|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot St. Johnstone? |
| Örlund |
|
3% |
[ 3 ] |
| Gamboa |
|
4% |
[ 4 ] |
| Strandberg |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reginiussen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Dorsin |
|
2% |
[ 2 ] |
| Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
20% |
[ 18 ] |
| Berntsen |
|
7% |
[ 7 ] |
| Chibuike |
|
48% |
[ 44 ] |
| Mikkelsen |
|
2% |
[ 2 ] |
| Bille |
|
0% |
[ 0 ] |
| Dockal |
|
6% |
[ 6 ] |
| Søderlund |
|
3% |
[ 3 ] |
|
| Total Votes : 90 |
|
| Author |
Message |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 22.07.2013 09:46 Post subject: |
|
|
| ^Mirth wrote: | | Når det gjelder bruken av Mikkelsen var han svak i denne kampen, men alternativet på benk gjorde det ikke mye bedre. Jeg hadde likt å se Mikkelsen på banen for RBK i RBKs gode kvartersperiode i andre omgang. Mistenker Mikkelsen ville vært særdeles skummel for St. Johnstone om han var på banen da. |
Hehe. Hva om den "gode kvartersperioden" kan relateres til at Mikkelsen faktisk ikke var på banen? |
|
| Back to top |
|
 |
^Mirth Veteran

|
Posted: 22.07.2013 14:19 Post subject: |
|
|
@Zaphod81: I forhold til diskusjonen om Mikkelsen skal starte eller ikke kan vi for fremtiden holde det i Mikkelsen-tråden der den hører hjemme, men jeg skal svare likevel. Jeg er i den bolken som mener Mikkelsen er en av svært få RBK'ere som søker rom, og som spiller i rom. Det ser ofte litt dumt ut når andre RBK'ere ikke kommer i de rommene de antagelig skal. Ellers er det tydelig at Mikkelsen er en bedre spiller enn han per tidspunkt klarer å vise.
Personlig synes jeg Mikkelsen fungerer bedre enn Dockal gjør i dagens RBK-system. Når Dockal heller ikke spiller så bra, er det egentlig et enkelt valg. Du spiller med den spilleren som har lyst til å bli.
Så kommer sikkert argumentet om at: "Men Dockal har jo scoret flere mål/ har flere assists..." Ja, han har det per tidspunkt, men som innbytter og avlaster til førsteelleveren spiller han jo mot lag som Crusaders og ellers søppelmotstand i cupen osv.
Problemene til Dockal er mange. Han er ikke så flink til å søke rom, han er ikke god til å utfordre en mot en. Han ER veldig svak defensivt. Og selv pasningene og dødballene hans er ikke spesielt gode. Jeg foretrekker at Selnæs tar frispark i gode posisjoner, dersom både han og Dockal skulle vært på banen samtidig.
Men alt jeg sier om Mikkelsen/Dockal er repeat av masse som allerede står i trådene deres på dette forumet. Dersom Dockal virkelig spiller en god kamp, skal jeg selvsagt rose ham for det. Og når Mikkelsen spiller en dårlig kamp, får han høre det også. Han har ikke vært i nærheten av å fortjene den hetsen han får blant Dockal-elskerne her på forumet. Dog mot St. Johnstone var han svak.
@Nieuwlaat: Den gode "kvartersperioden" til RBK som jeg sikter til, spenner fra ca. det 60. minutt til det 75. minutt. Dockal spilte et horribelt kvarter før det, hvor jeg syns han var særdeles dårlig. Derimot var han god i dette kvarteret sammen med resten av laget.
Når det er sagt, tviler jeg på at ti mann spiller under pari fordi en person ikke fungerer som han skal i et system. Du mener ikke seriøst å insinuere at et kvarter etter at Mikkelsen ble byttet ut, så ble plutselig laget noe bedre? Dette har nok mye mer å gjøre med at St. Johnstone ble slitne og la seg mer bakpå. En liten periode klarte RBK å holde et godt trykk mot dem, men så virket det som kreftene ebbet ut. Kanskje Mikkelsen var skyld i at laget ikke maktet å holde trykket oppe i 2.omgang også. Han støttet vel ikke RBK nok fra innbytterbenken?!
For da være måte på usaklig kritikk av en enkelt spiller i en kamp hvor RBK spilte fryktelig dårlig.
---------------------------------------------------------------
Personlig vil jeg si at en av spillerne som skuffet meg mest i denne kampen var Svensson, som jeg synes har vært overraskende god i sesongen frem til nå. Generelt var laget svakt. Så ikke ut til at taktikken som det var lagt opp til fungerte. Tror Hansen og Wiggen enten bommet på taktikken, ble tatt på senga/overrasket over St. Johnstone (altså ikke gjort gode nok forberedelser), eller at spillerne ikke orket/klarte/var motiverte nok for oppgaven med å spille mot St. Johnstone.
Alle disse tre tingene er hovedsaklig trenerens ansvarsoppgaver. Jeg forventer et heltent RBK i Skottland som virkelig brenner for drakten og forhåpentligvis spiller skjorta av St. Johnstone. Er neppe mye de kan overraske RBK med der borte nå. Revansjelysten bør være stor i RBK-laget! _________________ "Forøvrig mener jeg at sitater burde markeres med opphavsperson" |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 24.07.2013 10:54 Post subject: |
|
|
Givetvis så jeg ikke kampen, men etter å kikket på høydepunktene kan jeg vel ikke annet enn å konkludere med at Rosenborg har gode muligheter til å gå videre etter neste kamp. Tror faktisk ikke jeg har sett en høydepunktsvideo som er så overveldende enveiskjøring. Det kan vel kanskje ha noe med at det er rbk som viser den? Hva vet jeg..?
Sterk i troen er jeg dog! |
|
| Back to top |
|
 |
zdanek Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
|