| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.07.2013 01:10 Post subject: |
|
|
Dorsin ser helt kylling ut, men jeg er også enig i at dette er delvis Örlund sin skyld. Meget mulig et kommunikasjonsproblem. Hadde Örlund stått, hadde nok Dorsin gått for å klarere ballen, og vi vet fra før at keeper-svensken er Kaptein Mellomdistanse, og dårlig på timing på utrykk. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.07.2013 01:10 Post subject: |
|
|
| nidaros997 wrote: | | KitWalker wrote: |
Hvorfor skal vi satse på spillere som ikke ønsker å være her? |
Fordi treneren til enhver tid skal stille med det beste laget, og spillerne har å være profesjonelle så lenge de er under kontrakt, og det bør de også være ifht. å være ettertraktet overfor en eventuell annen arbeidsgiver. |
Hverken Dockal eller Chibiuke har opptrådd profesjonelle her og det er ingen unnskyldnig at de føler seg dårlig behandlet av treneren . Perry har sikkert ikke tatt ut riktig lag hver gang, til tross for det så leder RBK serien og er i kvartfinalen i cupen. Et STORT feilskjær av Perry igår dog. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 26.07.2013 01:24 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | nidaros997 wrote: | | KitWalker wrote: |
Hvorfor skal vi satse på spillere som ikke ønsker å være her? |
Fordi treneren til enhver tid skal stille med det beste laget, og spillerne har å være profesjonelle så lenge de er under kontrakt, og det bør de også være ifht. å være ettertraktet overfor en eventuell annen arbeidsgiver. |
Hverken Dockal eller Chibiuke har opptrådd profesjonelle her og det er ingen unnskyldnig at de føler seg dårlig behandlet av treneren . Perry har sikkert ikke tatt ut riktig lag hver gang, til tross for det så leder RBK serien og er i kvartfinalen i cupen. Et STORT feilskjær av Perry igår dog. |
Ja, jeg mener selvsagt ikke at det er Perrys feil at Dockal og Chibbe har opptredt uprofesjonelt, ifht. å nekte å varme opp for eventuelt å bli sendt innpå i siste spilleminutt eller å nekte å feire etter å ha skåret mål. Begge to har ikke forstått at de gjør ikke saken bedre for seg selv ved å opptre på denne måten.
Om det ikke er slik at de ikke passer inn i 4-3-3 eller trenerens planer, greit nok, men da må sportslig leder selge de og ha erstatterne klare. Det er ikke til gavn å ha spillere i troppen som mener de er mer enn gode nok for laget, men som føler de ikke blir satset på under en ny trener.
Så, hvis de er et problem, for seg selv, laget og treneren, endatil fansen, få de solgt til samme pris som vi behøver for å erstatte spillerne. Kanskje lettere sagt enn gjort, men nå er vi også ute av Europa, og da tåler vi kanskje flere utskiftninger i troppen? Håper bare ikke saken blir "løst" som for Alas, ved at de blir leid ut og kan gå for en rimelig opsjonspris i neste vinduet. Sats på spillerne, eller få de solgt og erstattet for samme pris. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 26.07.2013 02:34 Post subject: |
|
|
Nå er det jo en gang slik at salg av spiller krever kjøper. Det hjelper lite hvor mye Hoftun/Perry evt vil selge om ingen vil kjøpe.
At Dockal settes på benken synes jeg er uproblematisk, all den tid han kategorisk uttaler at han vil vekk for enhver pris. Han bør ikke prioriteres over spillere som ønsker å være her. Spesielt ikke med tanke på hvor uprofesjonell og sutrete han fremstår utad.
Chibuike, derimot, har ikke vært like bastant. Han gir snarere inntrykk av at han blir dersom han får spille. Med tanke på prestasjonene hans i de siste kampene virker det veldig merkelig for meg at han i en helt avgjørende kamp plasseres på benken til fordel for 2 spisser som har gått lenge skadet, og en Mikkelsen som har vært betydelig svakere prestasjonsmessig i det siste. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 26.07.2013 03:57 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: |
Chibuike, derimot, har ikke vært like bastant. Han gir snarere inntrykk av at han blir dersom han får spille. Med tanke på prestasjonene hans i de siste kampene virker det veldig merkelig for meg at han i en helt avgjørende kamp plasseres på benken til fordel for 2 spisser som har gått lenge skadet, og en Mikkelsen som har vært betydelig svakere prestasjonsmessig i det siste. |
Helt enig. Chibuke burde startet, f.eks. i stedet for NB som har vært ute med skade, i stedet for en skjev 4-3-3. Nå vet vel Perry best, men dette valget virker underlig, ikke desto mindre når Chibuke faktisk har skåret litt mål i det siste og virket veldig i støtet og motivert. Hadde NB vært en notorisk målskårer så hadde jeg forstått valget bedre, men han er jo ikke det. NB spilte vel heller ikke noen god kamp sist? Et underlig valg. Vi får se hva Perry selv sier etter tapet. Han burde være betenkt. Også styret burde komme med en uttalelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 26.07.2013 10:08 Post subject: |
|
|
| Mye av det som har blitt skrevet her må diskuteres i "Rosenborg 2013". |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 26.07.2013 10:45 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | senador wrote: | | Du klarer ikke å være saklig, så det er synd for deg og for nivået på forumet. |
Det vil være en fordel om du tenker litt over hva du skriver. Miami er an av de mest saklige personer på dette forumet.... Og det sier jeg på tross av at vi stadig vekk havner i heftige diskusjoner....
Du er en av de mest usaklige, som vrir på statistikk for å fremheve dine synspunkter... |
Hvis du setter deg ned å leser hele diskusjonen mellom meg og Miami så ser du hvem som er meget usaklig. Det er mer fokus på at jeg er negativ enn å faktisk imøtegå argumentene jeg har kommet med.
Hvem er det på forumet som ikke vrir på alt for å få frem meningen sin? Du har jo selv vridd på sannheter, fakta etc for å beskytte Hoftun sine dårlige involveringer.
Hele poenget var at Miami påstår at vi er seriens beste bortelag. Jeg er ikke uenig i det heller. Mitt poeng var at hvordan har vi gjort det mot de beste hjemmelagede her i Norge. Da er vi langt fra gode, vi har ikke vunnet en kamp mot viking, Haugesund eller Aalesund. Sammenligningen var relevant da St Johnstone er en av de beste hjemmelagene ii Skottland og at det ikke er altfor stor forskjell på ligaene. Da jeg la fram dette kom det ingen ny argumentasjon, men heller et fokus på at jeg er negativ. Her har jeg ikke vridd på statistikken, men sett på nyansene. Jeg brukte dette tildels å begrunne hvorfor RBK ikke ville vinne mot skottene. Vi sliter med å score mål og vi slipper inn unødvendige mål. En meget dårlig kombinasjon.
Så over til selve kampen. Å tape denne runden er helt utilgivelig. Her har ikke klubben mobilisert nok med tanke på hvor viktig disse kampene er, og det bør få konsekvenser. Er sikker på at vi hadde vunnet med Tarik på laget og Mix i startelveren. Nå sitter RBK igjen med tapt anseelse fra spillere, publikum og andre. En skandale rett og slett. I tillegg mister den vanlige mann i gata interessen når dette skjer så tviler på at vi får 20000 noe mer i år.
Når det er sagt så har vi ingenting i Europa å gjøre. Vi har for dårlige spillere på mange plasser.
Vi har hatt griseflaks i mange av de siste kampene, så hvis vi vinner serien i drittligaen blir jeg overrasket. Det har vært svin dårlig siden strømsgodsetkampen og sett bort fra enkelte perioder mot Odd. Vi har også igjen vanskelige bortekamper i serien. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 26.07.2013 11:04 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Å tape denne runden er helt utilgivelig. Her har ikke klubben mobilisert nok med tanke på hvor viktig disse kampene er, og det bør få konsekvenser. |
Hvor mye klubben har mobilisert vet jeg ikke, men jobben som er gjort er uansett alt for dårlig, og fullstendig uakseptabel, når man presterer på det nivået man her har gjort, i sesongens viktigste kamper. Det er helt opplagt at dette bør få konsekvenser, men det skjer nok ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 26.07.2013 11:12 Post subject: |
|
|
Snart kommer de nok til å innse at manglende kvalifisering til Europa betyr at vi gikk glipp av store inntekter.
Mange fornuftige innlegg i tråden her av Senador, Nieuwlaat og flere. |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 26.07.2013 11:15 Post subject: |
|
|
Faktisk en del gode angrep på det nye klippet som ligger ute på RBK.no
Utrolig at vi ikke scorer flere mål i denne kampen.
http://www.rbk.no/news/ar...endrag-her
Er vi ti mann når St. Johnstone utligner? Er vi det er det utilgivelig av Örlund å sette spillet i gang så raskt få sekunder før målet. Da roer vi ned til Høiland kommer inn. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.07.2013 11:18 Post subject: |
|
|
Rapportene tilsier at vi var ti mann i hele syv minutter. Noen bør ta selvkritikk på akkurat det. Enten spiller vi ut ballen når vi har den, eller så foretar vi byttet med en gang skaden oppstår i stedet for å "se an". _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 26.07.2013 11:21 Post subject: |
|
|
| De to angrepene fra 2:58 og utover er faktisk helt fantastiske angrep, helt etter NAEs 4-3-3-lærebok. Magisk å se. Det siste av de to er den mest klassiske NAE-relasjonen mellom back, indreløper og ving. Dette har jeg ikke sett noe som helst av på Lerkendal denne sesongen. Blir spennende å se om dette kun var noen enkeltangrep, eller om det vil skje igjen og igjen framover. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 26.07.2013 11:26 Post subject: |
|
|
Å bli utslått av middelmådige St. Johnstone over to kamper er egentlig helt utrolig når vi vet at RBK "er" Europacup.
Vårt kjære RBK er ingen "spesiell" klubb i nordisk sammenheng, bare et nytt IFK Gøteborg.
"Perryfiasko"
RBL leder TL? Ja men den ligaen er nok ikke bedre en toppserien i Kasakstan, Kypros osv. |
|
| Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 26.07.2013 11:38 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | De to angrepene fra 2:58 og utover er faktisk helt fantastiske angrep, helt etter NAEs 4-3-3-lærebok. Magisk å se. Det siste av de to er den mest klassiske NAE-relasjonen mellom back, indreløper og ving. Dette har jeg ikke sett noe som helst av på Lerkendal denne sesongen. Blir spennende å se om dette kun var noen enkeltangrep, eller om det vil skje igjen og igjen framover. |
Så sammendraget litt tidligere. La merke til noen fine angrep,oftest på høyresiden.
At vi flakset oss gjennom kvalik i fjor og uflakset oss til en bråstopp i år,sier ikke mye om styrkeforholdet mellom utgavene.
Nitrist at det var de mest erfarne som gjorde juniorfeil ved scoringa.
Dorsin først og fremst som tidligere nevnt. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Mikkelsen Veteran

|
Posted: 26.07.2013 11:48 Post subject: |
|
|
Er så utrolig lei av trenere som teller opp sjanser og bruker det til forsvar. Fotball handler om å score mål og vinne. Kan like greit bare score ett mål på en sjanse. Hvis vi da har problemer med å ikke sette sjansene våres, må da du Perry gjøre noe med det. Om du ikke får det til å fungere selv om vi henter inn nye spillere har du ingenting i RBK å gjøre.
Skal RBK beholde Perry, noe de kommer til å gjøre 99% så stemmer jeg for at vi selger en del spillere som ikke evner å spille 4-3-3. Henter vi Håvard Nielsen og Yann-Erik De, er vi garantert gode vinger og bedre fotball.
Dockal og Chibuke er ikke dårlige spillere, men de passer bare ikke til måten RBK ønsker å spille fotball på. Får vi er bud på 8-10 mill på hver av dem, skal vi ikke nøle med å selge de. Det samme med Bille, passer ikke til RBK systemet. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.07.2013 11:54 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Hele poenget var at Miami påstår at vi er seriens beste bortelag. Jeg er ikke uenig i det heller. Mitt poeng var at hvordan har vi gjort det mot de beste hjemmelagede her i Norge. |
Igjen Senador: Du skrev at Rosenborg sliter med å score mer enn ett mål på bortebane.
Jeg informerte deg om at siden vi har scoret 2 mål eller flere i hele 8 av 11 bortekamper hittil i år så er den påstanden helt feil.
Derfra og ut sklei det ut skikkelig og jeg gidder ikke starte opp dette på nytt. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.07.2013 11:57 Post subject: |
|
|
| Iziba Jaja wrote: | | Er vi ti mann når St. Johnstone utligner? Er vi det er det utilgivelig av Örlund å sette spillet i gang så raskt få sekunder før målet. Da roer vi ned til Høiland kommer inn. |
La merke til det jeg også. Örlund pælmer ballen opp til Søderlund som taper duelen og ballen kommer som et lyn tilbake i feltet til RBK-keeperen, klabb og babb- mål.
Her burde svensken roet ned og spilt ballen kort. RBK leder 1-0 og burde ha roet litt ned og heller forsøkt å skape et spill med forsøk på å slite ut skottene. På det tidspunktet hadde RBK tiden med seg og det vil gått mer i favør RBK jo lengre det sto 1-0 til RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
bongo Veteran
|
Posted: 26.07.2013 12:03 Post subject: |
|
|
Trist og kipt at vi ikke maktet å ta oss videre, men jeg velger å se positivt på det, nå kan vi konsentrere 100% på serie og cup, samt å bygge lag og spill for neste sesong.
Det er ganske garantert at ett gruppespill i EL hadde kostet oss en god del poeng i serien, kanskje til og med gullet. Og jeg vil mye heller vinne gull i serien enn å få ett gruppespill i EL. Jeg har mye sterker tro på gull uten EL enn jeg har med.
Spesielt i år hvor vi er veldig ustabile og spillet mildt sagt ikke sitter enda, tror jeg det er veldig greit med en rolig høst.
Sett bort fra det økonomiske tror jeg faktisk dette på litt lengre sikt var til det beste. _________________ Alfredbørs 1-10: 1 |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 26.07.2013 12:07 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | senador wrote: | | Hele poenget var at Miami påstår at vi er seriens beste bortelag. Jeg er ikke uenig i det heller. Mitt poeng var at hvordan har vi gjort det mot de beste hjemmelagede her i Norge. |
Igjen Senador: Du skrev at Rosenborg sliter med å score mer enn ett mål på bortebane.
Jeg informerte deg om at siden vi har scoret 2 mål eller flere i hele 8 av 11 bortekamper hittil i år så er den påstanden helt feil.
Derfra og ut sklei det ut skikkelig og jeg gidder ikke starte opp dette på nytt. |
Hadde du orket å se hva jeg mente så sliter vi mot lag som er STERKE PÅ HJEMMEBANE. Vi har så langt 3-5 i målforskjell mot de beste hjemmelagede i Norge ( dvs viking, aalesund og haugesund) Det blir i snitt 1 mål per kamp. Vi maktet heller ikke å score mer enn 1 mål i går akkurat i tråd med det jeg sa at RBK sliter mot lag som har god statistikk hjemme. Derfor vant de heller ikke i går. Det var som forventet da de slipper til unødvendige mål i mot, og bommer på avgjørende sjanser. At de styrer kampen på slutten skulle bare mangle da RBK er i sesong.
Last edited by senador on 26.07.2013 12:08; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 26.07.2013 12:08 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Iziba Jaja wrote: | | Er vi ti mann når St. Johnstone utligner? Er vi det er det utilgivelig av Örlund å sette spillet i gang så raskt få sekunder før målet. Da roer vi ned til Høiland kommer inn. |
La merke til det jeg også. Örlund pælmer ballen opp til Søderlund som taper duelen og ballen kommer som et lyn tilbake i feltet til RBK-keeperen, klabb og babb- mål.
Her burde svensken roet ned og spilt ballen kort. RBK leder 1-0 og burde ha roet litt ned og heller forsøkt å skape et spill med forsøk på å slite ut skottene. På det tidspunktet hadde RBK tiden med seg og det vil gått mer i favør RBK jo lengre det sto 1-0 til RBK. |
Samlet må Ørlund ta mer skyld enn Dorsin for målet til St. Johnston. Hadde han ikke kommet ut, hadde det garantert ikke vært mål. Han skaper en situasjon hvor Dorsin avventer en kontrollert situasjon akkurat nok til at skotten får satt fram foten. Dette gjør han fordi Ørlund kommer løpende. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.07.2013 12:10 Post subject: |
|
|
Er enig med deg Bongo. Det er bare så synd at det medfører at RBK ikke vil bli seedet ved eventuelt neste europakvalikk, vi vil være useedet allerede fra første runde?
Men en roligere høst kan som du skriver føre til en roligere høst med større muligheter til å terpe på prinsippene på trening og mer overskudd i serie og cup. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 26.07.2013 12:12 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | KitWalker wrote: | | Iziba Jaja wrote: | | Er vi ti mann når St. Johnstone utligner? Er vi det er det utilgivelig av Örlund å sette spillet i gang så raskt få sekunder før målet. Da roer vi ned til Høiland kommer inn. |
Samlet må Ørlund ta mer skyld enn Dorsin for målet til St. Johnston. Hadde han ikke kommet ut, hadde det garantert ikke vært mål. Han skaper en situasjon hvor Dorsin avventer en kontrollert situasjon akkurat nok til at skotten får satt fram foten. Dette gjør han fordi Ørlund kommer løpende. |
Syns svenskene kan dele på tabben som førte til RBKs europafiasko. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 26.07.2013 12:13 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | | KitWalker wrote: | | Iziba Jaja wrote: | | Er vi ti mann når St. Johnstone utligner? Er vi det er det utilgivelig av Örlund å sette spillet i gang så raskt få sekunder før målet. Da roer vi ned til Høiland kommer inn. |
Jeg får en følelse av at det målet hadde kommet før eller siden uansett. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.07.2013 12:21 Post subject: |
|
|
| Så akkurat høydepunktene. Han som putter for de har hestehale. Seriøst. Det er flaut da. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 26.07.2013 12:23 Post subject: |
|
|
| senador wrote: | | Hjelde wrote: | | KitWalker wrote: | | Iziba Jaja wrote: | | Er vi ti mann når St. Johnstone utligner? Er vi det er det utilgivelig av Örlund å sette spillet i gang så raskt få sekunder før målet. Da roer vi ned til Høiland kommer inn. |
Jeg får en følelse av at det målet hadde kommet før eller siden uansett. |
Haha jada Senador, vi vet at du på forhånd klarte å tippe at St. Johnston kom til å score  |
|
| Back to top |
|
 |
|