View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.07.2013 00:26 Post subject: |
|
|
Kan dessverre ikke ta bort ting fra statistikken eller å se borti ifra % når man snakker om % senador. Det er du som enkelt og greit bare må bite i det at du ble tatt i en serie av helt ville overdrivelser for å lage ditt sedvanlige depressive poeng. Du skal være forsiktig med å kalle andres argumenter syltynne når dine egne er løgner  |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.07.2013 00:30 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Rosenborg er Norges beste bortelag, for å få det på plass. |
Poenget i denne diskusjonen var hvordan RBK har gjort det mot Aalesund, Viking, og Haugesund borte som er av de sterkeste hjemmelagene i TL. Har vi da en bra statistikk når St Johnstone er et av de bedre hjemmelagene i Skottland?
Slik jeg ser det er svaret nei. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.07.2013 00:32 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Kan dessverre ikke ta bort ting fra statistikken eller å se borti ifra % når man snakker om % senador. Det er du som enkelt og greit bare må bite i det at du ble tatt i en serie av helt ville overdrivelser for å lage ditt sedvanlige depressive poeng. Du skal være forsiktig med å kalle andres argumenter syltynne når dine egne er løgner  |
Du er ikke her for å diskutere, men lage et poeng av jeg er negativ. Da har du ikke noe på diskusjonsforum å gjøre. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 25.07.2013 00:33 Post subject: |
|
|
Quote: | Poenget i denne diskusjonen var hvordan RBK har gjort det mot Aalesund, Viking, og Haugesund borte som er av de sterkeste hjemmelagene i TL. |
Nei senador, nå må du slutte med løgnene igjen. Det var ikke poenget i diskusjonen. Det ble derimot det når du prøvde å skyve det over dit etter å ha innsett at fakta ikke var med deg når du gikk for en røver. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 25.07.2013 00:35 Post subject: |
|
|
Rosenborg har to uavgjort borte, 0-0 mot Viking og 2-2 mot Aalesund. Begge disse uavgjort-resultatene har kommet i en fase av sesongen hvor disse lagene var i form.
Slikt skjer.
Det eneste tapet kom mot Haugesund i 5. serierunde.
That's it. Det er mye mer som tyder på at vi kan ha et godt håp i morgen.
Ang. løpskraft-diskusjonen, så bidrar en spiller som Daniel Berntsen mye på den biten. Uansett, så kan ikke Rosenborg spille som med Tarik på vingen, de må tilpasse seg etter de spillerne de bruker, og da fungerer det ikke med en svart/hvit sammenligning.
Tviler sterkt på at løpskraften uansett er 30-40 prosent mindre, men om den er noe i nærheten av 10 prosent, en mye mer edruelig påstand, så tar RBK det igjen på andre områder. Hvis de som styrer er smart, og det tror jeg faktisk de er. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.07.2013 00:39 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Quote: | Poenget i denne diskusjonen var hvordan RBK har gjort det mot Aalesund, Viking, og Haugesund borte som er av de sterkeste hjemmelagene i TL. |
Nei senador, nå må du slutte med løgnene igjen. Det var ikke poenget i diskusjonen. Det ble derimot det når du prøvde å skyve det over dit etter å ha innsett at fakta ikke var med deg når du gikk for en røver. |
Jeg har gang på gang prøvd å forklare deg hva jeg mente, men det går tydeligvis ikke inn. Så da får du rekke hendene i været og lage et poeng av jeg er negativ, istedenfor å diskutere RBK og fotball.
Et siste håp for deg selv er at du selv innser fakta: St Johnstone er et av de bedre hjemmelagene i Skottland. Ser vi på det RBK har prestert mot de bedre hjemmelagene her i Norge, vil ikke statistikken din være en særlig god indikasjon på at vi er et godt hjemmelag. Du vil sikkert ikke innse dette fordi du vet at jeg har rett, og overskygger diskusjonen med usakligheter og annet fjas. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 25.07.2013 00:46 Post subject: |
|
|
Vi har lenge vært landets beste bortelag, det er noe du ikke klarer å vri deg unna uansett hvor mye du prøver. Vi var beste bortelag i fjor og vi er hittil beste bortelag i år. At du ønsker å vri diskusjonen over på 2-3 kamper for å prøve å redde inn ditt allerede tapte argument forstår jeg, men jeg kjøper det ikke.
Du kan håpe så mye du vil, men av og til så må du arresteres her inne , om ikke annet enn for at nye brukere forstår at "faktaen" du bringer til bordet for å syte over alt det negative sjeldent stemmer.
Det var litt skolering, litt fakta, litt fjas og noe usaklig. |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.07.2013 00:51 Post subject: |
|
|
ola. wrote: | Rosenborg har to uavgjort borte, 0-0 mot Viking og 2-2 mot Aalesund. Begge disse uavgjort-resultatene har kommet i en fase av sesongen hvor disse lagene var i form.
Slikt skjer.
Det eneste tapet kom mot Haugesund i 5. serierunde.
That's it. Det er mye mer som tyder på at vi kan ha et godt håp i morgen.
Ang. løpskraft-diskusjonen, så bidrar en spiller som Daniel Berntsen mye på den biten. Uansett, så kan ikke Rosenborg spille som med Tarik på vingen, de må tilpasse seg etter de spillerne de bruker, og da fungerer det ikke med en svart/hvit sammenligning.
Tviler sterkt på at løpskraften uansett er 30-40 prosent mindre, men om den er noe i nærheten av 10 prosent, en mye mer edruelig påstand, så tar RBK det igjen på andre områder. Hvis de som styrer er smart, og det tror jeg faktisk de er. |
Flott med et saklig innlegg.
Ja, men vi har ikke maktet å vinne borte mot de beste hjemmelagene så langt i år og jeg mener at det er ikke tilfeldig. Vi har rett og slett ikke gode nok. Mot Viking skapte vi så å si ingen sjanser og hadde griseflaks at vi ikke slapp inn mål og 70min av Aalesundkampen var meget dårlig. Haugesundkampen var vi selvfølgelig litt uheldig, men vi slapp inn helt enkle og dumme mål. Tendensen etter min mening er at vi slipper til store sjanser på bortebane og skaper lite sjanser når det gjelder de sterkeste hjemmelagene.
Klart at det er en annen kamp dette, men jeg så ikke at vi klarte å utnytte at vi skal være i så mye bedre form enn St Johnstone på hjemmebane.
Jeg mener at løpskraften er sterk redusert i hovedsak pga Tarik. Han er helt enestående til taktskifte og etter min mening norges beste førsteforsvarer. Når erstatteren kan være Dockal som er noe av det dårligste i så måte, blir det en stor svekkelse. I tillegg har vi ikke mix heller. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.07.2013 00:57 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Enn å skrive "du ikke mister 30-40% løpskraft fordi du erstatter med 2 spillere". Da har du åpenbart ikke forstått hva fotball dreier seg om. Med den argumentasjonen kan du sette to bestemødrer på banen å si at vi ikke har mistet løpskraft. |
Orker ikke engasjere meg i diskusjonen, men må bare slenge på at man i ditt eksempel mister et sted mellom 0 og 20%. Om alle de andre utespillerne gir 100%, mister man bare to(av 10) som gir maks 20%.
Men jeg ser poenget ditt delvis også. Det utgjør mer løpskraftmessig om man setter inn Dockal for Tarik enn Sælnes, for å ta et (ulogisk) eksempel.
Dere har på sett og vis et poeng begge to, litt ettersom man ser det. Å bytte Tarik med Dockal utgjør kanskje 30% på den plassen, men lagets samlede løpskraft, eller løpskraften i den offensive delen, blir langt mindre rammet totalt sett. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.07.2013 01:05 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Vi har lenge vært landets beste bortelag, det er noe du ikke klarer å vri deg unna uansett hvor mye du prøver. Vi var beste bortelag i fjor og vi er hittil beste bortelag i år. At du ønsker å vri diskusjonen over på 2-3 kamper for å prøve å redde inn ditt allerede tapte argument forstår jeg, men jeg kjøper det ikke.
Du kan håpe så mye du vil, men av og til så må du arresteres her inne , om ikke annet enn for at nye brukere forstår at "faktaen" du bringer til bordet for å syte over alt det negative sjeldent stemmer.
Det var litt skolering, litt fakta, litt fjas og noe usaklig. |
Jeg har ikke benektet at vi ikke er et godt bortelag i Tippeligaen totalt sett. Jeg mener at det er relevant å se på hvordan vi gjør det mot de beste lagene i Norge på bortebane når St. Johnstone er av de beste hjemmelagene i Skottland. Sammenligningen er grei da det ikke er kjempe stor forskjell på skotsk og norsk liga.
Greit nok at 3 kamper kanskje ikke er kjempe mye å gå etter, men tendensen er der: Vi skaper lite, slipper til store sjanser, og havner fort bakpå. Ser vi på de fleste kampene vi har spilt på bortebane er jeg langt fra imponert over spillet vi har hatt. Det har for det meste vært rævafotball, men det har holdt mot dårlige lag. Unntaket er bortekampen mot Sogndal som er noe av det beste jeg har sett på lenge, men det har vært altfor variabelt etter det.
En annen grunn til at vi ikke vinner er Nicki Bille. Han er altfor ueffektiv spiss til å gi oss noen Europacup. I tillegg er vi helt håpløse på dødball både defensivt og offensivt.
Vi har rundspilt storlag tidligere. Nå taper vi 0-1 hjemme mot et skotsk lag utenfor sesong. Så sier du at alt det negative sjeldent stemmer. Det henger ikke på greip. Det har skjedd mye negativt over lang tid. Det er ikke til å stikke under en stol. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 25.07.2013 01:13 Post subject: |
|
|
Jeg sier absolutt ikke at det negative sjeldent stemmer, jeg sier at dine argumenter for det negative sjeldent stemmer.
Vi har tapt for drittlag også tidligere, det var ikke bare oppturer i "gamle dager" heller.
Og for øvrig var argumentet ditt at "vi sliter med å score mer enn ett mål på bortebane". Noe jeg gjorde klart at vi ikke sliter med siden vi har scoret mer enn ett mål i 8 av 11 bortekamper hittil i år.
Og jeg er ikke uenig i at vi taper en god førsteforsvarer i Tarik. Jeg er uenig i at vi taper 40% løpskraft i laget av at Mix og Tarik er borte. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 25.07.2013 01:45 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Jeg lurer på om folk husker de første 6 mnd av året når de nå ønsker Dockal tilbake på banen? Er det håpet om at han skal putte som fjoråret selv om han er like dårlig?
At laget er bedre med en dårlig Mikkelsen enn en dårlig Dockal er jeg overbevist om. Og hadde man spilt Mikkelsen rettvendt i rom hadde man hatt en meget god ving. |
Jeg har lest hele denne tråden sålangt, men orker ikke engasjere meg i alt som diskuteres akkurat nå. Derimot vil jeg si at jeg helhjertet støtter 1972 Miami Dolphins i dette utsagnet.
Mikkelsen/Dockal har jo blitt til en av de mer polariserte debattene her inne, og jeg synes det er uhorvelig trist ikke å kunne se denne kampen, slik at jeg selv kan gjøre meg opp en mening i etterkant om det var riktig å starte med Mikkelsen. Personlig tror jeg Mikkelsen fortsatt er det beste startvalget til denne kampen. Dockal får kanskje starte mot Brann istedet, om Mikkelsen blir kjørt etterhvert (eller skulle spille dårlig). _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 25.07.2013 02:34 Post subject: |
|
|
Tipper vi går ut i 110 å får en i mot på corner.
Jensen mål etter ca 70.
Kampens snakkis i ettertid blir Billes bom på åpent mål 2 minutter på overtid.
Klok av skade skal jeg unngå UEFAs hvite strek i morgen, dra på sjøen å nyte ett par dahls, bedre for helsa.
Så får jeg heller glede meg over att m**** ryker på hue å rævva ut av både Cl å El kvalikk de neste rundene..
Heia Hødd!!! |
|
Back to top |
|
 |
RBKrosenborg Proff
|
Posted: 25.07.2013 09:22 Post subject: |
|
|
Firstrow har klargjort link til stream. Kampen blir alså overført. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 25.07.2013 09:22 Post subject: |
|
|
Er det virkelig ingen som kan filme i dag? Noen med kamera som kan skaffe nettilgang på stadion i Skotland? _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 25.07.2013 09:25 Post subject: |
|
|
RBKrosenborg wrote: | Firstrow har klargjort link til stream. Kampen blir alså overført. |
Jeg har sett "klargjorte" linker før, uten at kamper faktisk streames. Den må i utgangspunktet filmes og sendes på en tv-kanal først. Hva er firstrow? Link? _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 25.07.2013 09:36 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: | Jeg må begynne å se på slike klipp for å få trua tilbake.
http://vimeo.com/49848974
Endringer på laget igjen i morgen, Bille med klippekort..trist. |
Frysninger! For noen minner!
For et lag det var! (Og selv da var det elendighet i serien) _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 25.07.2013 09:46 Post subject: |
|
|
Eksil wrote: | RBKrosenborg wrote: | Firstrow har klargjort link til stream. Kampen blir alså overført. |
Jeg har sett "klargjorte" linker før, uten at kamper faktisk streames. Den må i utgangspunktet filmes og sendes på en tv-kanal først. Hva er firstrow? Link? |
Det hjelper ikke hvor mange ganger dette blir påpekt, det er bare å gi opp.  |
|
Back to top |
|
 |
fargerik Junior
|
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.07.2013 10:17 Post subject: |
|
|
Kjempemessig, fargerik  |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 25.07.2013 10:41 Post subject: |
|
|
Jeg får håbe kampen går like bra som sidst jeg hørte en kamp i radioen, mot Maccabi Haifa. Fy faen for en lykkerus! _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
Back to top |
|
 |
RBKrosenborg Proff
|
Posted: 25.07.2013 10:52 Post subject: |
|
|
Jeg vet at mange streamingsider linker til kamper som ikke sendes noe sted. Firstrow har vert det eneste unntaket, men det kan se ut som de har gått på en smell nå ja=( |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 25.07.2013 10:59 Post subject: |
|
|
Tusen takk for denne fargerik. For et oppsig da gitt  |
|
Back to top |
|
 |
larsrustad Junior
|
Posted: 25.07.2013 11:39 Post subject: |
|
|
kristobal wrote: | larsrustad wrote: |
Skulle virkelig ønske jeg var eldre og fikk oppleve glansdagene. |
Valencia-kampene var vel ikke akkurat i glansdagene
. |
Var ikke akkurat Valencia kampene jeg tenkte på, er gammel nok til at jeg fikk oppleve den. men når jeg ser sånne bilder skulle jeg bare ønske jeg fikk sett kamper som mot Milan, Real Madrid osv. |
|
Back to top |
|
 |
|