English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
St. Johnstone - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 33, 34, 35  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 26.07.2013 12:30    Post subject: Reply with quote

Blir bare deprimert av å se utvidet sammendrag. Hvordan i helvete har vi klart å ikke vinne noen av de to kampene når vi hadde flust med store sjanser i begge to? Skal ikke gå an.
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 26.07.2013 12:34    Post subject: Reply with quote

Henning wrote:
Så akkurat høydepunktene. Han som putter for de har hestehale. Seriøst. Det er flaut da.

Spilte han med kilt og eller?
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 26.07.2013 13:10    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Er enig med deg Bongo. Det er bare så synd at det medfører at RBK ikke vil bli seedet ved eventuelt neste europakvalikk, vi vil være useedet allerede fra første runde?

Det er en katastrofe for rankingen, og noe vi vil måtte slite med i mange år. For dere som ikke ønsker at vi deltar i E-cup, er det naturligvis en fordel med så lav seeding som mulig.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 26.07.2013 13:37    Post subject: Reply with quote

Lol snakk om å vri på det. Jeg ønsker selvsagt at Rosenborg skal delta i europa, også i år. Og må innrømme at jeg ikke tenkte på rankingen når jeg skrev innlegget.
Poenget var uansett at når det ble som det ble, må vi prøve å snu det til noe positivt. Og jeg er overbevist om at sjansene for gull øker betraktelig uten EL-spill. At laget også har godt av en rolig høst for å terpe spill og være bedre rustet for neste sesong er jeg også overbevist om.
larsarus
Legende

PostPosted: 26.07.2013 13:43    Post subject: Reply with quote

Bananskrue wrote:
Blir bare deprimert av å se utvidet sammendrag. Hvordan i helvete har vi klart å ikke vinne noen av de to kampene når vi hadde flust med store sjanser i begge to? Skal ikke gå an.

Vel, det går beviselig an når man har en angrepsrekke som har store problemer med å omsette sjanser i mål, som vi har kunnet observere over lang tid nå.
Back to top
Oddsking
Proff

PostPosted: 26.07.2013 13:51    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Bananskrue wrote:

Vel, det går beviselig an når man har en angrepsrekke som har store problemer med å omsette sjanser i mål, som vi har kunnet observere over lang tid nå.

Det er jo ikke bare effektiviteten vi er dårligere på enn før, vi skaper mindre sjangser og har ballen mindre. Når jeg ser kamper nå kontra før så styrte vi jo kampene og hadde mye mere ballbesittelse før enn nå...Altså mange TL lag er blitt flinkere til å holde ballen i laget og spiller bedre enn oss....Det skal nok mye til for å komme dit vi var og jeg tror ikke det er mulig heller. Det som skjedde på 90 tallet og ut i 2000 tallet er unikt. Ikke bare må vi ha et system som funker men vi må kjøpe spillere som passer inn i det. Også om det ikke er nok må de jobbe og ikke være primadonner.
Back to top
1917
Proff

PostPosted: 26.07.2013 14:02    Post subject: Reply with quote

jeg gremmes så sykt over å se alle de sjansene vi brant i denne kampen. Er jo helt vilt, det skal jo ikke være mulig å ikke sette noen av disse. Høiland er jo litt unnskyldt, her er det spissene og de offensive midtbanespillerne jeg sikter til. Det som skremmer meg er at Godset med sikkerhet har satt flere av disse. Skal vi hevde oss, særlig i Europa, så må vi sette disse sjansene. God europeisk motstand trenger bare en slik sjanse, vi trenger dessverre 10
Vegard2711
Legende

PostPosted: 26.07.2013 14:10    Post subject: Reply with quote

KitWalker wrote:
Er enig med deg Bongo. Det er bare så synd at det medfører at RBK ikke vil bli seedet ved eventuelt neste europakvalikk, vi vil være useedet allerede fra første runde?
Seeding i 4 runde (play off) i EL ryker mens seeding i 3 runde i CL ligger på ca den poengsummen RBK kommer til å ha neste år, så det spørs hvilke lag som er med og hvor mye poeng de lagene har.. Blir tøft med gruppespill de neste årene, da må RBK i hvert fall være heldige med trekningen slik som Molde var i fjor for eksempel.

Last edited by Vegard2711 on 26.07.2013 14:15; edited 1 time in total
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 26.07.2013 14:13    Post subject: Reply with quote

Herregud så dårlig av ørlund.
Har irritert meg tidligere av at han hele tiden skal banke ballen opp mot numerisk undertallige angrepsspillere når vi blir presset og trenger å ta det litt med ro.
Helt håpløst å pole den opp når en av forsvarerne våre er på sidelinjen.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 26.07.2013 14:21    Post subject: Reply with quote

nieuwlaat wrote:
Det er en katastrofe for rankingen, og noe vi vil måtte slite med i mange år. For dere som ikke ønsker at vi deltar i E-cup, er det naturligvis en fordel med så lav seeding som mulig.

Er vel ingen som ønsker at Rosenborg ikke skal have suksess i Europa!?
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 26.07.2013 14:40    Post subject: Reply with quote

Oddsking wrote:
Det er jo ikke bare effektiviteten vi er dårligere på enn før, vi skaper mindre sjangser og har ballen mindre.

Det er flere ting vi kan gjøre der.

For å starte bakfra, så kan keeper slutte å pole ut på midtspiss og heller sette igang på backer og indreløpere. At det ikke skjer er både keeper og backer/indreløperes feil selvsagt - alt er ikke på Örlund for kan kan ikke bare sette igang på spillere som ikke tar initiativ/inviterer til å bli satt igang løpeballer på. Tror vi glatt ville bikket ball-possession tilbake i vår favør om vi endret dette.

En annen ting jeg har merket meg er at når vi møter lag som konstant presser ballfører og er markeringsorientert så sliter vi veldig med banespillet. Dette må bedres, men hva som er løsningen her vet jeg ikke. En ting jeg tror vil gjøre de kampene lettere er om midtstopperene går på raid når vi er i den oppbyggende fasen for å skape overtall på midtbanen. Når så denne typen spill er så effektivt mot oss, så burde vi kanskje tatt i bruk oftere/blitt bedre på å spille markeringsorientert selv for å ødelegge spillet til motlaget.

Og avslutningstrening trengs tydeligvis, samt å trene på når man ikke skal avslutte bare for å avslutte. Bedre å heller holde på ballen mot etablert enn å sende avgårde en ball opp på kortsidetribunen fra 35 meter som vi ser skjer innimellom.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 26.07.2013 14:57    Post subject: Reply with quote

Blir nesten irritert etter å ha sett høydepunktene fra gårsdagen.
Å ha så mange sjanser og bomme på alt, det skal ikke være mulig!
De gjør alt feil på den siste tredjedelen. De er alt for unøyaktige.

Man ser også at Ørlund ikke er god nok. Feilvalg på målet i mot både i skottland og på Lerkendal.
Få Lunna tilbake. Idiotisk å få slike mål i mot, sånt skal ikke se. Men dette er typisk Ørlund.

I tillegg må man vel igjen legge til at RBK solgte mannen som kunne avgjøre slike kamper, Tarik.

Vil vel også si at Søderlund er og blir ett mye bedre kjøp og ett bedre valg på topp en Bille Nilsen.
Av de tre danskene, så er det vel kun Jensen som har prestert på det nivået vi ønsker å se i ei RBK drakt.
Mikkelsen har vært ett skandalekjøp. Hvorfor klippekort?
Og Bille Nilsen er en arbeidshest, men kun det. Ingen målscorer og gjør mye feilvalg.

Da Tarik dro, burde Hoftun ha sett etter en ving.
Helland kommer jo, men tror ikke han er en som kan forsterke laget.

Å ikke slå dette laget er pinlig pinlig pinlig!!!
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 26.07.2013 15:03    Post subject: Reply with quote

iconbit wrote:
Er vel ingen som ønsker at Rosenborg ikke skal have suksess i Europa!?

Det var naturligvis satt litt på spissen, men jeg mener å se stadig flere med en VIF-lignende holdning som mener at E-cup er for slitsomt, og at det er en fordel for innsatsen i serien om vi får slippe alle de slitsomme fotballkampene.

Ikke bare VIF, forresten, det er jo et enormt fokus hver høst blant mange norske lag som for enhver pris ønsker å kvalifisere seg for spill i Europa. Når turneringene starter opp påfølgende sommer, er det plutselig et herk og noe man gjerne skulle ha sluppet.

Denne holdningen har vært fullstendig fremmed for oss i Trondheim, og slik skal det fortsette å være. Vi skal dra ut i Europa for å prestere og bli berømte, ikke for å spare oss til kamper mot Sogndal og Hønefoss.
Back to top
Veginho
Senior

PostPosted: 26.07.2013 16:17    Post subject: Reply with quote

Tror disse to kampene savnet en person med navnet Mix, jeg. Hvem vet om det hadde blitt bedre.
Back to top
Balljenta
Senior

PostPosted: 26.07.2013 16:23    Post subject: Reply with quote

Flere nevner at det var Dockal som redda oss i EL i fjor, men jeg tror innkjøpene av Mix, Tarik og Reginiussen var viktige også. Og vi mangler to av dem, jeg tror vi hadde gjort det bedre med dem på banen.

Jeg savner Tarik Sad
Back to top
doffen
Veteran

PostPosted: 26.07.2013 20:08    Post subject: Reply with quote

Tipper vi ikke hadde sett 1-1 scoringen med Jørgen S på VB. Hadde lett løpt fra den St.J spillern og saget inn.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 26.07.2013 20:11    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:

Man ser også at Ørlund ikke er god nok. Feilvalg på målet i mot både i skottland og på Lerkendal.
Få Lunna tilbake. Idiotisk å få slike mål i mot, sånt skal ikke se. Men dette er typisk Ørlund.
!

Noen som har hørt noe mer om bakgrunnen for vrakingen av Lunna? Var snakk om at spillerne/forsvaret ønsket Ørlund som førstevalg, men har ikke sett noe mer om det her inne.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 26.07.2013 20:31    Post subject: Reply with quote

Som andre skriver er det fortsatt, som under JJ, bingo i angrepsspillet.

Hvorfor er vi vaksinert mot å skape offensivt samhandlingsmønster?
Vi hadde det heller ikke med Hamren.
Back to top
Riversen
Proff

PostPosted: 26.07.2013 23:58    Post subject: Reply with quote

I all depresjonen er det vanskelig og skimte lyspunkt. Men etter å ha sett sammendraget på rbk.no ble jeg positivt overassket. Det er effektiviteten det stod på, ikke en dårlig kamp. Det var mange fine løp og angrep, så jeg er optimist med tanke på søndag.
Back to top
iconbit
Veteran

PostPosted: 27.07.2013 00:21    Post subject: Reply with quote

Tommel'n opp! Enig i at sammendraget viser flere eksempler på god samhandling. Lidt svært at vurdere, om det primært er St. Johnstone der giver os tid og plads til det eller om det er os, der er blevet bedre. Jeg vælger uanset også at være optimist!
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 27.07.2013 07:33    Post subject: Reply with quote

Synes det er mye rart som skrives om denne kampen.

Dockal hudflettes for "resultatløse" cornere - som om det er noe han kunne gjort med det. Se høydepunktene på rbk.no for et eksempel på hans resultatløse cornere: god corner, men det ble ikke mål, og det får ikke Dockal gjort noe med.

Jeg er nysgjerrig på hvordan endring i laguttak, formasjon eller kampplan ville høynet sannsynligheten for at Søderlund header i mål fra to meters hold, eller at Høiland putter alene med keeper? Hvordan forhindrer en trener Ørlund og Dorsin fra å gå full retard?

Kritikk om bingo i angrepsspillet i en kamp kun et fåtall har sett, men hvor vi ser eksempler på det motsatte i høydepunktene fra kampen.

SÃ¥nne ting.

Mikkelsen ser for øvrig ut til å ha spilt en god kamp, til tross for at han ble tatt av. En mann jeg synes får en del ufortjent kritikk. Selv om han gjør jævlig mye rart er det også jævlig mye urimelig som skrives om ham. Det holder liksom ikke å spille bra - han skulle aldri startet, rævva spiller og så videre. Håper han starter mot Brann sammen med Søder og Chibbe. Dockal som joker mens Bille er hjemme og trener avslutninger.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 27.07.2013 12:26    Post subject: Reply with quote

Øystein Iversen wrote:
I all depresjonen er det vanskelig og skimte lyspunkt. Men etter å ha sett sammendraget på rbk.no ble jeg positivt overassket. Det er effektiviteten det stod på, ikke en dårlig kamp. Det var mange fine løp og angrep, så jeg er optimist med tanke på søndag.

Men det skulle jo bare mangle at vi styrer kampen i andre omgang da vi må score mål og vi møter et lag langt utenfor sesong. Det er ikke akkurat Real Madrid vi møtte heller, langt i fra.

Fra rapportene etter RBK sin scoring, satte St Johnstone opp et gir der de dominerte og fikk den scoringen de trengte. Det er skremmende dårlig spør du meg.
Back to top
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 27.07.2013 19:44    Post subject: Reply with quote

Da har jeg kost meg med over 30 sider. Mer underholdene enn kampen.

Møkkalag.
ola.
Veteran

PostPosted: 27.07.2013 20:45    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Men det skulle jo bare mangle at vi styrer kampen i andre omgang da vi må score mål og vi møter et lag langt utenfor sesong. Det er ikke akkurat Real Madrid vi møtte heller, langt i fra.

Fra rapportene etter RBK sin scoring, satte St Johnstone opp et gir der de dominerte og fikk den scoringen de trengte. Det er skremmende dårlig spør du meg.

Kan du finne de rapportene og linke til dem?
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 27.07.2013 21:57    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
senador wrote:

Kan du finne de rapportene og linke til dem?

Enkelte kamprapporter antyder at St. Johnstone var godt med i kampen de også:

Adressa:

http://www.adressa.no/100...383859.snd

"

Ble hardt presset

Etter hvilen satte hjemmelaget inn et ekstra gir. Rosenborg-spillerne ble presset voldsomt hver gang de hadde ballen, og ble nektet tid og rom til å bygge opp noe som helst."

Også Adressa, intervjuet med St. Johnstones trener:

"Alexander Søderlund ga Rosenborg en tidlig ledelse i returkampen i Skottland, men Stevie May utlignet for vertene ikke lenge etterpå.

- Vi reagerte fenomenalt etter at vi kom under. Vi fortjente å få resultatet som vi trengte, mener Wright.

Rosenborg la om formasjonen mot slutten av kampen, og kom til noen enorme muligheter. Jon Inge Høiland fikk den største på overtid, men forsvarsspilleren mestret ikke situasjonen alene med keeper Alan Mannus.

- Vi viste mot når vi hadde ballen, og hadde bra pasningsspill, spesielt før pause. Mot slutten ble det litt kaos, for jeg tror at de gikk tom for ideer og bare lempet ballen inn i 16-meteren, sier Wright."

Fra Daily Mail så beskrives akkurat det kampforløpet Senador beskriver, hvor St. Johnstone fikk fire cornere mot Rosenborgs ene og presset for å få en utligning i første omgang etter at de ble liggende under:

http://www.dailymail.co.u...eague.html

"There was no sense of panic among the home ranks, though. They forced four corners inside the first 20 minutes compared to Rosenborg's one, heightening the sense of injustice at the scoreline."

Skuffende lite som har blitt sagt fra Rosenborgs side angående exit-Europa. Hverken Hoftun eller styret ser ut til å ville formidle noe som helst. Eneste jeg har fått med meg er at trener og spillere synes de var uheldige heller enn udyktige når de ikke fikk bedre sjanse-uttelling, og at tapet var "ok" (iflg. konstituert dagling leder) fordi Rosenborg ikke hadde budsjettert med mer spill enn første kvalifiseringsrunde.

Eller er det stille før stormen?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 33, 34, 35  Next
Page 34 of 35

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb