English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset – Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Godset?
Örlund
3%
 3%  [ 7 ]
Gamboa
2%
 2%  [ 4 ]
Strandberg
3%
 3%  [ 6 ]
Reginiussen
2%
 2%  [ 5 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Mix
0%
 0%  [ 0 ]
Svensson
1%
 1%  [ 2 ]
Jensen
5%
 5%  [ 10 ]
Mikkelsen
0%
 0%  [ 1 ]
Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Bille
1%
 1%  [ 2 ]
Berntsen
1%
 1%  [ 3 ]
Chibuike
78%
 78%  [ 147 ]
Total Votes : 187

Author Message
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 11:13    Post subject: Reply with quote

Var det bare mine nervevrakpregede øyne eller var Godset langt bedre enn oss på andreballer og 50/50-situasjoner igår? Synes vi fikk roen tilbake sånn noenlunde fra 60 og ut, men før den tid synes jeg vi ble tatt på noe av det som har vært vår egen forse i år: aggressivt press. Savnet flere som satte fram brystkassa og sto opp, med Mix som det verste eksempelet på det motsatte.
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 11:19    Post subject: Reply with quote

Jeg tror jeg aldri har sett Mix så dårlig noen gang. Dårlig med ball, elendig til å orientere seg, ingen vilje til å ofre seg og tok ikke "drittjobben" som Stefan på Godset gjorde.
Vi trenger sårt en ballsentral og maestro på midten.
knttn
Proff

PostPosted: 12.08.2013 11:22    Post subject: Reply with quote

Gårsdagens mest utakknemlige jobb fikk Gamboa. Godset valset over vår høyreside (ikke vanskelig med mikkelsen som kjegle på midten) og kom gang på gang tre mot en. Hely sykt å se på mønsteret de tre på høyresiden til godset hadde i angrep og hvor de pushet hverandre til hele tiden å levere. Farta og roen til Gamboa er jeg sikker på redda oss fra ett stygt resultat etter første omgang. Det glipper innimellom men det vil et gjøre så lenge de kombinerer tre mot en. Hadde det vært på Dorsin sin kant så.....
Back to top
RBK 2014
Junior

PostPosted: 12.08.2013 11:23    Post subject: Reply with quote

Håper nå på mer forståelse for tidligere kommentarer om at vi har norgest dårligste midtbane. Blir fullstendig avkledd av Johansen og godset. Trenger 3 nye midtbanespillere for å prestere jevnt bra fremover. For de som alltid skryter av Jensen ber jeg se gårsdagen kamp i reprise. Ny takk til norgest desidert beste stopperpar.

Ørlund 4 - Bør ta frisparker, svak med beina og passiv i feltet, noen gode reaksjonsredninger
Gambia 5 - God en mot en begge veier, sliter med plasseringen
Strandberg 7 - Flink til å bryte forran og lese spillet, rolig med ball, god i lufta, klassespiller
Reginiussen 6 - Scorer igjen, bra i lufta, stresser litt med ball og litt plasseringsvansker, sliter med samarbeidet med Dorsin defensivt
Dorsin 3 - svak offensivt, sliter med plasseringsspillet, spiller seg opp i andre omgang
Mix 2 - virker ikke skrudd på, blir spilt rundt, svakere enn vanlig med ball
Jensen 3 - Løper uten mål og mening. Dårlig possisjonering defensivt, mister ball alt for lett og ofte, mange dårlige valg
Svensson 2 - blir for begrensede ferdigheter mot gode lag, faller igjenom spesielt offensivt, svak med ball
Mikkelsen 1 - hans siste kamp i rbk? kan ikke forsette med en hodning som sier ikke gi meg ball, jeg gidder ikke jobbe defensivt og jeg vil helst ikke være her
Bille 4 - kommer til linja 2-3 ganger, skaper litt med fart og løpskraft, generelt uvenn med ballen
Søderlund 3 - virker tung, til han og billes forsvar så får de ingenting å jobbe med, svak defensivt når han blir brukt på kant
Chibbe 7 BB - hva driver du med perry!? klasse touch og vendinger, skaper mer på 20 min enn resten av laget på 70 min, bør aldri benkes igjen
Perry 3 - Chibbe bør selvføgelig starte, pluss for berntsen innhopp, selnæs bør inn for å balansere enn midtbane i fullstendig oppløsning etter 2-2 målet
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.08.2013 11:26    Post subject: Reply with quote

RBK 2014, du bommer fortsatt totalt i din vurdering av vår midtbane. Det at den ikke i alle kamper er overlegent best betyr ikke at den er norges dårligste.
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 11:30    Post subject: Reply with quote

2014: Totalt uenig i at Selnæs skulle ha vært satt inn, han er ALT for treg i fotarbeidet defensivt. Og synes du overvurderer Ken Remi ganske voldsomt, han var direkte svak ved et par anledninger. Ellers er jeg grovt sett enig i børsen din, Perry skal ha kred for veldig gode bytter.

Men synes det er noe bombastisk å kalle det Norges dårligste midtbane selv om vi savner et anker.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 11:32    Post subject: Reply with quote

RBK 2014
Quote:
Håper nå på mer forståelse for tidligere kommentarer om at vi har norgest dårligste midtbane.

Du drar det litt for langt, men det er ingen tvil om at denne midtbanetrioen har store utfordringer, og er et ledd vi må forsterke. Særlig om vi skal ha noen ambisjoner om å spille ute i Europa, og bli et mer spillende lag. Det spiller en mann på Bodø Glimt som jeg føler meg ganske sikker på har et langt større potensial, enn noen av de som spiller for oss pr.dags dato.

Zeman
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 12.08.2013 11:35    Post subject: Reply with quote

Enig i at vi med fordel skulle hatt inn én midtbanespiller av skikkelig kvalitet. Ingen når per i dag spillere som Annan, Sapara eller Tettey til anklene. Tror jeg og Spartacus håper på samme mann her.

Når det er sagt, synes jeg at Strandberg og Reginiussen er overvurdert.
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 11:41    Post subject: Reply with quote

At vi mangler en klasse midtbanesentral har vel vært synlig lenge. Det er spesielt det å finne kombinasjonen defensivt sterk og offensivt skapende som er utfordringen.

Til Mix forsvar så har han ikke mange kampene i den rollen, så det er lov å håpe at han vil vokse i denne. Samtidig så er det vel også klart at hans styrker ikke ligger i det defensive. For ikke å si Selnæs, han ville blitt spist levende i går.

Stig Johansen fortalte selv på intervju hvordan han hadde blitt 'fostret' for denne rollen. Han ble satt på spesialtrening for å bli god i det defensive arbeidet, i det å kunne ta det tunge arbeidet på dette. Er vel liten tvil om at Mix dersom han skal være et fremtidsvalg på sentral midtbane må gjennom en slik prosess også for å kunne nærme seg nivåmessig. Selv tror jeg ikke vi har den rette spillertypen for dette i stallen ennå.

Foreløpig har midtbanekonstellasjonene blitt litt formet av erfaringer på hvem som viser seg å fungere hvor. Det var forsåvidt også Perry åpen på foran sesongen, at det vil vise seg hvem som fungerer hvor og det vil forme laget. Jensen har etterhvert vist seg som et scoop som indreløper, Dockal har vist seg å ikke fungere der, Berntsen har vist seg å holde bra klasse når han kom i form og fikk sjansen osv.

Både Mix og Jensen har så langt veldig kort fartstid i sine roller. Resten av høsten og foran neste sesong er det lov å håpe på at spillerne som nå kommer inn i disse rollene i mye større grad utvikler ferdighetsregisteret sitt både individuelt ved å spesialisere seg innen disse rollene og lagmessig ift det relasjonelle. At vi leder ligaen med 2 poeng med såpass mye å gå på ift laget er steinbra. En sammenligning med 'gamle dager' hvor sentrallinja og sågar hele midtbanetrioen var bortimot uendret i årevis er foreløpig ikke så interessant, men blir mer og mer interessant over tid.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 11:43    Post subject: Reply with quote

Nå var kanskje intensjonen å sette innpå en tent Chibuike etter 70 min. Det er ikke sikkert han hadde dominert slik hvis han hadde startet. Det får vi aldri vite. Men Mikkelsen er per nå den spilleren som presterer absolutt dårligst i RBK. Han MÅ ut.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Nåerdetnok
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 11:47    Post subject: Reply with quote

puckno wrote:
Stig Johansen fortalte selv på intervju hvordan han hadde blitt 'fostret' for denne rollen. Han ble satt på spesialtrening for å bli god i det defensive arbeidet, i det å kunne ta det tunge arbeidet på dette. Er vel liten tvil om at Mix dersom han skal være et fremtidsvalg på sentral midtbane må gjennom en slik prosess også for å kunne nærme seg nivåmessig.
Her er nøkkelen. Problemet vårt hittil er at folk som blir gode i roller, blir kjøpt opp. Her har RBK slitt med et mye større handikapp enn alle andre norske klubber.
Back to top
TomasH
Proff

PostPosted: 12.08.2013 12:14    Post subject: Strømsgodset-Rbk Reply with quote

Heldig med ett poeng på en dårlig dag. Men all honnør til Godset som er gode.
Jeg er veldig skuffet over Mix sin kamp på sentral midtbane i går. For sein inn i press og taklinger hele tiden. Men jeg er overbevist om at Selnæs ikke hadde vært bedre. Synest Mix bør få flere sjanser. Er også overbevist om at Svenson ikke er ballsikker nok til å spille sentralt. Fæl miss før Johansen sin kontringssjanse. Står på at klippekort for Svenson er galt. Han er for enkel. Berntsen er mye mer kreativ, og kan lære å jobbe slik Johansen på Strømsgodset har gjort.
Skjønner heller ikke at det er god lagledelse å spare beste spiller til det 70. minuttet. Det må vel være best å starte med beste mannskap uansett? Chibbe er for god til å bli avspist med 20 minutter.
Og en siste ting; Er rystet over Ørlunds somling ved tilbakespill. Nesteulykke mot Sogndal. Mange nesteulykker i går. Dette går ikke an. Inn igjen med Lund Hansen.
Gleder meg til forsettelsen. Og heia Knerten. Deler de fleste av dine synspunkt.
Back to top
Bon Scout jr.
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 12:17    Post subject: Reply with quote

LarsG wrote:
1-2 : Overrasket over at ikke flere kommenterer denne. Det er et godt plassert skudd, men det er veldig svakt. Ørlund hopper som en potetsekk og timer hoppet helt feil. Han er på sitt høyeste like før ballen kommer. Den der ville Lunna flikket over uten for store problemer. Garantert.

Jeg lo godt av denne, det er tydelig at vi har gått glipp av en strålende keepertrener her.

Spotify: https://open.spotify.com/...jJxy7oUpdZ
Youtube, SkyrScout:
https://www.youtube.com/@SkyrScout
X: https://x.com/Sotw_BonScout
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 12:25    Post subject: Reply with quote

På høy tid at Berntsen får mer tillit fra start.
Håper(men tviler) på denne midtbanen mot Enga:

Berntsen - Mix - Mike
bommel
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 12:27    Post subject: Reply with quote

Lillebjørn wrote:
2014: Totalt uenig i at Selnæs skulle ha vært satt inn, han er ALT for treg i fotarbeidet defensivt. Og synes du overvurderer Ken Remi ganske voldsomt, han var direkte svak ved et par anledninger. Ellers er jeg grovt sett enig i børsen din, Perry skal ha kred for veldig gode bytter.

Men synes det er noe bombastisk å kalle det Norges dårligste midtbane selv om vi savner et anker.

Strandberg var ikke svakere enn Reginiussen, som selv hadde en del hjerneblødninger i går.
Sånn generelt sett har de to fremstått som norges klart beste stopperpar i år. Ser man fra kamp til kamp og faktisk legger merke til hvor få kamper midtbanen vår har kontroll defensivt i så kan man forstå hvorfor man kan prise de to for så få innslupne.

I går måtte gjøre absolutt alt i forsvarsarbeidet. De måtte til stadighet trekke altfor langt ut til kanten for å hjelpe backer som ble undertallige, de måtte altfor ofte dvele over dilemmaet -skal jeg støte på helt ledig mellomromsspiller eller skal jeg rygge sammen med spiss/kant-.
I går fikk de null hjelp defensivt av midtbanen, og fint lite av dorsin, og det ble litt mer kluss enn vanlig. Men vanligvis har de vært meget gode for oss i slike kamper.

De er ikke de høyeste eller sterkeste, men begge to er smarte i plasseringene og kloke i hodet.

Last edited by bommel on 12.08.2013 12:37; edited 1 time in total
Back to top
puckno
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 12:33    Post subject: Re: Strømsgodset-Rbk Reply with quote

TomasH wrote:
... Skjønner heller ikke at det er god lagledelse å spare beste spiller til det 70. minuttet. Det må vel være best å starte med beste mannskap uansett? Chibbe er for god til å bli avspist med 20 minutter.

Chibbe kom inn etter 63 minutt og spilte 31 minutter.
Back to top
Christian1917
Senior

PostPosted: 12.08.2013 12:33    Post subject: Reply with quote

Ser tv2 lager sak av at Stefan Johansen får gult kort for å skyte ballen i hodet på medspiller... Han får da vitterlig gult kort for å løpe inn i hodet på En liggende Mike Jensen!

Fantastiske tv2 slutter aldri å imponere...
bongo
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 12:34    Post subject: Reply with quote

Syns Strandberg var klart svakere enn Reginiussen, blir tatt på fart og var på etterskudd veldig ofte. Frykter Strandberg viste i går at han ikke duger på høyere nivå enn tippeligaen.
Megafritz
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 12:39    Post subject: Reply with quote

http://mobil.tv2.no/mobil...gId=736249

Vet ikke om det er diskutert men det er vel en liten skandale at det røde kortet ikke ble delt ut til hele medienorges kjæledegge i går. Tv2 har selvsagt ikke fått med seg hva som skjer og fremstiller det som at Johansen fikk gult for å skyte egen spiller i hodet. De har altså ikke fått med seg at han prøver å drepe Jenssen med kneet like etterpå. For meg ser denne situasjonen alene ut til å være rødt, men de situasjonene tidligere i kampen hvor Johansen er ultrasent ute i en par-tre taklinger kvalifiserer selvsagt til nok et gult. I tillegg til et par andre høvlinger på Gamboa og Jensen som burde resultert i gule kort hos andre godsetspillere. For øvrig burde det strengt tatt ikke vært frispark da Storflor skåret. Han kaster seg uten at der er spesielt med kontakt. Tror ikke situasjonen ligger ute noe sted men jeg synes det så ut som filming.

Kampen kunne altså sett annerledes ut med en mer rettferdig dommer, men jeg skal ikke benekte det faktum at vi ble rundspilt og hadde fortjent et tap. Interessant hvor kvalme og selvopptatte godsetspillerne er både før og etter kampen. Skulle tro de hadde over 20 seriemesterskap å slå i bordet med. Overraskende lite reflektert deila også. Han snakka jo bare tull etter kampen.

Edit: ser Christian skrev det nå
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 12:43    Post subject: Reply with quote

Bongo wrote:
Syns Strandberg var klart svakere enn Reginiussen, blir tatt på fart og var på etterskudd veldig ofte. Frykter Strandberg viste i går at han ikke duger på høyere nivå enn tippeligaen.

Ja, det kan man dømme etter en kamp, som følger etter en hel haug med jevne og gode kamper. Overdrive mye?
Han har vel prestert bedre enn det reginiussen noen gang har gjort mot god europeisk motstand.
Back to top
RBK 2014
Junior

PostPosted: 12.08.2013 13:03    Post subject: Reply with quote

Bongo wrote:

Er det kødd? Og hadde du noen gang tatt turen på kamp så hadde du i tillegg til kvalitetene hans i spill sett hvordan han styrer forsvaret og gir hårføneren til alle som ikke gjør jobben sin, håper dog speiderne på tribunen så det du så og at han blir i Rosenborg, blir tynt med Høyland og/eller Moe.

Helt enig i de som henviser til - Papa Alioune Ndiaye. Klassespiller, hadde vært en fantastisk signering, løp og kjøp.

Hvis vi i tillegg kunne fått inn en sentral midtbane alla Farnerud/Johansen/Eikrem som kan holde i, og fordele ball så hadde vi blitt vanskelige å ha med å gjøre utover høsten
Back to top
teipbit
Junior

PostPosted: 12.08.2013 13:04    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk ikke sett kampen igår, pga kjøring til jobb. Er det noen som vet om en plass jeg kan se kampen i reprise, uten å måtte punge ut 169 kroner for et døgn hos cmore? Eller var kampen såpass underholdende at det er verdt å betale prisen de forlanger? Smile
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 12.08.2013 13:08    Post subject: Reply with quote

Tror nok du må punge ut hvis du vil få sett den i reprise. Men ta da heller 199 for en måned så får du sikkert en kamp eller to du vil se senere med på kjøpet.
Back to top
teipbit
Junior

PostPosted: 12.08.2013 13:13    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Tror nok du må punge ut hvis du vil få sett den i reprise. Men ta da heller 199 for en måned så får du sikkert en kamp eller to du vil se senere med på kjøpet.

Takk for raskt svar og godt råd Smile nå blir det bare å glede seg på kamp ikveld, og å håpe at det ikke er så rævva av rbk som mange her inne påstår Smile
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 12.08.2013 13:30    Post subject: Reply with quote

RBK 2014 wrote:
Bongo wrote:

Er det kødd? Og hadde du noen gang tatt turen på kamp så hadde du i tillegg til kvalitetene hans i spill sett hvordan han styrer forsvaret og gir hårføneren til alle som ikke gjør jobben sin, håper dog speiderne på tribunen så det du så og at han blir i Rosenborg, blir tynt med Høyland og/eller Moe.

Helt enig i de som henviser til - Papa Alioune Ndiaye. Klassespiller, hadde vært en fantastisk signering, løp og kjøp.

Hvis vi i tillegg kunne fått inn en sentral midtbane alla Farnerud/Johansen/Eikrem som kan holde i, og fordele ball så hadde vi blitt vanskelige å ha med å gjøre utover høsten

Du kan være så god du vil til å gi hårfønere, men det styrker ikke sjansen til å gjøre det bra i en større liga. Uansett er jeg stort sett godt fornøyd med det Strandberg presterer i Rosenborg, men jeg tviler på at han vil lykkes i en større liga.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39  Next
Page 37 of 39

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb