English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Brann – Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Brann?
Örlund
0%
 0%  [ 0 ]
Gamboa
1%
 1%  [ 2 ]
Strandberg
0%
 0%  [ 1 ]
Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Dorsin
0%
 0%  [ 1 ]
Selnæs
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
56%
 56%  [ 81 ]
Svensson
3%
 3%  [ 5 ]
Bille
3%
 3%  [ 5 ]
Søderlund
5%
 5%  [ 8 ]
Chibuike
27%
 27%  [ 40 ]
Total Votes : 143

Author Message
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 03:43    Post subject: Reply with quote

Adressa har rullet terning på børsen igjen ser jeg.

Örlund 5
Gamboa 6
Reginiussen 7
Strandberg 7
Dorsin 5
Jensen 7
Selnæs 5
Svensson 6
Bille 6
Søderlund 8 BB
Chibuike 6
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 03:45    Post subject: Reply with quote

Åtter på en terning, ikke verst.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 03:49    Post subject: Reply with quote

Du vet det finnes terninger for langt høyere verdier enn 6. Her har du en 10-sidet f.eks Smile
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 29.07.2013 04:13    Post subject: Reply with quote

Etter en så bra gjennomført kamp som i dag så gjør det bare at jeg irriterer meg mer over EL kvalik exiten. Jeg skjønner fortsatt ikke at de greide å tape mot St Johnstone over to kamper når man i dag møter et lag som er bedre en St Johnstone og knuser dem 4-1. BTW St Johnstone tapte 1-0 mot Morecambe (League two) i en treningskamp denne helga. Men man får vel bare glemme den kampen å så får vi heller håpe på at det blir The Double.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 08:29    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Du vet det finnes terninger for langt høyere verdier enn 6. Her har du en 10-sidet f.eks Smile
Med 4 sider opp har man litt å velge mellom når man har kastet.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 09:18    Post subject: Reply with quote

legenden6 wrote:
Bortskjemte, det er det vi er.

Ja, vi er veldig bortskjemte. Er det ikke fantastisk?

Dere som fortsatt ser fotballekstra: Var det stort fokus på de to soleklare straffesparkene Rosenborg ble snytt for, da først Chibuike og deretter Nielsen ble holdt (et ørlite forbehold om at det var innenfor, da jeg ikke har sett repriser. Frispark var det, i alle fall)?

De to kommentatorene snakket stadig vekk om at alle i Rosenborgs angrepstrio trives best som midtspiss. Trives Chibuike best som midtspiss, eller var dette noe de hadde diktet opp?
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 09:54    Post subject: Reply with quote

De har ikke peiling på TV2. Bare floskler, intern klein humor og amatørmessig inhabilt tøvprat. Dersom du skrur på svensk tv, ja endog NRKs sendinger fra dame- EM, og sammenligner, ser du fort hvor håpløst uprofesjonelle og amatørmessige de er.

Det endelige beviset er når Davy, som den største brann- fan, får lov til å fastslå som en sannhet at Brann skulle hatt frispark før målet, og straffe etterpå, og at Brann da kunne vunnet kampen. Null fotballfaglighet. Flaue greier.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 11:02    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Örlund 5
Gamboa 6
Reginiussen 7
Strandberg 7
Dorsin 5
Jensen 7
Selnæs 5
Svensson 6
Bille 6
Søderlund 8 BB
Chibuike 6

Kan noen være så vennlig å forklare meg hvor det er dere finner "terningkastene" på adressa.no? Jeg har lett, men er ikke i stand til å finne Embarassed
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 11:18    Post subject: Reply with quote

Nrk.no wrote:
Til tross for tap, var Brann-trener Rune Skarsfjord fornøyd med spillet til hjemmelaget.

– Rosenborg har et ekstremt godt lag, men vi har et grunnspill i dag som er så bra at de sliter med å holde følge, sier Brann-trener Rune Skarsfjord.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.07.2013 11:19    Post subject: Reply with quote

hahaha for et kjøtthue Skarsfjord er Very Happy
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 11:21    Post subject: Reply with quote

Kan ikke skjønne annet enn at det brenner litt under føttene til Skarsfjord, nok av misfornøyde supportere på det Brann-forumet i alle fall..jeg så i alle fall ikke at RBK slet med noe som helst med Brann sitt spill, var tvert i mot sikker på seier etter omkring 50-60 minutter.
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 11:34    Post subject: Reply with quote

Iflg Skarsfjord hadde Brann så godt grunnspill at det kun var dyktighet og litt flaks i de 5-6 kontringene vi hadde som berget oss. Trolig brenner det skikkelig under bena slik at bortforklaringer trengs, men må da virkelig ha skjønt at de fleste av oss så kampen?
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 11:34    Post subject: Reply with quote

toreinar wrote:
Mikkelsen wrote:
Hvor får jeg sett reprisen?? Dritt med høydepunktene... csport, tv2sumo, hva? Betaler hva som helst. Takk!

http://www.abcnyheter.no/...ippeligaen

Jeg mente reprise av hele kampen, vil ikke se høydepunktene.
Back to top
Flabbergast
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 11:52    Post subject: Reply with quote

Skarsfjord er nok den TL-treneren som ligger tynnest an ja, kanskje etter Mjelde.

Jeg tviler på at så mange brannsupportere kjøper bortforklaringene hans etter denne kampen. Han klamrer virkelig etter noe å holde seg i, er nesten overrasket over at han ikke dro frem cornerstatistikken i favør brann som en av lyspunktene.

Rune S: "Vi legger trøkk på dem i nesten hele kampen. Vi har et grunnspill i dag som gjør at de ikke klarer å svare på det, og vi kommer gjennom dem, rundt dem, og over dem"

Joda Rune, Brann viser i hvert fall et visst grunnspill, har ballen mer enn rosenborg, og har også en del avslutninger (ref vg kampstatistikk). Men, ettersom brann ligger under helt fra 5`te minutt, så blir de nødt å ha ballen i laget og spille til hverandre. Det ville blitt som om vi møtte Start også. En gjenganger for Rbk med tanke på ballinnehav, er at vi har mindre ball enn motstanderen når vi skårer tidlig i kampen, og vice versa når vi ligger under eller når det er uavgjort.

Helt ærlig, jeg syns aldri brann evnet å legge særlig trykk på oss, og de avslutningene de hadde var så som så. Jeg satt aldri og var oppriktig redd for at de skulle snu matchen. Det var vel en eller to situasjoner som var småfarlige. Målet kom ut av ingenting.

Den store forskjellen på lagene var kvaliteten på det som ble gjort med ball. Rosenborg var så uendelige mye bedre enn brann på dette punktet i går, hva angår pasningssikkerhet, pasningsvalg, posisjonering, og bevegelser. Det var herlig å se på Smile

Jeg har ikke sett nok av brann til å bedømme om spillet i går var under pari eller ei. Men hvis ikke (for det virker faktisk som at amin askar var fornøyd med spillet), så har de en god del å rette på.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 12:00    Post subject: Reply with quote

libido wrote:

Helt ærlig, jeg syns aldri brann evnet å legge særlig trykk på oss, og de avslutningene de hadde var så som så. Jeg satt aldri og var oppriktig redd for at de skulle snu matchen. Det var vel en eller to situasjoner som var småfarlige. Målet kom ut av ingenting.

Angående press er det vel veldig betegnende at vi fikk trille ball i 5 minutter på egen banehalvdel på 1-0 uten at noen kom opp og presset. Nærmeste brannspiller lå på midtbanestreken og bare avventet.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 12:19    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Sløvsekken wrote:

Örlund 5
Gamboa 6
Reginiussen 7
Strandberg 7
Dorsin 5
Jensen 7
Selnæs 5
Svensson 6
Bille 6
Søderlund 8 BB
Chibuike 6

Kan noen være så vennlig å forklare meg hvor det er dere finner "terningkastene" på adressa.no? Jeg har lett, men er ikke i stand til å finne Embarassed

e-Adressa.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 13:01    Post subject: Reply with quote

vg.no wrote:
Han (Amin Askar) synes resultatet mot Rosenborg gjenspeiler svært lite av hva som egentlig foregikk på Brann Stadion i 17. serierunde.

- Det var en veldig merkelig, men jevn kamp. Vi forsøkte å spille fotball, mens Rosenborg lå lavt og kontrer da vi mistet ballen. Vi ga bort ballen for enkelt og følte at de scoret på alle sjansene de fikk. Det kommer ikke til å bli en vane, sier Brann-spilleren.

Jaja... Razz
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 13:08    Post subject: Reply with quote

Spørs om det er seg selv han prøver å overbevise. I forhold til ballinnehav var det nok jevnere enn 1-4, men Brann produserte knapt noe som helst og scoret på et vådeskudd på overtid. Vi kunne derimot fort ha hatt flere mål, f.eks når Chibuike setter den hårfint utenfor eller annuleringen til Søderlund som virket litt tynn.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 29.07.2013 13:20    Post subject: Reply with quote

Vi fortjente helt klart å vinne, men jeg synes 4-1 var godt betalt. Brann hadde til tider trykk i boksen vår og endel skudd som ble blokkert, med litt marginer hadde de pirket inn et mål på et tidligere tidspunkt. Sånn sett skjønner jeg at Brann-spillerne føler at resultatet er litt misvisende. Når det er sagt så hadde vi åpne sjanser, mye takket være et Brann-lag som aldri var i balanse og ga oss latterlig gode overganger.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 29.07.2013 13:43    Post subject: Reply with quote

Jeg mener helt ærlig at vi var nærmere 6-0 enn Brann var 4-2. Er det noe som er misvisende så er det sjansestatisikken og possession.

Vi hadede jo total kontroll på denne kampen. Husker ikke en eneste gang jeg var redd for mål i mot. Derimot burde Chibuike ha satt sin som gikk utenfor, Søderlund sin skulle ikke vært annulert, og det kan fint stilles spmtegn ved hvorfor Brann fikk fullføre denne kampen med 11 mann på banen.

Alt i alt total kontroll. Hvilken kamp Skarsfjord og Askar har sett er forbi min fatteevne Smile
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 29.07.2013 13:51    Post subject: Reply with quote

Ja, det er klart at hvis vi setter alle sjanser og alle dommeravgjørelser går i vår favør så...
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.07.2013 21:41    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Egentlig merkelig at pressen ikke stiller noen spørsmål rundt laguttakene. Med tanke på scoringsproblemene vi har er det jo litt spesielt at Chibuike settes rett på benken etter å scoret i flere kamper.

Først og fremst: Må si at helbommen på antatt lag fortsatt irriterer meg. Var vanskelig å forklare på forsida, men opplegget var som følger:

I to minutter stilte Perry opp rundt 15 spillere(?) i formasjon, mens Brann-forsvaret var representert med "metalldukker". Jeg var nok noe foruttatt, og konstaterte at Jensen og Selnæs sto sammen i midtsirkelen og slo noen pasninger, mens de fleste angrepsalternativene var spredt utover foran dem.

Begynte å taste inn på telefonen, men om jeg på forhånd hadde visst hvor kort tid øvelsen ville vare, hadde jeg nok studert opplegget litt bedre. Innbiller meg i alle fall at jeg i så fall kunne ha sett tendenser til forandringer.

Etterpå var like fullt Chibuike sammen med reservene med på en avslutningsøvelse ledet av Wiggen. Tror også Selnæs var med, men ble sannelig usikker sånn i etterkant.

Troa på at antakelsene mine var korrekte, økte da Perry altså skrøt av prestasjonene til Mikkelsen på kant og Jensen sentralt i Skottland. Føltes samtidig umulig å stille veldig kritiske Mikkelsen-spørsmål etter en kamp jeg ikke hadde sett.

I går klokka 16.30 følte jeg at jeg kunne tåle en sånn bom med tanke på at treninga overraskende hadde vært åpen. Nye og bedre takter, tenkte jeg.

Derfor skuffet over i dag å se at den nye oversikten viser to stengte treninger i forkant av kampene - altså dobbelt så mange.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 22:06    Post subject: Reply with quote

Jeg tenkte vel mest på i etterkant av StJ-kampen i det innlegget, hvor Chibuike hadde spilt bra og scoret i kampene i forkant, for så å bli vraket til en av sesongens viktigste kamper, til fordel for Bille/Søderlund som hadde gått skadet i flere uker før kampen. Med tanke på at vi slet med å få mål der borte, så var det jo et aktuelt spørsmål.

Å kritisere laguttakene før de offentliggjøres blir litt i overkant forlangt Very Happy
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 29.07.2013 22:13    Post subject: Reply with quote

I hvert fall når de stort sett alltid er spot on!

(Mistenker 2mas for å være perfeksjonist på dette området! (Og på flere områder, for den saks skyld)). Tommel'n opp!
RBK 2014
Junior

PostPosted: 30.07.2013 12:44    Post subject: Reply with quote

Kan ikke få rost forsvaret vårt nok. Syns vi er underlegne i banespillet i så godt som hver kamp (posession, innlegg osv) men motstanderne virker helt ufarlige likevel, slipper knapt til sjanser mot ligaens beste hjemmelag. Brann slenger vel inn 25-30 innlegg og stopperne spiser de til frokost.

Syns midtbanen hever seg noen hakk, men vi blir enda spilt litt lave. Syns vi godt kunne hentet en eller to kvalitetsspillere i midtbaneleddet alla Farnerud.

Børs:
Ørlund 5 Solid i feltet, lite å gjøre, tung på målet
Gamboa 7 Fantastisk 1 mot 1, plasserer seg bedre enn på lenge
Strandberg 8 Vinner alt av dueller, internasjonalt snitt med beina
Reginiussen 8 Utfyller Strandberg perfekt, duellsterk og hurtig
Dorsin 5 Ikke like mange offensive bidrag som vanlig, plasseringsvansker
Sælnes 6 Blir litt mye feilpassninger, balanserer midten fint
Svenson 7 Fin målgivende, litt mye feilpassninger og litt plasseringsvansker
Jensen BB 8 Kjempescoring, løper mye, kreativ, litt mye balltap
Chibuke 8 Litt mye balltap, x-faktor, skaper ubalanse, blir viktig fremover
Søderlund 7 Sterk scoring, gir oss tyngde i boksen, smart spiller, enda litt tung, har mere å gå på
Bille 7 Blir litt skylapper, kan til fordel slippe ballen tidligere, spesielt dypt i banen, fin assisst og scorer igjen
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 19, 20, 21, 22  Next
Page 20 of 22

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb