View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 12.08.2013 10:08 Post subject: |
|
|
Det jeg forsøkte å si er at Perry har sin type fotball, mens Eggen, Hareide og Hamrén alle hadde sin type fotball. Alle har de vært trener for Rosenborg, og i den tiden de har vært trener her har måten de har ønsket laget skal fremstå på vært "rosenborgfotball".
Når machiavelli skriver at Perry hadde suksess med "rosenborgfotball" på U21, så er det ganske forvirrende, ettersom det har vært flere trenere i klubben, med forskjellig tilnærming til spillet. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 12.08.2013 10:10 Post subject: |
|
|
Brady wrote: |
Når machiavelli skriver at Perry hadde suksess med "rosenborgfotball" på U21, så er det ganske forvirrende, ettersom det har vært flere trenere i klubben, med forskjellig tilnærming til spillet. |
Bortsett fra at alle skjønner hva som menes med Rosenborg-fotball. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
|
|
PerO wrote: |
Når du setter 3 så vidt forskjellige trenere i samme bås, skjønner man fort at Perry ut er agendaen, uansett hvordan han gjør det. |
Den skjønner jeg ikke. Den eneste båsen jeg setter de tre jeg nevnte i, er båsen "Rosenborg-trenere". Se forøvrig forklaringen min over. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
|
|
Aha Brady det var det du mente ja
Men da har jo Perry suksess med Rosenborgfotball nå også da  |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
|
|
Eru wrote: |
Javel? |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 12.08.2013 10:11 Post subject: |
|
|
Ja |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.08.2013 10:11 Post subject: |
|
|
PerO wrote: |
Resultatmessig, ja. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.08.2013 10:12 Post subject: |
|
|
Eru ikke i humør til å gidde å forklare? |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 12.08.2013 10:18 Post subject: |
|
|
Brady wrote: |
Eru ikke i humør til å gidde å forklare? |
Det "alle" mener med Rosenborg-fotball er det som igjennom nitti-tallet ble kjent som Rosenborg-stilen. Den som ble innført av Nils Arne Eggen på åttitallet, perfeksjonert på nittitallet og som flesteparten av de norske klubbene etterhvert forsøkte å kopiere.
En klubbs identitet blir ikke definert av korte perioder med enkelttrenere, og det Hamrén og Hareide stod for kan aldri kalles Rosenborg-fotball. Selv om de begge fikk resultater. |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 12.08.2013 10:21 Post subject: |
|
|
Brady wrote: | PerO wrote: |
Resultatmessig, ja. |
Nei, så lenge både du definerer både Hamren og Eggen inn i Rosenborgfotball, så er måten Perry spiller på også Rosenborgfotball.
For oss andre, var ikke Hamren i nærheten av Rosenborgfotball. |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 12.08.2013 10:21 Post subject: |
|
|
Eru wrote: | Brady wrote: |
Jeg tror alle har en vag formening om hva som menes med "Rosenborgfotball", men hvis de skal forklare det detaljert vil oppfatningene sprike villt. For enkelte er det nok om vi spiller "Angrepsvillig og underholdende fotball (med resultater selvfølgelig!), for andre igjen er det 4-3-3 med oppspill på indreløpere med hockeysveis høyt i banen, sov vrir direkte til en ving som har mellomnavn og angriper bakrom. |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 12.08.2013 10:30 Post subject: |
|
|
Eru wrote: |
Det "alle" mener med Rosenborg-fotball er det som igjennom nitti-tallet ble kjent som Rosenborg-stilen. Den som ble innført av Nils Arne Eggen på åttitallet, perfeksjonert på nittitallet og som flesteparten av de norske klubbene etterhvert forsøkte å kopiere.
|
Greit nok, selv om vi spilte en del forskjellig under Eggen også.
Da er jeg uenig i at U21 under Perry lignet på "rosenborg-fotball". Det var mer likt Drillo på 90-tallet enn Eggen på 90-tallet. |
|
Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 12.08.2013 10:30 Post subject: |
|
|
nin wrote: |
Jeg tror alle har en vag formening om hva som menes med "Rosenborgfotball", men hvis de skal forklare det detaljert vil oppfatningene sprike villt. For enkelte er det nok om vi spiller "Angrepsvillig og underholdende fotball (med resultater selvfølgelig!), for andre igjen er det 4-3-3 med oppspill på indreløpere med hockeysveis høyt i banen, sov vrir direkte til en ving som har mellomnavn og angriper bakrom. |
Det er nok et greit poeng, men er fortsatt en smuke tåpelig å si at Hamrén og Hareide spilte Rosenborg-fotball fordi de trente Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
TomasH Proff
|
Posted: 12.08.2013 12:20 Post subject: Per Joar Hansen |
|
|
Det nytter ikke å bortforklare at laguttaket var feil i går. Beste spiller skal alltid starte kamper. Vi har ikkeråd til annet. Mot Brann jobbet Chibbe knallhardt bakover også. Hvorfor skulle han ikke kunne gjort det i 90 minutter i går? Uansett bidrar han så utrolig mye mer enn Mikkelsen fremover. Se på mål + assists. Et hav av forskjell. Nå er det nok. Chibbe skal starte kampene, uansett motstander. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 12.08.2013 12:29 Post subject: |
|
|
TomasH,
Det er de spillerne som per dags dato er vurdert som best i rolle tilpasset kampplanen som til enhver tid skal starte kampen. Det er ingenting som heter at den spilleren som til enhver tid er vurdert som best av supportere, forumbrukere og media, alltid skal starte.
Når det er sagt så skulle jeg også gjerne sett Chibuike fra start i går |
|
Back to top |
|
 |
Jonas32 Junior
|
Posted: 12.08.2013 12:45 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Noe som heter at angrep er beste forsvar, men vi evnet altså ikke å holde i ballen. Da ble det angrep på angrep fra Strømsgodset. Det hadde blitt klart enklere å etablere seg i angrep med Chibbe på banen, han er jo en mester til å ta ned kula, dra av et par mann og spille fri andre. Et aspekt du, media og Perry ikke evner å se. |
Ja angrep er beste forsvar, men når forsvaret ikke klarer å spille ball igjennom eller til midtbanen så blir det store problemer og en haug med passningsbrølere eller tekniske feil som resulterer i balltap.
Strømsgodset presset høyt hver gang Rbk skulle spille seg ut, de gjorde feil eller fikk ingen alternativer fra midtbanen.
Jeg synes dette minte mye om JJ sin periode når vi ble presset, bare forskjellen var at vi ikke slo langt.
Noe som resulterte i at Strømsgodset gjenvant ball høyt flere ganger.
Stod midtbanen for høyt? Hvorfor korrigerte isåfall ikke Perry dette? Klarer ikke spillerne å se dette?
Chibbe vs Mikkelsen blir vel en mindre detalj i det store bildet.
Tror ikke noen av de hadde løst problemet vi har med trygghet og tekniske blundere mellom forsvar / midtbane.
For det er vel ikke så mange som mener at vi skal begynne med lang ball som hovedfokus? (Selv om jeg tror det hadde løst mye av problemene mot Godset når vi har Søderlund/Bille) |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 12.08.2013 13:22 Post subject: |
|
|
Jeg synes vi mangler en midtbanespiller som er mer involvert i å bygge opp spillet vårt. En slags "regista"-type. Midtbanen vår består av litt for enkle spilletyper, som gjør at vi mangler en dimensjon i spillet i forhold til f.eks. Godset.
Mulig Mix kan bli god i en slik rolle med tiden, men i går ble han fullstendig avkledd. Selnæs har noen av de egenskapene som trengs, men er så sinnsykt treig at det blir litt håpløst når vi skal spille med høyt tempo.
Mulig Perry og Wiggen er klar over at vi mangler slike egenskaper på midtbanen, og at det er derfor spillet vårt ser litt tilfeldig ut. På U21 hadde Perry mer bredde i midtbanen, blant annet med Stefan Johansen. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.08.2013 14:28 Post subject: |
|
|
nin wrote: | ... for andre igjen er det 4-3-3 med oppspill på indreløpere med hockeysveis høyt i banen, som vrir direkte til en ving som har mellomnavn og angriper bakrom. |
He he. Ving med mellomnavn - en herlig observasjon.
Kan vi håpe det fungerer bedre med "dobbelt fornavn", som i Pål André Helland, og ikke "dobbelt etternavn", som i Tobias Pilegaard Mikkelsen? Da mangler bare å fikse bittelitt på sveisen til Mix så er vi der. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 12.08.2013 14:28 Post subject: |
|
|
Syns fortsatt det er litt rart vi ikke bladde opp de millionene godset skulle ha for johansen før sesongen begynte, var det ikke rundt 10 mill? Syns det egentlig hadde vært en god deal for oss. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 12.08.2013 14:30 Post subject: |
|
|
I etterpåklokskapens navn kan man si han var verd 10mill ja, men jeg så ingen som mente det i vinter. _________________ Alfredbørs 1-10: 7 |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 12.08.2013 16:28 Post subject: |
|
|
Han hadde vært perfekt i vårt system,løftet laget mye. Selv om jeg blir lei av all opphausingen pga speidere som ser kamper,så betyr det ikke at A.C Milan er intresserte.
Jeg lurer også på hva perrys spillestil er,men tilbake til røttene,da ser jeg for meg sånn som vi var under eggen.
Men der er vi milevis unna enda.
Synes Godset ser ut som RBK i gamle dager,og veldig likt Dortmund og Bayern i spillestil.
Er iallefall sånn jeg vil RBK skal se ut,men vi er så langt unna at jeg gråter. |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
Posted: 12.08.2013 16:33 Post subject: |
|
|
Men vi er fortsatt inne i første sesong under Perry, og det var vell ingen som forventet serieledelse når han først tok over. La oss begynne klaginga hvis ting ikke forbedrer seg til neste år _________________ Herremann
https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A |
|
Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 12.08.2013 21:26 Post subject: |
|
|
Det er vel mye som tyder på at Eggen hadde starta med Chibuike på banen  |
|
Back to top |
|
 |
sveishente Junior
|
Posted: 12.08.2013 21:41 Post subject: |
|
|
Nå må ikke folk glemme at likhetene mellom Drillos og Nils mesterverk var slående. Direkte, hurtig angrepsfotball. _________________ så e det ørjan berg som rulle også e det braatbaaaaak!! NEI, barbere stolpen!
NO har Rosenborg skikkelig UTUR!
- Inter gjester Lerkendal- |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 12.08.2013 21:47 Post subject: |
|
|
EspN wrote: |
Synes Godset ser ut som RBK i gamle dager,og veldig likt Dortmund og Bayern i spillestil.
Er iallefall sånn jeg vil RBK skal se ut,men vi er så langt unna at jeg gråter. |
Nå har vel Deila fått jobbet i fred i 5 år (?) med å få inn dette systemet i Godset. At det nå begynner å sitte skikkelig er vel egentlig bare å forvente, selv om det utvilsomt er god fotball de leverer. Selvfølgelig ønsker vi alle at spillet skal være bedre allerede nå i RBK også, men det at det kan gå flere kamper mellom vi ser det virkelige storspillet er noe iallfall jeg lever fint med så lenge spillet bringer poeng. Gull allerede i år er bonus, neste år vil jeg være mer kritisk. |
|
Back to top |
|
 |
|