View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
PerO Veteran
|
Posted: 07.08.2013 22:27 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Er så lei av dette argumentet her. Det er så tomt.
Det eneste som gagner oss er at vi vinner serien og samler inn våre egne rankingpoeng. At Molde får en gigantisk økonomisk innsprøytning gir dem en mye større sjanse til å vinne gullet her hjemme, og da er vår vei til CL mildt sagt lang.
Det er ikke bra for norsk fotball at Molde går til CL. Det er bra for Molde, og nærmest utelukkende dem. Fordelen norsk fotball som helhet drar av dette, er next to nothing. Minimal!
Ekpo utvist. FNIS! |
Dette er vel som Ole Brum sier, ja takk begge deler. VÃ¥r egen ranking er viktigs. Nasjonsrankingen er et fint positivt tillegg hvis den er bra.
Og jo, det gavner oss hvis Norsk fotball blir bedre og rikere. Vi trenger god motstand hvis vi skal kunne hevde oss i Europa.
Som sagt over, jeg tror ikke Molde blir vesentlig rikere av CL-penger, det er det Røkke som blir.
Forøvrig så ser jeg på Molde som et motstanderlag, hverken bedre eller verre enn andre lag i serien. |
|
Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 07.08.2013 22:29 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | PerO wrote: | Jeg håper for norsk fotballs skyld at alle gjenværende lag gjør det bra, så vi kan få en bedre nasjonsranking. Det gavner norsk fotball og oss i fremtiden. |
Er så lei av dette argumentet her. Det er så tomt.
Det eneste som gagner oss er at vi vinner serien og samler inn våre egne rankingpoeng. At Molde får en gigantisk økonomisk innsprøytning gir dem en mye større sjanse til å vinne gullet her hjemme, og da er vår vei til CL mildt sagt lang.
Det er ikke bra for norsk fotball at Molde går til CL. Det er bra for Molde, og nærmest utelukkende dem. Fordelen norsk fotball som helhet drar av dette, er next to nothing. Minimal!
Ekpo utvist. FNIS! |
Om ikke norske lag presterer i Europa havner nasjonsrankingen vår i dass, noe som fører til at vi får mye lengre vei inn til EL, eller evt. CL.
Det er absolutt ikke et "tomt" argument. Jeg foretrekker heller en liga der evt. Molde gjør det bra i Europa som gjør dem konkuransedyktig mot oss. Det gagner både oss og ligaen. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 07.08.2013 22:29 Post subject: |
|
|
Senador, det høres ut som du håper vi ikke skal ta gullet, slik at du blir så heldig å slipper å feire, men heller fortsette med surmulingen din! |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 07.08.2013 22:31 Post subject: |
|
|
Husker reaksjonene til de fleste her inne når eva britt mfl. gikk ut og sa at det ikke ville være bra for norsk fotball om RBK kvalifiserte seg til CL...
edit: tviler på om molde merker at de spiller med en mann mindre...  |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 07.08.2013 22:32 Post subject: |
|
|
vegran wrote: | Senador, det høres ut som du håper vi ikke skal ta gullet, slik at du blir så heldig å slipper å feire, men heller fortsette med surmulingen din! |
For noe pisspreik. Selvfølgelig vil jeg at vi skal vinne gullet. Jeg ønsket at vi skulle kvalifiserer oss til EL også, men der skjønte jeg med en gang at vi ikke kom til å klare fordi vi hadde for lavt bunnivå.
Grunnen til at jeg er negativ er basert på fakta og det som faktisk blir gjort i klubben. Du må skille mellom det som faktisk skjer og analyse av det og håpet.
Over til kampen, Molde fortjente å vinne denne.
Last edited by senador on 07.08.2013 22:34; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 07.08.2013 22:33 Post subject: |
|
|
Det ville være helt forstålig. Jeg hadde ingen problemer når Martin Andresen sa det samme for noen år siden.
Det gagner ikke oss på noe måte med Molde i CL. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.08.2013 22:34 Post subject: |
|
|
Har enda til gode å se noen legge frem et regnestykke på hvor mye vi reellt sett tjener i forhold til nasjonspoeng og den fremtidige veien inn i CL. Vil en Molde-deltakelse i CL være forskjellen på om vi blir seedet eller ikke i neste CL-kvalikk? Svaret er NEI! Hvis du mener dette er feil, så vis meg gjerne regnestykket som viser det.
Det er som sagt Molde som er den eneste reelle vinner om de går til CL. Vi sitter muligens igjen med noen fliker av gavepapiret, men det er de som henter ut gevinsten. Det er de som får enorme pengegaver, blir fryktelig attraktive på spillermarkedet, får et heslig stort ego, osv. Vi får ikke en dritt.
Om vi skal til CL må vi gjøre jobben selv. Først og fremst må vi vinne serien, noe som vil bli veldig mye verre om de skulle komme til CL. Den faktoren alene er grunn nok til å juble over at de i kveld røyk ut. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
|
|
 _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
|
|
 |
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
|
|
Legia ftw!  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
Podgy Senior
|
Posted: 07.08.2013 22:35 Post subject: |
|
|
LegiaAAa WarszawaAAa!! |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 07.08.2013 22:35 Post subject: |
|
|
Yeah, Molde er ute!
Føler med dere Moldefans her
Edit: nåt!
Last edited by vegran on 07.08.2013 22:42; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.08.2013 22:36 Post subject: |
|
|
andy88 wrote: | Husker reaksjonene til de fleste her inne når eva britt mfl. gikk ut og sa at det ikke ville være bra for norsk fotball om RBK kvalifiserte seg til CL.. |
Jaha, hva da?
Gi meg link til diskusjonen, takk. Det er da helt åpenbart ikke bra for Vålerenga og Molde at vi spiller CL. Det sier seg selv. Man er sin egen lykkes smed, og det gjelder også i aller høyeste grad europacup. Blir for meg helt latterlig å skulle ønske Molde braksuksess i CL fordi det hypotetisk sett en gang i løpet av de neste fem årene kan være forskjellen på om vi går inn i første eller andre kvalikkrunde til EL. |
|
Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
|
|
JADAAAA!! Like nærvøs på legias vegne som jeg er når Rosenborg skal ri i land en seier.
Fantastisk med litt Molde fiasko en sen onsdagskveld  _________________ Alfredbørs 1-10: 7 |
|
Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
|
|
senador wrote: | Vi får nesten se om vi evner å slå Godset og vinne serien nå. Vi tapte mot St Johnstone og det er et stort ledd i å miste hegemoniet ettersom de andre lagene kom lenger. Så får vi se hvordan det ender til slutt. Vi hadde også griseflaks mot LSK og Viking der vi fort kunne hatt to tapte kamper. Da hadde det sett annerledes ut igjen. Det positive nå er at vi har fått Søderlund som har gitt oss mye mer å spille på. |
Det er slettes ikke sikkert at vi vinner gullet, men jeg begynner å regne det som temmelig sikkert at vi er kvalifisert for e-cup neste år også, for 5. år på rad. Det er slik vi blir bedre, og ingen andre er i nærheten av det pr. i dag.
At vi taper en kvalifisering, slik som i år, hvor vi er suverent best, men får et par uheldige mål mot, samtidig som vi er udyktige fremover, det kan skje, uten å være et tegn på at vi mister hegemoniet.
Ingen lag er i nærheten av å ta oss igjen på e-cup rankingen. Og selv om Molde skulle ta masse poeng i år, så er de mest sansynlig ikke med til neste år, og da mister de muligheten til å ta fra oss hegemoniet der også. |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 07.08.2013 22:38 Post subject: |
|
|
Neimen huff og huff, dette var leit
Eh, not  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
|
Synes Molde var best over to kamper mot Legia. De har hatt litt utur i CL-kvalikkene, med straffebom i fjor og muligens offsidemål i mot i år (og et håpløst rødt kort)
Last edited by Henri on 07.08.2013 22:39; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
|
|
Er han der Ekpo den mest oppskrytte Tippeligaspilleren på flere år? Hører Molde-fansen påstå at han skal bli dritgod foran hver bidige sesong. Fyren så jo ut til å være dårligere enn Issah med ballen i beina.
Og ikke engang nevn han der Coly-klovnen de satte inn. Merkelig at han ble foretrukket foran spillere som Hoseth, Høiland og Dæhli. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 07.08.2013 22:39 Post subject: |
|
|
Enig med hedon! Om vi skal til CL må vi gjøre det selv. |
|
Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 07.08.2013 22:42 Post subject: |
|
|
Dess flere norske lag som gjør det bra i e-cup, dess bedre blir nivået på norsk fotball. Og dess bedre det nivået bir, dess bedre rustet er vi til å slåss med de virkelig store laga i Europa. Så norsk klubb-suksess i e-cup gavner alle, selv om det ikke er RBK som spiller selv. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 07.08.2013 22:45 Post subject: |
|
|
Orker ikke lete det opp, men jeg er sikker på at fler her inne husker dette. Vi var ganske samstemte i å angripe de som mente det ikke ville være bra for norsk fotball om vi skulle få en solid slump penger og befeste vår allerede overlegne posisjon som økonomisk stormakt i TL. Men det er jo standard supporterdobbeltmoral, ikke verre enn det. Glad molde ikke kom seg til CL sjøl, håper aldri de gjør det. Men EL må de gjerne komme til, det driter jeg i. Det har ikke så forbanna mye å si for norske klubbers ranking, men så dårlig rangert vi er som klubbnasjon så er det bedre enn ingenting. Pengene vil ikke ha stort å si for dem sportslig, men at de vedlikeholder et greit nivå synes jeg er helt ok. Vi skal uansett være bedre, og det skjerper oss. Møter vi bare lag som Sogndal her hjemme som skal spille 5-4-1 og bare forsøker å ødelegge, får vi ikke utviklet spillet vårt til å ha sjans mot de store gutta i europa.
EDIT: fixfix. |
|
Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.08.2013 22:50 Post subject: |
|
|
andy88 wrote: | Men det er jo standard supporterdobbeltmoral, ikke verre enn det. |
For det første så er det direkte feil at de fleste reagerte negativt på det der. Isåfall må det ha foregått i en tråd jeg aldri leste.
For det andre så er det ikke "supporterdobbeltmoral" om du mener noe er topp og jeg mener noe er dritt. Med mindre du kan finne noen som faktisk motsier seg selv og sine meninger, er det ingen dobbeltmoral her. Fryktelig lett å slenge ut slike påstander (spesielt når man ikke er interessert i å konkretisere det) der man skaper en slags illusjon om at supportere er en homogen gruppe som mener det samme, og om noen skiller seg ut i denne gruppen - så er det snakk om dobbeltmoral. Det er retorikk på lavt nivå. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 07.08.2013 22:53 Post subject: |
|
|
Bakklandia wrote: | Dess flere norske lag som gjør det bra i e-cup, dess bedre blir nivået på norsk fotball. Og dess bedre det nivået bir, dess bedre rustet er vi til å slåss med de virkelig store laga i Europa. Så norsk klubb-suksess i e-cup gavner alle, selv om det ikke er RBK som spiller selv. |
100 mill på kontoen gavner oss bedre enn god matching. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 07.08.2013 22:54 Post subject: |
|
|
Herlig gjeng forumet heier på.
http://www.hopenothate.or...iful-game/
Selv presidenten i klubben har innrømmet at 15-20 prosent av tilhengerne er nynazister.
Topp at de får 100 miller, får ikke håpe vi møter dem i kvalik neste år. |
|
Back to top |
|
 |
sveishente Junior
|
Posted: 07.08.2013 22:55 Post subject: |
|
|
Drit i rankingpoeng og alt det pisset der. Det er ikke det det handler om når vi melder at det er bra for Norsk fotball at Molde gjør det bra. VI blir da nødt til å utvikle oss, noe vi vil gjøre, ettersom den norske ligaen vil heve seg. Vi blir en atraktiv liga for andre spillere, når man ser at et annet lag enn Rosenborg klarer å leke med de store. Dere som er så totalt uenig i å unne andre norske lag suksess- håpløst. Med den mentaliteten der kan vi like gjerne mure igjen hele Norge og leke i vår egen lille lekegrind. [b]For realiteten dere så inderlig ønsker dere, vil være at Norge fortsatt vil være en liten maur på fotballkartet.[/b] Håpløst, simpelt og en lite gjennomtenkt å melde slikt. Dere må se lenger enn deres egen nesetipp, gutter. _________________ så e det ørjan berg som rulle også e det braatbaaaaak!! NEI, barbere stolpen!
NO har Rosenborg skikkelig UTUR!
- Inter gjester Lerkendal- |
|
Back to top |
|
 |
|