbane og særlig Mix og Svensson. De greier ikke å gjøre det uventede som åpner forsvaret.
Med litt tid blir Berntsen en klasse over disse to.
Dorsin ut i neste kamp gjør ingen ting. Helt forferdelig så mangle enkle ballmiss han har.
Det verste er Perry som lar Mikkelsen spille kamp etter kamp.
Dette er så innlysende feil. Det er da man lurer på alle de andre feilvalgene han gjør...
Synd for Chibbe- tippeligaens klart beste spiller, men lider under medspillere. De andre greier ikke å dra av en mann som så igjen kan sette opp i Chibbe i fri posisjon.
Vi så tendenser av Helland og Berntsen, dette er fremtiden. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 17.08.2013 21:58 Post subject: |
|
|
Ellers registrerer jeg negativiteten her inne. Det står til stryk. Ingen på Lerkendal viste frem denne negativiteten som lyser her inne.
Hva med å møte opp på Lerkendal og heller gi negativiteten et ansikt?
 |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 17.08.2013 21:58 Post subject: |
|
|
helland gjør en 2-3 dårlige ting, men så lenge han gjør 4-5 meget gode prestasjoner for hver 2. feil så er det egentlig helt greit for en ving. (spilte forsåvidt i feil posisjon i dag og). I motsetning velger mikkelsen f.eks. å stoppe opp for å spille støttepasning i stedet for å utfordre. Da får han ingen feil i protokollen, men for lagets del er det utrolig destruktivt. Man så jo hvordan det ble farlig hver gang Helland lyktes med driblingene sine. Jeg har alltid vært skeptisk til helland, men i dag synes jeg han viser at han kan bli en viktig spiller utover høsten.
utover det så spiller vi ingen god kamp all over, men 2. omgangen er ok+. Mangler tæl, vilje og bevegelse inne i boksen i tillegg til at bevegelsene fortsatt ikke sitter hos midtbanen. Vi dominerer 2. omgang fordi vi øker intensiteten noen hakk fra 1. omgang, og fordi VIF rett og slett er elendige. Vi bør kunne bedre enn dette, men ingen krisemaksimering fra min side. Spår at vi fortsatt leder med 2 poeng mandags kveld. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.08.2013 22:02 Post subject: |
|
|
| Nå satt jeg spesielt dårlig plassert på tribunen i dag, men Helland viste i det minste god evne til å passere spillere. Det så faktisk ganske enkelt ut i motsetning til når Bille skal ta hundre finter og løpe rett inni blokka. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.08.2013 22:17 Post subject: |
|
|
| For øvrig overrasket over at Mikkelsen slaktes så til de grader i dag. Han har virkelig underprestert tidligere, men i dag var han da vitterlig ganske frisk med løp og kombinasjoner. Dessverre gikk det skeis når det ikke skulle gå skeis. |
|
| Back to top |
|
 |
LaDuden Senior

|
Posted: 17.08.2013 23:00 Post subject: |
|
|
Noen som fikk med seg Adressa sin ettersending, der Perry sa at 2 omgangen var noe av det beste de hadde spilt i år. Satser på at vi er skjerpet til onsdagen, for til Ullevaal skal vi! _________________ Ceterum censeo Carthaginem esse delendam |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.08.2013 23:18 Post subject: |
|
|
Hallo? Det beste mot bussparkerte lag eller sånn sesongmessig sett under ett? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 17.08.2013 23:25 Post subject: |
|
|
| Jeg synes det er rart at ikke Berntsen fikk prøve seg på frispark i dag. Gikk jo ikke så bra med Helland og Strandberg sine dødballer akkurat. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.08.2013 23:28 Post subject: |
|
|
Er ikke det et kroneksempel på etterpåklokskap?
Når det er sagt, er jeg veldig skeptisk til Strandberg som frisparktaker. Han hadde for øvrig sine obligatoriske crossballer til innkast i dag også. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 17.08.2013 23:40 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Dessverre gikk det skeis når det ikke skulle gå skeis. |
Tror det er her mye av frustrasjonen rundt Mikkelsen ligger. Han feiler når jeg som ser på forventer et skudd, en avslutning, en avgjørende pasning eller tilsvarende. Flere ganger i dag (og tidligere) ender disse situasjonene i ingenting med Mikkelsen. Det er frustrerende, rett og slett. Eksempelvis ender aller siste angrep i første omgang med en ball som ruller enkelt ut av banen når TM istedenfor bør og kan skyte. Og selvsagt gjennomløpet (som starter meget bra) som ender i at han velger helt utrolig å roe ned og heller spille bakover når han egentlig bare har keeper igjen.
Som seer forventer jeg i det minste et forsøk på avslutning i disse situasjonene (kall det et klimaks) og når det ikke skjer, og heller ender i absolutt ingenting, så blir det frustrerende rett og slett
 |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 17.08.2013 23:43 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | Ellers registrerer jeg negativiteten her inne. Det står til stryk. Ingen på Lerkendal viste frem denne negativiteten som lyser her inne.
 |
 |
|
| Back to top |
|
 |
TottoD Proff
|
Posted: 17.08.2013 23:50 Post subject: |
|
|
| I dag er Mikkelsen i tillegg dårlig defensivt. Han jukset gjentatte ganger med returløpene. Nå har han så dårlig selvtillit at han begynner å minne om Moldskred. Livredd for å være med i spillet, i frykt for et HUFF av publikum. Synes faktisk synd på kyllingen:( |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 17.08.2013 23:51 Post subject: |
|
|
Dagens lavmål var uansett da Helland fikk en liten pipekonsert etter å ha vært på banen i to minutter.  |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 17.08.2013 23:57 Post subject: |
|
|
| Peter Storey wrote: | | KitWalker wrote: | Ellers registrerer jeg negativiteten her inne. Det står til stryk. Ingen på Lerkendal viste frem denne negativiteten som lyser her inne.
 |
 |
Egentlig ganske så håpløst å skrive noe sånt! Tror du på det selv, KitWalker? Tror du virkelig, at publikum var positive og brukte flotte ordelag etter kampen? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 18.08.2013 00:00 Post subject: |
|
|
| JellyFish wrote: | | attach wrote: | | Dessverre gikk det skeis når det ikke skulle gå skeis. |
Tror det er her mye av frustrasjonen rundt Mikkelsen ligger.
 |
Men slik har det vært hele sesongen. Elendig dømmekraft av PP å beholde ham på banen i 75 min når vi sliter så bigtime.
Trodde PP at han plutselig, som ved et mirakel skulle blomstre i dag? Etter stort sett å ha underprestert siden han kom? Det er så dårlig dømmekraft at jeg blir dårlig!
Ca like elendig dømmekraft som å holde Chibbe på benken 3/4 av kampen mot Godset selv om vi ble rundspilt og stod med en fot i graven.
Han (PP) hadde vel holdt Messi på benken dersom han var tilgjengelig mot Godset også. "Han va fin' å ha som jokerr".
Kampledelse:  |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.08.2013 00:09 Post subject: |
|
|
Ja, er det noe som synes klart etterhvert, så er det Perrys laguttak. Han kunne med fordel ha gitt Dockal, Mikkelsens spilletid og Chibbe burde absolutt ha startet, eller spilt flere minutter, i flere kamper.
Lett og være etterpåklok, men når man runder 37? kamper, medberegnet treningskamper, har han jo tatt veldig feil!? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Zete Junior
|
Posted: 18.08.2013 00:55 Post subject: |
|
|
Selv om jeg er en av de som sitter på Lerkendal hver eneste kamp (så og si) de siste 15 år, vet jeg at jeg har lite å si her inne siden jeg har så få innlegg...
Likevel ønsker jeg å formidle mine meninger fra kveldens kamp. Sannsynlig er dere uenige, men det får stå sin prøve.
Dommer Ken Henry Johnsen:
Må være noe av det verste jeg har sett på Lerkendal til dags dato (og jeg har sett mye). En 6'er i VG sier vel nok. Kommentarer blir overflødige.
Strandberg:
Er det bare meg som irriterer seg sinnsykt over at 99% av alle langpasninger er crap? Ellers en grei kamp.
Søderlund:
Veldig "på hæla" i dag. For sen i det meste. Burde vært frempå flere ganger, spesielt på Bille's innlegg på slutten. Hvorfor ikke søke første stolpe når den som skal legge inn er under press??
Helland:
Positivt innhopp som jeg ser det. Runder motstander, legger gode pasninger. Prøver!
Berntsen:
OK andre omgang. Man ser at denne mannen kan bli bra. Driv og oversikt.
Gamboa:
Min favoritt. Enorm fart. Joda, ryker på en blemme i ny og ne defensivt, men løper som regel opp "problemet" igjen. Nå som vinduet er stengt blir det nok trøye nr 2 resten av sesongen på meg.
Generelt en pissdårlig første omgang. En ganske god andre omgang. Skuffet over ett poeng, men positiv til seriegull og semi i cup'en.
Men det er jo bare meg da.
God natt |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.08.2013 01:22 Post subject: |
|
|
Fikk ikke sett kampen i dag. Hva dreit dommerteamet seg ut på? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 18.08.2013 01:29 Post subject: |
|
|
Jeg hadde orkesterplass i dag.
Hver gang det var nærkontakt blåste han mot RBK.
Begynte lovlig seint å dele ut gule kort,da selvfølgelig mot RBK etter en ok duell.
Ok damedommer vil jeg tro. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.08.2013 01:31 Post subject: |
|
|
Vi burde også ha hatt straffespark! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Svangen Proff
|
Posted: 18.08.2013 01:36 Post subject: |
|
|
Interessant å lese kommentarene på VPN som hyller dommeren, samtidig som de synes det er rart at han ikke slo ned på "grisespillet" fra vår side. Latterlig!
Den straffesparksituasjonen kunne ikke vært klarere. Hæstad med strake armer i ryggen på Svensson. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 18.08.2013 02:00 Post subject: |
|
|
Alltid flotte intervjuer/artikler å lese på rbkweb.no! Skulle dog ønsket tøffere spørsmål og større fokus på Mikkelsen og Perrys svakhet ovenfor ham. Det samme gjelder keepersituasjonen.
Mulig å få til? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 18.08.2013 03:25 Post subject: |
|
|
Ingen grunn til å være så negative.
De fleste her inne (og sikkert RBK-fans flest) har (for) store forventninger til PJH og dagens RBK pga. snakket om "tilbake til røttene", men vi er ikke bedre enn dette. Dessverre.
Vi har blitt slått ut av Europa, men henger med poengmessig i toppen av TL. Sannsynligvis blir det gull eller sølv i serien. Det er fremgang fra de to siste sesongene, men kanskje mest pga. av at stallen er noe forsterket?
På hjemmebane mot en middelhavsfarer i TL burde RBK skape nok store sjanser til å skåre mål, men vi feiler nok en gang. Dette er egentlig som forventet, fordi dette laget er ikke bedre enn dette på offensiv samhandling.
En får derfor glede seg over de poengene man får, og så håpe at spillet blir litt bedre utover høsten, samt at vi tar gullet.
Tror jeg innerst inne at vi skal begynne å spille bedre fotball enn dette?
Nei, men jeg håper RBK tar gullet, mest fordi SIF også kommer til å tape en del poeng utover høsten.
Legger derfor forventningene lavt for resten av sesongen ifht. utvikling i spillet, men håper på seriegull, og at vi får en evaluering av sesongen når sesongen er over som kaller en spade for en spade.
Var sesongen 2013 "tilbake til røttene"? Er dette så underholdende som styret ønsker laget skal spille? Har vi prestert godt nok ifht. de ressursene klubben forvalter sammenlignet med andre lag?
Håper Perry får arbeidsro ut sesongen, og at spillet hever seg, og at vi tar gullet. Deretter evaluering.  |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 18.08.2013 03:50 Post subject: |
|
|
Vi burde være bedre på tidspunktet her..så f,eks stoke idag...for en forvandlig på kort tid.
De slår ikke langt lengre,de prøver og spille ball på bakken! De prøver så godt de kan selv om det ikke lykkes.
RBK viser ingeen framgang når det gjelder spillet,ingen lærer rollene,det er skuffende.
Svensson og berntsen er passive som faen..vi har ingen backer som vil fram.
Vi har vinger som ikke fungerer,chibuike skal ha skryt i dag for innsatsen.
Mikkelsen har jeg også gidd opp,aldri opplved så rævva spiller.
Defansivt var vi grei,fordi det var ingen angrep på oss. |
|
| Back to top |
|
 |
Bagh Proff

|
Posted: 18.08.2013 04:01 Post subject: |
|
|
Chibuike dagens beste, har driv og fart. Evner å utfordre og gjør det uventede.
At Helland får kritikk er jeg overrasket over. Han lykkes i det han gjør, tør å utfordre på kant. Han kan bli veldig bra for oss. Lykkes ikke i alt, men han prøver hvertfall i motsetning til sin danske vingkollega.
Vålerengen parker bussen i andre og haler ut tid og spiller stygt. Like forundret hver gang over at noen kan like det laget der. Dog artig å se at Kongshavn får litt panikk etter det gule kortet, synd at ikke Søderlund/Bille plukker opp det i større grad og stresser han mer. Da kunne vi fort fått en gratissjanse/åpent mål. |
|
| Back to top |
|
 |
|