| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot St. Johnstone? |
| Örlund |
|
3% |
[ 3 ] |
| Gamboa |
|
4% |
[ 4 ] |
| Strandberg |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reginiussen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Dorsin |
|
2% |
[ 2 ] |
| Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
20% |
[ 18 ] |
| Berntsen |
|
7% |
[ 7 ] |
| Chibuike |
|
48% |
[ 44 ] |
| Mikkelsen |
|
2% |
[ 2 ] |
| Bille |
|
0% |
[ 0 ] |
| Dockal |
|
6% |
[ 6 ] |
| Søderlund |
|
3% |
[ 3 ] |
|
| Total Votes : 90 |
|
| Author |
Message |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 19.07.2013 10:03 Post subject: |
|
|
Strandberg sier i rbkweb-intervjuet av vi var et mye bedre lag enn St. Johnstone. Til dere som så kampen, stemmer det? _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 19.07.2013 10:09 Post subject: |
|
|
Etter å ha sett kampen imorges så er jeg langt mer optimist idag enn jeg var igår. Kombinasjon av at RBK slipper seg noen prosent ned og at spillet ikke helt satt er to årsaker til at RBK ikke fikk et bedre resultat igår. Selv om disse tingene ikke var 100% så var RBK alikevel et langt bedre lag enn St. Johnstone.
Et 100% skjerpet RBK og noen små justeringer så slår RBK dette laget i Skottland!
Har stor tro på videre avansemang i EL!
 |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 19.07.2013 10:14 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | | Strandberg sier i rbkweb-intervjuet av vi var et mye bedre lag enn St. Johnstone. Til dere som så kampen, stemmer det? |
Ja. Helt klart. Selv om spillerne ikke var hundre prosent og at samspillet ikke satt helt som det skulle så var RBK et bedre lag enn St. Johnstone. RBK hadde også minst 3 store sjanser(Bille, Søderlund, Chibiuke) som på en vanlig dag hadde resultert i mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 19.07.2013 10:16 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | Et 100% skjerpet RBK og noen små justeringer så slår RBK dette laget i Skottland!
 |
Jeg vil bare minne om at St. Johnstone aldri har tapt en europacupkamp på hjemmebane!  |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 19.07.2013 10:18 Post subject: |
|
|
Det begynner å bli mange kamper i år, hvor PEJ i etterkant sier at vi ikke satte sjansene våre og var veldig ineffektive... Hva kan det komme av?  |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 19.07.2013 10:20 Post subject: |
|
|
I første omgang var de fullt på høyde med oss både tempomessig, pasningsmessig og teknisk.
I andre omgang velger de å mure igjen og legger seg bakpå. Derfor kunne vi ta over banespillet og presse. Den oppgaven løste vi særdeles dårlig og vi skapte svært lite.
 |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 19.07.2013 10:22 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: | | KitWalker wrote: | Et 100% skjerpet RBK og noen små justeringer så slår RBK dette laget i Skottland!
 |
Jeg vil bare minne om at St. Johnstone aldri har tapt en europacupkamp på hjemmebane!  |
En gang må bli den første, den kommer på torsdagen. |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 19.07.2013 10:23 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: | Det begynner å bli mange kamper i år, hvor PEJ i etterkant sier at vi ikke satte sjansene våre og var veldig ineffektive... Hva kan det komme av?  |
Hvem er PEJ? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 19.07.2013 10:27 Post subject: |
|
|
| Frankiefourfingers wrote: | I første omgang var de fullt på høyde med oss både tempomessig, pasningsmessig og teknisk.
I andre omgang velger de å mure igjen og legger seg bakpå. Derfor kunne vi ta over banespillet og presse. Den oppgaven løste vi særdeles dårlig og vi skapte svært lite.
 |
Feil. Utover andre omgsangen skapte vi flere sjanser, store også. St. Johnsstone valgte IKKE å legge seg bakpå og mure igjen, de ble tvunget til å legge seg bakpå, eller å si det på en annen måte:
De ble spilt lave. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.07.2013 10:31 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Hentesveis wrote: | Det begynner å bli mange kamper i år, hvor PEJ i etterkant sier at vi ikke satte sjansene våre og var veldig ineffektive... Hva kan det komme av?  |
Hvem er PEJ? |
Ja, hvem kan det være mon tro? Du er helt blank? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.07.2013 10:40 Post subject: |
|
|
Per Erik Jönsson. Det trehodede "monstret" som har drevet klubben de siste årene. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 19.07.2013 10:42 Post subject: |
|
|
| Jangusk wrote: | | Hentesveis wrote: | Måtte alle gode makter bidra til RBK-seier, samt at lynet slår ned hos Jangusks ISP
Jangusk og Senador er de mest surmaga antisupportere jeg noen gang har sett. Lurer på om de noen gang har bidratt for klubben... |
Så at jeg mener Perry ikke er rett mann i Rbk`s trenerstol gjør meg surmaga??
Det som gjør meg surmaga er dere nord-trøndere som rakker ned på at folk mener noe annet enn du gjør. Tror faktisk jeg har mange med meg når jeg mener Perrys ambisjoner/kvaliteter hører bedre til i en mindre tippeligaklubb.
Kunne aldri funnet på å kalt meddebbatanter slike ting som du gjør. Og et annet aspekt er vel at en er noe oppkavet når du ser moderklubben drite seg så loddrett ut, og dermed tar følelsene en smule overhånd.
Ps. Fei for din egen dør! |
Neida, det er mange som mener at PJH ikke var/er riktig trener i RBK.
Det som gjør deg surmaga er imidlertid at du trekker frem dette i annethvert innlegg du skriver. Eder og galle hele veien. Jeg tror dine antipatier mot PJH har tatt fullstendig overhånd, og at du på grunn av dette ikke er i stand til å glede deg over det som er positivt i løpet av kampen. De fleste andre greier det, med varierende hell, men hos deg er ALT negativt!
Jeg har lest alle dine poster i denne tråden, og det eneste positive fra deg jeg er i stand til å finne er en setning om at Hødd hadde scoret, selv om jeg mistenker deg for å ha forsøkt å være sarkastisk...
Dessuten: kan du forklare meg hva som er galt med nord-trøndere?!?  |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 19.07.2013 10:43 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Hentesveis wrote: | Det begynner å bli mange kamper i år, hvor PEJ i etterkant sier at vi ikke satte sjansene våre og var veldig ineffektive... Hva kan det komme av?  |
Hvem er PEJ? |
Per Joar Hansen vel, aka. PJH, skjønte du ikke det???
 |
|
| Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

|
Posted: 19.07.2013 10:46 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Per Erik Jönsson. Det trehodede "monstret" som har drevet klubben de siste årene. |
Ja, akkurat, det var det!
(Takk for at du hjalp meg, jeg skylder deg en halvliter en gang)  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 19.07.2013 10:53 Post subject: |
|
|
I just might take you up on that..  _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
nastynick Rutinert
|
Posted: 19.07.2013 11:06 Post subject: |
|
|
Jeg så 2.omg igår og opplevde vel at RBK var først og fremst for dårlige foran motstanders mål. Ellers hadde vi grei kontroll. Det er vel slik i fotball at man ikke alltid har dagen. Tror fortsatt på avansement; må riktignok vinne på bortebane, men rbk spiller nå stort sett best på bortebane så tror at det skal være greit.
Er ikke av den oppfatning at slakten som ble spydd ut på forumet her i går er rimelig med tanke på lagets prestasjoner de siste 10 årene. Det begynner å bli noen år siden vi hadde et eget spill som var godt nok til å bryte ned etablerte forsvar.
Vi tapte 0-1 mot et lag som lå tett og kompakt, og som fikk et noe heldig dødballmål. Neste uke er det vår tur til å ha flaks, jeg tror på avansement. _________________ Ljuskraft...bang booom! Bli arg! |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 19.07.2013 11:14 Post subject: |
|
|
Har vært rett og slett for lei meg til å skrive noe her før nå. I hele natt har jeg prøvd å lete etter noe positivt med kampen, og det ENESTE positive er at Chibiuke spilte ok.
Jeg hadde rett og slett vondt når jeg så kampen i går, og det som bekymrer meg mest er at når spillerne hadde ballen så viste de ikke i det hele tatt hva de skulle gjøre med den, og den ble ofte sendt tilbake til stopper og inn til keeper. Og hele laget manglet besluttsomhet. Vi prøvde å starte angrep, men besluttsomheten var så vag at vi heller ombestemte oss og spiller hjem istedet.
Lyspunktet var at Mikkelsen omsider mistet klippekortet sitt og ble byttet ut i pausen. Vi var også elendige på markeringene når de presset. Jeg finner svært lite positiv med denne kampen, og det er vel derfor StJ ble overassket over hvor dårlige vi var/er. Denne artikkelen bør tenne spillerne noe helt sinnsykt til neste kamp.
http://www.adressa.no/100...382882.snd _________________ Gull 2015! |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 19.07.2013 11:25 Post subject: |
|
|
| Zzyzx wrote: | Det er to måter å se det på. Den ene er at han løper opp egne plasseringsfeil, den andre er at han kan tillate seg å stå høyt for:
- å kunne bryte ballbanen tidligere
- være med offensivt og å kunne ta løp framover oftere
- være et pasningsalternativ lenger fram på banen
Ja, han kunne vært bedre 1mot1 deffensivt og han er rimelig svak i kroppen og blir avslørt mot andre raske spillere som også er litt sterke.
Men jeg er ikke enig i at han alltid gjør dårlige valg etc. Fine hard curla innlegg når han får muligheten til det, mange forsøk på veggspill på kant etc. | Alt det fantastiske framover i banen har ført til en andreassist hittil i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 19.07.2013 11:28 Post subject: |
|
|
| KitWalker wrote: | | Frankiefourfingers wrote: | I første omgang var de fullt på høyde med oss både tempomessig, pasningsmessig og teknisk.
 |
Feil. Utover andre omgsangen skapte vi flere sjanser, store også. St. Johnsstone valgte IKKE å legge seg bakpå og mure igjen, de ble tvunget til å legge seg bakpå, eller å si det på en annen måte:
De ble spilt lave. |
St. John har akkurat startet oppkjøringen til ny sesong, og dette var vel andre kampen deres. De er langt i fra kampform, og selvfølgelig kom de til å merke kjøret utover andre omgangen. Det eneste fornuftige de kunne gjøre var å legge seg lavt, særlig etter det høye presset dems i førsteomgang.Noe som ga resultat. Vi skapte ikke flere sjanser, men mange nesten sjanser, og noen store sjanser, _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 19.07.2013 11:32 Post subject: |
|
|
| Hentesveis wrote: | | Jangusk wrote: | | Hentesveis wrote: | Måtte alle gode makter bidra til RBK-seier, samt at lynet slår ned hos Jangusks ISP
Jangusk og Senador er de mest surmaga antisupportere jeg noen gang har sett. Lurer på om de noen gang har bidratt for klubben... |
Så at jeg mener Perry ikke er rett mann i Rbk`s trenerstol gjør meg surmaga??
Det som gjør meg surmaga er dere nord-trøndere som rakker ned på at folk mener noe annet enn du gjør. Tror faktisk jeg har mange med meg når jeg mener Perrys ambisjoner/kvaliteter hører bedre til i en mindre tippeligaklubb.
Kunne aldri funnet på å kalt meddebbatanter slike ting som du gjør. Og et annet aspekt er vel at en er noe oppkavet når du ser moderklubben drite seg så loddrett ut, og dermed tar følelsene en smule overhånd.
Ps. Fei for din egen dør! |
Neida, det er mange som mener at PJH ikke var/er riktig trener i RBK.
Det som gjør deg surmaga er imidlertid at du trekker frem dette i annethvert innlegg du skriver. Eder og galle hele veien. Jeg tror dine antipatier mot PJH har tatt fullstendig overhånd, og at du på grunn av dette ikke er i stand til å glede deg over det som er positivt i løpet av kampen. De fleste andre greier det, med varierende hell, men hos deg er ALT negativt!
Jeg har lest alle dine poster i denne tråden, og det eneste positive fra deg jeg er i stand til å finne er en setning om at Hødd hadde scoret, selv om jeg mistenker deg for å ha forsøkt å være sarkastisk...
Dessuten: kan du forklare meg hva som er galt med nord-trøndere?!?  |
Jeg må si jeg sliter veldig med å finne noe positivt med Rbk, og da blir det jo surmaga. Spesielt med hensyn på at det koker i kålen når Rbk ikke lykkes. Jeg og har jo registrert at Perry velger å prøve å leke Eggen, og det lykkes han ikke med i det hele tatt. De trener vel stort sett hver dag, og da forventer jeg at disse dyrkjøpte spillerne som tjener det dobbelte og gjerne mer, i det minste prøver på dette de trener på. Men nei, kurven er som et stup, vi har flaks mot Tromsø, Lillestrøm og var i store deler av andre omg. mot svært heldige som fikk det vi fikk. Og da bør mann kutte ut med dette tilbake til røtter tullet. For det kan aldri lykkes med Perry i førersetet.
At vi var marginalt bedre enn disse skottene, tar jeg som en selvfølge, og er skuffet over dette. Hva var budsjettforskjellen tro? Jo, 20 ganger større.
Hadde denne tendensen på spillet skjedd i en kamp i ny og ned, hadde ikke jeg skulle sagt noe. Men som nevnt: kurven spillermessig er som et stup, og etter å ha sett kampen igjen, sier at det meste som foregår på matta av våre er basert helt på tilfeldigheter. Og dette kommer jo selvfølgelig til å fortsette, for det er slik Perry trener laget og setter opp laget før en kamp. Vi kommer sikkert til å gjøre en og annen god, innsatsfylt kamp i framtiden, men så lenge Hoftun skaffer spillere og Perry trener dem, så blir det slik som nå.
Og dette med nordtrøndere: Det er stort sett dere som går til personangrep på andre meninger. Ha en flott dag der i nord
 |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 19.07.2013 11:35 Post subject: |
|
|
Jeg trodde Rosenborg var bedre
Sier skotetnes kaptein i dagens adressa
Er vel ikke rart jeg depper i en sådan stund? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 19.07.2013 11:38 Post subject: |
|
|
| Spartacus wrote: | | KitWalker wrote: | | Frankiefourfingers wrote: | I første omgang var de fullt på høyde med oss både tempomessig, pasningsmessig og teknisk.
 |
De ble spilt lave. |
St. John har akkurat startet oppkjøringen til ny sesong, og dette var vel andre kampen deres. De er langt i fra kampform, og selvfølgelig kom de til å merke kjøret utover andre omgangen. Det eneste fornuftige de kunne gjøre var å legge seg lavt, særlig etter det høye presset dems i førsteomgang.Noe som ga resultat. Vi skapte ikke flere sjanser, men mange nesten sjanser, og noen store sjanser, |
Helt riktig at de nettopp har startet sesongoppkjøringen, der har RBK en fordel. Men St. Johnstone har en fordel der de har et mer samspilt lag enn RBK, noe vi så i store deler av første omgang. De har i større grad hatt kontinuitet i troppen enn RBK ved at det ikke har hatt så stor gjennomtrekk av spillere, det tror jeg mange her glemmer. |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 19.07.2013 12:09 Post subject: |
|
|
Jeg må stille spørsmålstegn til Perry angående forbredelsene til denne kampen. Hvorfor kjører man laserskyting på mandag og fri tirsdag når man sliter så grosalt mot dårlige lag, spesielt i angrep mot etablert forsvar???? Det burde vært samling i bonn foran denne kampen for å unngå det som hadde vært gjennomgangsmeldodien i år, å slite mot dårlige lag på Lerkendal. Her virker det ikke som man har gjort noe for å unngå det man har sett, og det er skremmende. man skal vel også bære i minne at vi hadde griseflaks i fjor når vi kom til Europa, så vi får vel som hatten passer.
Dette har vært gjennomgangsmelodien i lang tid. Kombinert med dårlig defensiv struktur der man i hver bidige kamp slipper til gigantmuligheter selv om man styrer kampen ellers. Mot bedre lag en irsk motstand så holder ikke dette for fem flate øre i Europa. Da taper man. At man skaper en sjanse hvert 20minutt som viser tendenser til godt spill mot St Johnstone på hjemmebane holder ikke.
Perry og co burde hvert klar over dette. At vi tapte 0-1 er jeg ikke det spor overrasket over:
1. Slipper til farlige sjanser i hver bidige kamp selv om vi styrer kampen.
2. Altfor dårlig på defensiv dødball.
3. Skaper for lite og upresis i banespillet.
4. Nicki Bille spiller spiss (har tidligere sagt at vi aldri kommer til Europa med han som midtspiss, det står jeg fortsatt ved. Det blir for mye bom, bom, bom. Vi savner Prica, det er det ingen tvil om).
5. Vi var bedre i fjor til å score mål i kamper der vi lå under fordi vi hadde Prica. I tillegg var vi gode på corner.
Kanskje enkelte på forumet bør nå forstå at å knapt klare å slå irsk motstand på bortebane 2-1 ikke var så bra likevel? Man er hvertfall ikke i drømmeland om man burde forvente mer. At enkelte på forumet mener det er helt uforståelig.
Det er trist å se at klubben tilater at den går i fritt fall både når det gjelder prestasjon, omdømme, økonomi, anseelse. Hvis Molde og TIL går til Europa så snur denne trenden at RBK vil være den mest attraktive klubben i Norge, også sett med utenlandske øyne. Helt tragisk, men det har ikke vært det sport bedring på snart 12 år hvis vi ser alt under totalen. Det har vært et opphold der Hamren vant alt i serien, men ellers er det null og nada. TRAGISK, men jeg har visst det hele tiden. |
|
| Back to top |
|
 |
jadda Veteran
|
Posted: 19.07.2013 12:21 Post subject: |
|
|
Godt med allvitere.
Siden du trekker fram Tromsø... hvordan gikk det med de i hjemmekampen i første runde igjen? |
|
| Back to top |
|
 |
senador Legende
|
Posted: 19.07.2013 12:26 Post subject: |
|
|
| jadda wrote: | Godt med allvitere.
Siden du trekker fram Tromsø... hvordan gikk det med de i hjemmekampen i første runde igjen? |
At du sammenligner RBK med Tromsø sier vel egentlig MYE om hvordan forventningene til RBK har sunket seg drastisk de siste årene. En klassisk forsvarsmekanisme er å sammenligne mot andre dårlie norske lag for å forsvare RBK sine elendige prestasjoner. Spar oss for dette da.
Flere dårlige prestasjoner, mens andre norske lag kommer til Europa svekker RBK sin posisjon. Jeg har sagt det tidligere at RBK har ingenting å gå på når det gjelder dårlig prestasjoner. Vi bør helst komme til Europa og komme videre for at vi skal få øke klubbens anseelse og økonomi. Det er helt kritisk nå.
Grunnen til at jeg har visst at det gikk rett i dass er basert på RBK sin ledelse og deres prestasjoner over tid. Det skjer ingenting i klubben og da blir det slik. Folk har håpet for å håpe uten å basere det på fakta. |
|
| Back to top |
|
 |
|