View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 07.08.2013 23:00 Post subject: |
|
|
Legia kommer nok neppe til noe gruppespill i CL i år, da skal de være heldige i play-off trekningen.
Jeg er forsåvidt helt enig i at det er bra for norsk fotball når norske lag kommer til CL. Problemet er bare at det som er bra for norsk fotball ikke nødvendigvis er det som er bra for rosenborg (Så dumt som det muligens må høres ut).
Totalt sett bryr jeg meg mer om rosenborg enn norsk fotball generelt, og derfor er jeg glad molde ikke kom seg til CL. Jeg har forsåvidt ingenting imot om de skulle komme seg til EL. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.08.2013 23:13 Post subject: |
|
|
sveishente wrote: | VI blir da nødt til å utvikle oss, noe vi vil gjøre, ettersom den norske ligaen vil heve seg. |
Vi har da mer enn nok med å utvikle oss nok til å vinne TL slik den er i dag. Skal vi plutselig bli kjempegod til å utvikle oss bare fordi Molde når CL?
Naivt og fryktelig hypoteisk.
Og ikke minst rimelig fjernt at du tydeligvis mener at vi plutselig skal ønske våre argeste rivaler inn i fotballhimmelen. Et lag vi misliker sterkt hele året, så skal vi liksom sitte på sidelinja og heie dem inn som noen tanter når de har mulighet til å nå selveste CL? For meg blir det helt absurd å skulle forvente/kreve noe sånt. Rosenborg er for meg uendelig mye viktigere enn norsk fotball generelt. Vi har i alle år klart oss helt uten hjelp fra andre norske lag, og vi har skapt en stor og stolt europacuphistorie. At vi nå skal synke ned på det nivået at vi skal gjøre oss avhengig av våre rivalers suksess for at vi selv skal klare å få til noe, ja det blir bare helt merkelig og komplett uforståelig. |
|
Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 07.08.2013 23:13 Post subject: |
|
|
Aah deilig. Men må si Molde var best.
Og at Polske supportere består av en god del nynazister er vel neppe noen nyhet. Moldes supportere består av en god del Romsdalinger. Pest, Kolera..... |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.08.2013 23:14 Post subject: |
|
|
Ja, vi sitter og heier helt villt på Legia fordi de har rasistiske fans. Dette gjør vi fordi vi også er rasister. Det er dette det handler om, og ikke at de møter Molde.
Av alle toskete innlegg som skulle forvente full Molde-support i kveld, tar du kaka.
Last edited by Hedon on 07.08.2013 23:17; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
sveishente Junior
|
Posted: 07.08.2013 23:16 Post subject: |
|
|
Det er vi hvertfall enig om Hedon  _________________ så e det ørjan berg som rulle også e det braatbaaaaak!! NEI, barbere stolpen!
NO har Rosenborg skikkelig UTUR!
- Inter gjester Lerkendal- |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 07.08.2013 23:30 Post subject: |
|
|
Bra! Bare Godset ryker i morra så er helgen godt i gang  |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.08.2013 23:39 Post subject: |
|
|
Gjør meg ingenting om Godset går videre. Tror det er fordel for oss i gullkampen. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 07.08.2013 23:42 Post subject: |
|
|
Syntes jeg hørte ape lyder mot chukwu til tider..Til og med sine egene mørkhudet spillere får høre det til tider ellers i ligaen deres.
De kaster bananer og er skikkelig rasister.
Sånt kan de spare seg for,men for et liv de skaper,jobber sammen med en Legia fan,han var på lerkendal og de sa at publikum til oss var veldig tamme,klappet bare og sang ikke. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 07.08.2013 23:44 Post subject: |
|
|
oxbailla wrote: | Herlig gjeng forumet heier på.
http://www.hopenothate.or...iful-game/
Selv presidenten i klubben har innrømmet at 15-20 prosent av tilhengerne er nynazister.
Topp at de får 100 miller, får ikke håpe vi møter dem i kvalik neste år. |
 |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 08.08.2013 00:03 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Om vi skal til CL må vi gjøre jobben selv. Først og fremst må vi vinne serien, noe som vil bli veldig mye verre om de skulle komme til CL. Den faktoren alene er grunn nok til å juble over at de i kveld røyk ut. |
Helt enig med Hedon.
Vi har alltid gjort jobben selv, og å "skylde" Molde noe for å ha gjort veien for oss enklere senere ønsker jeg ikke på noen måte.
Dette med "bra for norsk fotball" er også en påtatt solidarisk holdning som har slått rot i det ganske land. Et lags suksess i Europa gir i beste fall svært kortsiktige effekter for resten, om noen i det hele tatt. Vi hadde en periode hvor landslaget gjorde det bra og vi hadde to lag i CL, men til tross for at RBK har høstet seeding-poeng i en tiårsperiode og lagt igjen et tresifret antall millioner i norske klubber gjennom kontante spillerkjøp, står den norske fotballen i dag i hvertfall ikke noe bedre satt opp mot internasjonale klubber. Rosenborgs suksess var en stor fordel for Rosenborg, lite annet, til tross for at Eggen og klubben lot det dryppe på de andre klubbene og ønsket at egen suksess skulle komme ligaen til gode. I dag, et tiår etter, er både vår og andres suksess borte, og vi har en liga full av jo-jo-prestasjoner og svært lite å vise til internasjonalt. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.08.2013 01:06 Post subject: |
|
|
Og ennå er det ingen som har påpekt at det er enklere for Molde å samle rankingpoeng i EL enn CL. En får like mye. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 08.08.2013 01:19 Post subject: |
|
|
Umulig å si hvor gode sjanser de norske lagene har i Play off runden, det kan bli 3 norske og alle tre blir useedet. De kan få alt fra Tottenham og Fiorentina til Red Bull Salzburg, Zilina og Zürich. (så lenge de to siste nevnte går videre)
Molde var heldige i fjor og møtte ett Heerenveen helt ute av form og som hadde mistet sine 3 beste spillere. Det må være en sånn trekning de får håpe på i år også for de som kommer dit, det er veldig mange gode lag men det er en del lag også som er på ca samme nivå som de norske.
Mitt tips nå er at det blir Godset eller ingen lag i EL, har en følelse på at Molde ikke blir like heldige som i fjor og det er ikke mange lag der som jeg tror Tromsø kan slå ut. Godset tror jeg er det laget som kan slå flest av de middels lagene som er der så får vi bare vente å se hvem de trekker. Dette er bare magefølelsen jeg har så får vi bare vente å se. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 08.08.2013 13:39 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: |
Ja, vi sitter og heier helt villt på Legia fordi de har rasistiske fans. Dette gjør vi fordi vi også er rasister. Det er dette det handler om, og ikke at de møter Molde.
Av alle toskete innlegg som skulle forvente full Molde-support i kveld, tar du kaka. |
Det "angrepet" var like forutsigbart som en flygende banan på Pepsi Arena.
Og like elegant.
Kall meg gjerne en moralistisk tosk - det har åpenbart blitt Hedon sin stil å omtale meningsmotstandere på det viset - men jeg kommer aldri til å ønske noe godt for en klubb som tillater supporterne sine å fremføre sånne ting under kamp:
A couple of weeks later the same fans chanted “Hamas, Hamas, Jews off to the gas,” at Łódz fans. Lodz, a city whose population was a third Jewish before the war, often bears the brunt of antisemitic abuse. Legia Warszawa fans chanted “Your home is Auschwitz, whole Poland knows that the entire Jewish army is going to the gas chamber” at Łódz fans last season.
Og det er ikke riktig som Hedon sier at "vi misliker Molde sterkt hele året" - her må han nesten snakke for seg selv og sin trofaste lille skare meningsfeller som lever seg veldig inn i forumvirkeligheten.
Flertallet av mine fotballvenner ser i hvert fall ikke på Molde som særlig til rival, mer som en litt obsternasig lillebror.
Er det bra for Rosenborg om flere lag kommer seg videre i Europa?
Jeg tror det bidrar til å heve nivået på ligaen og dermed også Rosenborg om flere klubber og spillere får internasjonal erfaring.
Da Rosenborg var på topp internasjonalt var det også flere andre lag som gjorde gode prestasjoner i Europa, f.eks. Molde, VIF, Tromsø og Brann.
Norge hadde mange utenlandsproffer, landslaget kom til flere sluttspill, og var høyt ranket.
Det er ikke vanskelig å se at nivået i norsk fotball har sunket betraktelig det siste tiåret, og Rosenborg er naturligvis ikke upåvirket, selv om vi med historie, rutine, penger og litt flaks likevel har klart å tyne ut ett og annet anstendig resultat i ny og ne.
Deltagelse i europeiske turneringer for flest mulig norske lag tror jeg er viktig for å øke attraktiviteten og nivået på norsk fotball på sikt. Skal vi bli bedre, må vi møte bedre motstand, og vi må gjøre det oftere enn to ganger i året.
Derfor synes jeg at det er synd at Molde ikke gikk videre, av samme grunn som det vil være synd om ikke Godset lykkes i Europa.
Men direkte knust er jeg heller ikke over Molde-exit. Det er lettere å unne lillebror suksess samtidig som vi selv har suksess - helst på et litt høyere nivå. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.08.2013 13:49 Post subject: |
|
|
oxbailla wrote: | Kall meg gjerne en moralistisk tosk - det har åpenbart blitt Hedon sin stil å omtale meningsmotstandere på det viset - men jeg kommer aldri til å ønske noe godt for en klubb som tillater supporterne sine å fremføre sånne ting under kamp |
Jada, gå rett inn i martyrrollen. Som om at ikke dét var forutsigbart. Du er jo som kjent han ene som tørr å stå imot "kjernen" her inne. Da er det underordnet hva du melder - poenget er at du står imot og det forventer du kreditt for. Selv om du insinuerer at vi aller en gjeng som støtter opp om grov rasisme.
Jeg har aldri kalt deg en moralistisk tosk, dette er dine ord. Kunne aldri falt meg inn å kalle deg moralist. Du er bare en streber som alltid går motsatt vei av de fleste andre her inne, for så å stå frem som et offer for meningstyranniet når noen taler deg imot.  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.08.2013 13:53 Post subject: |
|
|
For norsk fotball sin del er det selvfølgelig bra at alle norske lag gjør det bra i Europa. Kanskje kan det ha noen gunstige effekter for nivået i TL og slik sett heve oss i absolutt forstand (men skjedde det med resten av TL under vår dominans? Usikker). Men mer penger til Molde vil svekke oss i relativ forstand og gjøre det vanskeligere å komme seg til CL (men hvis vi er absolutt bedre så kanskje vi kan plukke flere poeng i CL hvis vi først kommer dit). Uansett, de kalde resonnementene i favør av å heie på Molde er irrelevante, følelsene tar overhånd, og jeg håper alltid de taper. |
|
Back to top |
|
 |
Ivar Veteran

|
Posted: 08.08.2013 13:58 Post subject: |
|
|
Bra for norsk fotball at norske lag gjør det bra? Ja, det er det. Betyr det at vi må heie på molde for det? Nei, det gjør ikke det. Godset og Tromsø kan gjerne vinne EL-gruppene sine for min del, men molde ønsket jeg ikke forbi Sligo engang.
Glad vi slipper denne diskusjonen neste år. _________________ @Ivaraal |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 08.08.2013 14:29 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | oxbailla wrote: | Kall meg gjerne en moralistisk tosk - det har åpenbart blitt Hedon sin stil å omtale meningsmotstandere på det viset - men jeg kommer aldri til å ønske noe godt for en klubb som tillater supporterne sine å fremføre sånne ting under kamp |
Jada, gå rett inn i martyrrollen. Som om at ikke dét var forutsigbart. Du er jo som kjent han ene som tørr å stå imot "kjernen" her inne. Da er det underordnet hva du melder - poenget er at du står imot og det forventer du kreditt for. Selv om du insinuerer at vi aller en gjeng som støtter opp om grov rasisme.
Jeg har aldri kalt deg en moralistisk tosk, dette er dine ord. Kunne aldri falt meg inn å kalle deg moralist. Du er bare en streber som alltid går motsatt vei av de fleste andre her inne, for så å stå frem som et offer for meningstyranniet når noen taler deg imot.  |
Streber? Offer? Martyr?
Så har jeg hørt det også.
Har fulgt med på RBKweb i 10 år, og vært registrert på forumet i 8, og på den tiden bare skrevet 350 innlegg. Kan ikke huske at noen av dem har handlet om Kjernen eller om å "tørre å stå imot".
Stikker innom her av og til for å lese nyheter om RBK og en sjelden gang diskutere fotball - men persondiskusjon og -karakteristikker er jeg mindre interessert i. Det blir litt mye kommentarfeltapeskrik i mine ører, men hver sin smak. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.08.2013 14:59 Post subject: |
|
|
Oxbailla wrote: |
Stikker innom her av og til for å lese nyheter om RBK og en sjelden gang diskutere fotball - men persondiskusjon og -karakteristikker er jeg mindre interessert i.
|
Likevel kommer du uoppfordret med antydninger om at vi som ikke unner Molde suksess i e-cup har nazisympatier fordi de tilfeldigvis møtte et lag som har en gruppe tullinger på tribunen. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 08.08.2013 15:04 Post subject: |
|
|
Jeg snakker ikke om supporterklubben Kjernen, men "kjernen" her inne. Altså de som skriver mest og gjerne er mest synlig. Svært ofte når du poster et innlegg så finner du deg et tema der du kan stå så alene som overhodet mulig, for så å klage etterpå over hvor dårlig forumet er som bare består av diltere. I forskjellige varianter og formuleringer. Dette er noe jeg har lagt merke til flere ganger.
Denne tråden er et eksempel. Du skriver noe som er helt "off" trådens diskusjon og jeg karakteriserte innlegget som toskete, noe som etter mitt skjønn er helt innafor. Du vender da fokuset over på meg (Hedon), for så å avrunde med hvor fælt du synes det er med persondiskusjon. At det var du som startet persondiskusjonen er liksom underordnet.
Diskusjonen her pågikk helt uten personfokus og "apekommentarer" helt til du kom med disse rasismegreiene dine. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 08.08.2013 15:13 Post subject: |
|
|
Edit: til Sløvsekken
Jeg antyder ikke at folk er rasister. Jeg tror folk flest på forumet ikke vet hvor gjennområtten Legia W er. Hvis man visste hvor jævlig de folka der er, og samtidig heier på dem, slik det virket som de fleste gjorde i denne tråden i går, så synes jeg det er forkastelig, ja.
Det såkalte "hatet" mellom Tondheim og Molde er jo bare tøys og tull.
Det som skjer på Pepsi Arena er langt mer alvorlig enn så.
Man må kunne skille litt mellom tingene. |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 08.08.2013 15:17 Post subject: |
|
|
Kult at du bare antar at folk på forumet ikke har peil.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
stolavs Veteran
|
Posted: 08.08.2013 15:21 Post subject: |
|
|
Mitt ønske for kvelden er at godset må ut i ekstraomganger i kveld. Jo lenger kamp,desto mer slitne spillere.. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 08.08.2013 15:42 Post subject: |
|
|
oxbailla wrote: | Edit: til Sløvsekken
Jeg antyder ikke at folk er rasister. Jeg tror folk flest på forumet ikke vet hvor gjennområtten Legia W er. Hvis man visste hvor jævlig de folka der er, og samtidig heier på dem, slik det virket som de fleste gjorde i denne tråden i går, så synes jeg det er forkastelig, ja.
Det såkalte "hatet" mellom Tondheim og Molde er jo bare tøys og tull.
Det som skjer på Pepsi Arena er langt mer alvorlig enn så.
Man må kunne skille litt mellom tingene. |
Nå har det seg slik at flere på dette forumet faktisk har vært i Polen og sett Legia mot RBK, og etter opp til flere møter med Legia vet nok de aller fleste her hva dette dreier seg om.
Om du leser diskusjonen så handler dette derimot overhodet ikke om Legia og idiotene de har på tribunen. Det handler om hvorvidt Molde-suksess i e-cup er fordelaktig. Hvordan du presterer å kalle folk nazisympatisører fordi Molde tilfeldigvis møtte Legia i denne runden skal gudene vite, men det var kanskje en måte å prøve å fremheve deg selv på ? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 08.08.2013 20:10 Post subject: |
|
|
Om Godset planlegger å spille like dårlig mot oss som de gjorde borte mot Jablonec, borte mot Sarspborg og hittil hjemme mot Jablonec, da skal vi mose dem. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 08.08.2013 20:13 Post subject: |
|
|
Overraskende dårlig av Godset ja, men tror de kommer etterhvert. Kan jo hende de har RBK-kampen i bakhodet. |
|
Back to top |
|
 |
|