View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Knowrud Veteran
|
Posted: 24.07.2013 19:12 Post subject: |
|
|
Jeg må begynne å se på slike klipp for å få trua tilbake.
http://vimeo.com/49848974
Endringer på laget igjen i morgen, Bille med klippekort..trist. |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 24.07.2013 19:30 Post subject: |
|
|
jeg blir jævlig forbanna hvis Mikkelsen starter igjen, hvis vi skal spille med Bille og Søder så må vi bruke Dockal. vi trenger hans kvaliteter på døball og innlegg, Mikkelsen har vist x antall ganger at han ikke evner dette. |
|
Back to top |
|
 |
Øyvind Rutinert
|
Posted: 24.07.2013 19:48 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: | Jeg må begynne å se på slike klipp for å få trua tilbake.
Det klippet er jo bare til å få frysninger av. For ett lag! |
|
Back to top |
|
 |
Nåerdetnok Veteran
|
Posted: 24.07.2013 19:50 Post subject: |
|
|
Dette er bare for å forvirre Brann.  |
|
Back to top |
|
 |
larsrustad Junior
|
Posted: 24.07.2013 20:06 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: | Jeg må begynne å se på slike klipp for å få trua tilbake.
Noen av de vakreste bildene jeg har sett i livet mitt!
Skulle virkelig ønske jeg var eldre og fikk oppleve glansdagene. |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 24.07.2013 20:16 Post subject: |
|
|
Jondahl wrote: | jeg blir jævlig forbanna hvis Mikkelsen starter igjen, hvis vi skal spille med Bille og Søder så må vi bruke Dockal. vi trenger hans kvaliteter på døball og innlegg, Mikkelsen har vist x antall ganger at han ikke evner dette. |
Jeg blir hissig hvis Mikkelsen ikke starter på bekostning av Dockal... Sånn se der, da var det 1-1... Med andre ord gjør nå Hansen noen forbanna uansett hvem som starter... Ikke lett å være trener og blidgjøre supporterne! _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 24.07.2013 21:04 Post subject: |
|
|
larsrustad wrote: |
Skulle virkelig ønske jeg var eldre og fikk oppleve glansdagene. |
Valencia-kampene var vel ikke akkurat i glansdagene
Det var vel mer et blaff av gammel storhet fra åtte-ti år tidligere, samtidig som laget var eksepsjonelt ustabile i hjemlig serie, noe som fikk Senador til nesten å håpe at laget ikke kvalifiserte seg til mesterligaen fordi de ville slippe inn tosifret antall mål med det forsvarsspillet vi viste.
Men tider, ja det var det. 2007 var moro fordi da var alt moro i norsk fotball selv om RBK gjorde det dårlig, tribunene fulle selv om poengfangsten var laber, og forumet var ti ganger så positivt som i dag selv om det var langt til noe seriegull. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 24.07.2013 21:22 Post subject: |
|
|
Bille på ving er en veldig dårlig ide. Det er galt nok å spille med vinger som ikke kan gå i bakrom, men enda verre er det å spille med en som i tillegg har så dårlig nærteknikk som Bille. Han er hverken god til å dempe eller føre ball. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 24.07.2013 22:12 Post subject: |
|
|
Bille blir ingen ving. Det er mulig han faller tilbake på kanten mot etablert, men i angrept kommer han til å bevege seg i nærheten av Søderlund. Jeg tipper vi mot etablert kommer til å spille 4-4-2. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
Posted: 24.07.2013 22:23 Post subject: |
|
|
Jeg håper også vi får se Dockal til fordel for Mikkelsen i morgen.
Greit at Dockal vil bort og at man først og fremst ønsker å satse på de som vil bli i klubben, men i morgen handler det først og fremst om å gå videre og da mener jeg vi har klart bedre muligheter med tsjekkeren.
Skal man bruke Bille og Søderlund samtidig tror jeg også det er bedre å ha Søderlund sentralt. Glad Perry også prøver dette.
Om det vil fungere vil avhenge mye av midtbanen, så vi får bare håpe den er i form i morgen. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.07.2013 22:30 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på om folk husker de første 6 mnd av året når de nå ønsker Dockal tilbake på banen? Er det håpet om at han skal putte som fjoråret selv om han er like dårlig?
At laget er bedre med en dårlig Mikkelsen enn en dårlig Dockal er jeg overbevist om. Og hadde man spilt Mikkelsen rettvendt i rom hadde man hatt en meget god ving. |
|
Back to top |
|
 |
ricko11 Rutinert

|
Posted: 24.07.2013 22:41 Post subject: |
|
|
Jeg tror man med en "bredere" ving som ligger på grensa vil oppnå en av to: enten får vingen eller backen mer rom til å slå inn til spisser de må sette ekstra folk på, eller det rommet kommer sentralt i mellomrommet. uansett vil jeg tro Bille og Søder vil være såpass tunge foran mål at det vil bety kaos og skuddmuligheter fra 18-25 meter. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 24.07.2013 22:46 Post subject: |
|
|
mao. ricko,fortsatt indreløperne som må ville noe. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 24.07.2013 22:54 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | At laget er bedre med en dårlig Mikkelsen enn en dårlig Dockal er jeg overbevist om. |
Ikke ofte jeg er så uenig med deg, Miami, men her synes jeg du tar grundig feil!
Bare til å ta en kikk på mål og målgivende, eksempelvis. 1622 min. mot 1190 min. favør Mikkelsen, til nå. Hvis man skal snakke om de «to dårligste spillerne» i år, altså.
(Yepp, Mikkelsen har flere minutter i cupen enn Dockal!).  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 24.07.2013 22:55 Post subject: |
|
|
Tallene er helt tydelige da Chibuike og Dockal produserer målpoeng produserer ikke danskene Bille og Mikkelsen en dritt. To av de to største floppene i årets tippeliga. |
|
Back to top |
|
 |
Robert81 Rutinert

|
|
|
Fjorårets målrate har ingenting å si for at jeg heller vil se Dockal fremfor Mikkelsen i morgen, men han har vært bedre og ikke minst mye mer effektiv enn Mikkelsen i det siste.
Tidlig i sesongen syntes jeg det var synd Dockal ikke ble satset på, og at han ikke ble satset på oppfattet han selv som bl a kan ha ført til at han presterte dårligere når han fikk spille. Etterhvert har jeg mistet troen på han og begynt å ønske at han blir solgt for en grei sum, men i det siste har han igjen unektelig vært effektiv ifht mange målpoeng og i mine øyne spilt klart bedre enn Mikkelsen, derfor ser jeg helst at han starter i morgen.
Last edited by Robert81 on 24.07.2013 23:01; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
|
Er ingenting som tyder på at Dockal starter, noe han også mellom linjene medgir overfor TV-adressa.
Ble ikke at jeg spurte Perry direkte om Mikkelsen, men han sa dette om alternativene til de tre som (etter alt å dømme) starter:
- I tillegg har John gjort det veldig bra i kampene. Borek har vi òg som et alternativ. Også får vi Pål André Helland om ikke altfor lenge. Det begynner å bli god konkurranse. Vi har en god del muligheter.
Les mer: - Vi er i "parterre"
The Norwegian league leaders' flight into Edinburgh hours was delayed by almost two hours this afternoon but Hansen insisted the hold-up would not disadvantage his squad.
(...)
Hansen said: "There is no problem with the delay. Our squad is 100 per cent fit, so we are doing well ahead of this match. The tie is 180 minutes - we have played just 90. So we are one down but hopeful of beating St Johnstone."
Read more: Hansen ignoring mind games
Rosenberg striker Nicki Nielsen admits he and the rest of his team-mates are feeling the heat ahead of the Europa League second leg qualifier at McDiarmid Park.
(...)
“It was disappointing to lose, especially at home because we hadn’t lost in 15 games.
“We were a bit surprised by St Johnstone. They’re a good team and played very well but I think they had only one good chance and they scored with it."
Read more: St Johnstone v Rosenberg: Visitors feeling the pressure to turn shock loss around
A 1-0 win for the Perth Saints in Norway last week surprised many and gave St Johnstone a lead to defend. Wright pointed to the manner of the victory away from home as being something he can ask his players to build on at McDiarmid Park.
"It was a great performance as well as a great result out there," Wright told STV. "I said to the players after the game that even if Rosenborg had equalised the performance was something to be proud of.
"That should hopefully give us a lot of confidence ahead of Thursday night. But we are realistic, we know Rosenborg are still favourites and we'll have to be disciplined in our approach to the game."
Read more: Discipline key for St Johnstone against Rosenborg, says Tommy Wright
ST JOHNSTONE legend Henry Hall insists the 1971 Uefa Cup win over top German club Hamburg still rates as the Perth club’s all-time European high.
(...)
“They were a top German team and it was probably the equivalent of beating Bayern Munich in today’s terms.
“That probably gives us the edge compared to the club’s first ever away win in Europe last week in Norway."
Read more: St Johnstone’s Hamburg night tops Rosenborg win
Som skrevet på forsida sender BBC Radio Scotland MW direkte.  |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 24.07.2013 23:12 Post subject: |
|
|
Strandberg har fått antydninger til influensa og er usikker til i morgen.
Hei, Rønning.
 |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 24.07.2013 23:14 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Jeg tok bare tak i alle løgnene du fabrikkerte i innlegget ditt sådu kunne sutre litt igjen.
Kan du ikke heller sutre over faktiske ting? Dårlig offensiv samhandling, mer fokus på å unngå tap enn å ville vinne, dårlig første kamp mot St.Johnstone, elendig kamper mot Molde og Ulf... Det er nok reelle ting å sutre over.
Men for å svare ut igjen:
Du hevder vi sliter veldig med å score mer enn ett mål på bortebane. Det er FEIL, vi scorer mer enn ett mål på bortebane i foreløpig 8 av 11 kamper.
Du hevder vi mister 30-40 % av lagets løpskraft av at 2 spiller er borte. Dette er FEIL.
Du hevder at 0-1 hjemme er et mye dårligere resultat enn 2-2 hjemme. Dette er i beste fall diskutabelt, men siden begge resultatene krever seier på bortebane for å avansere så er det ihvertfall ikke udiskutabelt slik. |
Hvis du hadde orket å lese svaret mitt der jeg forklarte deg nyansene, som du blindt ikke ser, så du sluppet å kjøre et copy/paste innlegg på det du tror jeg mener.
Det er ikke løgn å si at RBK sliter på bortebane når man ser på hvordan de har prestert mot de beste lagene i TL. Dette er en relevant sammenligning da jeg anser St Johnstone som ikke noe dårligere lag enn Aalesund og Brann.
Jeg mener det heller ikke er løgn å si at vi har mistet 30-40% av løpskraften pga Tarik og Mix ikke er med og vi bruker temposvake spillere som Selnæs og Dockal istedet. Jeg har prøvd i forrige innlegg å forklare deg hva jeg mener med løpskraft. Jeg ser ikke blindt på hvem som løper mest, men det er også snakk om taktskifte i den defensive jobbinga.
Scorer vi mål i Skotland, så er vi ikke videre. Hadde vi spilt uavgjort så hadde det vært lettere, det er ikke noe å snakke om.
Ja, enig med deg at vi sliter med offensiv samhandling. Det har jeg sagt i andre innlegg gang på gang, men du har sikker ikke lest de heller.
Så prøv å les det jeg skriver, så kan vi diskutere. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 24.07.2013 23:18 Post subject: |
|
|
Strandberg har hatt litt trøbbel med lysken den siste uken etter at han har vært gjennom et særdeles tøft kampprogram siden han kom tilbake fra en langtidsskade tidligere i sesongen.
Les mer: Syk Strandberg usikker mot St. Johnstone
Får vel tro at lysken var årsaken til at han spilte sammen med reservene på mandag? Burde ha spurt Perry den gang, men trodde jeg ikke ville få noe særlig til svar utover at "vi har flere gode stoppere". |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 24.07.2013 23:20 Post subject: |
|
|
Ikke prøv å ro inn situasjonen din Senador, du er et sutretrynet som skriver masse dritt som ikke henger på greip ofte. Som regel ser jeg bort ifra det, men idag gadd jeg å ta i det.
Det er 100 % feil å si at vi mister 30-40% løpskraft i laget fordi 2 spillere er erstattet med 2 andre spillere.
Det er 100 % feil å si at vi sliter veldig med å score mer enn ett mål på bortebane når vi har scoret 2 eller flere i 8 av 11 kamper.
Det er også 100% feil å si at vi sliter på bortebane når vi er ligaens beste bortelag. |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 24.07.2013 23:43 Post subject: |
|
|
Keenoir wrote: | Tallene er helt tydelige da Chibuike og Dockal produserer målpoeng produserer ikke danskene Bille og Mikkelsen en dritt. To av de to største floppene i årets tippeliga. |
De færreste ligaer, hvor to av de største floppene spiller fast på laget, der leder serien. Hvor placerer du Moldes spillere på listen din? |
|
Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 24.07.2013 23:44 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Det er 100 % feil å si at vi mister 30-40% løpskraft i laget fordi 2 spillere er erstattet med 2 andre spillere.
Det er 100 % feil å si at vi sliter veldig med å score mer enn ett mål på bortebane når vi har scoret 2 eller flere i 8 av 11 kamper.
Det er også 100% feil å si at vi sliter på bortebane når vi er ligaens beste bortelag. |
 |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 25.07.2013 00:22 Post subject: |
|
|
Rosenborg er Norges beste bortelag, for å få det på plass.
Last edited by ola. on 25.07.2013 00:23; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 25.07.2013 00:22 Post subject: |
|
|
1972 Miami Dolphins wrote: | Ikke prøv å ro inn situasjonen din Senador, du er et sutretrynet som skriver masse dritt som ikke henger på greip ofte. Som regel ser jeg bort ifra det, men idag gadd jeg å ta i det.
Det er 100 % feil å si at vi mister 30-40% løpskraft i laget fordi 2 spillere er erstattet med 2 andre spillere.
Du har åpenbart ikke forstått et fnugg av det jeg har ment, så da får du heller la det ligge. Som jeg sa i sted, så har jeg prøvd å forklart deg hva jeg mente, men du kjører fortsatt på med copy/paste.
Argumentene dine er så syltynne at det er ikke grenser. Enn å skrive "du ikke mister 30-40% løpskraft fordi du erstatter med 2 spillere". Da har du åpenbart ikke forstått hva fotball dreier seg om. Med den argumentasjonen kan du sette to bestemødrer på banen å si at vi ikke har mistet løpskraft. Til opplysning er det slik at i fotball finnes det spillere som er bedre og andre er dårligere. Dockal og Selnæs er ikke spesielt godt til taktskifte tempomessig, og det må RBK betale dyrt for fordi både Mix og Tarik er en vesensforskjell i så måte. Og mangel på dette hadde vi i sist kamp til de grader.
Når det gjelder RBK sine prestasjoner på bortebane, så er ikke de så gode hvis du ser mot de beste lagene i TL i år. Er det vanskelig å forstå? Ta bort møkklagene fra statistikken din. |
|
Back to top |
|
 |
|