English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - St. Johnstone
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 23, 24, 25  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot St. Johnstone?
Örlund
3%
 3%  [ 3 ]
Gamboa
4%
 4%  [ 4 ]
Strandberg
0%
 0%  [ 0 ]
Reginiussen
1%
 1%  [ 1 ]
Dorsin
2%
 2%  [ 2 ]
Svensson
0%
 0%  [ 0 ]
Jensen
20%
 20%  [ 18 ]
Berntsen
7%
 7%  [ 7 ]
Chibuike
48%
 48%  [ 44 ]
Mikkelsen
2%
 2%  [ 2 ]
Bille
0%
 0%  [ 0 ]
Dockal
6%
 6%  [ 6 ]
Søderlund
3%
 3%  [ 3 ]
Total Votes : 90

Author Message
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 09:29    Post subject: Reply with quote

Kan du begrunne hvorfor det er helt utrolig? Det Dockal har vist denne sesongen før de 2 siste kampene har vært forferdelig dårlig, når han i tillegg vil bort så si meg hvorfor han skal prioriteres?

Mikkelsen har totalt sett vært en skuffelse han, jeg sier ikke imot det, men det blir rett å satse på spillere som skal være her kontra spillere som vil bort hvis ikke spilleren som vil bort er klart bedre.
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 09:37    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Dockal skal spille dersom han er det beste valget. Det er viktigere for meg at vi vinner enn at vi straffer Dockal for dårlige holdninger.

Dessuten har han vist fremskritt, mens Mikkelsen stort sett har stått på status quo siden han kom. Skjønner ikke hvorfor Mikkelsen får uendelig tillit.
Henri
Legende

PostPosted: 18.07.2013 09:38    Post subject: Reply with quote

Jeg ikke enig i at Dockal har vært "forferdelig dårlig" sammenlignet med Mikkelsen hvis vi ser sesongen under ett, og du innrømmer jo selv at Dockal har vært bra de siste kampene.

I og med at han har kontrakt også neste sesong så bryr jeg meg ikke om at han "vil bort". Chibuike vil også bort så da bør han også vrakes da. Jeg tror faktisk de fleste i vår stall "vil bort" hvis de havner på benken over en periode.

Jeg kan egentlig ikke komme på én eneste kamp hvor Mikkelsen har vært bra så jeg forstår ikke hvorfor han har klippekort. Perry roterer endel på laget, men av én eller annen merkelig grunn så står han som presterer svakest utenfor denne roteringen.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 09:45    Post subject: Reply with quote

Rbk.no wrote:
Men St Johnstone må nok også spekulere i hvilke offensive spillere som Rosenborg stiller med. For både Nicki Bille og Alexander Søderlund har meldt seg klare til kamp. I deres fravær har erstatterne virkelig glimtet til foran mål. Likevel vil ikke Perry si at han har et luksusproblem på topp.

- Nei, det har vi ikke. Det er sånn det skal være det. Vi har to gode spisser som vi heldigvis kan bruke her nå, så får vi se hvordan vi disponerer dem i morra.

Eh... javel, nei... Neutral
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 09:57    Post subject: Reply with quote

Perry tar faktisk ikke nødvendigvis ut de 11 beste spillerene, men det beste laget. Nå vet ikke jeg om det er de samme som er misfornøyd, men å klage på at man ikke kommer tilbake til røttene, og samtidig argumentere for at man skal spille uten ordentlige vinger på laget fremstår paradoksalt. Dette er jo selvsagt grunnen til at Perry fortsetter å ta ut Mikkelsen, fordi han er en slik type ving spiller som vi må ha minst en i førsteelleveren av.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 18.07.2013 10:20    Post subject: Reply with quote

Jeg ser den, men Perry virker jo uansett ikke veldig opptatt av klassisk 433, all den tid han gjerne bruker Chibuike og Søderlund som kantspillere.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 10:30    Post subject: Reply with quote

Litt skjevt går det jo (til nød) an å spille, men ikke helt uten en klassisk ving. Nå er vel også situasjonen slik at Mikkelsen er den eneste av den typen Perry har i troppen, så jeg tror ikke du kan tolke uttakene til nå som at Perry ikke er interresert i klassisk 4-3-3. Det tror jeg så absolutt han er.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 10:34    Post subject: Reply with quote

Hjelde
Quote:
men ikke helt uten en klassisk ving.

Hva forbinder du med klassisk ving? Hovrdan harmonerer dette med hvordan Mikkelsen har opptrådd?

Zeman
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.07.2013 11:05    Post subject: Reply with quote

400 bortebilletter solgt og St. Johnstone har bedt om 200 flere.

Bare 109 solgt til Øvre øst i stad ... RBK tror på rundt 4000 slik som Crusaders.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Montana
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 11:06    Post subject: Reply with quote

Selvsagt skal ikke Mikkelsen være i første 11ern lengre. Han skal benkes/tribunes, få beskjed av trener på en konstruktiv og respektabel måte at det han har vist til nå er langt under det som forventes av en RBK spiller, og at det forventes kraftig forbedring på trening og 2. laget - deretter om han viser bedring skal han få prøve å spille seg inn igjen.
Å la Mikkelsen fortsette kamp etter kamp på bekostning av en som åpenlyst er bedre for laget må jo ta knekken på selvtilliten til alle utenfor første 11er.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 11:12    Post subject: Reply with quote

Jeg synes ikke det er så åpenlyst at Dockal i første 11'er er bedre for laget. Blant annet pga Mikkelsens jobbing hjemover, og løp i bakrom.

Når det er sagt, synes ikke Mikkelsen har vært veldig god, og heller ikke at det er en selvfølge at han starter.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 11:18    Post subject: Reply with quote

Jeg sliter med å huske noen prestere så elendig over så lang tid i RBK som det Mikkelsen har gjort uten å bli vraket/rotert.
Jeg skjønner at det er håpet om at han skal bli bra som gjør at han får fortsette, men nå har det gått langt over streken. Selv Lunna på benken må jo sitte der å undre på om han kunne gjort en bedre jobb som høyrekant.
Hvordan føles det for spillere som Berntsen, Midtsjø å se en reinkarnasjon av Morten Moldskred på sitt verste holde dem på benken i kamp etter kamp?
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 11:20    Post subject: Reply with quote

Du overdriver en hel del nå, ja han har levert under pari og det vi forventet, men ikke så dårlig som det du skal ha det til.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 11:25    Post subject: Reply with quote

Håper kjernen og resten av gjengen tar opp kampen mot 500-600 skotter under kampen i kveld.
Gleder meg til å se kampen i kveld.
Montana
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 11:26    Post subject: Reply with quote

Kanskje overdriver jeg, men poenget står. Det er horribel ansattpolitikk å la en som åpenlyst ikke presterer få fordeler andre ikke får.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 11:31    Post subject: Reply with quote

Skjønner at vi er todelt i meninger om Mikkelsen kontra Borek. Og at mange er sure for at folk er så oppegående, at de faktisk evner å se dette med denne klippekortpolitikken til Perry.Da tenker jeg selvfølgelig på Borek. Kan godt forstå Borek sine reaksjoner, all den tid han har vært bedre enn Mikkelsen i det meste han har foretatt seg.

Så Perry må kutte ut denne tåpelige klippekortpolitikken tvert, og tenke på Rbk`s beste. Og Rbk`s beste er at de som er i form og tom har vist dette i kamp bør starte. Jeg klarer ikke å se at Mikkelsen har gjort noe særlig, men det gjør tydeligvis Perry. Og det er og blir helt ufattelig!

Så, om han benker de to som faktisk produserer noe for oss i øyeblikket, er det så åpenlyst dumt at man blir ordfattig. Sier ikke at Borek har vært best, men han er sånn skapende, milevis foran Mikkelsen.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 11:59    Post subject: Reply with quote

Ser på wikipedia at st. johstone hadde litt over 4000 tilskuere i snitt over fjorårssesongen. Da er det rimelig sterkt å ha så mye som 500 på bortebane, så kan det jo hende at de syns europa liga er litt mer stas enn det vi gjør, da.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.07.2013 12:08    Post subject: Reply with quote

Muligens det var mange som syntes det ble for dyrt å komme seg til Tyrkia i fjor? Rutefly dit er ofte dyrt.

Avisrunden:

The obvious lacking ingredient has been stability. Since Eggen left, Rosenborg have had nine different coaches, culminating in Per Joar Hansen, who helped the national under-21 side reach this year's European Championship in Israel before leaving to return to a post he departed in 2005.

His side have been largely convincing during the first half of the season and are undefeated in all competitions since April, overtaking league leaders Stromsgodset last weekend to reclaim top spot in Tippeligaen.

There is a lot of potential in his Rosenborg side but they are not yet close to fulfilling it. A blend of internationalists and a range of very exciting Norwegian youngsters give them a depth and quality that should be too much for St Johnstone.

Read more: Who are Rosenborg? Continental heavyweights or inexperienced makeweights?

HE starred for Northern Ireland when they held European champions Germany in 1996.

But Tommy Wright insists that leading St Johnstone to a win over Rosenborg would be the BIGGEST triumph of his career.

The Saints boss has been plotting how to overcome the Norwegians and believes his side have a chance of exploiting their dodgy defence.

(...)

“They play a more British-style game than the team last year, Eskisehirspor. They’re a talented group of players but they don’t have the same flair players as the guys from Turkey.

“The pressure is all on Rosenborg. They’ve said they must qualify for the Europa League.”

Read more: Tommy’s best feat forward

The catalogue of first-hurdle falls by Scottish clubs over the past three years has been horrendous. Dundee United (three times), Hearts (twice), Motherwell (twice), Aberdeen, Falkirk, Hibernian, Queen of the South and St Johnstone themselves – against Turkish side Eskisehirspor last year – have been knocked out by opponents of varying strength. All of it has given Scotland's co-efficient a terrible battering. St Johnstone, Hibs and Motherwell are all in the Europa League again this season, but for how long? "We're not going into the game worrying about Scotland's co-efficient, we're going into it worrying about getting a result," said Wright. "But I can't do anything else but think about it!

Read more: Wright preaches power of positive thinking ahead of Trondheim test

Wright called on his team to be ruthless in front of goal and disciplined at the back as he is convinced they will create chances against Rosenborg, who beat Northern Ireland's Crusaders 9-3 on aggregate in the first round.

"They play good football but they probably haven't been firing on all cylinders recently, even though they have been getting results," Wright said.

"They do give you opportunities. In all the games I've seen, and the games I've seen on DVDs, teams get opportunities against them.

"It's important we stay in the game, remain disciplined and give ourselves a platform, because I do think we'll get chances to score goals."

Read more: Wright: We're ready for Rosenborg

St Johnstone, in contrast, go into their first competitive game of the season but Wright says their preparation has been sufficient to perform well.

"We have just concentrated on what we can affect and we can get the players as fit as possible in the timeframe that we've got," he added.

Read more: St Johnstone boss insists Rosenborg will gift his side chances to score

ST JOHNSTONE goalkeeper Alan Mannus will go into the clash with Rosenborg knowing from first-hand experience that they are capable of pulling off a surprise win if they battle their way through their first competitive matches of the season.

(...)

"It's difficult these kind of games because Rosenborg are already into their season," he said.

"The thing I found with Shamrock, whenever we went into European games we were halfway through our season so you know what your starting 11 is going to be, you know how you will set up and everyone is comfortable with the way you are playing and you are in your rhythm.

"It makes it a bit more difficult when you haven't had a competitive game yet but anything can happen. We are still a good team with good players and hopefully we can do a good job."

Read more: Underdogs St Johnstone ready for a bite at Rosenborg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Morten2k
Junior

PostPosted: 18.07.2013 12:18    Post subject: Reply with quote

Zzyzx wrote:
Kan du begrunne hvorfor det er helt utrolig? Det Dockal har vist denne sesongen før de 2 siste kampene har vært forferdelig dårlig, når han i tillegg vil bort så si meg hvorfor han skal prioriteres?

Mikkelsen har totalt sett vært en skuffelse han, jeg sier ikke imot det, men det blir rett å satse på spillere som skal være her kontra spillere som vil bort hvis ikke spilleren som vil bort er klart bedre.

Poengene som taler i fordel Dockal:

21 Dockal 4 + 15 + 2
15 Mikkelsen 3 + 6 + 6

Dockal er per definisjon vår mest produktive spiller i 2013 og leder poengligaen. Dette selv med veldig redusert spilletid.

Mikkelsen har spilt 16 av 16 kamper i tippeligaen. Har 1 mål og 3 assist. Ligger så definitivt nederst på spillerbørsen på VG av spillere som har spilt mer enn 5 kamper. Det er veldig spesielt ettersom han spiller på laget som leder TL etter 16 runder.

Selvom mange av oss er lei Dockal betyr ikke at det er det beste for RBK. Det beste for RBK er å vinne og får profitt på de spillerne vi har. Det er bra om Dockal gjør det bra, så han eventuelt kan bli solgt for en god pris!
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 12:19    Post subject: Reply with quote

- An insider's guide to St Johnstone's Europa League opponents Rosenborg

http://sport.stv.tv/footb...rosenborg/

Interessant lesning.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 12:40    Post subject: Reply with quote

Nok en gang, det som gjør at Mikkelsen blir tatt ut er at fotball er et lagspill. Du kan ikke bare konkludere ut i fra en poengtabell, og ta ut i de elleve beste på tabellen. Perry forsøker å få Rosenborg tilbake til de røttene som mange her kritiserer han for å ikke å ha klart enda. Nå får han sannelig også kritikk for å ikke gå bort fra en av de helt grunnleggende elementene i dette, nemlig vinger som kan gå i bakrom, holder bredden, og ikke bare skjærer inn. Mikkelsen har ikke prestert i henhold til forventningene, men å kapitulere og sette innpå to vinger som skjærer innover, og sjelden går i bakrom, blir jo helt falitt. Skal Dockal spille, må enten Chibbe eller Bille vike. Så får heller MIkkelsen bli satt ut av laget av f.eks Helland, eller evt. andre vinger vi måtte kjøpe.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 12:52    Post subject: Reply with quote

Nå er vel ikke Mikkelsen selve symbolet på dødlinjejagende spillere heller da... Dockal har etter min øyetest kommet seg til linja oftere pr. 90 min enn det mikkelsen har. Nå skal det sies at jeg er rimelig nærsynt, så ikke mer enn 80% sikker i min sak.
Bakrom er jeg forsåvidt enig med deg i at han angriper mer enn Dockal. Dessverre for Mikkelsen har vi ikke disse følsomme pasningsleggerne på indreløperplassene, og de få gangene han har fått den pasningen i bakrom er det Dockal som slår de..
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 12:56    Post subject: Reply with quote

Symbol og symbol, at han er langt mer en klassisk ving enn Dockal, er ihvertfall 100% sikkert. Lurer på om du også kan ha tatt på deg Dockal- brillene dine i vurderingen din der...

Dockal er en erketypisk kant i 4-4-2, og det spiller vi ikke lenger. Dessverre for han...
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 18.07.2013 13:04    Post subject: Reply with quote

Er litt forbløffet over hvor ydmyke og defensive skottene virker, høres ut som de skal møte et mye bedre lag enn oss. Med tanke på at de kom nr 3 i en serie som er på nivå med Tippeligaen så tipper jeg at dette blir to jevne kamper.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 18.07.2013 13:04    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Symbol og symbol, at han er langt mer en klassisk ving enn Dockal, er ihvertfall 100% sikkert. Lurer på om du også kan ha tatt på deg Dockal- brillene dine i vurderingen din der...

Dockal er en erketypisk kant i 4-4-2, og det spiller vi ikke lenger. Dessverre for han...

Mikkelsen slår nesten aldri innlegg fra dødlinjen, så mye har jeg i hvertfall klart å se.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 23, 24, 25  Next
Page 6 of 25

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb