English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann – Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Brann?
Örlund
0%
 0%  [ 0 ]
Gamboa
1%
 1%  [ 2 ]
Strandberg
0%
 0%  [ 1 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 1 ]
Selnæs
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
56%
 56%  [ 81 ]
Svensson
3%
 3%  [ 5 ]
Bille
3%
 3%  [ 5 ]
Søderlund
5%
 5%  [ 8 ]
Chibuike
27%
 27%  [ 40 ]
Total Votes : 143

Author Message
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 13:56    Post subject: Reply with quote

Så lenge laget vinner, og vi stort sett bare skal spille en kamp i uka resten av høsten, må Perry gjerne holde på samme ellever.

Chibuike er elendig, men det har Mikkelsen også vært i hele år. Dockal vil ikke spille for RBK så da synes jeg det blir prinsipielt feil å bruke ham, selv om han til tider bidrar bra spillemessig.

Det er sikkert for mye forlangt å be om at Montana unnskylder seg for beskyldningene om at jeg er en flammende rasist som er mannen bak "negerbørsen", men jeg vil klare opp i èn ting: En rasist er en som vurderer et annet menneskes verdi ut fra en enkelt ytre faktor, hudfargen. Det å definere mennesker ut fra pigmentene er og blir idiotisk, helt enig i det.

Men jeg misliker ikke Chibuike eller noen annen spiller på bakgrunn av etnisitet - jeg misliker han fordi han ikke bidrar til å gjøre RBK til et velsmurt maskineri offensivt. Det samme gjelder også andre spillere i dagens stall og en hel haug som har vært her de siste årene. Som RBK-fan gjennom 20 år har man et emosjonelt forhold til laget, noe er nostalgi fra 90-årene. Jeg får vondt når jeg ser RBK basere seg på flaks, tilfeldigheter og enkeltmannsprestasjoner der fremme. Det er ikke til å komme utenom at minst tre av målene Chibuike har scoret i juli (og fått nesegrus lovprisning for) har vært flaks av astronomiske dimensjoner. Stort sett synes jeg han hopper rundt ballen og står stille for så å drible seg selv eller sende en svak avlevering på fot. Han har nok gode tekniske egenskaper isolert sett, men mangler mye på strategi og valg.

Nå har han rotet inn et par meget heldige mål, og hyllesten kjenner ingen grenser. Tidligere i vår presterte han like dårlig, men uten flaksemålene, og da gikk alle i forsvar med den sedvanlige leksa om at ooooh, vi er så idiotiske og trangsynte her oppe i nord, apparatet til RBK tar ikke bra nok vare på utlendingene i klubben etc.

Dette synes jeg også er en uting. Av og til er en RBK-spiller rett og slett for dårlig, og da skal man ikke ha noe særforsvar fordi man kommer fra en annen "fotballkultur" el.l. Fyren har vært i Skandinavia i snart fem år, for pokker.

Og Chibuike er ikke den første eller siste spilleren jeg har fått nok av.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
PerO
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 14:07    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:

Jeg føler litt at du går i den samme fella som de som lovpriser spilleren. Du har fått nok av spilleren, og klarer dermed ikke å se de gode prestasjonene når de kommer.

Jeg har selv hatt samme inntrykket som deg, at Chibuike ødelegger flere angrep, enn han bidrar positivt til, og dermed vært helt enig i at han ikke har spillt, på tross av gode enkeltprestasjoner.

Jeg synes imidlertid at Brann kampen, var en kamp hvor han også viste at han faktisk kan være en god lagspiller, og mener derfor at du overdrev veldig når du satte en 3'er på børsen.
Back to top
View user's profile Send private message
krakra1
Proff

PostPosted: 30.07.2013 14:37    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
hahaha for et kjøtthue Skarsfjord er Very Happy
Ikke en topp5-kommentar hva dumskap angår fra Skarsfjord engang den der.
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 14:43    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
... Chibuike er elendig, ...

Mulig den betegnelsen er noe tilfeldig valgt, hvis ikke lurer jeg veldig på hvilken betegnelse Alas får? Kronisk invalid? Razz
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 15:41    Post subject: Reply with quote

Har ikke sett Alas mer enn et par hundre minutter i kamp, men alt tyder på at han er veldig langt unna ønsket nivå. Bomkjøp.
Back to top
TottoD
Proff

PostPosted: 30.07.2013 15:51    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Så lenge laget vinner, og vi stort sett bare skal spille en kamp i uka resten av høsten, må Perry gjerne holde på samme ellever.

Chibuike er elendig, men det har Mikkelsen også vært i hele år. Dockal vil ikke spille for RBK så da synes jeg det blir prinsipielt feil å bruke ham, selv om han til tider bidrar bra spillemessig.

Det er sikkert for mye forlangt å be om at Montana unnskylder seg for beskyldningene om at jeg er en flammende rasist som er mannen bak "negerbørsen", men jeg vil klare opp i èn ting: En rasist er en som vurderer et annet menneskes verdi ut fra en enkelt ytre faktor, hudfargen. Det å definere mennesker ut fra pigmentene er og blir idiotisk, helt enig i det.

Men jeg misliker ikke Chibuike eller noen annen spiller på bakgrunn av etnisitet - jeg misliker han fordi han ikke bidrar til å gjøre RBK til et velsmurt maskineri offensivt. Det samme gjelder også andre spillere i dagens stall og en hel haug som har vært her de siste årene. Som RBK-fan gjennom 20 år har man et emosjonelt forhold til laget, noe er nostalgi fra 90-årene. Jeg får vondt når jeg ser RBK basere seg på flaks, tilfeldigheter og enkeltmannsprestasjoner der fremme. Det er ikke til å komme utenom at minst tre av målene Chibuike har scoret i juli (og fått nesegrus lovprisning for) har vært flaks av astronomiske dimensjoner. Stort sett synes jeg han hopper rundt ballen og står stille for så å drible seg selv eller sende en svak avlevering på fot. Han har nok gode tekniske egenskaper isolert sett, men mangler mye på strategi og valg.

Nå har han rotet inn et par meget heldige mål, og hyllesten kjenner ingen grenser. Tidligere i vår presterte han like dårlig, men uten flaksemålene, og da gikk alle i forsvar med den sedvanlige leksa om at ooooh, vi er så idiotiske og trangsynte her oppe i nord, apparatet til RBK tar ikke bra nok vare på utlendingene i klubben etc.

Dette synes jeg også er en uting. Av og til er en RBK-spiller rett og slett for dårlig, og da skal man ikke ha noe særforsvar fordi man kommer fra en annen "fotballkultur" el.l. Fyren har vært i Skandinavia i snart fem år, for pokker.

Se kampen på nytt. Se hvilken spiller som er best på å løfte blikket offensivt. Eksempel: Målet til Mike. Chibuike åpner hele angrepet ved å spille fri Svendsen i mellomrommet.
Han ser tydelig etter slike muligheter hele tiden, men har(spesielt i fjor) blitt hemmet av et statisk angrep. Nå når det er flere bevegelser finner han spillere enklere, og slipper dermed å drible seg bort.
Søderlund sin energiske spillestil er gull for playmakeren Chibuike.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.07.2013 16:23    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Det er ikke til å komme utenom at minst tre av målene Chibuike har scoret i juli (og fått nesegrus lovprisning for) har vært flaks av astronomiske dimensjoner.

Hvilke tre mål har vært flaks av "astronomiske dimensjoner"? Og hvor har han fått "nesegrus lovprisning" for disse målene?

Vil nødig mate dette prosjektet ditt, men...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 17:39    Post subject: Reply with quote

Lillestrøm, Crusaders, Odd.

Lovprisningen finner sted her på forumet gjennom utsagn som:
- Chibuike har blitt en helt ny spiller.
- Chibuike er vår mest kreative kraft på banen.
- Chibuike viser hva som bor i seg.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.07.2013 17:47    Post subject: Reply with quote

Scoringa mot Odd er absolutt ikke "flaks av astronomiske dimensjoner", han orienterer seg godt i feltet og setter en retur inn i den delen av målet hvor det er tomt. Dyktighet. Målet mot Crusaders er kun det om han aldeles ikke prøver å heade ballen, men det tror jeg har gjør. Altså dyktighet.

Målet mot Lillestrøm er flaks. Men god gjort å få til noe som helst i den pressede situasjonen han er i. Altså bra gjort og flaks.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.07.2013 18:07    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Lillestrøm, Crusaders, Odd.

Lovprisningen finner sted her på forumet gjennom utsagn som:
- Chibuike har blitt en helt ny spiller.
- Chibuike er vår mest kreative kraft på banen.
- Chibuike viser hva som bor i seg.

For det første, to av disse målene var ikke flaks. Crusaders-målet, spesielt. Hvordan det er mulig å si at dette er flaks er for meg helt utrolig. For det andre, den positive kritikken han får er ikke et resultat av flaksemålet mot LSK, men hvordan han har fremstått som spiller. Og det er selvfølgelig et stort pluss at en angrepsspiller scorer mål.

Du er virkelig på tynn is her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 30.07.2013 18:14    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:
Tidligere i vår presterte han like dårlig

I et innlegg med mye dumt, tar dette virkelig kaka. Er du i det hele tatt klar over hvor lite han har spilt denne sesongen? Når denne sesongen har John prestert dårlig? I innhopp på 20 minutter? Dine vurderinger av spilleren er ufattelig tynne. Du klarer jo ikke å se hvor skapende han er en gang. Han orienterer seg godt og har et fint blikk for spillet, noe han viser i stort sett hver eneste kamp.

Og utrolig at du snakker om hvor glad du er i struktur, system og relasjoner, når du ikke klarer å se at Chibuike er en av våre smarteste spillere, både i valg og i posisjonering i boksen. Du ignorerer fullstendig at han ved sine "flaksmål" posisjonerer seg svært godt, ved første, bakre, 45 grader etc.

Last edited by SunsetSalami on 30.07.2013 18:20; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.07.2013 18:20    Post subject: Reply with quote

897 spilte minutter i alle turneringer. 10 mål. Som ving. Trenger man si mer?
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 30.07.2013 18:23    Post subject: Reply with quote

Egentlig ikke Razz Og når han i tillegg til dette, strør om seg med konstruktive pasninger gjennom ledd, herlige avdriblinger, regelmessig vender bort motstander på første berøring, så har man RBKs beste offensive spiller i mine øyne, og det uten tvil. Chibuike er den viktigste brikken i dagens RBK-lag om det skal nå gamle høyder og komme seg til Europa igjen.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 18:29    Post subject: Reply with quote

Oppmannen wrote:

Neida Oppmannen, om jeg hadde kalt deg en "flammende rasist som er mannen bak "negerbørsen", og det viste seg å være ren løgn hadde det ikke vert mye forlangt å forvente en unnskyldning.

Ta innlegget for hva det var, en påpekning om at dine horrible vurderinger av Chibuike generelt og spesielt mot Brann medfører horrible vurderinger av deg som debattant fra dine meddebattanter.
Egentlig litt synd at jeg og andre gir deg den oppmerksomheten du er ute etter. Innlegget ditt angående Chibuikes prestasjoner mot Brann burde strengt tatt dødd ut i stillhet.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 18:38    Post subject: Reply with quote

Er som å se en amerikansk president-debatt dette. Utrolig polariserte meninger og jeg sliter med å henge meg på noen av ytterpunktene.

Jeg synes han er veldig bra og er imponert over målproduksjonen hans i det siste, men samtidig sitter jeg å river meg i håret noen ganger omtrent hver kamp av valgene han tar(gjør det av flere, bare så det er sagt). Han er hverken messias eller elendig i mine øyne. Klarer han dog å stabilisere seg på nivået han hadde mot Brann så kan vi begynne å snakke, for det var kanskje hans beste kamp i Rosenborgtrøya siden de utrolige første kampene han hadde når han kom.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 21:18    Post subject: Reply with quote

Vi må se det positive i situasjonen: Chibuike har nesten sluttet å gå i offside!!! YAY!!! Very Happy
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 21:56    Post subject: Reply with quote

Slutt å diskuter om Chibbe er god. Han er knallgod. Ferdig snakka. Diskusjonen blir for dum for dette ellers så gode forumet.

Om han gjør feilvalg? Er det noen av de andre som ikke gjør det? Svennson? Jensen? Mix? Strandberg?

For tiden er Chibbe knall. Selv med feilvalg av og til.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 22:02    Post subject: Reply with quote

Selv skjønner jeg ikke hvorfor du, Oppmannen, gidder å starte innlegget ditt med å kalle Chibuike sine prestasjoner i år for elendig. Du gir jo umiddelbart beskjed om å ikke ta deg seriøst. Og det gjør vel heller ingen.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 22:08    Post subject: Reply with quote

Eksil wrote:
Slutt å diskuter om Chibbe er god. Han er knallgod. Ferdig snakka. Diskusjonen blir for dum for dette ellers så gode forumet.

Om han gjør feilvalg? Er det noen av de andre som ikke gjør det? Svennson? Jensen? Mix? Strandberg?

Fakta faen.
Innlysende, og de som ikke ser det har et jævla problem.
Back to top
bjorjost
Proff

PostPosted: 30.07.2013 22:24    Post subject: Reply with quote

Angriparar må jo få gjere litt feilval av og til, om vi skal snakke om kven av dei mest brukte angriparane sine feilval med ball. Då handlar det som regel om; om ein driblar/om ein sentrar og kven/når ein sentrar til/evt avsluttar.

-Mikkelsen utfordrar jo nesten aldri, slår berre støttepasningar. Slepp å få kritikk på drible seg vekk eller sentre 45 når han burdslått flatt osb.
-Bille har vore god i det oppbyggande spelet, men har ikkje skapt mykje. Om han vinn duellen har han spelt på det trygge stort sett. Vi såg ei ny side av han mot Brann på vingen der han rota vekk ballen på drible-feilval eindel. Før har han ikkje fått kritikk på feilval han heller grunna trygge/enkle val.

Chibbe HAR tydlegvis slutta å gå i offside, han har byrja å score att. Når det gjeld val med ballen må Chibbe få lov til å utfordre meiner eg, og då kan det jo gå skeis av og til, normalt sett over 50% på ein vanleg angripar. Ein driblar av hans kaliber med Xavi-blikk kostar omlag 150mill, så det kan vi jo drøyme om. Jaja, vart noko rotete dette, men poenget mitt er iallefall at Rbk med Chibbe er jekla mykje meir spennande og uforutsigbart enn med alternativa.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
eksil
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 22:34    Post subject: Reply with quote

Bjorjost Tommel'n opp! RBK
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 30.07.2013 22:38    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Chibuike er den viktigste brikken i dagens RBK-lag

LOLympiske vinterleker i Sochi, ass...
Back to top
Beren
Rutinert

PostPosted: 31.07.2013 15:37    Post subject: Reply with quote

Hei igjen. Jeg satt midt blant brann-bataljonen under kampen, og jeg må si jeg er svært positivt overassket over brann supportene. De satt og skrøt over hvor mye bedre RBK er enn Brann og var mest frustrert over at Skarsfjord ikke startet med Finne fra start.

De satt også å dagdrømte om de kunne hatt en spiller som Chibiuke i troppen nå.

De visste også at jeg er RBK supporter og grattulerte meg med en god kamp. Alt ialt, en kjempeopplevelse Very Happy
Eru
Veteran

PostPosted: 31.07.2013 15:58    Post subject: Reply with quote

Eksil wrote:

Han har ihvertfall vært veldig god i det siste, virker mer selvsikker, trygg i valgene. Jeg har vært sterkt kritisk til fyren, men han er i ferd med å vinne meg over igjennom knallhard jobbing, innsats og klar forbedring på tidligere svake områder.

Sist kamp rev jeg meg mer i håret over Bille sine feilvalg med ballen i beina enn Chibuike sine.

Det er ikke sikkert han klarer å opprettholde produksjonen, men fortsetter han spillet er det nok til å bidra til at vi vil vinne mange kamper fremover.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 31.07.2013 16:20    Post subject: Reply with quote

Beren, var det du som skulle tapetseres i RBK-effekter? Droppa du det, i så fall?

Nesten litt overraskende at du ble så godt mottatt i Bataljonen. Men fotballsupportere flest er jo egentlig ganske ålreite folk.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 20, 21, 22  Next
Page 21 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb