English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Mohamed Elyounoussi
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Bye
Veteran

PostPosted: 16.07.2013 06:25    Post subject: Reply with quote

Sarkasme behøver da vitterlig ikke å ha noe med humor å gjøre. Noterer meg at zaphod81 ikke tar agnet og lar saken være, selv om det siste MariusM skriver der er fryktelig provoserende for oss som følger og nyter godt av det zaphod81 bidrar med på forumet. Det blir rett og slett teit å angripe ham på en sånn måte og den slags "argumentasjon".

..As you were, Moi kommer ikke før vi selger Dockal.
STJD1
Junior

PostPosted: 16.07.2013 09:51    Post subject: Reply with quote

Jeg har bodd i Sarpsborg noen år nå. Har derfor fulgt litt ekstra med på S08 og Moi de siste 2-3 sesongene. Etter en lang periode som passiv leser på dette forumet endte jeg med å opprette en bruker for å kommentere dette.

Jeg mener Moi er noe overvurdert på dette forumet. Han er definitivt et veldig stort talent, men etter min mening er han (foreløpig) langt i fra god nok for Rosenborgs første11er.

Han har et vanvittig høyt toppnivå, men enn så lenge et tilsvarende lavt bunnivå. I et angrep kan han drible av 3 mann i ren Maradona-stil, mens i de fem neste angrepene er han helt juniorspiller og gjør han ikke annet enn å drible seg helt bort. Sagt på en annen måte så gjør han mye rart mellom de høydepunktene som blir vist på tv2 sporten. Jeg synes også han har en tendens til å ødelegge rytmen i laget ved at han alltid skal stoppe opp og drible av en mann.

Slik kan han holde på i Sarpsborg hvor han er "stjerne" og gjør som han vil. I Rosnborg ender dette ofte med utålmodig publikum, benken, at selvtillitten forsvinner og at utviklingen stopper opp.

En annen ting som er verdt å nevne er at formkurven hans har pekt konstant nedover etter en god start på sesongen. Han var svært god de første kampene av årets tippeliga, men de siste kampene har han vært direkte svak. Dette kan selvfølgelig ha en sammenheng med at han spiller på et elendig tippeligalag som også har hatt en dalende formkurve.

På den annen side har han tatt store steg de siste par årene. Han har potensial til å bli både lerkendalyndling, landslagspiller og utenlandsproff dersom utviklingen fortsetter. Et meget stort talent i "Sarpsborg-målestokk", men ikke noe større talent enn f.eks Mitsjø, Berntsen, Selnæs osv.

Dersom Rosenborg bestemmer seg for å kjøpe han nå, tror jeg det beste for alle parter ville vært og lånt han tilbake til Sarpsborg (eller annen tippeligaklubb) ut neste sesong. Et sted han kan spille fast og fortsette utviklingen. Tror som sagt fort han kan falle helt igjennom dersom han hentes til Lerkendal nå.

Den eneste spilleren fra Sarpsborg som kan gå inn å forsterke Rosenborg er Jérémy Berthod. En strålende venstreback som lett kunne danket ut Dorsin. En utrolig god spiller som desverre lider av å spille på et meget svakt lag Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Knowrud
Veteran

PostPosted: 16.07.2013 10:07    Post subject: Reply with quote

Takk for et bra og informativt innlegg! Tommel'n opp!
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 16.07.2013 10:41    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
All hail MariusM, den nyanserte debattanten og framifrå fotballkjenneren!

zaphod da, det var vel "den ny-anserte" du mente? Razz
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 16.07.2013 11:10    Post subject: Reply with quote

Flott innlegg STJD1, og velkommen til forumet! Tror du minner mange her inne, meg selv inkludert, på at det å bruke mange millioner på et kjøp av Moi ville vært en meget usikker handel. Tippeligaen er så sulteforet på tekniske profiler, at straks noen slå en tunnel på noen, blir de snakket om lenge etterpå, og oppskrytt en del fra det reele nivået.

Ellers er det jo et enormt spørsmålstegn hva det var som fikk Berthod til å velge Sarpsborg(!) i norsk tippeliga, fra et liv i fransk toppserie på store lag, Champions league, fransk seriemester osv.? Hadde Hoftun og Thorbjørnsen vært våken her, så kunne vi virkelig hatt en alvorlig utfordrer til Dorsin ja.

EDIT: Et raskt søk på internettet ga meg svaret. Ser ut som Sarpsborg virkelig har skutt gullfuglen her. Å få ta i en slik spiller, uten overgangssum, med Sarpsborg- lønn og som ser for seg å bli boende i Sarpsborg med kone og barn i mange år fremover, er jo smått utrolig.

http://www.nettavisen.no/...567607.ece
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 16.07.2013 11:35    Post subject: Reply with quote

Enig med deg STJD1. Moi bør tidligst hentes til neste år og berger Sarp08 i TL kan det hende Moi kan ta en eller halv sesong i klubben før han hentes til RBK. Jeg lurer litt på hvor lett det er å tilpasse Moi i spillestilen til RBK...?
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 16.07.2013 11:37    Post subject: Reply with quote

Flott innlegg STDJ1. Her får jeg bekreftet det jeg skrev på forrige side (uten at noen brydde seg for øvrig) og det jeg har sagt helt fra starten. Flott at du som følger laget såpass tett tar deg tiden til å dele dine meninger. Kom gjerne med slike betraktninger senere også. Smile
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 16.07.2013 12:39    Post subject: Reply with quote

Jeg har tenkt på det selv at om RBK henter han så spiller han nok ikke fast, men jeg synes allikevel de burde hente han nå. Så kan de sende han på utlån ut året i Sarpsborg for eksempel. Venter RBK for lenge så kommer det snart en annen klubb å henter han.
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 16.07.2013 18:05    Post subject: Reply with quote

Syns ikke jeg var så veldig kritisk imot Zaphod, men når han skriver en post med en haug med ord som er bare rettet imot meg. Syns jeg ihvertfall at jeg bør svare, han har jo faktisk brukt litt tid på meg.

Edit: Det er vel kanskje mere respektløst å ikke svare da...
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 16.07.2013 19:28    Post subject: Reply with quote

Flott innlegg STJD 1 Tommel'n opp!
Hvordan tror du vi kan lokke Berthod til Trondheim da? Ved å spille god fotball, vinne ligaen og friste ham med CL-kvalik til neste år? Et nedrykk for S08 vil kanskje gjøre det lettere for dem å sende ham til et annet norsk lag også. Virker som om han har lyst til å være i Norge, og da kan han jo like gjerne velge å bo og spille i hjertet av Norge.
Wannebo
Veteran

PostPosted: 16.07.2013 19:46    Post subject: Reply with quote

Kjenner at entusiasmen min for yngste blad Elyounoussi har kjølnet. Er nok noe i det en annen sa, at hvis man ser en spiller i Tippeligaen ta en overstegsfinte og tunnel blir man fra seg av begeistring. Virker som at han er litt uferdig som spiller. Usikker på om han kan takle å prestere hver gang han går utpå Lerkendal-matta. I tillegg har vi nok midtbanespillere.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 16.07.2013 19:51    Post subject: Reply with quote

Er sikkert for sent å komme med det nå, men jeg har aldri helt skjønt hvorfor folk har vært SÅ gira på dette talentet. Uten å ha sett annet enn et par klipp på tv så mener jeg vi har like store talenter i klubben allerede. Hadde han putta i annenhver kamp hadde situasjonen selvsagt vært en helt annen.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 16.07.2013 20:59    Post subject: Reply with quote

Forstår godt at folk på forumet er giret, Kleviño. Leser man starten på Skjelvik-tråden, var det jo rene Bieber-tilstandene før det etterhvert roet seg. Razz

Ellers sitter jeg enda med et håp om at vi henter, Elyounoussi. En god/mulig løsning er som Vegard skriver:

Vegard2711 wrote:
...synes allikevel de burde hente han nå. Så kan de sende han på utlån ut året i Sarpsborg for eksempel. Venter RBK for lenge så kommer det snart en annen klubb å henter han.

Bakklandia
Legende

PostPosted: 16.07.2013 22:33    Post subject: Reply with quote

Wannebo wrote:
yngste blad Elyounoussi .

Siden når har Rosenborg vist interesses for Ridouan?

(og DER fant jeg ut at vitsen min falt på steingrunn, da Tariks lillebror fakitsk er seks måneder eldre enn Mohammed - hvilket altså betyr at du, tilsiktet eller ikke, fakitsk brukte helt korrekt benevnelse på Moi Embarassed )

Last edited by Bakklandia on 16.07.2013 22:51; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 16.07.2013 22:45    Post subject: Reply with quote

Er fortsatt veldig keen på at vi skal skaffe Moi, han har noen ekstreme ferdigheter.

Han har veldig my ro i seg og stresser ikke en ferdighet som kommer godt med på lerkendal, samt sine dribleferdigheter.
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 16.07.2013 22:50    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Wannebo wrote:
yngste blad Elyounoussi .

Siden når har Rosenborg vist interesses for Ridouan?

(og DER fant jeg ut at visten min falt på steingrunn, da Tariks lillebror fakitsk er seks måneder eldre enn Mohammed - hvilket altså betyr at du, tilsiktet eller ikke, fakitsk brukte helt korrekt benevnelse på Moi Embarassed )

Gratulerer med tidenes mest ubrukelige innlegg, Bakklandia. Du kjenner til sletteknappen?
Bakklandia
Legende

PostPosted: 16.07.2013 22:54    Post subject: Reply with quote

Før du leste innlegget, viste du at det var tre blad Elyonoussi? HVis itkke, veit du det nå. Da er hensiktn oppnådd og innegget er ikke ubrukelig. Chillax!
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 16.07.2013 23:02    Post subject: Reply with quote

Whatever, din viktigper Smile
Wannebo
Veteran

PostPosted: 16.07.2013 23:10    Post subject: Reply with quote

Var faktisk ikke helt sikker, men tok en råsjans. Gikk bra. Smile
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 17.07.2013 17:47    Post subject: Reply with quote

Kleviño wrote:
Er sikkert for sent å komme med det nå, men jeg har aldri helt skjønt hvorfor folk har vært SÅ gira på dette talentet. Uten å ha sett annet enn et par klipp på tv så mener jeg vi har like store talenter i klubben allerede. Hadde han putta i annenhver kamp hadde situasjonen selvsagt vært en helt annen.

Hypen på denne spilleren kan vel i stor grad skyldes etternavnet. Og det gjorde sikkert ikke noe at Tarik gjorde suksess. Men for all del, sikkert talentfull, men det har vi allerede.
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 17.07.2013 18:32    Post subject: Reply with quote

Han er 18 år, han er noen hakk bedre enn Midtsjø(uten tvil). Han er i stand til å gjøre akkurat det Mikkelsen har gjort på vingen så langt. Han er klart en av de største ving talentene i norge atm. Og når vi skal begynne å spille 433 (tilbake til røttene). Har det ikke vært dumt å sikre seg denne juvelen før han forsvinner til en annen klubb.

Vi kan ikke bare sitte og vente på neste norske ving talent, denne karen kommer til å være mere enn god nok for RBK i mine øyne om han holder seg skadefri. Det er jeg 100% sikker på om jeg har feil skal jeg aldri gjøre en fotball basert påstand igjen.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 17.07.2013 18:43    Post subject: Reply with quote

Enig Marius!

Hent han før han virkelig slår gjennom, og S08 priser han fullstendig ut av markedet, evt at han blir veldig attraktiv for Køben eller andre ok klubber.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 17.07.2013 19:44    Post subject: Reply with quote

Tror ikke han er bedre en Midtsjø, og tror forsåvidt ikke ham er noe særlig bedre enn Midtsjø var som 18-åring heller. Moi er blitt hypet opp av en britisk trener som kunne fått hele den anglofile norske pressen til å suge han i søvn hver eneste natt hvis han ønsket det.

For all del, et brukbart talent, men som mange sier så verdsettes YouTube-finter over alle andre egenskaper. Dette ser man seg blind på, og prisen settes kunstig høyt. At han er en klassisk 4-3-3 ving virker for meg å være bare tull. Han er vel mye mer en type som liker å bevege seg litt rundt omkring på banen, føre my ball og heller stoppe rytmen i angrep, fremfor å skaffe bedre flyt.

For øvrig tipper jeg at en Midtsjø med samme tillit som Moi i et tilsvarende tippeligalag hadde herjet på nesten samme nivå som han gjorde i 2. div.
Back to top
AlfredoJojo
Proff

PostPosted: 17.07.2013 21:09    Post subject: Reply with quote

Midtsjø er ett greit talent det skal sies, men han har ikke den fysikken Moi har. Egentlig er Midtsjø nokså treg for å spille ving, Moi er kjent for ha veldig god fysikk.

Lagt merke til hans vandring rundt på banen og, det er en uvane helt klart. Trur det er noe han har spillt på seg etter å ha vært veldig dominerende i starten av sesongen. Han har sikkert følt mere ansvar for laget å derimot prøvd å gjøre flere ting samtidlig. Men når det sies hans evne til å passere spillere på vingen samt true bakrom i starten av sesongen var ekstremt god.

Han har spillt på seg noen uvaner i det siste på S08, når han kommer til RBK blir han omskolert til ren ving igjen. Og da kan han bruke sine ferdigheter til max igjen!
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 17.07.2013 21:12    Post subject: Reply with quote

Moi har ikke hurtighet, tror nok ikke han er raskere enn Midtsjø.
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next
Page 10 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb