View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jonas32 Junior
|
Posted: 14.07.2013 23:53 Post subject: |
|
|
Kan jo være at de overveide situasjonen, og etter mye roping så var det lite respons. Defor satse på to stk som hadde litt mer duell styrke på dødball enn de som gikk ut. Frode var jo tross alt en liten trussel ved ett par anledninger. BW sa vel også at de synes Odd hadde en større luftstyrke enn oss, som sikkert gjenspeiler hvorfor de gjorde som de gjorde.
Mulig de så at laget revnet litt og ikke stolte på at det kom til å ta form igjen uten litt rutine eller noe i den duren.
Aksepterer at de setter innpå de to under omstendighetene, men ikke bra at det må være slik. Men bebreider heller en tynn og ikke 100% samspilt stall enn å ta det ut på treneren for øyeblikket. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 14.07.2013 23:55 Post subject: |
|
|
Ja,man kan ikke klage på perry,hører jo han sto og skreik til spillerne under kampen og intervjuet på tv2 at han ikke ville ha det sånn.
Men jeg tror det blir bedre når vi får tilbake billie på topp,en som kan holde på ballen,mens laget kommer etter.<
Chibuike mister den hele tiden og er elendig ryggvent. |
|
Back to top |
|
 |
georgios Veteran
|
Posted: 15.07.2013 09:40 Post subject: |
|
|
Sender litt mixed signals godeste Perry da, roper de skal frem, men setter inn to forsvarere. |
|
Back to top |
|
 |
Jonas32 Junior
|
Posted: 15.07.2013 10:07 Post subject: |
|
|
georgios wrote: | Sender litt mixed signals godeste Perry da, roper de skal frem, men setter inn to forsvarere. |
Hva mener du med mixed signals?
Han gjorde ikke dette samtidig som du skriver her, men først A så B. |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 15.07.2013 10:15 Post subject: |
|
|
Det å kjøre 6-4-0 på slutten er ikke rbk verdig, men det er ikke med 3-1 og tyve minutter igjen til serieledelse at det skal fikses. Det må tas på feltet, og ved arbeid der med mønster, mental innstilling og fysisk trening (midtbanen går kanskje litt tom?). Synes d å trygge seieren der og da er det eneste riktige gitt stallen/skader. Han forsøkte først å jage de fremover, men så at det ikke gikk. Da er det over til plan B.
Med andre ord har pjh ledet laget godt i de siste kampene synes jeg. Bare tenk hylekoret om vi hadde peiset på og tapt poeng i går. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 15.07.2013 12:16 Post subject: |
|
|
Støtter de ovenstående innlegg her. Jeg synes Perry viser glimrende kampledelse, hvor han forholder seg til egen analyse av den kampen hans ser, og ikke en masse nostalgi. Han må handle her og nå, og kan ikke forholde seg til alt for mye til historie og fremtid i det. På treningsfeltet, og i de store linjer kan han gjøre det.
Han er veldig tydelig i intervju på at det som skjer etter 3-1, ikke er slik han ønsket det. Han instruerte på å gå for 4-1, og presse høyt, men av ulike årsaker, mentale såvel som fysiske, blir det ikke slik. "Slik skal det ikke være. Dette er IKKE nor vi trener på", sier han blant annet. Når han ser at dette tar han grep i forhold til dette, og redder inn kampen.
Selv synes jeg mye av det som foregår her inne mot Perry er smålig, og grenser til lavmål. Jeg funderer på om det er noen som er så ivrige på å få rett i at Perry ikke vil fungere som hovedtrener, at de forsøker å skape en forvridd virkelighet av fiasko til tross for 15-16 kamper uten tap, tabelltet, mye fint spill, ærlige og direkte intervju osv.
Vi kan ikke sette lista så høyt at enhver trener vil rive, og klubben dale på tabellen: Perry har lykkes godt så langt, og fortjener å blli hyllet, og støttet i sitt arbeide hver dag for å ta Rosenborg steg for steg videre. Bare en liten grøssende tanke tilbake til Jønsson- tiden gjør meg styrket i denne konklusjonen. |
|
Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 15.07.2013 12:34 Post subject: |
|
|
Enig Hjelde,
ang de innbyttene av Høiland og Rønning: Høiland la seg på midtbanen og ikke i forsvarslinja (som jeg mistenker at mange trakk en rask slutning om) Antar han ble valgt kun på bakgrunn av rutine og hodestyrke. Rønning gikk inn i forsvaret helt på slutten, for å safe inn. Uansett blir det feil å påstå at formasjonen vår var 6-4-0 |
|
Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 15.07.2013 12:41 Post subject: |
|
|
Hjelde wrote: | Selv synes jeg mye av det som foregår her inne mot Perry er smålig, og grenser til lavmål. Jeg funderer på om det er noen som er så ivrige på å få rett i at Perry ikke vil fungere som hovedtrener, at de forsøker å skape en forvridd virkelighet av fiasko til tross for 15-16 kamper uten tap, tabelltet, mye fint spill, ærlige og direkte intervju osv.
Vi kan ikke sette lista så høyt at enhver trener vil rive, og klubben dale på tabellen: Perry har lykkes godt så langt, og fortjener å blli hyllet, og støttet i sitt arbeide hver dag for å ta Rosenborg steg for steg videre. Bare en liten grøssende tanke tilbake til Jønsson- tiden gjør meg styrket i denne konklusjonen. |
Kunne ikke vært mer enig. Det hylekoret her inne lever i en annen virkelighet noen ganger. Jeg er så lei av at man aldri kan se realitetene. RBK leverer resultater under Perry. Det er det eneste jeg bryr meg om. Ja, når han har fått BEHOLDE samme grunnstamme i laget over 2 sesonger. Da kan man forvente finspill. Men dette tar tid. |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.07.2013 12:45 Post subject: |
|
|
Øystein Iversen wrote: | Ja, når han har fått BEHOLDE samme grunnstamme i laget over 2 sesonger. Da kan man forvente finspill. Men dette tar tid. |
Å spæll inn et lag tar 2 uka, ikke 2 år, i følge NAE. Han overdriver nok litt, men det gjør du og. 2 sesonger med samme grunnstamme kreves for å få laget til å spille som han vil? Hvorfor skal det virkelig ta 100 kamper å få til det? |
|
Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 15.07.2013 12:47 Post subject: |
|
|
Helt enig Knerten. OGS klarte det også i sin første sesong. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 15.07.2013 12:54 Post subject: |
|
|
Mange nye spillere på laget i de to siste kampene, men mye bedre spill enn mot Viking og Lillestrøm. Første 60 minuttene mot Odd var bra. Mye bra spill ut mot kantene, løp i bakrom m.m. Akkurat slik man ønsker Rosenborg skal fremstå som lag!
Vi topper tabellen, og er med på alle tre fronter, enn så lenge. Dette ser veldig bra ut prestasjonsmessig. Da får en godta at spiller varierer.
Chibbe blomstrer også, Berntsen har fått sin sjanse og øker konkurransen ytterligere, og Dockal har tatt vare på sjansen sin. Det skal bli spennende å se hva som skjer når Søderlund og NB er spilleklare, ifht. spilletid, formasjoner og samspill.
Håper i det minste at vi får litt tidligere bytter og gjerne offensive bytter som kan hjelpe laget til å stå høyt og presse motstanderen fremfor å gjøre ultra-defensive bytter helt på slutten når spillerne er slitne og motstanderen skal begynne å pumpe baller fremover om de trenger mål. Viktig at spillere som Chibbe, Dockal og Berntsen får spilletid i et hardt kampprogram og hvor både motivasjon og relasjoner må iveretas.
Er spent på hvordan Perry m.fl. legger opp strategien i den perioden hvor vi skal spille mange kamper og henge med både i E-cup og serie. Det var her JJ feilet i fjor, måtte det ikke skje igjen i år.
Det er mulig Perry trenger mye mer tid enn NAE til å lære spillerne rollene sine, men så lenge resultatene går veien, så er det lov å skynde seg langsomt.
 |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 15.07.2013 13:09 Post subject: |
|
|
dantell wrote: | Helt enig Knerten. OGS klarte det også i sin første sesong. |
Og det ser det jaggu ut som at Perry også klarer.
Det var ikke bare finspill som ble levert fra Molde i Solskjær's første sesong heller. Perry ble møtt med div negative uttalelser på brakkeveggen når han kom til klubben. Vi kan vel kansje ikke vente at de som umaket seg ut midt på svarte natta, for å meddele dette, har endret mening i løpet av 6 mndr. Perry har vel ikke vist nok til å forvente det.
Perry har stått rakrygget i alle intervjuer og forklart seg bra om det som skjer på treningsfeltet og i kamp. Han har forklart hvorfor han disponerer som han gjør og det meste han sier høres fornuftig ut for meg.
Han sliter med en tynn tropp komponert av sin forgjenger, men det virker som om han ønsker å slite til seg gullet allerede i år. Da må vi nok finne oss i at laget står med ræva i målgården i enkelte kamper.
For klubben er gull og CL meget verdifullt både økonomisk og omdømmemessig og det virker det som Perry og teamet hans tar på alvor. Det er vel kansje viktigere å slite til oss seriegullet, enn å vinne cupen og gå til gruppespillet i EL. Framtida ligger i seriegull og CL-spill.
La nå de som sympatiserer med bannerne på brakkeveggen hyle. Så får vi håpe at pipa får en annen låt ut i november en gang. Jeg tror det er noe slikt Perry er innstilt på og da får vi også tåle det, vi som sympatiserer med ham. |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 15.07.2013 13:12 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Øystein Iversen wrote: | Ja, når han har fått BEHOLDE samme grunnstamme i laget over 2 sesonger. Da kan man forvente finspill. Men dette tar tid. |
Å spæll inn et lag tar 2 uka, ikke 2 år, i følge NAE. Han overdriver nok litt, men det gjør du og. 2 sesonger med samme grunnstamme kreves for å få laget til å spille som han vil? Hvorfor skal det virkelig ta 100 kamper å få til det? |
Hva er egentlig svarene på de retoriske spørsmålene dine Knerten? Mener du Perry har gjort en for dårlig jobb? At han bør få sparken? Eller hva?
NAE hadde også lange perioder med laget som var dårlige, men han hadde en status og tillit som gjorde at han ikke fikk mye kritikk for dette, borsett fra at han var nære å få sparken tidlig på 90- tallet (?). Slik ser det også ut til at det er i Molde. En slik holdning til treneren er til det beste for klubben synes jeg.
Jeg synes flere her inne tross alt bør gi tommelen opp for mye av det Perry åpenbart har lykkes med, og vise han den støtte som er til det beste for klubben. Da er det selvsagt rom for kritikk også. Perry har selv evnen til å være selvkritisk. Det som har skjedd etter Eggen, viser hvor ødeleggende det kan være dersom trenere ikke får denne støtten. Vi er da supportere, er vi ikke?
Last edited by Hjelde on 15.07.2013 13:15; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 15.07.2013 13:14 Post subject: |
|
|
jacsonø wrote: | dantell wrote: | Helt enig Knerten. OGS klarte det også i sin første sesong. |
Og det ser det jaggu ut som at Perry også klarer. |
 |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 15.07.2013 13:20 Post subject: |
|
|
For å sitere fritt etter (dypt savnede) Recon - ingen kan ta ifra Perry gode resultater, men om jeg vil se gode resultater, slår jeg på tekst-TV.
Alt i alt synes jeg sesongen har vært under pari kvalitetsmessig i det som vises på banen. Vi har to-tre gode kamper i tillegg til noen gode enkeltomganger, men vi har minst like mange svært dårlige prestasjoner. Det som bejymrer meg mest er mangelen på fremgang og stabilitet i laget. Våre siste kamper i TL er slett ikke bedre og mer "satt" enn de første, kanskje heller tvert imot. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 15.07.2013 13:35 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | For å sitere fritt etter (dypt savnede) Recon - ingen kan ta ifra Perry gode resultater, men om jeg vil se gode resultater, slår jeg på tekst-TV. |
Men nå ser det heldigvis ut til at 2-3000 Trondhjemmere har forlatt tekst-tv'n til fordel for Lerkendal. De føler vel at de får noe annet enn bare gode resultater....eller? |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 15.07.2013 13:37 Post subject: |
|
|
Hjelde: jeg kan godt skryte av Det defensive, overgangsspillet, resultatene, mediehåndteringen og behandlinga av "nykker" i spillergruppa, men det har jeg gjort flere ganger! Som Zoracsier har angrepsspillet så langt vært under pari, og jeg er ikke av typen som synes det er greit å spille 3 TL-kamper på rad på Lerkendal hvor motstanderen har ballen mer enn oss, eller å bytte defensivt når man leder hjemme mot dårlige lag. Men Perry skal få sesongen på å bringe oss nærmere røttene, selv om det et veldig mye jobb som gjenstår. Synes Zorac beskriver det fint, det er ikke resultater jeg bryr meg mest om som RBK-supporter. Resultater forventer jeg når vi har spillere overlegne de andre lagene. God kollektiv angrepsfotball er det viktigste, og det er jo det røttene handler om. |
|
Back to top |
|
 |
Dantell Proff

|
Posted: 15.07.2013 13:39 Post subject: |
|
|
Zorac wrote: | For å sitere fritt etter (dypt savnede) Recon - ingen kan ta ifra Perry gode resultater, men om jeg vil se gode resultater, slår jeg på tekst-TV.
Alt i alt synes jeg sesongen har vært under pari kvalitetsmessig i det som vises på banen. Vi har to-tre gode kamper i tillegg til noen gode enkeltomganger, men vi har minst like mange svært dårlige prestasjoner. Det som bejymrer meg mest er mangelen på fremgang og stabilitet i laget. Våre siste kamper i TL er slett ikke bedre og mer "satt" enn de første, kanskje heller tvert imot. |
Jepp. Her ligger hele kjernen til kritikken. Ingen kan klage på tabellposisjonen og poengfangsten, eller at vi er med i NM og EL-kvalikken. Det en derimot kan rette kritikk mot er manglende fremgang og defensiv tilnærming for å "sikre" seieren. Angrep er beste forsvar! |
|
Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 15.07.2013 13:41 Post subject: |
|
|
Problemet her er "pari", og en skapt virkelighet om at Perry i år kun har skapt gode resultater, og ikke godt spill. Det stemmer rett og slett ikke.
Det kan virke som om pari for Perry nesten er høyere enn Eggen noen ganger, her tåles rett og slett ikke 2-3 dårlige kamper etter hverandre, eller en kamp hvor vi spiller veldig godt i 2/3 del av den. Et slikt pari har ikke en realisme, og er dermed ødeleggende for klubben. |
|
Back to top |
|
 |
acson Veteran
|
Posted: 15.07.2013 13:46 Post subject: |
|
|
@dantell
Så selv om du er gått tom for patroner, så river du av deg den skuddsikre vesten og møter fienden med knyttede never. Hehe...du overlever ikke lenge med den strategien.  |
|
Back to top |
|
 |
Pirlo Veteran
|
Posted: 15.07.2013 13:52 Post subject: |
|
|
Til dere som kritiserer det "offensive spillet".
Hva er det egentlig dere ser etter? Kan dere utdype med med eksempler i konkrete situasjoner. Hva burde ha blitt gjort annerledes i den og den situasjonen for at det "offensive spillet" ikke skal stå til stryk?
For min del syntes jeg det offensive blir bedre og bedre. "Samhandlingen" som brukes mye her har egentlig vært god. Når en spiller har ballen er det minst tre løp rundt han, dette skjer hele tiden, ikke bare i kampen i går.
Daniel Berntsen, indreløper, kom gjennom hele kampen på dype løp som åpnet rom for bla Chibuike. Dette kan sees på kampsammendraget ved to anledninger. Veldig typisk eggensk dette og.
Kontringer har blitt en fryd å se på. Blir så gira når du ser hele laget storme oppover etter de vinner ballen. Du ser at spillerne har fått banket inn i seg en enorm kontringsvilje. Skal ikke Perry ha æren for noe av dette?
Er kanskje litt yngre enn mange her, men har sett nok av Rosenborg de siste 7-8 årene til at jeg kan si at hvis vi har spilt under pari i år, kan jeg ikke skjønne hvor elendig du må klassifisere spillet vårt som de to forrige sesongene. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 15.07.2013 13:54 Post subject: |
|
|
Vi er ihvertfall nærmere røttene enn vi har vært de siste 4-5-6 årene og det er da noe. Vi spiller langt bedre enn vi gjorde under svenskene og vi spiller bedre oftere, samt at toppnivået vårt er høyere enn det var under svenskene.
Selvsagt vil dette ta tid. Vi skal bort fra en 4-årsperiode med svensk/Hodgsonsk 4-4-2 tilbake til en fotball vi er vant med på Lerkendal. I tillegg skal vi forhåpentligvis overgå kanskje tidenes beste fotballtrener resultat- og prestasjons-messig. Det er jo helt åpenbart at man kan sutre over at vi ikke har gjort det etter 6 1/2 mnd! Helst burde vi ledet serien med 15 poeng og vunnet alle kampene på Lerkendal med minimum 4 mål, slik vi visstnok alltid gjorde på 90 - tallet (selv om enkelte av oss også begynner å surre og mener å huske at det var tidvis dårlig spill på den tiden også).
For min del er dette enkelt: Vi spiller på en mye mer interessant måte enn i fjor og jeg synes vi spiller langt mer underholdende fotball. Kanskje er vi for gjennombruddshissige, kanskje trenger vi å balansere stallen bedre. Men at vi er på gang med noe spennende er jeg overbevist om.
Og hva er egentlig alternativet? Ronny Deila som griner i bilen på vei til jobb? Spar meg. En eller annen nederlender som må til Norge et par år for å bygge opp karrieren sin etter å ha mislyktes i hjemlandet? |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 15.07.2013 13:54 Post subject: |
|
|
Resultatene har vært bra, og det har vært en stigende kurve her. Bravo! Samtidig, her kommer kjernen av kritikken til mange på forumet her. Det er ingenting ved våres spill som tilsier at vi skal klare å opprettholde denne kurven. Vi ser ikke ut som et godt fotball lag, og med tøffe bortekamper utover høsten er jeg ikke trygg på at vi klarer å ri stormen av.
Når det er sagt, ser man bort i fra at vi unntaksvis har spilt god fotball denne våren og sommeren har vi levert gode resultater med et system som ikke har satt seg ennå. Dette kan jo selvsagt fortsette, kvaliteten i TL er ikke stor, men det kan også være at spillet blir bedre. Enn så lenge er jeg veldig fornøyd med resultatene, og om vi vinner TL med mindre bra spill mister jeg ikke nattesøvnen.
Jeg er heller ikke av den formening eller av den oppfatning av at alt skal sammenlignes med NAE, og at tilbake til røttene er et altfor diffust begrep. Det jeg ønsker for RBK er at man skal utvikle seg til å bli et moderne fotball lag, og i likhet med NAE hente ulike aspekter fra ulike kulturer og lager en identitet av dette. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.07.2013 13:57 Post subject: |
|
|
BjarneS wrote: | Og hva er egentlig alternativet? Ronny Deila som griner i bilen på vei til jobb? Spar meg. |
Føler denne trenger forklaring.  |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 15.07.2013 14:08 Post subject: |
|
|
Ah trodde alle hadde lest dybdeintervjuet med ham fra den tunge førstesesongen da jobben var så vanskelig at han gråt i bilen på vei til jobb om morgenen. Blir for voldsomt for min del  |
|
Back to top |
|
 |
|